Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ilmoittaudu

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Tilaisuudet ja webinaarit

Trendit 2024:
Suomalainen kuluttaja -webinaari

Perjantaina 19.1.2024 klo 9–11

Kuluttajaymmärrys on tuloksellisen markkinoinnin peruspilari

Me Sanomalla tunnemme suomalaiset kuluttajat monelta eri kantilta. Olemme koonneet talon parhaat osaajat yhteen kertomaan kiinnostavimmat näkemyksensä suomalaisista vuonna 2024 markkinoinnin ammattilaisten käyttöön.

Tässä maksuttomassa webinaarissa kerromme mm.

  • minkälaisiin taloudellisiin näkymiin suomalaiset uskovat ja minkälaisia kulutusaikeita heillä on?
  • minkälaiset sisällöt kiinnostavat ja houkuttelevat suomalaisia?
  • mistä tavoitat suomalaiset parhaiten?
Christoffer Strandberg. Kuva: Julius Konttinen

Tilaisuuden juontaa
Christoffer Strandberg.

Kuva: Julius Konttinen

Webinaarin aiheet

Luottamus huomiseen

Mikä on suomalaisten usko talouteen vuonna 2024? Helsingin Sanomien talouden ja politiikan toimituksen sekä HS Vision vetäjä Veera Luoma-aho.

Lompakkojen sykemittari

Tutkittua tietoa suomalaisten ostokäyttäytymisen muutoksista sekä ostoaikeista toimialoittain.  Customer Insight Strategist Jaana Jamalainen. 

Kartta mediaviidakkoon

Miten muutosvoimat muokkaavat mediamaisemaa ja mistä suomalaiset tavoittaa tulevaisuudessa? Head of Strategic Development Kati Alijoki.

Tie suomalaisten sydämiin

Minkälaiset sisällöt kiinnostavat suomalaisia ja miten tehdä sisältöä, joka vaikuttaa? Aiheesta keskustelemassa Ilta-Sanomien vastaava päätoimittaja Johanna Lahti, Nelonen Median kotimaisen viihteen päällikkö Mirko Baas, Kodin Kuvalehden ja ET-lehden vastaava päätoimittaja Minna McGill ja Nelonen Median musiikkijohtaja Mikko Koivusipilä.

Tutustu puhujiin

Veera Luoma-aho

Helsingin Sanomien talouden ja politiikan toimituksen sekä HS Vision esihenkilö

Talouden ja politiikan toimitus on HS:n kivijalkaosasto. Osastoa luotsaavalla Veeralla on näköalapaikka poliittisiin ja taloudellisiin muutoksiin, jotka näkyvät myös suoraan tavallisten ihmisten arjessa ja kukkarossa. Näistä teemoista toimitus kirjoittaa päivittäin lukijoita hyödyttävää ja kiinnostavaa laatujournalismia. 

Veera Luoma-aho

Johanna Lahti

vastaava päätoimittaja, Ilta-Sanomat

Suomen suurimman uutismedian menestyksen avaimia ovat Johannan mukaan monipuolinen sisältö, nopeus, kiinnostavuus ja ajankohtaisuus. Ilta-Sanomiin tullaan noin 6,5 miljoonaa kertaa päivässä lukemaan ne tärkeimmät ja kiinnostavimmat uutiset, mutta myös viihtymään, inspiroitumaan ja rentoutumaan. Ilta-Sanomien toimitus todella tuntee suomalaiset – heidän huolensa, unelmansa ja ennen kaikkea sen, millaiset aiheet saavat heidät median ääreen.

Johanna Lahti

Minna McGill

vastaava päätoimittaja, Kodin kuvalehti ja ET-lehti

Kahden Suomen suurimpiin kuuluvan aikakauslehden vetäjänä Minna on suomalaisen sielunmaiseman asiantuntija. Tärkeintä on tunnistaa lukijoiden tarvetilat ja tulla heitä lähelle - tehtävä heille merkityksellistä sisältöä. Enää ei riitä, että kysyy, mitä lukijat haluavat lukea. Pitää puhua myös asioista, joita ei haluta sanoa ääneen. Sitä kautta syntyy läheinen lukijasuhde, sitoutuminen ja kiinnittyminen.

Minna McGill

Mirko Baas

kotimaisen viihteen päällikkö, Nelonen Media

Mirko on pitkänlinjan viihdeammattilainen, joka tietää, miten suomalaiset saadaan ruutujen äärelle. Hän tietää, mitkä viihdesisällöt trendaavat ja miten luoda Suomen puhutuimpia sisältöjä ja ilmiöitä.  Niiden avulla Nelonen Media on noussut tv-kampanjoiden tavoittavuudessa samalla tasolle kuin kilpailijat.

Mirko Baas

Jaana Jamalainen

Customer Insight Strategist

Jaanan sydäntä lähellä on asiakasymmärrys ja sillä johtaminen. Näissä asioissa hän auttaa myös mainostaja-asiakkaitamme. Jaanan intohimona on kääntää tieto konkreettisiksi toimenpiteiksi, joiden avulla tehdään tuloksellista markkinointia.

Mikko Koivusipilä

musiikkijohtaja, Nelonen Media

Mikko tuntee suomalaisten musiikkimaun läpikotaisin. Syväluotaavan tutkimustoiminnan ja pitkän kokemuksensa avulla hän tietää, mikä trendaa ja osaa ennustaa tulevat hittibiisit ja menestysartistit, ja auttaa valikoimaan heistä kiinnostavimmat niin koko kansan musiikkiohjelmiin, festarille kuin radioiden soittolistoille. Lisäksi Sanoman oman Kaiku-levy-yhtiön ja kustantamon kautta Mikko vaikuttaa sisältöihin jo musiikin kirjoitusvaiheessa.

