Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Tervetuloa MS Big Brotherella -risteilylle – ”Halusimme tehdä jotain erilaista”

Viking Line oli mukana Big Brotherissa monipuolisella yhteistyöllä, joka sisälsi ohjelmayhteistyötunnisteiden lisäksi Viking Linelle räätälöidyn viikkotehtävän ja hybridi-tv:n kautta toteutetun arvonnan.
Viking Line viikkotehtävä BB
26.2.2020
Jaa:FacebookXLinkedin

”Tavoitteenamme oli brändimielikuvan kehittäminen. Halusimme tehdä jotain erilaista ja eri tavalla kuin olemme tottuneet tekemään sekä olla mukana syksyn isoimmassa ja puhutuimmassa viihdeohjelmassa”, Head of Marketing & Online Sales Ninna Suominen Viking Linelta kertoo. 

Samalla Viking Line sai pitkäkestoista näkyvyyttä sekä mahdollisuuden tuoda esille monipuolista viihdetarjontaansa.

Viking Linen viikkotehtävä oli Suomisen mielestä todella onnistunut ja brändi näkyi hyvin sisällöissä. Asukkaat eläytyivät hyvin rooleihinsa, ja viikkotehtävä oli luonnollinen osa ohjelmaa.

”Oli mukavaa, että saimme omaa henkilökuntaa BB Extraan haastateltavaksi. Näin viikkotehtävä ja brändi saivat vielä laajempaa näkyvyyttä”, Suominen kiittää.

”Yhteistyö Sanoman kanssa sujui hyvin ja oli helppoa. Tuotanto tehtiin laadukkaasti ja aikataulussa. Kommunikaatio toimi meidän ja Sanoman välillä koko ajan. Kun vielä ohjelma saavutti odotettua paremmat katsojaluvut, olimme yhteistyöhön erittäin tyytyväisiä.”

Ohjelmayhteistyötutkimuksen mukaan yhteistyön katsottiin parantaneen Viking Linen brändimielikuvaa,  joka koettiin yhteistyön ansiosta entistä hauskemmaksi ja trendikkäämmäksi.

Kampanjan tavoite

Kampanjan tavoitteena oli tunnettuuden kasvattaminen ja nuoremman kohderyhmän tavoittaminen. Big Brother -ilmiötä haluttiin hyödyntää vahvan sisällöllisen tekemisen kautta.

Toteutus

Yhteistyö sisälsi ohjelmayhteistyötunnisteiden lisäksi Big Brotherin sisältöön räätälöidyn viikkotehtävän ja kuluttaja-aktivoinnin.    

Talon asukkaat elivät viikon ajan Viking Linen hyttisimulaattorissa ja valitsivat keskuudestaan kapteenin, matkustajat ja laivan työntekijät. Matkustajat asuivat hytissä, laivalla tehtiin kuulutuksia, siivottiin, nautittiin buffetpöydän antimista ja viihdeohjelmasta. Viikkotehtävästä julkaistiin Bigbrother.fi-sivustolla useita artikkeleita. Sisältöön ohjattiin somenostoin.  

Viking Linen risteilyisäntä Max Holm oli Alma Hätösen vieraana BB:n studiossa. Studiojuonnoissa aktivoitiin osallistumaan arvontaan, jossa kysyttiin kuka talon asukkaista olisi parasta risteilyseuraa. Arvontaan pystyi osallistumaan joko Bigbrother.fi-sivustolla tai hybridi-tv:n välityksellä. Osallistujien kesken arvottiin viikoittain Viking Linen etukortteja.

Tulokset

Big Brother Suomi oli syksyn 2019 suuri menestyjä ja isoin tv-ilmiö. Ohjelma tavoitti Ruudussa ja TV:ssä 2,6 miljoonaa suomalaista. Ruudussa Big Brother -sisältöjä käynnistettiin huikeat 33,5 miljoonaa kertaa. 

Erityisen omistautunutta katselu on nuorten, 15–34-vuotiaiden naisten keskuudessa, joista ohjelma tavoitti 67 prosenttia. 25–44-vuotiaiden miesten ja naisten kohderyhmässä Big Brother Suomi tavoitti 65 prosenttia väestöryhmästä.

Viking Line hyttisimulaattori viikkotehtävä oli erittäin onnistunut. Räätälöity hytti ja viikon aikana toteutettu visuaalisuus ja aktiviteetit olivat kiinnostavaa ja viihdyttävää katsottavaa. Asukkaiden paneutuminen tehtävään oli sitoutunutta.

Viking Linen “parasta risteilyseuraa” kuluttaja-aktivointi keräsi kauden aikana kampanjasivun ja hybridi-tv-arvonnan kautta yli 26 000 osallistujaa.

Sosiaalinen media aktivoi erittäin hyvin arvonnan ja Viking Linen viikkotehtävän sisältöjen pariin.

Ohjelmayhteistyötutkimuksen mukaan Viking Linen mainontaa muisti nähneensä 64 % kaikista vastaajista ja jopa 80 % Viking Linen kohderyhmään kuuluvista. Ohjelmaa säännöllisesti seuranneista kaikki olivat huomanneet Viking Linen mainontaa.

Ohjelman säännöllisistä katsojista 79 % koki Viking Linen sopivan erittäin tai melko hyvin Big Brotherin yhteistyökumppaniksi. Viking Linen kohderyhmään kuuluvista 82 % oli tätä mieltä.

 

”Hyvin mietitty kokonaisuus. Risteilytehtävä oli hauska.”

”Molemmilla samaa asiakaskohderyhmää, trendikästä ja nuorekasta menoa.”

”Laivamatkoissa on samaa hauskaa tunnelmaa kuin BB-talossa.”

”Nuorekasta menoa Viking Linella, kuten BB:ssäkin.”

 

Viking Linen viikkotehtävä sai runsaasti kehuja ohjelman katselijoita. Ohjelmayhteistyön katsottiin parantaneen Viking Linen brändimielikuvaa, joka koettiin yhteistyön ansiosta erityisesti entistä hauskemmaksi ja trendikkäämmäksi.

 

”Raikas ja uusiutuva. Pystyy heittäytymään maailman muutoksiin.”

”Mainonnasta tuli hyvä mieli. Tekee mieli risteilylle.”

”Antoi hauskemman vaikutelman Viking Linesta.”

Yhteistyö Sanoman kanssa sujui hyvin ja oli helppoa. Tuotanto tehtiin laadukkaasti ja aikataulussa. Kun ohjelma vielä saavutti odotettua paremmat katsojaluvut, olimme yhteistyöhön erittäin tyytyväisiä.

Ninna Suominen
Head of Marketing & Online Sales
Viking Line

Tagit

TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Santa Maria Tex Mex hurmasi miljoonayleisön The Voice of Finlandin kautta

    Julkaistu
    2.9.2025
    Kun tavoitteena oli vahvistaa Santa Maria Tex Mexin top-of-mind-asemaa ja lisätä tacoperjantain houkuttelevuutta, syntyi monikanavainen yhteistyö, joka yhdisti viihteen, vaikuttajayhteistyön ja herkuttelun.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
  • Hau-Haun ja Sanoman yhteistyö toi koirat sydämiin ja ruutuihin

    Julkaistu
    18.6.2025
    Koti koiralle -ohjelma on tuonut Hau-Haun jokakoiranoikeus-viestin yli 2,5 miljoonan suomalaisen tietoisuuteen. Tuloksena on paitsi Venla-ehdokkuuksia myös syventynyt brändirakkaus ja koiramaista iloa koko kansalle.
    Lue asiakastarina
  • Lavatanssit Karhun tapaan varastaa huomion

    Julkaistu
    16.6.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka herättää huomiota, erottuu muusta mainonnasta, jättää muistijäljen ja joka on saanut aikaan sanomista. Karhun Lavatanssit riemastuttaa sanaleikillään.
    Lue asiakastarina
  • Black Horse julistaa kalsareiden mukavuutta humoristisessa spotissa

    Julkaistu
    21.5.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka herättää huomiota, erottuu muusta mainonnasta, jättää muistijäljen ja joka on saanut aikaan sanomista. Black Horsen humoristinen Tankilla-spotti tarjoaa selkeän viestin ja samaistuttavuutta.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland