Sanoman ja Ifolorin yhteistyönä syntyy inspiroivia sisältöjä liikkuvan kuvan ja natiiviartikkelien keinoin

Kuva: Sanoman Jani Koskinen ja Ifolorin Päivi Pietarinen ja Amanda Itälä suunnittelevat inspiroivia sisältöjä kuvatuotteiden ympärille.
Kuvatuotteiden valmistaja Ifolor taltioi ihmisten tarinat ja elämän tärkeimmät hetket valokuviin, kuvakirjoihin ja muihin kuvatuotteisiin.
Ifolorin ja Sanoman sisältömarkkinointiyhteistyö käynnistyi kuluttajaymmärryksen lisäämisellä. Ifolorin omia kuluttajasegmenttejä rikastettiin Sanoman datalla, ja Ifolorille luotiin omat ostokohderyhmät. Sisällön ja viestikärkien muotoilussa hyödynnettiin näiden kohderyhmien kiinnostuksen kohteita ja elämänvaiheita.
Tavoite
Ifolor halusi hyödyntää liikkuvan kuvan mahdollisuuksia sisältömarkkinoinnissaan, tarjota ideoita kuvatuotteiden monipuoliseen hyödyntämiseen, lisätä sitoutumista sosiaalisen median kanaviinsa ja ohjata kävijöitä verkkokauppaan laadukkaiden sisältöjen avulla.
Ratkaisu
”Poimimme asiakkaan tavoitteita parhaiten vastaavat palat palveluistamme”, kertoo luova tuottaja Jani Koskinen Sanomalta.
Pääkeinoksi valikoitui liikkuva kuva. Video on mainonnan muodoista tehokkain tunteiden herättäjä ja tarinoiden välittäjä. Sanoman videotuotanto-osaajien toteuttamat tee se itse -videot tarjoavat ideoita kuvatuotteiden hyödyntämiseen luovalla tavalla. Videoita tuotettiin monipuolisesti eri kanaviin sopiviksi: Ifolorin omille sivuille, Instagramin reelsiin, Tiktokiin ja Pinterestiin.
Ifolorin sisältömarkkinointitekemistä ohjaa jatkuva oppisen ilo. Yhteistyöhön Sanoman kanssa kuuluu inspiroivia sisältötyöpajoja, joissa kehitetään datan pohjalta uusia sisältöideoita.
Sisältökonseptit on suunniteltu tukemaan vuoden tärkeimpiä sesonkeja. Loppuvuoden lahjasesonkiin toteutettiin myös natiiviartikkeleita.
Yhteistyö Sanoman kanssa on meille helppoa. Asiat rullaavat eikä tule ikäviä yllätyksiä, kun on ammattitaitoista porukkaa ja asenne kunnossa. Vaikka Sanoma on iso talo, ote yhteistyöhön on henkilökohtainen. Se on vahvuus. Kaikki voivat olla ihmisiä ihmisille.
Tulokset

100 000
sivunäyttöä natiiviartikkeleilla
80 000
kävijää
Laadukkaiden kesäsisältöjen avulla saatiin varmistettua hyvä kävijävirta Ifolorin verkkokauppaan suomalaisten lomasesongin aikana. Kesän kuvavisaan osallistuneet hyödynsivät runsaasti alekoodia ja teettivät lomakuvistaan kirjoja ja muita kuvamuistoja. Loppuvuoden tee se itse -sisällöillä saatiin inspiroitua kuluttajia ja motivoitua ostoja.
Natiiviartikkelit IS.fi:ssä tavoittivat yleisön laajasti ja saavuttivat yhteensä lähes 100 000 sivunäyttöä ja yli 80 000 kävijää, mikä on selvästi keskimääräisiä lukuja enemmän. Natiiviartikkelit lisäsivät myös liikennettä Ifolorin verkkokauppaan ja lisäsivät mainonnan vaikuttavuustutkimuksen mukaan ostoaietta huikeat 330 prosenttia.
Artikkeleiden ajankohtaisuus yhdessä mielenkiintoisen ja selkeän sisällön kanssa toimi erittäin hyvin. Mainonnan vaikuttavuustutkimukseen vastanneet pitivät natiiviartikkeleita kiinnostavina ja lisätietoa antavina, ja niillä oli positiivinen vaikutus brändimielikuvaan. Mainokset ylittivät alan keskiarvot kaikilla vaikuttavuusmittareilla.
"Sisältöjen voimaa päästiin kokeilemaan maksetussa mediassa, siellä missä isot yleisöt ja Ifolorin potentiaaliset asiakkaatkin ovat. Ifolorin ajankohtaiset jouluartikkelit inspiroivat ja palvelivat IS.fi:n lukijoita hienosti. Tämä näkyi myös tuloksissa", kertoo Ifolorin asiakkuudesta Sanomalla vastaava Client Manager Elisa Sihvola.
Sisällöt olivat hyvin toteutettuja, ajankohtaisia ja selkeitä. Olemme erityisen tyytyväisiä niiden positiivisesta vaikutuksesta brändimielikuvaan ja ostoaikeisiin.
Kiinnostuitko?
Lue lisää sisältömarkkinoinnista.
Muuta maailmaa sisältöjen avulla
Haluatko olla oman alasi ajatusjohtaja? Onko brändilläsi päämäärä, mutta et tiedä, miten sinne päästään? Puhutteleva sisältömarkkinointi edistää liiketoimintasi tavoitteita ja rakentaa brändistä vahvan. Tarjoamme strategisia ja mitattavia sisältömarkkinoinnin palveluja, jotka räätälöidään yrityksesi tarpeisiin.