Torin kampanja sai tavarat ja kävijät liikkeelle
Idea kampanjaan lähti siitä, että Torissa tehdään melkein 16 000 kauppaa joka päivä.
”Lähes joka viides sekunti joku tekee onnistuneen torikaupan. Kumppanimme, mainostoimisto Make it Simplen ratkaisu oikeasti liikkuvista tavaroista ihastutti yksinkertaisuudellaan. Mainonnassa katsojan huomio pitää saada napattua ensimmäisten sekuntien aikana. Torin asiakaslupaus tuotiin visuaalisesti osaksi kampanjaa − tavarat liikkuvat sekä Torissa että kampanjafilmillä”, kertoo Torin Marketing Lead Tina Kohonen.
Viesti haluttiin pitää simppelinä ja selkeänä. Torin laaja valikoima eri tuotteita vaatteista elektroniikkaan ja työkaluista sisustukseen tuotiin esiin erilaisilla versioilla ja eripituisilla mainosklipeillä.
”Olemme Suomen suurin kauppapaikka, johon jokainen suomalainen on tervetullut milloin vain. Halusimme tuoda tunnelman, joka ei ole liian fancy vaan helppo, mutkaton ja hauska.”
Kampanjasta saatu vain positiivista palautetta.
”Yksi kampanjan tekijöistä totesi, että pitkästä aikaa oma työ toi hymyn huulille”, Kohonen kertoo.
Myös palaute talon sisällä on ollut innostunutta, ja yhteistyökumppaneiden sekä sosiaalisen median kautta on kantautunut kehuja.
”Best ads on tv -sivustolla kampanja noteerattiin tammikuun neljännellä viikolla kuuden parhaan joukkoon. Saavutus on todella hieno, kun mukana on tv-kampanjoita ympäri maailmaa”, Kohonen iloitsee.
Markkinapaikkaliiketoiminnassa yksi tärkeä mittari on olla ensimmäisenä mielessä, kun kuluttajalla herää tarve ostaa tai myydä.
”Torin tammikuun top-of-mind on ollut kaikkien aikojen korkein. En näe siihen muuta syytä kuin tämän kampanjan, jota on rummutettu useassa eri kanavassa. Toinen tärkeä mittarimme on kävijämäärä, joka on ollut tammikuussa huikeassa nousussa.”
Kävijämääriä verrataan Torissa edellisen vuoden vastaavaan aikaan.
”Tammikuun tulokset olivat loistavat. Kampanja on jo tähän mennessä toiminut hyvin ja aika näyttää, jatkuuko suunta edelleen ylöspäin.”
Tv- ja videomainonnan lisäksi kampanja on kuulunut radiossa ja näkynyt digissä, somessa ja ulkomainontana.
”Monikanavainen kokonaisuus taipuu mihin vain. Filmistä pystyy helposti leikata eri pituuksia, ja displayhin ja someen tehty samaa ideaa käyttäen omat materiaalit. Haluan välittää suuret kiitokset koko työryhmälle, joka teki ensiluokkaista työtä kampanjan eteen. Jokaisen mukana olleen panos näkyy lopullisessa tuotoksessa ja ryhmähenki oli todella hyvä”, Kohonen kiittää.
Onnea Tori, mainostoimisto Make it Simple, tuotantoyhtiö Directors Guild sekä ohjaaja Mikko Lehtinen ja kuvaaja Johan Wasicki!
Raadin kommentit
Monipuoliset esimerkit Torin valikoimista onnistuvat puhuttelemaan laajasti eri kohderyhmiä.
Torin asiakaslupaus on saatu hienosti tarinoitettua tv-spottiin.
Kaksoismerkitys tavaroiden liikkumisesta on hauska keino herättää huomiota.