Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Kismetille myyntiä erottuvalla kohderyhmää puhuttelevalla kampanjalla

Fazerin Kismet haki kasvua nuorten ja nuorten aikuisten keskuudessa puhuttelemalla heitä kiinnostavalla tavalla heille tärkeissä medioissa.
Case Kismet
2.11.2017
Jaa:FacebookXLinkedin

Kampanjan tavoite

Myynnin kasvu muistuttamalla brändista ja tekemällä se kiinnostavaksi nuorten ja nuorten aikuisten keskuudessa, joille brändi ei ollut niin tuttu.

Näin tavoite saavutetaan

Puhutellaan kohderyhmää heitä kiinnostavilla tavoilla ja medioilla. Kampanjoidaan tarpeeksi isosti kasvun saavuttamiseksi.

Ratkaisu

Sano se Kismetillä –kampanjan uusien pakkausten ympärille luodaan osallistamista, mielipidevaikuttajia ja somea hyödyntävä kampanja, jota vahvistetaan dynaamisilla elementeillä tv:ssä.

Toteutus

Radio ja some: vuorovaikutus ja dialogi nuoren kohdeyleisön kanssa. Oma Sano se Kismetillä –radio-ohjelma. Promootiospotteja radiossa ja aktivointia some-kanavissa. Online: Kuluttajien aktivointi kuuntelemaan ohjelmaan ja osallistumaan. TV: kattavan peiton ja huomioarvon varmistaminen, Dynaamiset Sting-spotit.

Tulokset

7% myynnin kasvu kampanjan aikana. 34 000 aktivointia Loopin somekanavissa.

On tärkeää puhutella kohderyhmää heitä kiinnostavilla tavoilla ja medioilla, ja tehdä se myös tarpeeksi isosti!

Kesällä 2016 Fazer toteutti Sano se Kismetillä -kampanjan, jossa pakkauksiin lisättiin kuusi erilaista, tunnepitoista viestiä. Konsepti jalkautettiin Sanoman medioihin ja kohdeyleisöä puhuteltiin monikanavaisesti heitä kiinnostavilla tavoilla heille tärkeissä medioissa.

Kismet ja nuorille suunnattu radiokanava Loop toivat perinteisen toiveohjelman 2010-luvulle täysin uudella, ennennäkemättömällä ohjelmakonseptilla. Brändille räätälöitiin interaktiivinen Sano se Kismetillä -ohjelma, joka soi Loopin illoissa koko kesäkuun räppäri Graciaksen juontamana. Promootiospotit sekä Loopin että Radio Suomipopin kanavilla sekä onlinemainonta varmistivat ohjelman löytymisen sekä brändin erottumisen.

Kampanjan aikana haluttiin näkyä erityisen vahvana myös kohderyhmälle tärkeässä sosiaalisessa mediassa. Sano se Kismetillä näkyikin vahvasti Loopin omilla somekanavilla. Lisäksi hyödynnettiin Loopin tunnettuja persoonia mielipidevaikuttajina ja esimerkin näyttäjinä muissa sosiaalisen median kanavissa.

Televisiolla varmistettiin tarpeeksi ison ostajapotentiaalin tavoittaminen kasvun saavuttamiseksi. Kismetille räätälöidyssä erikoisratkaisussa somefeedillä höystetyt dynaamiset Sting-spotit Nelosella ja Herolla varmistivat kampanjan peiton ja huomioarvon.

Sanoman näkemyksellinen ja luova kokonaisratkaisu oli kampanjan onnistumisen kulmakivi. Monimediallinen kokonaisuus vastasi juuri niihin haasteisiin ja liiketoimintatavoitteisiin, joita kampanjalle asetettiin. Kyky ajatella kokonaisvaltaisesti myös omien mediaryhmien ulkopuolelta sekä kohderyhmää puhuttelevien somekanavien hyödyntäminen oli myös yksi onnistumisen tae.

Yhteistyö meidän, mediatoimisto Dagmarin ja Sanoman kanssa on ollut helppoa, ketterää ja tuloksellista. Ja mikä tärkeintä, yhteistyömme avulla pystyimme kasvattamaan Kismetin myyntiä 7 % kampanjan aikana.

Annukka Storm
Senior Brand Manager
Fazer

 

Fazerin Kismet on tunnettu ja rakastettu brändi, joka on vienyt kielet mennessään jo vuodesta 1974. Jokainen yli 40-vuotias muistaa sloganin: Niin hyvää ettei sanotuksi saa!

Tagit

Audio & radio

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

    Julkaistu
    14.11.2025
    Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
    Lue asiakastarina
  • Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

    Julkaistu
    6.11.2025
    Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Monikanavainen kampanja ylitti odotukset – Haaga-Helia tavoitti nuoret luovalla tavalla Sanoman avulla

    Julkaistu
    29.9.2025
    Kun nuorten tavoittaminen vaatii yhä luovempia ratkaisuja, Haaga-Helia tarttui rohkeasti radio- ja festivaaliyhteistyöhön Sanoman kanssa. Tuloksena oli kampanja, joka vahvisti brändiä ja ylitti kaikki asetetut tavoitteet.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
  • Abiristeilyt on SAMKille hieno mahdollisuus tavata kasvotusten yhtä tärkeimmistä kohderyhmistään

    Julkaistu
    20.5.2025
    ”Sanoman vahvuutena on, että ison talon palvelut yhdistyvät henkilökohtaiseen asiakaspalveluun”, kertoo SAMkin viestintä- ja markkinointisuunnittelija Anssi Aarni.
    Lue asiakastarina
  • Metsätilat.fi lanseerasi Hintakompassi-palvelun Sanoman monikanavaisen ratkaisun avulla − kiinnostus heräsi kautta maan

    Julkaistu
    13.5.2025
    Radiokampanjalla kasvatettiin tunnettuutta, digikampanjalla ohjattiin tutustumaan digitaaliseen arviointipalveluun.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland