Ihmisten halu ostaa ja kuluttaa ei ole loppunut
Strategiamme keskiössä on asiakas, ja teemme joka päivä töitä ollaksemme markkinoijan luottokumppani. Tämä ei muutu, vaikka ajat ovat vaikeat. Elämme uutta arkea asiakkaidemme kanssa ja koetamme ratkaista heidän tarpeitaan nykytilanne huomioon ottaen. Tärkeintä on olla hyvin kartalla siitä, mitä asiakkaillemme kuuluu ja mitä heidän liiketoiminnassaan tapahtuu, ja toisaalta tarjota hankalassa tilanteessa helposti ostettavia ja nopeasti toteutettavia ratkaisuja medioistamme. Tarjoamme myös ajantasaista tietoa koronan vaikutuksista kulutustottumuksiin ja mediamarkkinaan alan asiantuntijoiden sekä Sanoman omien tutkimusten kautta.
Monella mainostajalla on haasteena saada tuotettuja suunniteltuja isoja TV-kampanjoita, ja näemme jonkin verran siirtymää nopeampiin kanaviin. Pystymme auttamaan avaimet käteen -tuotannoissa, oli kyse sitten perusmainonnan tuotannoista, natiivikampanjoista tai vaikkapa radiopromootioista yhdessä radiojuontajiemme kanssa. Joustava Sanoma sopimus mahdollistaa tässä tilanteessa mediaryhmien uudelleen allokoinnin asiakkaalle sopivalla tavalla, jos tarve vaatii.
Mainonnalta odotetaan nyt tämän poikkeuksellisen korona-ajan huomioimista tavalla tai toisella. Tietoa halutaan esimerkiksi kauppojen ja ravintoloiden aukioloista, asiointiohjeista, verkkopalveluista ja kotiintilausmahdollisuuksista. Ihmisten halu ostaa ja kuluttaa ei ole loppunut. Myös ihmisten arkea ja yhteiskunnan vaikeaa tilannetta ymmärtävä brändimainonta saa aikaan nyt isoja tunteita, ja sillä on varmasti pitkäkestoiset vaikutukset yritysten brändimielikuvaan. Myös kaikki mikä tämän kriisin, huolen, yksinäisyyden ja eristäytyneisyyden aikana tuo iloa ja hyvää fiilistä ihmisille, on varmasti tervetullutta meille kaikille.
Lidlin Kesälaif-tanssivideofilmi tarjoaa mahtavan piristyksen keskelle koronakriisiä. Kuluttajien tanssivideoita kerättiin Sanoman radiojuontajien ja sosiaalisen median avulla ja niistä koostettiin koko mainoskatkon mittainen spotti. Vapunpäivänä tästä nähtiin myös hieno Hesarin etusivu. Kampanja toi iloa ja hyvää mieltä kaikenikäisille.
Sanoman kuukauden kamppikseksi valitsemassa, S-ryhmän upeassa Tulkoon mitä vaan -brändifilmissä huomioitiin hienosti oma henkilökunta ja myös kaupan rooli ihmisten arjessa näinä vaikeina aikoina. HOK-Elannon printtimainonnassa Hesarissa pääsisäisenä ja vappuna nostettiin tarjousmainonnan sijaan esiin hyväntekeväisyyskohteita. Toukokuun alussa HOK-Elanto muistutti hienolla HS etusivun luovalla toteutuksella pitämään turvavälit kaupassa käydessä.
Ja mikä onkaan kotikonttorilaiselle helpompaa ja ihanampaa, kuin saada heti aamukahvipöytään helpotusta päivän ruokalistan suunnitteluun. Hesarin etusivu, jossa oli Kotipizzan pizzamenu, houkutteli myös 80-vuotiaat vanhempani tilaamaan pizzan kotiin.
Matleena Lilja toimii myyntiryhmän johtajana Sanomalla.