Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa

      Osta mainontaa

    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Tarjouspyyntö
    • Foppa - joustavat maksuratkaisut
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Iiro Kulvik: ”Haluamme olla parhaita painetun aikkarin tekijöitä”

Rakennamme brändeille tulevaisuutta, jotta ne ovat yhtä haluttavia myös 20 vuoden päästä, painottaa Sanoman aikakausmediayksikön johtaja Iiro Kulvik.
12.6.2023
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Aikakauslehdillä on vahva rooli ja selkeä paikkansa Sanoman kokonaisuudessa.

”Sanoman mission mukaisesti haluamme säilyttää suomalaisen median seuraavillekin sukupolville. Uutisjournalismin tavoin aikakauslehtijournalismi on tärkeä osa moniäänistä mediaa”, Iiro Kulvik sanoo.  

Hitaalle printtiformaatille on edelleen kysyntää

Printti on toistaiseksi osoittautunut toimivimmaksi formaatiksi aikakauslehtisisällöille, ja Kulvik uskoo siihen vahvasti.

”Haluamme tarjota erinomaista aikakauslehtijournalismia siinä muodossa, jossa sitä halutaan kuluttaa. Meidän asiakkaamme arvostavat printtiä, ja onhan se erittäin toimiva käyttöliittymä sisällöille, joissa ajankohtaisuus ei ole tärkein kriteeri. Laadukkaasti tehty printti alkaa nykyään olla luksustuote, josta ollaan valmiita maksamaan premium-hintaa. Se tukee hyvin rauhoittumista ja syventymistä.”

Aikakauslehdillä myös jakeluriskit ovat pienemmät kuin uutistuotteilla. Posti kulkee kerran viikossa kaikkialle ja paperinkulutus on kohtuullista.

”Kiinnostavana yksityiskohtana mainittakoon, että yhden fyysisen aikkarin tuottaminen ja kuljettaminen kotiin tuottaa päästöjä saman verran kuin kolme ruispalaa. Hiilijalanjälki ei siis ole mitenkään kohtuuton. Toki teemme jatkuvasti töitä sen pienentämiseksi entisestään”, Kulvik sanoo. 

Aikakauslehtien edustamalle hitaalle printtiformaatille on edelleen kysyntää. Painetun lehden konkreettisuus, miellyttävä käyttökokemus ja visuaalisuus ovat median ainutlaatuisia vahvuuksia.

”Printti pakottaa valitsemaan aiheet todella tarkkaan, kun tilaa on rajatusti. Lisäksi se antaa mahdollisuuden tehdä tiukka kuratoitu kokonaisuus, kun lehti selataan yleensä kannesta kanteen. Juttuja ei tarvitse samalla tavalla myydä otsikoilla, kun jokainen juttu kohdataan fyysisesti. Samalla printti tarjoaa hallinnan tunteen: kun lehti on luettu, se on loppu, eikä tarvitse arvuutella jäikö jotain lukematta.”

”Jokainen juttu tehdään kunnianhimolla ja mietimme kaikkien juttujen kohdalla, miksi asiakas haluaa lukea juuri tämän sisällön. Olemme myös oppineet hyödyntämään portfoliomme monipuolisuutta. Meiltä löytyy monen eri sisältöalueen huippuosaajia. Voimme hyödyntää kaikissa lehdissä näitä osaajia sen sijaan, että jokainen yrittäisi hallita liian monta kokonaisuutta. Keskittyminen parantaa laatua ja tekee työstä mielekkäämpää.”  

Mainonta on tärkeä osa lehden palvelulupausta

Aikakauslehdistä haetaan aitoa, konkreettista ostoinspiraatiota.

”Saamme välillä ihan lukijapalautetta, jossa lukijat listaavat meille kaikki lehdestä löytämänsä ihanat asiat, jotka he haluavat hankkia. Palautteen aiheena on usein vain kiittää meitä hyvin kuratoiduista valinnoista. Olemme saaneet myös palautetta siitä, jos jutusta tai mainoksesta on jäänyt hinta tai ostopaikka puuttumaan. Mainonta aikakauslehdissä ei pääasiassa häiritse lukijaa vaan on tärkeä osa lukukokemusta. Aikkarimainokset nähdään ehdottomasti enemmän plussana kuin miinuksena. Mainonta on osa lehden palvelulupausta.”

Hiipumassa ollut aikakauslehtien tilausmarkkina on elpynyt. Aikkarit on löydetty uudestaan pandemian myötä, ja trendi on jatkunut koronan ylikin.

”Rakennamme brändeille tulevaisuutta, jotta ne ovat yhtä haluttavia 20 vuoden päästä. Henkilökohtaisesti uskon, että formaatti tulee silloinkin olemaan printti, mutta seuraamme jatkuvasti myös muiden formaattien kehitystä”, Kulvik painottaa.

Tutustu Sanoman aikakausmedioihin 

Tutustu printtimainonnan ratkaisuihin 

Tagit

Näkemyksiä Aikakausmedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Nyt pitää päättää mistä haluatte puhua – ajatusjohtajat vievät markkinat

    Pelkällä puheella ei muuteta maailmaa. Mutta jos unohdat kertoa mitä merkitystä yrityksellänne ja sen tekemisillä on, menetät mahdollisuuden olla olemassa tulevaisuudessakin, kirjoittaa Sanoman sisältömarkkinointipalvelujen Jenni Lieto.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    28.9.2023
    Lue lisää
  • Kuinka päivittää sisustusta edullisesti mutta kestävästi?

    Glorian kodin päätoimittaja Venla Kujakallio pohtii, miten sisustustrendit näkyvät ja toteutuvat epävarmoina aikoina.

    Tagit

    Näkemyksiä Aikakausmedia Omakynä
    Julkaistu
    26.9.2023
    Lue lisää
  • Sanomista vastuullisuudesta -podcast tarjoaa vinkkejä ja vertaistukea markkinoijille vastuullisuuden viidakossa

    Miksi vastuullisuus markkinoinnissa on niin vaikeaa? Juontaja Hanna Kinnunen jututtaa vastuullisuustyön ammattilaisia muun muassa sosiaalisesta vastuusta, viherpesusta sekä muodin, logistiikan ja elintarviketuotannon ympäristövaikutuksista.

    Tagit

    Näkemyksiä Vastuullisuus
    Julkaistu
    25.9.2023
    Lue lisää
  • "Sosiaalisesta vastuusta voi rakentaa kilpailutekijän, joka kasvattaa yrityksen arvoa”

    Sus+Com Agencyn perustaja Mari Haaviston mukaan yrityksissä huomioidaan ympäristövastuu ja taloudellinen vastuu jo kohtuullisen hyvin, mutta sosiaalinen vastuu on vielä lapsenkengissä.

    Tagit

    Näkemyksiä Vastuullisuus
    Julkaistu
    25.9.2023
    Lue lisää
  • ”Me elämme maapallolla jo jatkoajalla”

    Isona logistiikkayrityksenä Postin tulee olla mukana ja näyttää suuntaa vastuullisuustyössä, kertoo Posti-konsernin brändi-, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Anna Salmi Sanomista vastuullisuudessa -podcastissa.

    Tagit

    Näkemyksiä Vastuullisuus
    Julkaistu
    25.9.2023
    Lue lisää
  • Sanoman uutis- ja aikakausmediat tavoittavat 91% suomalaisista

    Ilta-Sanomat jatkaa Suomen suurimpana uutismediana, alueellisilla medioilla on vahva asema markkina-alueillaan ja aikakausmedioissa lukijamäärien kasvua myös printissä.

    Tagit

    Printtiratkaisut Aikakausmedia Uutismedia
    Julkaistu
    22.9.2023
    Lue lisää
  • Vahvista kuntasi työnantajamielikuvaa markkinointiviestinnän keinoin

    Kunnat tarjoavat monipuolisia tehtäviä ja mielenkiintoisia haasteita monien eri alojen ammattilaisille. Joskus oikeiden osaajien saatavuus ja tavoittaminen voi kuitenkin aiheuttaa haasteita, kirjoittaa Nina Bemeleit.

    Tagit

    Työnantajamielikuva Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    15.9.2023
    Lue lisää
  • 50 vuotta täyttävä ET-lehti tavoittaa aktiiviset, aikuiset lukijat

    Eläketieto-nimisenä aloittaneesta julkaisusta on kasvanut yksi Suomen suosituimmista aikakauslehdistä. ET löytää jatkuvasti uusia yleisöjä, kun uudet ikäpolvet jäävät eläkkeelle.

    Tagit

    Aikakausmedia
    Julkaistu
    7.9.2023
    Lue lisää
  • Sinun kampanjastasi seuraava kasvutarina?

    Haastavassa taloustilanteessa markkinointi on tärkeämpää kuin koskaan, toteaa Sanoman Varsinais-Suomen aluemyynnin johtaja Sami Elmeranta.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    5.9.2023
    Lue lisää
  • Markkinoinnista vipua myynnin kasvuun

    Tunnetko asiakkaasi ja tiedätkö, miten saat heidät ostamaan tuotteitasi ja palveluitasi? Sanoman Pohjanmaan aluemyynnin johtaja Sammo Hyttilä vinkkaa keinoja, joilla sinut muistetaan, kun kuluttajat miettivät ostopäätöksiään.

    Tagit

    Näkemyksiä Alueellinen mainonta Omakynä
    Julkaistu
    29.8.2023
    Lue lisää
  • Mitä insight on käytännössä – opas insightin hyödyntämiseen markkinoinnin suunnittelussa

    Millaisten perustusten päälle nykyaikainen markkinointi tulisi rakentaa? Mitä on hyvä ymmärtää, mistä lähteä liikkeelle ja mihin keskittyä?

    Tagit

    Näkemyksiä Toimialat Audio & radio Digiratkaisut Tutkittua
    Julkaistu
    28.8.2023
    Lue lisää
    mita_insight_on_kaytannossa
  • Black Friday ja joulu - loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

    Muistatko vielä ajan, jolloin uuden vuoden jälkeiset tammialet olivat tarjoushaukan vuosittainen kultakausi? Ne ajat ovat takanapäin, sillä loppuvuodesta on tullut kuin varkain vuoden tärkein ostosralli – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti myyntisesonki.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Natiivimainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    25.8.2023
    Lue lisää
    Black Friday ja joulusesonki on lahjaostosten aikaa
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400
    Arkisin klo 9-15

    0,0835 €/puhelu + 0,1669 €/min, sis. alv 24 %

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland