Sisustuksen trendit 2025: Vastakohtia ja yllättävää maksimalismia
Murrettu väripaletti
Reipas värienkäyttö jatkuu, mutta sävypaletti on aiempaa murretumpi. Pinnalla ovat erilaiset ruskeat, murrettu luumu, okrankeltainen, burgundinpunainen, sammutettu sininen... Näiden rinnalle yhdistetään piristykseksi raikkaampia pastelleja tai rehellisiä päävärejä.
Vastakohtien viehätys
Alumiini, kromi ja korkeakiiltoiset pinnat saavat parikseen pehmeitä, pörröisiä, rouheita ja maanläheisiä materiaaleja. Erilaiset tekstuurit tekevät sisustuksesta kiinnostavan. Myös puun ja luonnonkivien suosio jatkuu. Puuviiluissa leikitellään väreillä ja kuvioilla, ja marmori säväyttää nyt valkoisen sijaan esimerkiksi ruskeana, punaisena tai vihreänä.
Jotain vanhaa
Vintagekauppa käy kuumana, ja himoituimmat löydöt tehdään huutokaupoista tai antiikkiliikkeistä. Aikakausien kerrostumat ja asukkaiden persoonat saavat näkyä. Yhä useampi brändi lanseeraa menneiden vuosikymmenten ikonisten suunnittelijoiden klassikoita uudelleen tuotantoon. Epävarmoina aikoina designklassikoihin panostaminen tuntuu turvalliselta.
Yllättävä maksimalismi
Tietty minimalismi ja skandinaavinen käytännöllisyys ovat suomalaisilla veressä, mutta nyt tyyliin otetaan vaikutteita myös runsaammasta estetiikasta. Verhojen reunoja voivat koristaa hapsut tai sohvatyynyä koristeellinen kirjailu. Rohkeimmat yhdistävät samaa kuosia esimerkiksi tapetissa ja tekstiileissä, tai vaikkapa verhoissa ja sängynpäädyssä.
Pääkuva: vitra.com
Venla Kujakallio,
päätoimittaja,
Glorian Koti
Glorian koti
on inspiroiva ja innostava kumppani sisustusfanille, joka nauttii haaveilusta ja kodin erilaisten projektien suunnittelusta.
Aikakausmedian kontekstit
Kerro brändisi tarina aikakausmediassa. Lukijoita erityisesti kiinnostavia teemoja ovat ruoka, terveys ja hyvinvointi, muoti ja kauneus sekä koti ja sisustaminen.
Sanoman aikakausmedia
Anna laatuaikaa myös mainonnalle. Aikakauslehdet tarjoavat lukijoilleen kiinnostavaa sisältöä ja tunteita herättäviä tarinoita – niin painettuna kuin digitaalisenakin.
Webinaari markkinoinnin ammattilaisille
Trendit 2025: Muuttuva kuluttaja, media ja markkinointi