Mikko Koivusipilä

Kati Alijoki

Head of Strategic Development

Kati toivoo, että suomalaiset yritykset pohjaisivat markkinointiaan yhä enemmän tietoon ja asiakasymmärrykseen. Sanoman strategiakehityksestä vastaavana hän inspiroituu kokonaiskuvasta ja isolla pensselillä maalaamisesta, mutta pohjaa kaiken vankkaan tietoon ja viiltävään analyysiin.

Kati Alijoki

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Ei mulle kannata mainostaa, eihän?

    Jos et mainosta meille yli 55-vuotiaille, et ehkä ymmärrä kuka Suomessa oikeasti ostaa, Päivi Puotiniemi kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    13.11.2025
    Lue lisää
  • Yhdessä kohti vaikuttavampaa markkinointia – Sanoma Agency Partner tiivistää Sanoman ja markkinointitoimistojen yhteistyötä

    Sanoma lanseeraa Sanoma Agency Partner -kumppanuuden, joka tarjoaa kaikenkokoisille toimistoille työkaluja, tietoa ja asiantuntijaosaamista – maksutta ja helposti.

    Tagit

    Näkemyksiä
    Julkaistu
    11.11.2025
    Lue lisää
  • Sanoman kesälehdissä tavoitat yhteensä lähes miljoona kesää suunnittelevaa kuluttajaa

    Kesälehdet ovat lukijoiden suosikkisisältöjä ja toimivat tärkeimpinä inspiraation ja tiedon lähteinä kesän suunnitelmiin. Mainokset kuuluvat oleellisena osana sisältöön ja tarjoavat vinkkejä loman suunnitteluun.

    Tagit

    Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    11.11.2025
    Lue lisää
  • Asiakaskokemus muodostuu pienistä asioista

    Asiakaskokemus rakentuu yhteisessä arjessa asiakkaiden kanssa. Tasaisin väliajoin kannattaa tarkistaa, mitä asiakasdata kertoo etenkin yrityksen kannattavimmista asiakkaista sekä muista erilaisista asiakasryhmistä.

    Tagit

    Asiakasymmärrys ja insight
    Julkaistu
    7.11.2025
    Lue lisää
    asiakaskokemus
  • Sisältömarkkinoinnin trendit 2026: viihteellinen sisältöstrategia ja AI-lieju mainittu!

    Sanoma Content Studion sisältöjohtaja Jenni Lieto paljastaa kolme tärkeintä nostoa sisältömarkkinoinnin tulevaisuudesta.

    Tagit

    Omakynä Sisältömarkkinointi Trendit 2026
    Julkaistu
    6.11.2025
    Lue lisää
  • Viaplay TV -kanavan mainosmyynti Sanoman kautta – mainostajille pääsy osaksi huippuluokan urheilusisältöjä

    Viaplay Group avaa 6. marraskuuta Suomeen uuden ilmaisen lineaarikanavan, Viaplay TV:n. Kyseessä on urheilukanava, joka tarjoaa katsojille valikoituja urheilun huippuhetkiä jalkapallosta moottoriurheiluun sekä talviurheilusta dartsiin.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    3.11.2025
    Lue lisää
  • Sanoma Total TV:n viikkotavoittavuus on kasvanut nuorten aikuisten parissa

    Ruudun katselu 25–44-vuotiaiden kohderyhmässä on lisääntynyt 25 % viime syksyyn verrattuna.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    3.11.2025
    Lue lisää
  • Effie-tuomaristo valittu – kaksi tuomaristoa valitsee vuoden tuloksellisimmat markkinointiteot

    Vuoden 2025 Effie Awards Finland -kilpailun tuomaristossa on yhteensä 38 asiantuntevaa tuomaria, päätuomarina toimii Annika Payn KONEelta. Kilpailun tuomarointi on kaksivaiheinen ja kummallakin kierroksella on oma tuomaristonsa. Kaksivaiheisella arvioinnilla varmistetaan kilpailun korkea laatu.

    Tagit

    Effie
    Julkaistu
    27.10.2025
    Lue lisää
  • 17 shorttia Sanoma Content Studion töille kansainvälisessä sisältömarkkinointikilpailussa

    Sanoma Content Studion sisältömarkkinoinnin ja natiivimainonnan työt ovat ehdolla kovatasoisessa International Content Marketing Awards -kilpailussa.

    Tagit

    Natiivimainonta Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    23.10.2025
    Lue lisää
  • Tauno Tasalakkien aika on ohi – nyt markkinat kaipaavat rohkeutta

    Talousennusteet ovat jatkuvasti olleet ylimyönteisiä. Nyt paranemiseen on vihdoin syytä uskoa, kirjoittaa Omnicom Media Groupin Kari Tervonen.

    Tagit

    Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    22.10.2025
    Lue lisää
  • Sanoma tutki: Auton ostoon liittyy epävarmuutta

    Auton ostajat kaipaavat eniten tietoa hinnasta, käyttökustannuksista ja jälleenmyyntiarvosta, Sanoman tekemästä auton ostoprosessitutkimuksesta selviää.

    Tagit

    Tutkittua
    Julkaistu
    15.10.2025
    Lue lisää
  • Tuloksellista luovuutta ja kestävää brändin rakennusta

    Brändi on yrityksen tie asiakkaan sydämeen ja kannatteleva voima läpi muutosten. Siksi odotankin Effie-töiltä paitsi tuloksellisuutta ja luovuutta, myös aitoutta ja osoitusta kestävästä brändin rakentamisesta, kirjoittaa Effie Awards Finland 2025 -päätuomari Annika Payn.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    8.10.2025
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland