Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Lakumix® goes HitMix – radiopromootio ja festarikumppanuus muistuttivat 20 vuotta täyttävästä Panda®-makeisten brändistä

Myynti veti kesän aikana hyvin, ja kampanjasivu houkutteli ennätysmäärän kävijöitä.
27.9.2023
Jaa:FacebookXLinkedin

Lähtökohdat ja tavoite

Kun 20-vuotiaan Lakumix- brändin kesän kampanjaa suunniteltiin, Orkla Suomen toimistokumppaneille tuli idea, että Lakumix ja HitMix sopisivat hyvin yhteen.

 ”Lähdimme ehdottamaan tätä Sanomalle, ja yhteinen sävel löytyi heti”, kertoo Orkla Suomen makeisliiketoiminnasta vastaava Business Manager Vesa Vainio.

Kampanjan tavoitteena oli nostaa esiin Lakumix ja viestiä, että tuote on aikuisen iässä.

 ”20 vuotta on pitkä ikä makeistuotteelle, joten meillä oli hyvä sauma kertoa synttäreistä. Festareiden VIP-lippujen arvonta sopi hyvin lahjaksi. Kuluttajia muistutettiin tuotteesta hauskalla ja brändille sopivalla tavalla”, Vainio kertoo.

Parhaat hitit löytyvät samasta pussista -konseptilla toteutettu kampanja sisälsi ohjelmayhteistyökumppanuuden Hitmixin kanssa, promospotit Radio Suomipopilla, Radio Rockilla, Hitmixillä sekä Aito Iskelmä ja Loop -kanavilla.

Toteutus

Kaksi iloista asiaa lyötiin yhteen

 ”Festarikumppanuus oli alun perin tarkoitus toteuttaa lippuarvontana. Sanoman päästä ehdotettiin, että festarin VIP-tiloihin voisi lisäksi toteuttaa karkkibuffan ja tuoda mainontaa lavojen screeneille. Koimme, että festarit ovat Panda-brändille hyvä paikka näkyä. Makeiset ovat aina iloinen asia ja ihmiset ovat festareilla iloisella mielellä. Kun kaksi iloista asiaa lyödään yhteen, brändien yhteensopivuus toimii.” 

Promo oli mukana kaikissa HitMixin ohjelmablokeissa, joiden juontajina toimivat aamun Karoliina Tuominen ja Jussi Ridanpää, keskipäivän Joonas Vuorela, iltapäivän Oku Luukkainen ja Sara Forsberg sekä Retroradion Oku Luukkainen ja Posiperjantain Tytti Kiviharju.

HitMixin juontajat aktivoivat kuuntelijoita kampanjasivulle osallistumaan VIP-festarilippujen ja tuotepalkintojen arvontaan. He juttelivat samalla innostuneesti omista suosikkilakuistaan sekä tekivät paljon brändiin sopivaa  hauskaa sisältöä radion omiin kanaviin.

Kesän kampanja sisälsi lisäksi somemarkkinointia, ulkomainontaa ja elokuvamainontaa, mutta radio oli yksi isoimmista kokonaisuuksista kampanjan keston, kuuluvuuden ja panostusten puolesta.

HitMixin juontajien tekemä materiaali sopi hyvin brändiin ja brändi näkyi kanavalle sopivasti. Olemme tyytyväisiä Lakumix-tuotteiden kesän myynteihin. Saimme sopivasta muistutusta ja upliftiä.

Vesa Vainio
Business Manager
Orkla Suomi

Kampanjan tulokset

Luvut ylittivät selkeästi radiokanavien kampanjasivujen keskiarvoluvut.


6 886

sivukatselua


5 932

uniikkia sivukävijää

lähes

4 000

arvontaan osallistunutta

Materiaalit

On air -nosto
Ohjelmayhteistyötunniste
Spotti
Lakumix näkyi festareiden VIP-tiloissa ja screeneillä
Juontavat tekivät tekivät paljon brändiin sopivaa hauskaa sisältöä radion omiin kanaviin

Kiinnostuitko?

Hurmaa asiakkaasi äänen voimalla

Radio- ja audiomainonnalla olet äänessä kustannustehokkaasti
ja kasvatat brändisi tunnettuutta. 

Lue lisää 

Ota tapahtumat osaksi brändisi markkinointiviestintää

Ole paikalla, kun vuoden parhaat muistot syntyvät.

Lue lisää

Tagit

Audio & radio Sponsorointi Tapahtumat

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

    Julkaistu
    14.11.2025
    Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
    Lue asiakastarina
  • Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

    Julkaistu
    6.11.2025
    Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Monikanavainen kampanja ylitti odotukset – Haaga-Helia tavoitti nuoret luovalla tavalla Sanoman avulla

    Julkaistu
    29.9.2025
    Kun nuorten tavoittaminen vaatii yhä luovempia ratkaisuja, Haaga-Helia tarttui rohkeasti radio- ja festivaaliyhteistyöhön Sanoman kanssa. Tuloksena oli kampanja, joka vahvisti brändiä ja ylitti kaikki asetetut tavoitteet.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
  • Abiristeilyt on SAMKille hieno mahdollisuus tavata kasvotusten yhtä tärkeimmistä kohderyhmistään

    Julkaistu
    20.5.2025
    ”Sanoman vahvuutena on, että ison talon palvelut yhdistyvät henkilökohtaiseen asiakaspalveluun”, kertoo SAMkin viestintä- ja markkinointisuunnittelija Anssi Aarni.
    Lue asiakastarina
  • Metsätilat.fi lanseerasi Hintakompassi-palvelun Sanoman monikanavaisen ratkaisun avulla − kiinnostus heräsi kautta maan

    Julkaistu
    13.5.2025
    Radiokampanjalla kasvatettiin tunnettuutta, digikampanjalla ohjattiin tutustumaan digitaaliseen arviointipalveluun.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland