Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Yrittäjän kasvot puolen sivun mainoksessa saa Kodin Laatusaneeraus Oy:n puhelimen soimaan

Puolen sivun printtimainos toimii kuin taika. Kodin Laatusaneerauksessa tiedetään, että printti elää, koolla on väliä – ja yrityksellä on hyvä olla kasvot.
Kodin_laatusaneeraus_artikkelikuva.jpg
2.8.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

Kodin Laatusaneeraus Oy:n perustaja Miika Puhakan puhelin soi tiuhaan.  Monet Satakunnan seudun asukkaat soittavat juuri Miikalle, kun on tarvetta ovi- tai ikkunaremontille. Syykin on selvä: Miikan rehelliset kasvot koristavat puolen sivun mainosta, joka näkyy 3-4 viikon välein alueen lehdissä. 

”Jotkut väittävät, että printti on kuollut. No ei todellakaan ole. Sanoman kanssa toteutettu printtikampanja maksaa itsensä joka kuukausi moninkertaisesti takaisin”, Miika painottaa. 

”En pidä itse kirjaa printtimainoksemme ilmestymisaikataulusta. Minun ei tarvitse, sillä huomaan sen aina siitä, kun puhelin soi entistä enemmän ja yhteydenotot nettisivuilla lisääntyvät.”

Kodin Laatusaneerauksen puolen sivun mainos ilmestyy Porilaine Parhaat kodin ja sisustuksen asiantuntijat -kokoomassa. Satakunnan Kansan tilaajille kokooma toimitetaan lehden välissä ja lisäksi sitä jaetaan ilmaisjakeluna Porin, Ulvilan ja Luvian alueella. 

Mainoskampanjan hinta ei päätä huimaa. Printtimainonta maksaa yritykselle 266 euroa kuukaudessa, minkä lisäksi Googlen hakusanamainonta kustantaa noin 350 euroa kuussa. 

Mainokseen on niputettu kaikki oleellinen, eikä mitään turhaa
Miika on koulutukseltaan rakennuspuuseppä. Kodin Laatusaneeraus Oy:ssä hän hoitaa myynnin sekä laskutukset itse ja asennustyöt yhdessä veljensä kanssa.

Puhakan veljekset toteuttavat ikkuna-, ulko-ovi-, ja nosto-oviremontteja kuluttaja-asiakkaille.

”Myydään ja asennetaan Piklaksen ikkunoita ja ovia sekä Lametekin nosto-ovia saneerauskohteisiin. Omakotitalot, rivitalot ja kesämökit ovat pääkohteitamme”, Miika kertoo. 

”Uskallan väittää, että joka ikinen asiakas suosittelisi meidän tuotteita ja asennuksia. Tyytyväiset asiakkaat ja positiivinen palaute on se asia, joka vie meitä eteenpäin.”

Kodin Laatusaneerauksen yhteistyö Sanoman kanssa käynnistyi loppuvuodesta 2021. 

”Jätin verkossa yhteydenottopyynnön ja varsin pian sain soiton Anni Liljeroosilta. Sen jälkeen asiat etenivät ilahduttavan nopeasti”, Miika kertoo. 

”Anni kuunteli ja esitteli eri vaihtoehtoja helposti ja ymmärrettävästi. Hän ei myynyt pelkän myymisen takia, vaan oli aidosti kiinnostunut siitä, mitä minä haluan.”

Tammikuusta 2022 lähtien Satakunnan alueella säännöllisesti näkynyt Kodin Laatusaneerauksen printtimainos saa Miikalta pelkkää kiitosta. 

”Meidän mainokseemme on niputettu kaikki oleellinen, eikä mitään turhaa. Minun mielestäni se on loistava! Asiakkaat tuntuvat olevan samaa mieltä, sen verran paljon niitä yhteydenottoja tulee”, hän alleviivaa. 

Miika kertoo kuulleensa asiakkailtaan monia tarinoita rasittavista remonttimyyjistä, jotka eivät anna heille tilaa ajatella: 

”Haluan toimia toisin. Me emme tuputa mitään. Mainoksessa kerrotaan selkeästi mitä osaamme ja kuka töitä tekee. Kun potentiaalinen asiakas näkee ilmoituksemme, hän tietää, etten ole pelkkä myyjä, vaan hoidan myös asennukset itse – ja osaan homman läpikotaisin, kun olen vuosia tätä tehnyt.” 

Koolla on väliä – ja yrityksellä on hyvä olla kasvot

Asiakaspäällikkö Anni Liljeroos kiittelee Miikan rohkeutta liittää mainokseen tarpeeksi iso kasvokuva. 

”Monet yrittäjät ovat arkoja käyttämään omia kasvojaan mainoksessa. Se on harmi, sillä kasvot tekevät mainoksesta mieleenpainuvan ja yrittäjästä helposti lähestyttävän – etenkin kun on niin rehellisen näköinen mies kuin Miika”,  Anni naurahtaa. 

Miikaa mainoksen omakuva hymyilyttää: ”Suht pitkät pensselit koristavat naamaani siinä kuvassa. Mutta hyvä se on ja Anni oli oikeassa. Asiakkaat tykkäävät, kun yrityksellä on kasvot. Miksen sitä paitsi ilmoittaisi omilla kasvoillani. Minuthan ne asiakkaat näkevät joka tapauksessa, kun tulen asennustöihin.”

Miika saa Annilta suitsutusta myös siitä, että uskalsi lähteä kampanjoimaan puolen sivun printtimainoksella.

”Kyllä koolla on väliä printtimainoksessa. Kodin Laatusaneeraus Oy on näkyvästi esillä Porilaine Parhaat kodin ja sisustuksen asiantuntijat -kokoomassa”, Anni toteaa. 

Miika myöntää, että puolen sivun printtimainos on Kodin Laatusaneeraukselle erinomainen idea. 

”Riippuu varmasti ihan siitä mitä myy, kannattaako iso mainos. Jos myyt klapeja, et ehkä tarvitse puolen sivun mainosta, mutta ainakin meillä remonttipuolella iso ilmoitus herättää asiakkaassa luottamusta ja kiinnostusta”, Miika toteaa.

”Kokeilin joskus muinoin tulitikkuaskin kokoista lehtimainosta. Sen perusteella taisi tulla yksi yhteydenotto. Pienet ilmoitukset eivät jää remonttiasiakkaille mieleen samalla tavalla kuin puolen sivun printtimainos. Sellainen huomataan ja muistetaan.”  

Homma rokkaa

Satakunnan alueella Kodin Laatusaneeraus näkyy myös muutamassa tienvarsimainoksessa –ja aina kun uusi tyytyväinen asiakas saa uuden oven tai ikkunat, saavat lähialueen asukkaat postiluukkuunsa flyerin. 

”Ne ovat perua ajalta ennen yhteistyötä Sanoman kanssa. Niiden ilme on linjassa printtimainontamme kanssa ja ne tukevat hyvin markkinointia – mutta yhteydenottojen lisääntyminen ajoittuu aika selvästi juuri printtimainostemme ilmestymiseen”, Miika kertoo.

Kodin Laatusaneeraus on jo sopinut Sanoman kanssa kampanjan jatkumisesta vuonna 2023. 

”Annin kanssa on sovittu, että homma jatkuu ensi vuonna samanlaisena. Miksi muuttaa mitään ja mennä sohimaan, kun homma rokkaa?” Miika toteaa. 

”Saatan joskus laittaa Sanoman kautta jonkin yksittäisen mainoksen muihinkin medioihin, vaikkapa Merikarvian alueen mökkeilijöille, mutta pääsääntöisesti pidättäydymme tismalleen tässä samassa mallissa. Googlen hakusanamainonta ja puolen sivun printti aina 3-4 viikon välein. Se toimii”, Miika sanoo. 

”Suosittelen Sanoman printtimainontaa kaikille yrittäjille, jotka ovat sellaista joskus harkinneet. Ja vaikket olisi harkinnut, niin suosittelen silti. Ainakin Kodin Laatusaneeraukselle printti toimii loistavasti. Erityisesti 40–65-vuotiaat asiakkaat lukevat lehtiä ahkerasti ja ottavat hanakasti yhteyttä printtimainoksen nähtyään – ja Google mainonta takaa sen, että vähän nuoremmatkin asiakkaat löytävät meidät.”

Haluatko ostaa ilmoituksen? Tee se kätevästi printti-ilmoitusten itseostokanavassa

Osta verkosta helposti ilmoitus Helsingin Sanomiin, Aamulehteen, Satakunnan Kansaan, Moroon, Porilaiseen ja Sanoman paikallismedioihin.

Osta ilmoitus

Printti on Suomessa vielä erittäin vahva media. Painettuun lehteen tarttuu edelleen viikoittain 78 % suomalaisista ja lehti-ilmoituksilla mainostaja saa yleisönsä jakamattoman huomion.

Lue lisää uutismedian voimasta

Tagit

Google Ads Printtiratkaisut Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • ”Jääkaapin ovessa se taas oli” – Kalusteverstas luottaa näkyvyyteen HS Aluemarkkinoissa ja saa siitä hyviä tuloksia

    Julkaistu
    21.8.2025
    Yrittäjä Pekka Lahtinen uskoo, että brändäys ei ole vain suurten yritysten etuoikeus. Säännöllinen mainonta HS Aluemarkkinoissa on ollut ratkaiseva tekijä Kalusteverstaan asiakaskunnan kasvattamisessa. Kun näkyvyys on kohdallaan, tuloksellisuus seuraa perässä.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • LähiTapiola sai huipputuloksia natiivimainonnalla

    Julkaistu
    25.6.2025
    Natiivikampanja nousi LähiTapiolan vuoden toistaiseksi parhaaksi mediatoimenpiteeksi ja osoitti, että vaikuttava tarina voi tehdä vaikeasta aiheesta lähestyttävän.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland