Trendit 2024:
Suomalainen kuluttaja -webinaari
Perjantaina 19.1.2024 klo 9–11
Kuluttajaymmärrys on tuloksellisen markkinoinnin peruspilari
Me Sanomalla tunnemme suomalaiset kuluttajat monelta eri kantilta. Olemme koonneet talon parhaat osaajat yhteen kertomaan kiinnostavimmat näkemyksensä suomalaisista vuonna 2024 markkinoinnin ammattilaisten käyttöön.
Tässä maksuttomassa webinaarissa kerromme mm.
- minkälaisiin taloudellisiin näkymiin suomalaiset uskovat ja minkälaisia kulutusaikeita heillä on?
- minkälaiset sisällöt kiinnostavat ja houkuttelevat suomalaisia?
- mistä tavoitat suomalaiset parhaiten?

Tilaisuuden juontaa
Christoffer Strandberg.
Kuva: Julius Konttinen
Webinaarin aiheet
Luottamus huomiseen
Mikä on suomalaisten usko talouteen vuonna 2024? Helsingin Sanomien talouden ja politiikan toimituksen sekä HS Vision vetäjä Veera Luoma-aho.
Lompakkojen sykemittari
Tutkittua tietoa suomalaisten ostokäyttäytymisen muutoksista sekä ostoaikeista toimialoittain. Customer Insight Strategist Jaana Jamalainen.
Kartta mediaviidakkoon
Miten muutosvoimat muokkaavat mediamaisemaa ja mistä suomalaiset tavoittaa tulevaisuudessa? Head of Strategic Development Kati Alijoki.
Tie suomalaisten sydämiin
Minkälaiset sisällöt kiinnostavat suomalaisia ja miten tehdä sisältöä, joka vaikuttaa? Aiheesta keskustelemassa Ilta-Sanomien vastaava päätoimittaja Johanna Lahti, Nelonen Median kotimaisen viihteen päällikkö Mirko Baas, Kodin Kuvalehden ja ET-lehden vastaava päätoimittaja Minna McGill ja Nelonen Median musiikkijohtaja Mikko Koivusipilä.
Tutustu puhujiin
Veera Luoma-aho
Helsingin Sanomien talouden ja politiikan toimituksen sekä HS Vision esihenkilö
Talouden ja politiikan toimitus on HS:n kivijalkaosasto. Osastoa luotsaavalla Veeralla on näköalapaikka poliittisiin ja taloudellisiin muutoksiin, jotka näkyvät myös suoraan tavallisten ihmisten arjessa ja kukkarossa. Näistä teemoista toimitus kirjoittaa päivittäin lukijoita hyödyttävää ja kiinnostavaa laatujournalismia.

Johanna Lahti
vastaava päätoimittaja, Ilta-Sanomat
Suomen suurimman uutismedian menestyksen avaimia ovat Johannan mukaan monipuolinen sisältö, nopeus, kiinnostavuus ja ajankohtaisuus. Ilta-Sanomiin tullaan noin 6,5 miljoonaa kertaa päivässä lukemaan ne tärkeimmät ja kiinnostavimmat uutiset, mutta myös viihtymään, inspiroitumaan ja rentoutumaan. Ilta-Sanomien toimitus todella tuntee suomalaiset – heidän huolensa, unelmansa ja ennen kaikkea sen, millaiset aiheet saavat heidät median ääreen.

Minna McGill
vastaava päätoimittaja, Kodin kuvalehti ja ET-lehti
Kahden Suomen suurimpiin kuuluvan aikakauslehden vetäjänä Minna on suomalaisen sielunmaiseman asiantuntija. Tärkeintä on tunnistaa lukijoiden tarvetilat ja tulla heitä lähelle - tehtävä heille merkityksellistä sisältöä. Enää ei riitä, että kysyy, mitä lukijat haluavat lukea. Pitää puhua myös asioista, joita ei haluta sanoa ääneen. Sitä kautta syntyy läheinen lukijasuhde, sitoutuminen ja kiinnittyminen.

Mirko Baas
kotimaisen viihteen päällikkö, Nelonen Media
Mirko on pitkänlinjan viihdeammattilainen, joka tietää, miten suomalaiset saadaan ruutujen äärelle. Hän tietää, mitkä viihdesisällöt trendaavat ja miten luoda Suomen puhutuimpia sisältöjä ja ilmiöitä. Niiden avulla Nelonen Media on noussut tv-kampanjoiden tavoittavuudessa samalla tasolle kuin kilpailijat.

Jaana Jamalainen
Customer Insight Strategist
Jaanan sydäntä lähellä on asiakasymmärrys ja sillä johtaminen. Näissä asioissa hän auttaa myös mainostaja-asiakkaitamme. Jaanan intohimona on kääntää tieto konkreettisiksi toimenpiteiksi, joiden avulla tehdään tuloksellista markkinointia.

Mikko Koivusipilä
musiikkijohtaja, Nelonen Media
Mikko tuntee suomalaisten musiikkimaun läpikotaisin. Syväluotaavan tutkimustoiminnan ja pitkän kokemuksensa avulla hän tietää, mikä trendaa ja osaa ennustaa tulevat hittibiisit ja menestysartistit, ja auttaa valikoimaan heistä kiinnostavimmat niin koko kansan musiikkiohjelmiin, festarille kuin radioiden soittolistoille. Lisäksi Sanoman oman Kaiku-levy-yhtiön ja kustantamon kautta Mikko vaikuttaa sisältöihin jo musiikin kirjoitusvaiheessa.

Kati Alijoki
Head of Strategic Development
Kati toivoo, että suomalaiset yritykset pohjaisivat markkinointiaan yhä enemmän tietoon ja asiakasymmärrykseen. Sanoman strategiakehityksestä vastaavana hän inspiroituu kokonaiskuvasta ja isolla pensselillä maalaamisesta, mutta pohjaa kaiken vankkaan tietoon ja viiltävään analyysiin.
