Monipuolinen tähtikumppanuus tuo vaikuttavia tuloksia
Aito Iskelmän iltoja juontava toimittaja Jenni Alexandrova on yksi Sanoman tähtikaartin tähdistä. Jennillä on monipuolinen radioura, ja hänet tunnetaan myös sosiaalisen median vaikuttajana.
”Sanomalla vaikuttajia voi käyttää laajemmin ja siten myös tehokkaammin markkinoinnissa. Hyvä esimerkki on, että kampanja toteutetaan radiossa, natiiviartikkelina lehdessä sekä vaikuttajan omassa sosiaalisessa mediassa”, Jenni kertoo.
Hänen mukaansa yhteistyössä on tärkeää molemminpuolinen ymmärrys siitä, mitä tehdään ja mihin pyritään.
”On hienoa, kun vaikuttaja osallistuu suunnitteluun jo ensimetreistä lähtien. Silloin yhteistyöstä saadaan mahdollisimman autenttinen ja vaikuttava.”
Jenni tekee mieluiten pitkäkestoista yhteistyötä.
”Se on uskottavampaa toimintaa. Ei näytä hyvältä, jos vaikuttaja mainostaa yhtä tuotetta tänään ja kilpailijaa huomenna. Uskon, että pitkäaikaisemmat yhteistyöt hyödyntävät molempia osapuolia paremmin. Hyvä esimerkki lienee monen vuoden yhteistyöni pohjoismaalaisen kollageenivalmistajan kanssa: kyseinen firma mainosti Sanomalla ja minä olin mainonnassa mukana, mutta yhteistyömme on jatkunut tiiviinä myös tuon jakson jälkeen.”
Lue myös:
Tähtikumppanuus vahvistaa brändisi ääntä, arvoja ja merkitystä