Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Kaalimato - Brändimielikuvan luominen

Jotta elämä olisi nautinnollisempaa! Kohderyhmän pariin jalkauduttiin erottuvalla tavalla ja mielikuvia luotiin tietenkin huumoria unohtamatta. Kaalimadon brändiä saatiin lähemmäksi kohderyhmää hauskalla ja Kaalimadolle erittäin luontevalla tavalla.
Case Kaalimato
15.3.2018
Jaa:FacebookXLinkedin

Kampanjan tavoite

Tavoitteena oli erottua ja tuoda Kaalimadon brändiä lähemmäksi kuluttajaa.

Näin tavoite saavutetaan

Luodaan hyväntuulinen, huumorilla höystetty ilmiö, johon kohderyhmä voi osallistua ja joka sopii luontevasti Kaalimadolle.

Ratkaisu

Radio Rock halusi Suomeen Naku-uinnin virallisen Guinness World Records -maailmanennätyksen! TOTAL MATCH! Idea sopi luontevasti Kaalimadolle.

Toteutus

Kampanja toteutettiin monipuolisena sisältöyhteistyönä Radio Rockin kanssa. Kampanjassa hyödynnettiin niin toimitusta kuin Radio Rockin saittia ja some-ryhmiä sekä Sanoman verkostoa.

Tulokset

Saatiin synnytettyä ilmiö johon kohderyhmä osallistui innokkaasti. Kaalimadolle luonteva kampanja toteutettiin kahden vuoden aikana yhteensä kolme kertaa. Kaalimadon brändi saatiin lähemmäksi kohderyhmää hauskalla ja erottuvalla tavalla. Brändistä saatiin luotua mielikuvia tietenkin huumoria unohtamatta.

”Radio Rock ja Kaalimato haluavat Naku-uinnin virallisen Guinness World Records ennätyksen Suomeen – tule sinäkin mukaan maailmanennätyksen tekemiseen!” kuuluttaa kampanjan keulahahmo, Radio Rockin iltapäiväjuontaja Marce Rendic. Haluttu ja hyväntuulinen ilmiö oli jo luotu, sillä kampanja oli käynnissä jo kolmatta kertaa. Maailmanennätys puuttui silti. Kaksi ensimmäistä ennätysyritystä toteutettiin Helsingissä. Tällä kertaa yhteistyökumppaniksi oli saatu Joensuun Ilosaarirock, missä naku-uinnin maailmanennätystä oli tarkoitus yrittää kolmatta kertaa.

Case Kaalimato banneri

Kampanjan näkyvyyttä vahvistettiin ohjaavilla elementeillä Sanoman verkostossa.

Naku-uinnin promovideo

Kun haetaan oikeanlaista miesasennetta, ratkaisu on Radio Rock, jonka mainonta tavoittaa lähes 750 000 suomalaista viikoittain. Radio Rockin kuuntelijoista löytyi juuri oikeanlaista naku-asennetta. Neljän viikon aikana Radio Rockilla esitettiin  promospotteja, ohjelmayhteistyötunnisteita ja yhteistyö mainittiin juonnoissa joka arkipäivä. Kuuntelijoita aktivointiin ilmoittautumaan kampanjasivulla ennätysyritykseen. Radiorock.fi:ssä näytettiin promootioboksia ja Radio Rockin some-ryhmät Facebookissa ja Instagramissa valjastettiin naku-uinnin asialle.  Kampanjan näkyvyyttä vahvistettiin ohjaavilla elementeillä Sanoman verkostossa. Lisäksi Kaalimato oli mukana tapahtuman visuaalisissa elementeissä. Kaikki naku-uimarit olivat pukeutuneet viralliseen maailman-ennätysyritys-asuun, eli Kaalimato-pipoihin! Ilosaarirockissa 2017 tehtiin naku-uinnin maailmanennätys 789 rohkean naku-uimarin voimin.

Case is not closed: Australia on ilmoittanut haluavansa takaisin naku-uinnin virallisen maailmanmestaruuden. Paikallinen nudistiryhmä on ilmoittanut yrittävänsä Suomen ennätyksen kaatamista 18.2.2018. Tarina jatkuu…

Olemme aina pyrkineet tekemään markkinointiamme hauskalla ja erottuvalla tavalla. Kolme vuotta sitten saimme tilaisuuden Naku-uintiyhteistyöhön ensimmäistä kertaa. Vastaanotto tapahtumalle ja brändillemme oli alusta asti hyvä, ja meille oli itsestäänselvyys että tätä tulemme jatkamaan niin kauan kunnes saamme Naku-uintiennätyksen tehtyä. Tapahtuman luonne itsessään on hauska ja ihmiset uskaltautuivat heittäytyä mukaan.

Onneksi Radio Rock koko tiiminsä voimalla oli myöskin palavalla intohimolla tässä mukana. Radio on meille luonteva ympäristö olla tekemässä mainontaa, ja saimme tästä tunnettuuden lisäksi myös rakennettua mielikuvia brändistämme sekä toiminnastamme. Varsinainen yhteistyön huipennus, itse tapahtuma, antoi meille mahdollisuuden jalkautua ihmisten pariin ja olla mukana siellä missä ihmiset ovat – tuoden brändiä lähemmäs kuluttajaa ja luomalla mielikuvia huumoria unohtamatta.

Teemme asioita huumorilla ja hauskalla tavalla, mutta aina tosissamme. Siitäkin syystä Radio Rock on oiva yhteistyökumppani, sillä heidän kanssaan ja avulla voimme olla mukana toteuttamassa mainontaa meille ominaisella tavalla.

Mikko Rosen
Toimitusjohtaja
Kaalimato

 

Seksivälinekauppa Kaalimato.com tarjoaa kokonaisvaltaisen palvelun, joka kattaa laadukkaat tuotteet, miellyttävän ostoskokemuksen verkossa, erinomaisen asiakaspalvelun sekä tietysti mielenkiintoista ja hauskaa asiaa seksin ja nautinnon alueilta.

Tagit

Audio & radio

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

    Julkaistu
    14.11.2025
    Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
    Lue asiakastarina
  • Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

    Julkaistu
    6.11.2025
    Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Monikanavainen kampanja ylitti odotukset – Haaga-Helia tavoitti nuoret luovalla tavalla Sanoman avulla

    Julkaistu
    29.9.2025
    Kun nuorten tavoittaminen vaatii yhä luovempia ratkaisuja, Haaga-Helia tarttui rohkeasti radio- ja festivaaliyhteistyöhön Sanoman kanssa. Tuloksena oli kampanja, joka vahvisti brändiä ja ylitti kaikki asetetut tavoitteet.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
  • Abiristeilyt on SAMKille hieno mahdollisuus tavata kasvotusten yhtä tärkeimmistä kohderyhmistään

    Julkaistu
    20.5.2025
    ”Sanoman vahvuutena on, että ison talon palvelut yhdistyvät henkilökohtaiseen asiakaspalveluun”, kertoo SAMkin viestintä- ja markkinointisuunnittelija Anssi Aarni.
    Lue asiakastarina
  • Metsätilat.fi lanseerasi Hintakompassi-palvelun Sanoman monikanavaisen ratkaisun avulla − kiinnostus heräsi kautta maan

    Julkaistu
    13.5.2025
    Radiokampanjalla kasvatettiin tunnettuutta, digikampanjalla ohjattiin tutustumaan digitaaliseen arviointipalveluun.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland