On aika murtaa myytit

Tero Tiainen
Sanoma on pelkkään mediatilan myyntiin ja brändimainontaan keskittynyt talo. Tämä vanhentunut mielikuva joutaa jo romukoppaan, Sanoman Head of Digital Tero Tiainen kirjoittaa.

Sanoma mielletään yhä liian usein pelkäksi mediatilan myyjäksi. Joskus törmää myös siihen harhakäsitykseen, että Sanoman puoleen kannattaa kääntyä vain brändimainonnan tarpeissa ja keskittää taktinen mainonta somekanaviin. Nämä myytit on aika murtaa.   

Olemme lisänneet digitaalisia resurssejamme ja panostamme vahvasti osaamisen kasvuun. Asiakkaidemme apuna ovat digistrategit sekä ohjelmallisen ostamisen, datan, videon, displayn, digisuunnittelun, trafiikin ja mainonnan teknologioiden kehityksestä vastaavat tiimit. Uskon, että tämä näkyy asiakkaillemme entisestään parantuneena palveluna. 

Varsinkin ohjelmallisen ostamisen tiimimme ja trafiikki ovat saaneet asiakkailtamme paljon kiitosta ripeästä toiminnasta ja osaamisesta. Digistrategit on hyväksi lisäksi palveluumme. He eivät ole pelkkien banneripaikkojen myyjiä, vaan kumppaneita, joiden kanssa voi sparrata asiakkaiden haasteisiin vastaavia isoja digikokonaisuuksia.

Asiakkaat on jaettu meillä eri asiakasryhmiin heidän liiketoimintansa erityispiirteiden näkökulmasta. Jokaisella asiakasryhmällä on oma digistrategi. Pystymme tuomaan asiakkaan tueksi tiimin, jossa on ymmärrystä asiakkaan liiketoiminnasta ja tilanteesta, digimarkkinoinnin ekosysteemistä, ohjelmallisesta ostamisesta, datasta, teknologioista sekä luovista ratkaisuista. Näin pystymme tarjoamaan asiakkaalle varmasti sopivan ja räätälöidyn ratkaisun.

Autamme asiakkaitamme digisuunnittelun ja toteutuksen kaikissa vaiheissa. Meillä on tarjolla todella paljon ihmisten kiinnostuksiin, ostokäyttäytymiseen ja median käyttöön liittyvää dataa sekä eri toimialoihin liittyvää tietoa, jota voimme hyödyntää suunnittelun alkuvaiheessa, kohdentamisessa ja tulosten mittaamisessa. Tämän tiedon pohjalta voimme suunnitella luovia, tuloksellisia ja vaikuttavia ratkaisuja sekä todentaa näiden ratkaisujen toimivuus.

Asiakaslähtöisyys näkyy myös digitaalisessa tuotekehityksessämme. Kuuntelemme herkällä korvalla asiakkaidemme toiveita ja pyrimme toteuttamaan niitä mahdollisimman hyvin. Olemme tuomassa syksyn aikana ja ensi vuoden alussa paljon uusia toteutuksia, josta monet ovat saaneet alkunsa sparrailusta asiakkaiden kanssa. Luvassa on muun muassa vaikuttavampia brändiratkaisuja sekä uusia keinoja uusasiakashankintaan, konvertointiin sekä asiakassuhteen ylläpitoon.

Uuden Yleisöreportterimme avulla asiakas saa tietoa verkkosivujensa kävijöistä. Yleisöreportteri voidaan jatkossa yhdistää myös asiakkaan omaan CRM-kantaan, jolloin asiakkaamme saavat dataa heidän omista asiakkaistaan. Näin he voivat lähestyä asiakkaitaan kohdennetuin viestein, jotka perustuvat kiinnostuksen kohteisiin, ostokäyttäytymiseen tai mediankäyttöön.

Laajan yleisön tavoittavan brändimainonnan lisäksi meiltä saa siis tehokasta kohdennettua mainontaa, ja mediatilan lisäksi tarjoamme myös monipuolisia ratkaisuja markkinoinnin haasteisiin. Kannattaa hyödyntää osaamistamme, oli sitten kyse kampanjakokonaisuuksien tai tuotekehitysideoiden sparrailusta tai datan rikastamisesta myynnin tarpeisiin. 

Kirjoittaja vastaa digitaalisten ratkaisujen myynnistä ja kaupallisesta kehittämisestä Sanoman B2B-organisaatiossa. Hän on mukana useammassa digitalisaatiota hyödyntävässä start-upissa, pyörittää avovaimonsa kanssa hevostallia ja suhtautuu intohimoisesti toiminnalliseen harjoitteluun, golfiin, kelloihin sekä Manchester Unitediin, on ostanut viimeksi Taylor Made GAPR Hi hybridimailan ja seuraa Techcrunchia, AdExchangeria, AdAgea, Harvard Business Review’ta ja Helsingin Sanomia. 

Katso myös: 

Kullanarvoista dataa

Kohti älykkäitä kontekstikohdennuksia