Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Eiran Tukku sai kymmeniä uusia yritysasiakkaita sosiaalisen median mainonnalla

Mainonta sosiaalisessa mediassa voi olla yhtä tehokasta niin yrityksille kuin kuluttajille. Eiran Tukku sai sosiaalisen median kautta kymmeniä uusia B2B-asiakkaita.
Eiran Tukku kansikuva
22.3.2021
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Tagit

Digiratkaisut

Haaste

Kuinka hankkia uusia B2B asiakkaita pienellä budjetilla?

Ratkaisu

Tarkkaan kohdennettu sosiaalinen median mainonta tiukasti määritellyille kohderyhmille 

Lankaliike Eiran Tukku teki sen, mitä moni yritys on huonolla menestyksellä yrittänyt: hankki uusia yritysasiakkaita sosiaalisesta mediasta pienellä budjetilla. 

Eiran Tukku, joka tunnetaan myös Eiran Langat nimellä, on neljännessä polvessa toimiva lankatukku, jonka asiakkaat ovat perinteisiä lankaliikkeitä. Neulomisesta on kuitenkin viime vuosina tullut trendikäs harrastus, jonka pariin etsiytyy koko ajan uusia käsitöistä innostuneita ihmisiä. 

Oli siis oikea aika lähteä etsimään uusia B2B asiakasryhmiä, joiden kautta uusia harrastajia olisi helpompi palvella. Samalla oli toive myös vilkastuttaa Eiran Tukun omia sosiaalisen median kanavia.  

"Meidän somekanavat olivat jääneet vähän heitteille, koska olemme pieni yritys ja teen toimitusjohtajana ison osan hommista. Some jää siten yleensä aina listan viimeiseksi", kertoo toimitusjohtaja Tove Ramstedt.

Yhdessä asiantuntijoidemme Katja Kvistin ja Renita Bogelin kanssa Ramstedt ideoi sosiaalisen median kampanjan, joka kohdennettaisi uusille asiakassegmenteille: liikkeille, joilla ei vielä välttämättä ole lankoja myynnissä, mutta jotka voisivat olla Eiran Tukun potentiaalisia asiakkaita. 

"Olin pitkään skeptinen sosiaalisen median mahdollisuuksista uusien asiakkaiden hankinnassa. Mutta Renitan kanssa tuli luottavainen fiilis: tuntui, että hän tietää mistä puhuu ja oikeasti ja aidosti haluaa auttaa meitä. Lisäksi heidän tekemä suunnitelma vaikutti mielestäni tosi hyvältä", Ramstedt kertoo.

Visuaalisuus ja tarkka kohderyhmän valinta tärkeässä roolissa 

Kanaviksi valikoituivat Facebook ja Instagram kahdesta syystä. Ne mahdollistavat kuvien tehokkaan käytön, mikä oli kampanjalle tärkeää näkyvyyden saamiseksi. Eiran Tukulla oli katseenvangitsevia kuvia, joita kannatti ehdottomasti hyödyntää. 

Toinen syy kanavavalintaan oli kohderyhmä. Uusiksi potentiaalisiksi asiakassegmenteiksi tunnistettiin kangas- ja askarteluliikkeet, joita tyypillisesti pyörittävät yksityisyrittäjät. Heidät saa parhaiten kiinni juuri Facebookista ja Instagramista. 

Kampanjaan suunniteltiin kuuden kuvan karusellimaisia julkaisuja, joihin asiantuntijamme laati tekstit. Mainonnassa nostettiin esiin neulontaa trendikkäänä harrastuksena, Eiran Tukun perinteistä perheyritystaustaa, tarkkaan valikoitua lankavalikoimaa sekä tilaamisen helppoutta verkkokaupan kautta. Tavoitteena oli houkutella kohderyhmä nettisivuille ja sieltä ottamaan yhteyttä Eiran Tukkuun. 

"Olen todella tyytyväinen tehtyihin mainoksiin ja niiden tekijöihin. Sanoman asiantuntijoiden kanssa yhteistyö sujui hyvin, kaikki tapahtui lähes nanosekunnissa! He ymmärsivät nopeasti mitä haluamme viestiä uusille kohderyhmille", Ramstedt kertoo.

Kampanjan alueena oli alueena koko Suomi, mutta budjetti oli pieni: yhteensä noin 800 euroa.

Uusia asiakkaita joka viikko

Kampanja pyöri kolme kuukautta. Sen vaikutukset näkyivät kuitenkin varsin nopeasti Eiran Tukun kotisivuilla, jonka liikenne kasvoi kampanjan seurauksena merkittävästi. Asiakkaat kyselivät juuri niitä tuotteita, joita mainonnassa oli nostettu esiin. 

"Se yllätti minut täysin. Olin alussa ajatellut, että kahdella uudella asiakkaalla saisimme katettua kampanjaan laittamamme panoksen. Budjetti oli niin pieni, että siihen olisin jo tyytyväinen."

Heidän ei tarvinnut tyytyä vain kahteen uuteen asiakkaaseen: asiakkaita tuli vähintään yksi kampanjan jokaisella viikolla. Uusien yritysasiakkaita kampanjan aikana tuli lopulta yli 30.
Tove Ramstedt

"Se oli aivan huippu kampanja, mullisti meidän tekemisen! Saimme todella pienellä rahalla huipputuloksia", Ramstedt riemuitsee. 

Kysynnän kasvulla on ollut sekin positiivinen vaikutus, että Ramstedt on ryhtynyt miettimään uuden työvoiman palkkaamista, jotta kasvanut työmäärä saadaan hoidettua. 

Ramstedt on myös tyytyväinen yhteistyön sujuvuuteen asiantuntijoidemme kanssa. 

"Katja ja Renita teki kaiken helpoksi meille. Mainokset elivät omaa elämää ja Renita seurasi budjetin käyttöä. Jos budjetti oli loppumassa kesken, heiltä otettiin meihin yhteyttä. Tosi helppoa yrittäjälle, kun ei tarvinnut itse seurata kaikkea. Ennen kaikkea minusta tuntui, että meistä pidetään huolta. On hyvä, että on sellaisia kumppaneita kuin Sanoma, jolle homman voi ulkoistaa."

Ramsted kertoo, että he aikovat tehdä lisää mainontaa kanssamme tulevaisuudessakin. 

"Tämä on ollut niin hyvä kokemus, että olisi ihan tyhmää, jos emme jatkaisi yhteistyötä", Ramstedt iloitsee.

Sosiaalisen median mahdollisuudet ovat rajattomat, mutta matkan varrelta löytyy sudenkuoppiakin. Asiantuntijamme selvittää some-mainontasi nykytilan ja antaa selkeät suuntaviivat tulevaisuuden menestykselle!

Tilaa maksuton Facebook-mainonnan auditointi täältä

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Markkinointitoimisto Parceron ja Sanoman välinen yhteistyö luo lisäarvoa asiakastyöhön

    Julkaistu
    17.5.2023

    Mainos- ja markkinointitoimistojen sekä Sanoman välinen yhteistyö pitää sisällään paljon muutakin kuin mediaostoja. Parceron kanssa se on ollut muun muassa yhdessä kehittymistä ja luovaa sparrausta.

    Lue asiakastarina
  • Radion ohjelmayhteistyö ja digikampanja toivat Epassille hurjan määrän liikennettä ja liidejä

    Julkaistu
    9.5.2023

    ”Kun katsoo näitä lukuja, on vaikea olla hymyilemättä”, sanoo Epassi Groupin markkinointijohtaja Aleksi Miikkulainen.

    Lue asiakastarina
  • Radiota, digiä ja liikkuvaa kuvaa yhdistänyt Finnkinon joulukampanja onnistui yli odotusten

    Julkaistu
    21.4.2023

    Monikanavainen kampanja vahvisti positiivista mielikuvaa ja kasvatti käyntiaikomuksia Finnkinolla.

    Lue asiakastarina
  • Kainuun pelastuslaitos erottui videon keinoin

    Julkaistu
    30.3.2023

    Rekrytointivideo tavoitti Ruudun kautta alueellisesti juuri oikean kohderyhmän.

    Lue asiakastarina
  • BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla

    Julkaistu
    20.3.2023

    BookBeat panosti monikanavaiseen mainontaan ja brändin tunnettuuden kasvattamiseen uusilla markkinoilla yhteistyössä Sanoman kanssa.

    Lue asiakastarina
  • Aluekohdennettu display-mainonta tuplasi kävijämäärän Kymppikylppäreiden verkkosivuilla

    Julkaistu
    8.3.2023

    "Iso oppi itselleni on ollut, että markkinointiin kannattaa satsata jo yrityksen ensitaipaleella", kertoo Kymppikylppäreiden Jussi Siikakoski.

    Lue asiakastarina
  • Hesarin monikanavaisen etusivun avulla huimiin tuloksiin – Lumoral 14-kertaisti myyntinsä

    Julkaistu
    7.2.2023

    Etusivun natiivimainoksella saatiin herätettyä juuri oikeanlaista kiinnostusta oikeassa kohderyhmässä. 

    Lue asiakastarina
  • Danske Bank otti kaiken irti talk show’staan – sisältömarkkinoinnin kokonaisuus tavoitti kohderyhmän ja herätti keskustelua

    Julkaistu
    25.1.2023

    Keskusteluohjelma ja sen ympärille rakennettu sisältömarkkinointikokonaisuus rakensi Danske Bankista mielikuvaa taloudellisen mielenrauhan kumppanina.

    Lue asiakastarina
  • Ennätysmyynti ja näkyvyyttä tuloksellisella kampanjalla

    Julkaistu
    9.1.2023

    Etusivut toivat huomioarvoa ja dynaaminen digikokosivu syvyyttä Järvikylän kampanjalle.

    Lue asiakastarina
    Case Järvikylä artikkelisivut
  • K-Citymarketin pystyvideolla tehoa viestin läpimenoon

    Julkaistu
    9.11.2022

    K-Citymarketin videota katsottiin IS:fi:ssä enemmän loppuun saakka, mikä toi tehoa mainontaan ja kasvatti kokonaispeittoa.

    Lue asiakastarina
    Case K-Citymarket pystyvideo hero
  • Mainio Muuttopalvelu Oy tekee iloista ja hersyvää some-mainontaa – buustiksi Sanoman somenosto!

    Julkaistu
    7.11.2022

    Mainio Muuttopalvelu Oy on turkulainen, vuonna 2018 toimintansa aloittanut perheyritys ja täyden palvelun muuttotalo. Se tarjoaa asiakkaan tarpeisiin räätälöityjä kokonaisuuksia täysmuutoista ja yritysmuutoista aina muuttolaatikoiden vuokraukseen – ja kaikkea siltä väliltä!

    Lue asiakastarina
    Mainiomuuttopalvelu_artikkelikuva.jpg
  • Kotimainen marjaöljytuote BERRYOMG® lemmikeille rakentaa brändiä innovatiivisella tavalla

    Julkaistu
    25.10.2022

    BERRYOMG® -tuotteet ovat kotimaisista marjaöljyistä valmistettuja ravintolisiä lemmikeille. Ne sisältävät suuren määrän jokaisen elollisen olennon tarvitsemia välttämättömiä rasvahappoja sekä luonnollisia antioksidantteja, jotka lisäävät lemmikin hyvinvointia ja terveyttä.

    Lue asiakastarina
    berryomg.jpg
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 0,0835 eur/puhelu + 0,1669 eur/min, sis. alv 24%
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland