Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Sanoman Total TV:llä on ollut vahva kevät

Katsojat ovat viihtyneet hyvin Sanoman Total TV:n sisältöjen parissa, ja Ruudun katselu on erinomaisessa kasvussa. Audience Insight Strategist Tina Åström avaa kevään katselulukuja.
17.5.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

Lineaarisella televisiolla on ollut mielenkiintoinen alkuvuosi ja kevät. Kaupalliset katseluminuutit ovat pysyneet tammikuusta huhtikuuhun samalla tasolla 25–64-vuotiaiden kohderyhmässä verrattuna viime vuoden vastaavaan ajankohtaan. Tämä on kiintoisa trendi, koska kuluttajat ovat vuosien varrella siirtyneet vahvemmin käyttämään suoratoistopalveluja. 

Sanoma TV – Total TV, tammi-huhtikuu 2024. Katsotuimmat ohjelmajaksot, 25–64-vuotiaat

Lähde: Finnpanel Oy, Total TV -tutkimus, AdEdge VOD, tammi-huhtikuu 2024
Listattu vain katsotuin jakso ohjelmanimen mukaan. Ohjelmajakso sisältää kaikki esitykset valitulta aikajaksolta.
Nelonen, Jim, Liv, Hero ja Ruutu ja Ruutu+

Sanoma TV – Total TV, tammi-huhtikuu 2023. Katsotuimmat ohjelmajaksot, 25–64-vuotiaat

Lähde: Finnpanel Oy, Total TV -tutkimus, AdEdge VOD, tammi-huhtikuu 2023
Listattu vain katsotuin jakso ohjelmanimen mukaan. Ohjelmajakso sisältää kaikki esitykset valitulta aikajaksolta
Nelonen, Jim, Liv, Hero ja Ruutu ja Ruutu+

Tämä lineaarisen television katselutrendi voi viitata siihen, että katsojat arvostavat edelleen perinteisiä aikataulutettuja ohjelmia televisiossa ja pääsevät vaivatta seuraamaan lempiohjelmiaan. Laaja ohjelmatarjonta on saanut ihmiset viihtymään tutun ystävän, eli television, parissa. Viihteen merkitys kuluttajille on entistä tärkeämpi tässä epävarmassa maailmassa, ja televisio pystyy tarjoamaan hyväntuulisia ja rentouttavia elämyksiä kaikenikäisille.   

25–64-vuotiaat viihtyvät entistä enemmän Sanoma Total TV:n parissa 

Lähde: Finnpanel Oy, Total TV -tutkimus, AdEdge VOD, tammi-huhtikuu 2023 ja tammi-huhtikuu 2024
Listattu vain katsotuin jakso ohjelmanimen mukaan. Ohjelmajakso sisältää kaikki esitykset valitulta aikajaksolta
Nelonen, Jim, Liv, Hero ja Ruutu ja Ruutu+

Suoratoistopalveluilla menee hyvin. Ruudulla on ollut vahva talvi ja kevät. Ruudun katseluun käytetyt kokonaisminuutit ovat tammi-huhtikuussa kasvaneet peräti 34 prosenttia 25–64-vuotiaiden kohderyhmässä viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Erikoisjoukot on noussut yhdeksi Ruudun katsotuimmaksi ohjelmaksi kautta aikojen. Draamasarjat Syke, Pasilan Myrkky – Manni ja Utö ovat myös esimerkkejä hyvin suosituista ohjelmista. 

Ruudun katselu on kasvussa 25–64-vuotiaiden kohderyhmässä. Ruudun katsotuimmat ohjelmajaksot, tammi-huhtikuu 2023 ja 2024

Lähde: Finnpanel Oy, Total TV -tutkimus, AdEdge VOD, tammi-huhtikuu 2023 ja tammi-huhtikuu 2024

Listattu vain katsotuin jakso ohjelmanimen mukaan

Ruutu ja Ruutu+

 

The Voice of Finland on kerännyt aiempaa enemmän yleisöä, kun Ruudun osuus ohjelmien kokonaiskatselusta on kasvussa. Farmi Suomi on myös noussut yhdeksi katsotuimmaksi ohjelmaksi sekä tv:ssä että Ruudussa. Laaja viihteellinen ohjelmatarjonta tarjoaa monipuolista sisältöä kuluttajille ja toimivaa mainosympäristöä mainostajille. 

Kiinnostuitko Total TV -mainonnasta? 

Kysy lisää yhteyshenkilöltäsi Sanomalla tai ota yhteyttä.

Katso myös: 

Sanoman Total TV 

TV-mainonnan ratkaisut

Tagit

Omakynä TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Ei mulle kannata mainostaa, eihän?

    Jos et mainosta meille yli 55-vuotiaille, et ehkä ymmärrä kuka Suomessa oikeasti ostaa, Päivi Puotiniemi kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    13.11.2025
    Lue lisää
  • Sisältömarkkinoinnin trendit 2026: viihteellinen sisältöstrategia ja AI-lieju mainittu!

    Sanoma Content Studion sisältöjohtaja Jenni Lieto paljastaa kolme tärkeintä nostoa sisältömarkkinoinnin tulevaisuudesta.

    Tagit

    Omakynä Sisältömarkkinointi Trendit 2026
    Julkaistu
    6.11.2025
    Lue lisää
  • Viaplay TV -kanavan mainosmyynti Sanoman kautta – mainostajille pääsy osaksi huippuluokan urheilusisältöjä

    Viaplay Group avaa 6. marraskuuta Suomeen uuden ilmaisen lineaarikanavan, Viaplay TV:n. Kyseessä on urheilukanava, joka tarjoaa katsojille valikoituja urheilun huippuhetkiä jalkapallosta moottoriurheiluun sekä talviurheilusta dartsiin.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    3.11.2025
    Lue lisää
  • Sanoma Total TV:n viikkotavoittavuus on kasvanut nuorten aikuisten parissa

    Ruudun katselu 25–44-vuotiaiden kohderyhmässä on lisääntynyt 25 % viime syksyyn verrattuna.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    3.11.2025
    Lue lisää
  • Vain elämää ja Erikoisjoukot saavuttivat uusia katseluennätyksiä

    Sanoma TV:n syksy on käynnistynyt vauhdikkaasti. Koripallon EM-kisat tavoittivat Nelosella lähes 2,8 miljoonaa katsojaa, ja Vain elämää ja Erikoisjoukot kiinnostavat erityisesti nuoria katsojia.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    24.9.2025
    Lue lisää
  • EU-komissio ja yhdysvaltalaiset teknologiayhtiöt aiheuttavat ongelmia yhteiskunnalliselle mainonnalle 

    EU:n uusi poliittisen mainonnan lainsäädäntö astuu voimaan 10.10. Komissio tuskin ymmärsi lakia tehdessään, että esimerkiksi hyväntekeväisyysjärjestöjen varainkeruu vaikeutuu lain myötä, Jaakko Kuivalainen kirjoittaa. 

    Tagit

    Digiratkaisut Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    19.9.2025
    Lue lisää
  • Susijengin EM-ottelut naulitsevat katsojat ruutujen ääreen

    EM-turnaus on tavoittanut 2,3 miljoonaa katsojaa Nelosella.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    11.9.2025
    Lue lisää
  • Markkinoinnin muutosvoimat Suomessa – mitä kuluttajat odottavat yrityksiltä?

    Markkinointi ei voi vain reagoida, sen täytyy johtaa muutosta. Markkinointistrategi Reetta Thurman nosti esiin Sanoman Get Tomorrow Executive Forum -asiakastapahtuman puheenvuorossaan kolme keskeistä kuluttajakäyttäytymistä muokkaavaa teemaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    4.9.2025
    Lue lisää
  • Effie-kilpailussa on kyse koko markkinointialan yhteisestä oppimishetkestä

    Kilpailut luovat yhteistä kulttuuria ja muistuttavat siitä, että markkinointi ja viestintä eivät ole irrallinen osa liiketoimintaa, vaan sen kasvun moottoreita, kirjoittavat Marketing Finlandin Riikka-Maria Lemminki ja Sanoman Leena Koskinen.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Omakynä Vieraskynä
    Julkaistu
    3.9.2025
    Lue lisää
  • Kiinnity iloon – tv-ohjelmayhteistyö tekee brändistäsi osan elämystä

    TV-viihde tavoittaa laajasti eri kohderyhmiä vastaanottavaisessa mielentilassa. Kun kiinnityt tv-viihteeseen, kiinnityt iloon ja stressittömyyteen, Tuomo Sinkkonen kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Mainonnan kohdentaminen järkevästi varmistaa niin kampanjoiden onnistumisen kuin kustannustehokkuuden. Tässä artikkelissa kerromme, miten kohdennettu mainonta toimii, miten määritelet kohderyhmäsi ja mitä mainonnan kohdennusvaihtoehtoja on tarjolla.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Sanoma TV:n monipuolinen syksy käynnistyy

    Luvassa on kiinnostavia uutuuksia ja rakastettuja suosikkeja. Hyödyntämällä tv:n ja videon koko tarjoamaa varmistat laajan tavoittavuuden kaikissa liikkuvan kuvan eri kulutushetkissä.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    25.8.2025
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland