Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Näkemyksiä mediasta

Uudessa Näkemyksiä mediasta -sarjassa pääsemme kurkistamaan mediatoimistojen ammattilaisten työhön. Ensimmäisenä on vuorossa Head of Client Group Leena Wasenius GroupM:stä.
27.4.2023
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Mitä työnkuvaasi kuuluu? Mitä on työpöydälläsi juuri nyt?

Olen vetovastuussa asiakkuustiimistä. Viimeiset puolitoista vuotta olen normaalin asiakastyön rinnalla vienyt eteenpäin erilaisia kehityshankkeita. Se on ollut mielenkiintoista ja avartavaakin. Minulla on myös omia nimettyjä asiakkaita, joiden osalta vastaan asiakassuhteen syventämisestä ja kehittämisestä sekä asiakastyytyväisyydestä. Lisäksi työhöni kuuluu strateginen suunnittelu ja konsultointi kaikissa markkinointiviestintään liittyvissä asioissa.

Työpöydälläni on juuri nyt kehityshankkeiden edistämistä ja niiden jalkauttamista organisaatioon. Tiimiini on tulossa uusia jäseniä, joten työpäivään kuuluu myös heidän perehdyttämistään. Asiakastyössä on käynnissä suunnitelmien loppuunsaattamista ja raportointia sekä tutkimusten analysointia yhdessä insight-tiimimme kanssa. Eli hyvin monimuotoisia tehtäviä, mikä on aina mukavaa.

Mikä median muutosvoima vaikuttaa tällä hetkellä eniten työhösi?

Suurin muutosvoima on, että median ostamisesta on siirrytty tuloshakuisiin ratkaisuihin. En puhuisi enää mediastrategioista vaan vaikuttamisstrategioista, joissa haetaan erilaisia alustoja, joissa sisältöjä voidaan kuluttaa. Tämä tarkoittaa tietenkin sitä, että täytyy entistä tarkemmin tietää keitä haluamme tavoittaa, missä ostopotentiaali on ja minkälaisia ihmisiä tavoittelemamme kuluttajat ovat. Pelkkä demografia ei ole riittänyt enää moneen kymmeneen vuoteen. Täytyy ymmärtää, mikä kuluttajia draivaa ja motivoi.

Tekoäly tulee muuttamaan ja on jo muuttanutkin paljon sitä, millä tavoin dataa käytetään. Näen siinä myös vaaran merkkejä. Jos tekoälylle antaa liikaa ohjausvoimaa, inhimillisyys ja ihmisyys katoavat. Voimavara jatkuvassa muutoksessa ovat ihmiset. Teemme töitä ihmisten kanssa ja haluamme tehdä niin jatkossakin. Emme halua, että koneet keskustelevat keskenään.

Mihin mediastrategiaoppiin tai näkemykseen nojaudut eniten työssäsi?

Olen todennut 70/20/10-mallin toimivaksi. Eli tekeminen perustetaan 70-prosenttisesti opittuun, dataan pohjautuvaan tietoon, joka kasvattaa ROI:ta ja jossa pystytään optimoimaan tuloksia. 20 prosenttia käytetään toimenpiteisiin, joiden tiedämme toimivan kyseessä olevalla tuotekategorialla. 10 prosenttia käytetään innovaatioon, josta ei välttämättä ole olemassa minkäänlaista dataa. Eli lähdemme rohkeasti kokeilemaan uusia asioita, joihin uskomme.

Kerro selviytymisvinkkisi arjen kiireen keskelle

Suhtaudun asioihin vakavasti, mutta en ole tosikko. Ymmärrän sen, että liika murehtiminen ja vatvominen eivät vie eteenpäin. Otetaan opit menneestä, mutta katsotaan kirkkain silmin tulevaisuuteen. Tasapainoa pidän yllä liikkumalla paljon. Vastapainoksi vietän aikaani myös sohvaperunana. Tykkään katsoa televisiota, olen koukussa erityisesti Salattuihin elämiin. Pitkän koronavaiheen jälkeen tykkään käydä työpaikalla.  Meitä on täällä tosi hyvä porukka töissä. On kiva vaihtaa kuulumisia arjen keskellä. Ystävistä ja työkavereista saa paljon energiaa.

 

Tagit

Näkemyksiä

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Brändin arvo punnitaan epävarmuudessa

    Pandemia-aikana brändeiltä kaivattiin läsnäoloa, nyt keskeistä on hinta. Kuluttajakäyttäytymisen vuonna 2023 voisi kiteyttää sanoin ”Price, not presence”, mutta tämä olisi liian suuri yksinkertaistus. Kyse on pikemminkin arvon luomisesta ja sen ymmärtämisestä, mikä lopulta tuottaa arvoa, kirjoittaa Sanoman B2B-yksikön myynnin kehitysjohtaja Paula Hernetkoski.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    31.5.2023
    Lue lisää
  • 8 syytä ihastua radioon

    Mitä radio merkitsee tänä päivänä? Veera Kyrö kirjoitti rakkauskirjeen radiolle.

    Tagit

    Näkemyksiä Audio & radio Luovat ratkaisut Omakynä
    Julkaistu
    12.5.2023
    Lue lisää
  • Katse pallossa – mittaatko oikeita asioita?

    Pidä katse pallossa on erinomainen ohje monessa pallopelissä. Mutta se voi toimia myös loistavana metaforana tämän päivän markkinoijalle fokusoida olennaiseen, vaikka ympärillä kuohuu ja pauhaa, kirjoittaa Kati Alijoki.

    Tagit

    Mittaaminen Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    4.5.2023
    Lue lisää
  • Enemmän liikennettä samalla budjetilla

    Johannes Hocksell kertoo, miten dynaaminen CPC-hinnoittelu toimii käytännössä ja tarjoaa vinkkejä tehokkaaseen mainontaan.

    Tagit

    Näkemyksiä Digiratkaisut Omakynä
    Julkaistu
    26.4.2023
    Lue lisää
  • 4 vinkkiä uutiskirjemainonnan tehostamiseksi

    Veli-Matti Nurmela kertoo, miten uutiskirjeen ja digimainonnan parhaat puolet kannattaa yhdistää.

    Tagit

    Näkemyksiä Digiratkaisut Omakynä
    Julkaistu
    25.4.2023
    Lue lisää
  • Uudet tekoälyt – markkinoijan korvaajia vai kelpo apureita?

    Ihmiskunta siirtyy generatiivisten tekoälyjen myötä uuteen aikakauteen, kirjoittaa Sherpan Jukka Niittymaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    18.4.2023
    Lue lisää
  • Markkinoinnin kaksi vähemmän puhuttua P:tä

    Sanoma B2B:n Head of Marketing Leena Koskinen haluaa nostaa valokeilaan vanhojen ja uusien markkinoinnin P:n lisäksi vähemmän fokuksessa olleet menestystekijät, jotka hän on nimennyt markkinoinnin sosiaalisiksi P:ksi.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    17.4.2023
    Lue lisää
    Leena Koskinen artikkelikuva
  • Etäistä ja valtakunnallista – vai läheistä ja paikallista?

    Tarjoamme paikallisia ja alueellisia ratkaisuja ja palvelemme kaiken kokoisia asiakkaita, vakuuttaa Sanoman Pohjois-Suomen aluemyyntijohtaja Janne Puolakka.

    Tagit

    Näkemyksiä Alueellinen mainonta Omakynä
    Julkaistu
    12.4.2023
    Lue lisää
  • Mitkä ovat ruokatrendit juuri nyt?

    Glorian ruoka & viinin päätoimittaja ja HS ruokatoimituksen vetäjä Sanna Maskulin kertoo, mitkä ruokatrendit toimituksessa juuri nyt puhuttavat.

    Tagit

    Näkemyksiä Aikakausmedia Omakynä Uutismedia
    Julkaistu
    3.4.2023
    Lue lisää
  • Markkinointisuunnitelma on tuloksellisen markkinoinnin ensimmäinen askel

    Tehokas markkinointi edellyttää suunnitelmallisuutta ja johdonmukaisuutta. Tässä jutussa käymme läpi markkinointisuunnitelman tekemisen tärkeimmät askeleet ja annamme työkalut markkinointisuunnitelman tekemiseen.

    Tagit

    Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä Digiratkaisut
    Julkaistu
    30.3.2023
    Lue lisää
    markkinointisuunnitelma
  • Neljä hyvää syytä valita Sanoman uutismedia

    Sanoman yhä digitaalisemmassa uutismediassa tavoitat sitoutuneet kohderyhmät kotimaisessa ja luotettavassa ympäristössä, kirjoittaa uutismedian kaupallisista ratkaisuista vastaava Pietari Korhonen.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä Uutismedia
    Julkaistu
    21.3.2023
    Lue lisää
  • IS on myös syventävien sisältöjen koti

    Ilta-Sanomat tarjoaa tiedonjanon sammutuksen lisäksi nautinnollisia ja rentouttavia hetkiä syventävien uutissisältöjen parissa, kirjoittaa Ilta-Sanomien Head of Marketing Karla Louhelainen.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä Uutismedia
    Julkaistu
    20.3.2023
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 0,0835 eur/puhelu + 0,1669 eur/min, sis. alv 24%
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland