Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. JHL:n kampanja on arvostuksen osoitus liiton jäsenien tekemälle tärkeälle työlle.
Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL on monialaliitto, jonka jäsenillä on noin tuhat erilaista ammattinimikettä.
”Jäsenemme jäävät julkisuudessa helposti huomaamatta. Keskustellaan vain käsipareista, joita tarvitaan milloin minnekin lisää. Tällä kampanjalla pyrimme herättämään ajatuksia siitä, että ei ole olemassa pelkkiä käsipareja. Taustalla on tärkeitä ja osaavia tähtiammattilaisia, kuten jäseniämme kutsumme. He ansaitsevat arvoisensa työehdot ja toimeentulon. Heidän arvostuksensa on aika tuoda esiin”, kertoo JHL:n viestintäjohtaja Kristiina Ahonen.
Kampanjassa tuodaan koskettavalla tavalla näkyväksi henkilöt, jotka pitävät Suomen pyörimässä.
”Korona-aikanakin meidän jäsenemme ovat olleet koko ajan lähitöissä. Tänä keväänä neuvotellaan monen työntekijän työehdoista. Tavoittelemme myös sitä, että tähtiammattilaistemme työn tärkeys havaittaisiin ja huomattaisiin myös neuvottelupöytien toisella puolella. Olemme tukena ja turvana ammattilaisillemme ja edistämme heidän asemaansa.”
TV-filmin lisäksi monikanavainen kampanja on esillä radiossa, digitaalisena ulkomainontana, YouTubessa, Jodelissa, Instagramissa, Facebookissa, Snapchatissa, hakukonemainontana ja ohjelmallisena mainontana. Kampanjaan on valjastettu kaikki liiton omat kanavat.
Maaliskuussa käynnistyy kampanjan toinen vaihe, jolloin kanavavalikoimaan tulevat mukaan elokuvateatterit sekä valtakunnalliset, alueelliset ja paikalliset lehdet. Mukana on myös muutamia ammattilehtiä.
”Olemme saaneet kampanjasta paljon spontaaneja kiitoksia. Palautteen antajat ovat kertonet, että mainos on herättänyt tunteita ja ajatuksia, mikä olikin tavoitteena. Ensimmäisestä vaiheesta tehdään huomioarvokysely, mutta jo tällä hetkellä näyttää, että liikenne liity-sivullemme on kasvanut kampanjan aikana 60 %. Olemme kampanjaan oikein tyytyväisiä”, Ahonen kertoo.
Onnea JHL, mainostoimisto Nord DDB, tuotantoyhtiö Lucy Loves Stories ja mediatoimisto OMD!
Katso tuomariston perustelut:

Radion tekijät: Jussi Ridanpää

BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla
