Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Sanoman ja Ifolorin yhteistyönä syntyy inspiroivia sisältöjä liikkuvan kuvan ja natiiviartikkelien keinoin

Sanoman ja Ifolorin sisältömarkkinointiyhteistyö tarjoaa ideoita Ifolorin kuvatuotteiden monipuoliseen hyödyntämiseen ja varmistaa kävijävirran verkkokauppaan.
20.1.2023
Jaa:FacebookXLinkedin
Kuva: Sanoman Jani Koskinen ja Ifolorin Päivi Pietarinen ja Amanda Itälä suunnittelevat inspiroivia sisältöjä kuvatuotteiden ympärille.

Kuvatuotteiden valmistaja Ifolor taltioi ihmisten tarinat ja elämän tärkeimmät hetket valokuviin, kuvakirjoihin ja muihin kuvatuotteisiin.

Ifolorin ja Sanoman sisältömarkkinointiyhteistyö käynnistyi kuluttajaymmärryksen lisäämisellä. Ifolorin omia kuluttajasegmenttejä rikastettiin Sanoman datalla, ja Ifolorille luotiin omat ostokohderyhmät. Sisällön ja viestikärkien muotoilussa hyödynnettiin näiden kohderyhmien kiinnostuksen kohteita ja elämänvaiheita.

Ifolor halusi hyödyntää liikkuvan kuvan mahdollisuuksia sisältömarkkinoinnissaan, tarjota ideoita kuvatuotteiden monipuoliseen hyödyntämiseen, lisätä sitoutumista sosiaalisen median kanaviinsa ja ohjata kävijöitä verkkokauppaan laadukkaiden sisältöjen avulla.

Monipuolista videotuotantoa

”Poimimme asiakkaan tavoitteita parhaiten vastaavat palat palveluistamme”, kertoo luova tuottaja Jani Koskinen Sanomalta.

Pääkeinoksi valikoitui liikkuva kuva. Video on mainonnan muodoista tehokkain tunteiden herättäjä ja tarinoiden välittäjä. Sanoman videotuotanto-osaajien toteuttamat tee se itse -videot tarjoavat ideoita kuvatuotteiden hyödyntämiseen luovalla tavalla. Videoita tuotettiin monipuolisesti eri kanaviin sopiviksi: Ifolorin omille sivuille, Instagramin reelsiin, Tiktokiin ja Pinterestiin.

Ifolorin sisältömarkkinointitekemistä ohjaa jatkuva oppisen ilo. Yhteistyöhön Sanoman kanssa kuuluu inspiroivia sisältötyöpajoja, joissa kehitetään datan pohjalta uusia sisältöideoita.

Sisältökonseptit on suunniteltu tukemaan vuoden tärkeimpiä sesonkeja. Loppuvuoden lahjasesonkiin toteutettiin myös natiiviartikkeleita.

Yhteistyö Sanoman kanssa on meille helppoa. Asiat rullaavat eikä tule ikäviä yllätyksiä, kun on ammattitaitoista porukkaa ja asenne kunnossa. Vaikka Sanoma on iso talo, ote yhteistyöhön on henkilökohtainen. Se on vahvuus. Kaikki voivat olla ihmisiä ihmisille.

 Päivi Pietarinen
Kampanja- ja sisältötiimin vetäjä
Ifolor

100 000

sivunäyttöä natiiviartikkeleilla

80 000

kävijää

Natiiviartikkelit inspiroivat ja ohjasivat verkkokauppaan

Laadukkaiden kesäsisältöjen avulla saatiin varmistettua hyvä kävijävirta Ifolorin verkkokauppaan suomalaisten lomasesongin aikana. Kesän kuvavisaan osallistuneet hyödynsivät runsaasti alekoodia ja teettivät lomakuvistaan kirjoja ja muita kuvamuistoja. Loppuvuoden tee se itse -sisällöillä saatiin inspiroitua kuluttajia ja motivoitua ostoja.

Natiiviartikkelit IS.fi:ssä tavoittivat yleisön laajasti ja saavuttivat yhteensä lähes 100 000 sivunäyttöä ja yli 80 000 kävijää, mikä on selvästi keskimääräisiä lukuja enemmän. Artikkelit lisäsivät myös liikennettä Ifolorin verkkokauppaan ja lisäsivät mainonnan vaikuttavuustutkimuksen mukaan ostoaietta huikeat 330 prosenttia.

Artikkeleiden ajankohtaisuus yhdessä mielenkiintoisen ja selkeän sisällön kanssa toimi erittäin hyvin.  Mainonnan vaikuttavuustutkimukseen vastanneet pitivät natiiviartikkeleita kiinnostavina ja lisätietoa antavina, ja niillä oli positiivinen vaikutus brändimielikuvaan. Mainokset ylittivät alan keskiarvot kaikilla vaikuttavuusmittareilla.

"Sisältöjen voimaa päästiin kokeilemaan maksetussa mediassa, siellä missä isot yleisöt ja Ifolorin potentiaaliset asiakkaatkin ovat. Ifolorin ajankohtaiset jouluartikkelit inspiroivat ja palvelivat IS.fi:n lukijoita hienosti. Tämä näkyi myös tuloksissa", kertoo Ifolorin asiakkuudesta Sanomalla vastaava Client Manager Elisa Sihvola.

Sisällöt olivat hyvin toteutettuja, ajankohtaisia ja selkeitä. Olemme erityisen tyytyväisiä niiden positiivisesta vaikutuksesta brändimielikuvaan ja ostoaikeisiin.

Päivi Pietarinen
Kampanja- ja sisältötiimin vetäjä
Ifolor

Kiinnostuitko?

Lue lisää sisältömarkkinoinnista.

Muuta maailmaa sisältöjen avulla

Haluatko olla oman alasi ajatusjohtaja? Onko brändilläsi päämäärä, mutta et tiedä, miten sinne päästään? Puhutteleva sisältömarkkinointi edistää liiketoimintasi tavoitteita ja rakentaa brändistä vahvan. Tarjoamme strategisia ja mitattavia sisältömarkkinoinnin palveluja, jotka räätälöidään yrityksesi tarpeisiin.

Lue lisää 

Tagit

Natiivimainonta Sisältömarkkinointi TV & video Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • UPM Communication Papers kokosi ympärilleen paperinrakastajien kansainvälisen yhteisön

    Julkaistu
    3.11.2025
    Paper to Me antaa äänen printtimediaan uskoville kansainvälisille mielipidejohtajille. Sarja on onnistunut yhteisön rakentamisessa ja paperia koskevan puhetavan muuttamisessa.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Terveystalo nousi vaihdevuosien ajatusjohtajaksi

    Julkaistu
    30.10.2025
    Terveystalo halusi vaikuttaa yhteiskunnalliseen epäkohtaan ja tavoitella näkyvyyden ja liiketoimintavaikutusten lisäksi ajatusjohtajuutta.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland