Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ilmoittaudu

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Tilaisuudet ja webinaarit

Trendit 2024:
Suomalainen kuluttaja -webinaari

Perjantaina 19.1.2024 klo 9–11

Kuluttajaymmärrys on tuloksellisen markkinoinnin peruspilari

Me Sanomalla tunnemme suomalaiset kuluttajat monelta eri kantilta. Olemme koonneet talon parhaat osaajat yhteen kertomaan kiinnostavimmat näkemyksensä suomalaisista vuonna 2024 markkinoinnin ammattilaisten käyttöön.

Tässä maksuttomassa webinaarissa kerromme mm.

  • minkälaisiin taloudellisiin näkymiin suomalaiset uskovat ja minkälaisia kulutusaikeita heillä on?
  • minkälaiset sisällöt kiinnostavat ja houkuttelevat suomalaisia?
  • mistä tavoitat suomalaiset parhaiten?
Christoffer Strandberg. Kuva: Julius Konttinen

Tilaisuuden juontaa
Christoffer Strandberg.

Kuva: Julius Konttinen

Webinaarin aiheet

Luottamus huomiseen

Mikä on suomalaisten usko talouteen vuonna 2024? Helsingin Sanomien talouden ja politiikan toimituksen sekä HS Vision vetäjä Veera Luoma-aho.

Lompakkojen sykemittari

Tutkittua tietoa suomalaisten ostokäyttäytymisen muutoksista sekä ostoaikeista toimialoittain.  Customer Insight Strategist Jaana Jamalainen. 

Kartta mediaviidakkoon

Miten muutosvoimat muokkaavat mediamaisemaa ja mistä suomalaiset tavoittaa tulevaisuudessa? Head of Strategic Development Kati Alijoki.

Tie suomalaisten sydämiin

Minkälaiset sisällöt kiinnostavat suomalaisia ja miten tehdä sisältöä, joka vaikuttaa? Aiheesta keskustelemassa Ilta-Sanomien vastaava päätoimittaja Johanna Lahti, Nelonen Median kotimaisen viihteen päällikkö Mirko Baas, Kodin Kuvalehden ja ET-lehden vastaava päätoimittaja Minna McGill ja Nelonen Median musiikkijohtaja Mikko Koivusipilä.

Tutustu puhujiin

Veera Luoma-aho

Helsingin Sanomien talouden ja politiikan toimituksen sekä HS Vision esihenkilö

Talouden ja politiikan toimitus on HS:n kivijalkaosasto. Osastoa luotsaavalla Veeralla on näköalapaikka poliittisiin ja taloudellisiin muutoksiin, jotka näkyvät myös suoraan tavallisten ihmisten arjessa ja kukkarossa. Näistä teemoista toimitus kirjoittaa päivittäin lukijoita hyödyttävää ja kiinnostavaa laatujournalismia. 

Veera Luoma-aho

Johanna Lahti

vastaava päätoimittaja, Ilta-Sanomat

Suomen suurimman uutismedian menestyksen avaimia ovat Johannan mukaan monipuolinen sisältö, nopeus, kiinnostavuus ja ajankohtaisuus. Ilta-Sanomiin tullaan noin 6,5 miljoonaa kertaa päivässä lukemaan ne tärkeimmät ja kiinnostavimmat uutiset, mutta myös viihtymään, inspiroitumaan ja rentoutumaan. Ilta-Sanomien toimitus todella tuntee suomalaiset – heidän huolensa, unelmansa ja ennen kaikkea sen, millaiset aiheet saavat heidät median ääreen.

Johanna Lahti

Minna McGill

vastaava päätoimittaja, Kodin kuvalehti ja ET-lehti

Kahden Suomen suurimpiin kuuluvan aikakauslehden vetäjänä Minna on suomalaisen sielunmaiseman asiantuntija. Tärkeintä on tunnistaa lukijoiden tarvetilat ja tulla heitä lähelle - tehtävä heille merkityksellistä sisältöä. Enää ei riitä, että kysyy, mitä lukijat haluavat lukea. Pitää puhua myös asioista, joita ei haluta sanoa ääneen. Sitä kautta syntyy läheinen lukijasuhde, sitoutuminen ja kiinnittyminen.

Minna McGill

Mirko Baas

kotimaisen viihteen päällikkö, Nelonen Media

Mirko on pitkänlinjan viihdeammattilainen, joka tietää, miten suomalaiset saadaan ruutujen äärelle. Hän tietää, mitkä viihdesisällöt trendaavat ja miten luoda Suomen puhutuimpia sisältöjä ja ilmiöitä.  Niiden avulla Nelonen Media on noussut tv-kampanjoiden tavoittavuudessa samalla tasolle kuin kilpailijat.

Mirko Baas

Jaana Jamalainen

Customer Insight Strategist

Jaanan sydäntä lähellä on asiakasymmärrys ja sillä johtaminen. Näissä asioissa hän auttaa myös mainostaja-asiakkaitamme. Jaanan intohimona on kääntää tieto konkreettisiksi toimenpiteiksi, joiden avulla tehdään tuloksellista markkinointia.

Mikko Koivusipilä

musiikkijohtaja, Nelonen Media

Mikko tuntee suomalaisten musiikkimaun läpikotaisin. Syväluotaavan tutkimustoiminnan ja pitkän kokemuksensa avulla hän tietää, mikä trendaa ja osaa ennustaa tulevat hittibiisit ja menestysartistit, ja auttaa valikoimaan heistä kiinnostavimmat niin koko kansan musiikkiohjelmiin, festarille kuin radioiden soittolistoille. Lisäksi Sanoman oman Kaiku-levy-yhtiön ja kustantamon kautta Mikko vaikuttaa sisältöihin jo musiikin kirjoitusvaiheessa.

Mikko Koivusipilä

Kati Alijoki

Head of Strategic Development

Kati toivoo, että suomalaiset yritykset pohjaisivat markkinointiaan yhä enemmän tietoon ja asiakasymmärrykseen. Sanoman strategiakehityksestä vastaavana hän inspiroituu kokonaiskuvasta ja isolla pensselillä maalaamisesta, mutta pohjaa kaiken vankkaan tietoon ja viiltävään analyysiin.

Kati Alijoki

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Markkinoinnin trendit 2026: Tunteet, algoritmit, brändi, ihmisten ymmärtäminen, mitattavuus – ja tietenkin AI

    Kysyimme joukolta markkinoinnin ammattilaisia, mitkä trendit korostuvat markkinoinnissa vuonna 2026.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä Trendit 2026 Vieraskynä
    Julkaistu
    5.12.2025
    Lue lisää
  • Vuoden 2026 kalenterin tärkeät päivämäärät markkinoijalle

    Markkinoinnin suunnittelussa kannattaa huomioida vuoden sesongit ja toiminnallesi merkitykselliset päivämäärät. Ota talteen tärkeät päivät ja valmistaudu kampanjoihin ajoissa.

    Tagit

    Markkinoinnin suunnittelu
    Julkaistu
    3.12.2025
    Lue lisää
  • Pystyvideo VCPM – somesta tuttu formaatti kotimaisessa, luotettavassa mediaympäristössä

    Ota tila haltuun Pystyvideolla, huomioarvoltaan korkealla mainosmuodolla.

    Tagit

    Julkaistu
    2.12.2025
    Lue lisää
  • Mitä on mainonta – muodot, mediat ja hinnoittelu vuonna 2026

    Tässä artikkelissa käymme läpi mainonnan perusasioita: mainonnan tehtäviä, mainonnan muotoja, mainonnassa käytettäviä medioita ja mainonnan hinnan muodostumista. Teksti on pitkä, mutta toivottavasti sitäkin avaavampi. Tervetuloa mukaan!

    Tagit

    Aikakausmedia Alueellinen mainonta Digiratkaisut TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    1.12.2025
    Lue lisää
    Ryhmä oransseja megafoneja joista yksi sininen on korkein
  • Sanoma tutki: Kuluttajat suhtautuvat taloutensa tulevaisuuteen pääosin luottavaisesti

    Sanoman Kulutuspulssi-tutkimuksen mukaan harkinta, varovaisuus ja kulutuspäätösten tarkempi pohdinta hallitsee yhä kuluttajien ostopäätöksiä, mutta suurin osa kuluttajista ostaa tuttuja tuotteita ja palveluita kuten ennenkin.

    Tagit

    Asiakasymmärrys ja insight Tutkittua
    Julkaistu
    25.11.2025
    Lue lisää
  • Kevään 2026 tv-ohjelmisto tarjoaa monipuolisen kattauksen kiinnostavia uutuuksia ja tuttuja suosikkeja

    Koukuttava tv-kevät on täynnä viihdettä, musiikkia, huippurealitya ja lifestylea Sanoman kanavilla. Tutustu upeaan ohjelmistokattaukseen, joka tarjoaa mainostajalle monia mahdollisuuksia.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    25.11.2025
    Lue lisää
  • Sanoma Media Finlandille ja Lataamo Creativelle kultaa kansainvälisessä Best Event Awards -kilpailussa

    Sanoma Media Finland ja Lataamo Creative ovat voittaneet kultaa BEA World -festivaaleilla käydyssä Best Event Awards -kilpailussa. Ykkössija saavutettiin arvostetussa Use of AI -kategoriassa. Palkinto myönnettiin Sanoman Get Tomorrow Executive Forum -tapahtumalle ja sen innovatiiviselle Loop of Insight -konseptille.

    Tagit

    Näkemyksiä
    Julkaistu
    24.11.2025
    Lue lisää
  • Ei mulle kannata mainostaa, eihän?

    Jos et mainosta meille yli 55-vuotiaille, et ehkä ymmärrä kuka Suomessa oikeasti ostaa, Päivi Puotiniemi kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    13.11.2025
    Lue lisää
  • Yhdessä kohti vaikuttavampaa markkinointia – Sanoma Agency Partner tiivistää Sanoman ja markkinointitoimistojen yhteistyötä

    Sanoma lanseeraa Sanoma Agency Partner -kumppanuuden, joka tarjoaa kaikenkokoisille toimistoille työkaluja, tietoa ja asiantuntijaosaamista – maksutta ja helposti.

    Tagit

    Näkemyksiä
    Julkaistu
    11.11.2025
    Lue lisää
  • Sanoman kesälehdissä tavoitat yhteensä lähes miljoona kesää suunnittelevaa kuluttajaa

    Kesälehdet ovat lukijoiden suosikkisisältöjä ja toimivat tärkeimpinä inspiraation ja tiedon lähteinä kesän suunnitelmiin. Mainokset kuuluvat oleellisena osana sisältöön ja tarjoavat vinkkejä loman suunnitteluun.

    Tagit

    Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    11.11.2025
    Lue lisää
  • Asiakaskokemus muodostuu pienistä asioista

    Asiakaskokemus rakentuu yhteisessä arjessa asiakkaiden kanssa. Tasaisin väliajoin kannattaa tarkistaa, mitä asiakasdata kertoo etenkin yrityksen kannattavimmista asiakkaista sekä muista erilaisista asiakasryhmistä.

    Tagit

    Asiakasymmärrys ja insight
    Julkaistu
    7.11.2025
    Lue lisää
  • Sisältömarkkinoinnin trendit 2026: viihteellinen sisältöstrategia ja AI-lieju mainittu!

    Sanoma Content Studion sisältöjohtaja Jenni Lieto paljastaa kolme tärkeintä nostoa sisältömarkkinoinnin tulevaisuudesta.

    Tagit

    Omakynä Sisältömarkkinointi Trendit 2026
    Julkaistu
    6.11.2025
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland