Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Tjäreborg - Liikkuva kuva on paras väylä matkahaaveiden herättämiseen

Matkailualan poikkeustilasta huolimatta markkinointi ja tulevaan kysyntään varautuminen on Tjäreborgille tärkeää. Sanoman TV-kanavat tavoittavat erinomaisesti Tjäreborgin laajan kohderyhmän.
1.2.2021
Jaa:FacebookXLinkedin

Kanariansaarille iski viime helmikuussa iso hiekkamyrsky. Matkatoimisto Tjäreborgin valmiusorganisaatio paiski töitä ympäri vuorokauden.

”Kerkesimme hengähtää ehkä yhden yön, kun koronapandemia iski”, Tjäreborgin Brand Manager Hannu Sääskilahti kertaa kevään tunnelmia.  

Kun matkailualalla tapahtuu, ei ehdi kauheasti tunteilla, vaan täytyy keskittyä olennaiseen. Fokus oli asiakkaissa ja tehtiin suurin kotiuttamisoperaatio, mitä yrityksen historiassa on koskaan tehty.

”Puoli vuotta aiemmin meillä oli ollut edellisen omistajan konkurssi. Kun tulin matkailualalle pari-kolme vuotta sitten, minulle sanottiin, että tällä alalla sattuu ja tapahtuu. En kyllä odottanut ihan näin paljon tapahtumia, vähempikin olisi riittänyt”, Sääskilahti naurahtaa.

Keväällä seurattiin rauhallisesti tilanteen edistymistä. Kesän aikana Tjäreborgilla sopeutettiin organisaatiota tulevia näkymiä varten, kuten lähes kaikki matkailualan toimijat ovat joutuneet tekemään.

Ennen koronaa aloitettu brändiuudistusprojekti oli myllerryksen keskellä käynnissä koko ajan.

”Brändiuudistus on meille uusi alku. Uudistukseen keskiöön valikoitui asiakastutkimuksen perusteella hyvinvointi ja elämykset. Uusi sloganimme on Find Your Wave, joka kuvastaa tavoitettamme tarjota jokaiselle asiakkaalle oma aaltonsa, oma tiensä hyvinvointiin ja elämyksiin. Lomamatkaan kiteytyy usein paljon, ja psykologinen loma alkaa jo ennen kuin matkavaraus on tehty. Arki tuntuu kevyemmältä, kun on jotain mitä odottaa.”

Tämän hetken tilanne matkailualalla on juuri sitä: odottava.

Rokoteuutisista on saatu pieniä valonpilkahduksia, mutta vieläkään ei tiedetä, milloin päästään matkustamaan.

Tjäreborgin brändiuudistukseen liittyvä kampanja käynnistyi 26. joulukuuta. Kampanja keskittyy videon ympärille, mikä näkyy myös mediapaletissa. Isoin painotus on TV:ssä ja suoratoistopalveluissa.

Kun haluaa tavoittaa suomalaiset laajasti, TV-mainonta on siihen paras väline. Se on turvallinen ja varma mediaympäristö. Matkailumainonnassa mielikuvien ja tunnelman luonti on olennaista, ja liikkuva kuva on paras väylä matkahaaveiden herättämiseen. Brändiuudistuksemme keskiössä ovat Sanoman TV-kanavat, koska ne tavoittavat erinomaisesti laajan kohderyhmämme. Matkailualan poikkeustilasta huolimatta markkinointi ja tulevaan kysyntään varautuminen on meille hyvin tärkeää.

Hannu Sääskilahti
Brand Manager
Tjäreborg

Sanoman rooli korostuu muutenkin kampanjan kokonaisuudessa.

Mukana on printtiä ja onlinemainontaa. Kokosivun mainokset Helsingin Sanomissa, Kuukausiliitteessä, Ilta-Sanomissa, Me Naisissa, Kodin Kuvalehdessä ja ET-lehdessä ovat tärkeä osa kampanjaa. Videomainonta pyöri Ruudussa. 

"Bränditutkimuksen mittarit kertovat, että mainonta on huomattu. Tämä ei tosin vielä näy ostoprosessissa, mikä on täysin ymmärrettävää.”

Sääskilahti kiittää Sanomaa ymmärryksestä asiakkaan tilanteeseen.

”Olen erittäin tyytyväinen. Sanoman tarjonta on kokonaisvaltaista, asiakasta ymmärretään ja toteutus on jouhevaa. ”

Koronasta huolimatta matkatoimistoalan tulevaisuus näyttää tutkimusten mukaan valoisalta.

”Ihmiset haluavat edelleen irtiottoja arjesta, panostaa hyvinvointiinsa, rentoutua sekä kokea uusia asioita ja elämyksiä. Matkailu ulkomaille korostuu Suomen maantieteellisen sijainnin vuoksi, ja pakettimatka on turvallisin vaihtoehto ulkomaille matkustamiseen.”

Tjäreborgilla ostamisen kynnystä on madallettu mahdollisimman paljon. Jos esimerkiksi matkaa ei toteuteta, rahat saa takaisin seitsemässä päivässä.

”Tjäreborg on tehnyt matkoja Suomesta yli 50 vuotta. Uskon, että teemme matkoja myös seuraavat 50 vuotta.”

Tjäreborgin uuden identiteetin on suunnitellut Happy F&B, mainostoimisto on Åkestam Holst ja kampanjakokonaisuuden suunnittelivat mediatoimisto dentsun ammattilaiset.

Tagit

Aikakausmedia TV & video Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • Santa Maria Tex Mex hurmasi miljoonayleisön The Voice of Finlandin kautta

    Julkaistu
    2.9.2025
    Kun tavoitteena oli vahvistaa Santa Maria Tex Mexin top-of-mind-asemaa ja lisätä tacoperjantain houkuttelevuutta, syntyi monikanavainen yhteistyö, joka yhdisti viihteen, vaikuttajayhteistyön ja herkuttelun.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • ”Jääkaapin ovessa se taas oli” – Kalusteverstas luottaa näkyvyyteen HS Aluemarkkinoissa ja saa siitä hyviä tuloksia

    Julkaistu
    21.8.2025
    Yrittäjä Pekka Lahtinen uskoo, että brändäys ei ole vain suurten yritysten etuoikeus. Säännöllinen mainonta HS Aluemarkkinoissa on ollut ratkaiseva tekijä Kalusteverstaan asiakaskunnan kasvattamisessa. Kun näkyvyys on kohdallaan, tuloksellisuus seuraa perässä.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland