Heinäkuun Kuukauden kamppis on DNA:n Verkko ei ole tärkeä. Elämä on.

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. DNA:n kampanja kertoo tunteellisen tarinan kohtaamisesta.

DNA lähti tuoreen mainostoimistokumppaninsa Folkin kanssa rakentamaan uutta luovaa konseptia.

”Toivoimme Folkilta uudenlaista luovaa näkemystä ja sitä, että he haastaisivat meidät. Kävimme hyviä keskusteluja ja osallistimme laajasti myös DNA:n organisaatiota suunnitteluvaiheessa", kertoo DNA:n kuluttajaliiketoiminnan markkinointijohtaja Sinikka Alanne.  

”Kampanja ponnistaa suoraan mutkattoman arjen asiakaslupauksestamme, jossa tavoitteenamme on, että jokainen voi keskittyä omassa elämässään tärkeisiin asioihin. Meidän tehtävänämme on varmistaa hyvät yhteydet ja tehdä asiakkaiden arjesta vieläkin helpompaa nyt ja tulevaisuudessa. Folk onnistui luomaan Elämä on -sloganillemme uuden, asiakaslupauksestamme kumpuavan merkityksen.”

Tarinasta haluttiin tehdä tunteisiin vetoava.

”Perinteisesti olemme vedonneet tunteisiin huumorin keinoin. Nyt menimme tunneskaalan toiseen laitaan, mikä tuntui tässä yhteydessä sopivalta ja oikealta. Kuluvan vuoden aikana meille kaikille on tullut selväksi se, miten arvokkaita aidot kohtaamiset ovat. Halausta ei voi kokea digitaalisesti. Toimivat yhteydet ovat tärkeitä matkalla aitoihin kohtaamisiin.”

Kampanjan suunnittelussa käytiin läpi liiketoiminnalliset ja brändilliset tavoitteet. Kampanjan päällimmäisenä tavoitteena on tehdä erottuvaa, tunteisiin vetoavaa ja mutkattoman arjen brändimielikuvaa vahvistavaa markkinointiviestintää.

"Haluamme yhä useamman suomalaisen kokevan DNA:n operattoriksi, joka parhaiten ymmärtää ihmisten arkea."

Tunteiden herättämisellä pyritään vaikuttamaan muun muassa harkintaan sekä preferenssiin ja sitä kautta ostopäätökseen.  

”Tarinamme keskiössä on ihminen ja hänen elämänsä. Se kertoo, mikä merkitys toimivilla yhteyksillä on – kuitenkin niin, ettei meitä operaattorina nostetaan jalustalle. Toivomme, että jokainen voi keskittyä oman elämänsä tärkeisiin asioihin. Vaikuttava sovitus brändimusiikistamme tukee tarinan kerrontaa. Tavoitteenamme on saada aikaan liikettä ihmisten mielissä ja sydämissä.”

Kampanjan tuloksista on tässä vaiheessa liian aikaista kertoa, mutta positiivista palautetta on tullut runsaasti. Kiitosta on saatu merkittävästä linjanmuutoksesta ja rohkeudesta.

”Hyvä mainonta herättää tietysti aina tunteita puolesta ja vastaan”, Alanne sanoo.

Heinäkuun alussa alkanut kolmen viikon kampanja saa vielä pari viikkoa jatkoa . Kampanjan päämedia on ollut TV, jossa saavutetaan laaja yleisö ja pitkä muistijälki. TV:n lisäksi kampanja on ollut esillä sanoma- ja aikakauslehdissä, display- ja videomainontana sekä elokuvateattereissa.

Onnea DNA, Folk sekä mediatoimisto Dagmar!

Katso raadin perustelut: 

Kuukauden kamppis

 

Liittyvät artikkelit
Vain elämää kausi 13 artikkelikuva

Vain elämää nyt myös radiossa!

Yhdeksi merkittävimmistä musiikki-ilmiöistä noussut Vain elämää saa jatkoa jälleen tänä syksynä. Uuden, järjestyksessään kolmannentoista kauden myötä 10-vuotisjuhliaan viettävä ohjelma on nostanut aiempaa suurempaan suosioon monia kotimaisia esiintyjiä vieden heitä aina stadioneille asti.
Audio & radio
TV & video
Vain elämää nyt myös radiossa!
Porisuhdeneuvoja artikkelikuva

Luukkoselle haettiin seuraajaa Hesarin etusivulla

Kuukauden kamppis on Sanoman kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Heinäkuun valinta on Porin kaupunginjohtajan rekrytointi-ilmoitus, jossa hyödynnettiin ilmiöksi noussutta Porisuhde-kampanjaa.
Kuukauden kamppis
Uutismedia
Luukkoselle haettiin seuraajaa Hesarin etusivulla