Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Eiran Tukku sai kymmeniä uusia yritysasiakkaita sosiaalisen median mainonnalla

Mainonta sosiaalisessa mediassa voi olla yhtä tehokasta niin yrityksille kuin kuluttajille. Eiran Tukku sai sosiaalisen median kautta kymmeniä uusia B2B-asiakkaita.
Eiran Tukku kansikuva
22.3.2021
Jaa:FacebookXLinkedin

Haaste

Kuinka hankkia uusia B2B asiakkaita pienellä budjetilla?

Ratkaisu

Tarkkaan kohdennettu sosiaalinen median mainonta tiukasti määritellyille kohderyhmille 

Lankaliike Eiran Tukku teki sen, mitä moni yritys on huonolla menestyksellä yrittänyt: hankki uusia yritysasiakkaita sosiaalisesta mediasta pienellä budjetilla. 

Eiran Tukku, joka tunnetaan myös Eiran Langat nimellä, on neljännessä polvessa toimiva lankatukku, jonka asiakkaat ovat perinteisiä lankaliikkeitä. Neulomisesta on kuitenkin viime vuosina tullut trendikäs harrastus, jonka pariin etsiytyy koko ajan uusia käsitöistä innostuneita ihmisiä. 

Oli siis oikea aika lähteä etsimään uusia B2B asiakasryhmiä, joiden kautta uusia harrastajia olisi helpompi palvella. Samalla oli toive myös vilkastuttaa Eiran Tukun omia sosiaalisen median kanavia.  

"Meidän somekanavat olivat jääneet vähän heitteille, koska olemme pieni yritys ja teen toimitusjohtajana ison osan hommista. Some jää siten yleensä aina listan viimeiseksi", kertoo toimitusjohtaja Tove Ramstedt.

Yhdessä asiantuntijoidemme Katja Kvistin ja Renita Bogelin kanssa Ramstedt ideoi sosiaalisen median kampanjan, joka kohdennettaisi uusille asiakassegmenteille: liikkeille, joilla ei vielä välttämättä ole lankoja myynnissä, mutta jotka voisivat olla Eiran Tukun potentiaalisia asiakkaita. 

"Olin pitkään skeptinen sosiaalisen median mahdollisuuksista uusien asiakkaiden hankinnassa. Mutta Renitan kanssa tuli luottavainen fiilis: tuntui, että hän tietää mistä puhuu ja oikeasti ja aidosti haluaa auttaa meitä. Lisäksi heidän tekemä suunnitelma vaikutti mielestäni tosi hyvältä", Ramstedt kertoo.

Visuaalisuus ja tarkka kohderyhmän valinta tärkeässä roolissa 

Kanaviksi valikoituivat Facebook ja Instagram kahdesta syystä. Ne mahdollistavat kuvien tehokkaan käytön, mikä oli kampanjalle tärkeää näkyvyyden saamiseksi. Eiran Tukulla oli katseenvangitsevia kuvia, joita kannatti ehdottomasti hyödyntää. 

Toinen syy kanavavalintaan oli kohderyhmä. Uusiksi potentiaalisiksi asiakassegmenteiksi tunnistettiin kangas- ja askarteluliikkeet, joita tyypillisesti pyörittävät yksityisyrittäjät. Heidät saa parhaiten kiinni juuri Facebookista ja Instagramista. 

Kampanjaan suunniteltiin kuuden kuvan karusellimaisia julkaisuja, joihin asiantuntijamme laati tekstit. Mainonnassa nostettiin esiin neulontaa trendikkäänä harrastuksena, Eiran Tukun perinteistä perheyritystaustaa, tarkkaan valikoitua lankavalikoimaa sekä tilaamisen helppoutta verkkokaupan kautta. Tavoitteena oli houkutella kohderyhmä nettisivuille ja sieltä ottamaan yhteyttä Eiran Tukkuun. 

"Olen todella tyytyväinen tehtyihin mainoksiin ja niiden tekijöihin. Sanoman asiantuntijoiden kanssa yhteistyö sujui hyvin, kaikki tapahtui lähes nanosekunnissa! He ymmärsivät nopeasti mitä haluamme viestiä uusille kohderyhmille", Ramstedt kertoo.

Kampanjan alueena oli alueena koko Suomi, mutta budjetti oli pieni: yhteensä noin 800 euroa.

Uusia asiakkaita joka viikko

Kampanja pyöri kolme kuukautta. Sen vaikutukset näkyivät kuitenkin varsin nopeasti Eiran Tukun kotisivuilla, jonka liikenne kasvoi kampanjan seurauksena merkittävästi. Asiakkaat kyselivät juuri niitä tuotteita, joita mainonnassa oli nostettu esiin. 

"Se yllätti minut täysin. Olin alussa ajatellut, että kahdella uudella asiakkaalla saisimme katettua kampanjaan laittamamme panoksen. Budjetti oli niin pieni, että siihen olisin jo tyytyväinen."

Heidän ei tarvinnut tyytyä vain kahteen uuteen asiakkaaseen: asiakkaita tuli vähintään yksi kampanjan jokaisella viikolla. Uusien yritysasiakkaita kampanjan aikana tuli lopulta yli 30.
Tove Ramstedt

"Se oli aivan huippu kampanja, mullisti meidän tekemisen! Saimme todella pienellä rahalla huipputuloksia", Ramstedt riemuitsee. 

Kysynnän kasvulla on ollut sekin positiivinen vaikutus, että Ramstedt on ryhtynyt miettimään uuden työvoiman palkkaamista, jotta kasvanut työmäärä saadaan hoidettua. 

Ramstedt on myös tyytyväinen yhteistyön sujuvuuteen asiantuntijoidemme kanssa. 

"Katja ja Renita teki kaiken helpoksi meille. Mainokset elivät omaa elämää ja Renita seurasi budjetin käyttöä. Jos budjetti oli loppumassa kesken, heiltä otettiin meihin yhteyttä. Tosi helppoa yrittäjälle, kun ei tarvinnut itse seurata kaikkea. Ennen kaikkea minusta tuntui, että meistä pidetään huolta. On hyvä, että on sellaisia kumppaneita kuin Sanoma, jolle homman voi ulkoistaa."

Ramsted kertoo, että he aikovat tehdä lisää mainontaa kanssamme tulevaisuudessakin. 

"Tämä on ollut niin hyvä kokemus, että olisi ihan tyhmää, jos emme jatkaisi yhteistyötä", Ramstedt iloitsee.

Sosiaalisen median mahdollisuudet ovat rajattomat, mutta matkan varrelta löytyy sudenkuoppiakin. Asiantuntijamme selvittää some-mainontasi nykytilan ja antaa selkeät suuntaviivat tulevaisuuden menestykselle!

Tilaa maksuton Facebook-mainonnan auditointi täältä

Tagit

Kohderyhmänä B2B Somemainonta Digiratkaisut

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • UPM Communication Papers kokosi ympärilleen paperinrakastajien kansainvälisen yhteisön

    Julkaistu
    3.11.2025
    Paper to Me antaa äänen printtimediaan uskoville kansainvälisille mielipidejohtajille. Sarja on onnistunut yhteisön rakentamisessa ja paperia koskevan puhetavan muuttamisessa.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland