Lakumix® goes HitMix – radiopromootio ja festarikumppanuus muistuttivat 20 vuotta täyttävästä Panda®-makeisten brändistä
Lähtökohdat ja tavoite
Kun 20-vuotiaan Lakumix- brändin kesän kampanjaa suunniteltiin, Orkla Suomen toimistokumppaneille tuli idea, että Lakumix ja HitMix sopisivat hyvin yhteen.
”Lähdimme ehdottamaan tätä Sanomalle, ja yhteinen sävel löytyi heti”, kertoo Orkla Suomen makeisliiketoiminnasta vastaava Business Manager Vesa Vainio.
Kampanjan tavoitteena oli nostaa esiin Lakumix ja viestiä, että tuote on aikuisen iässä.
”20 vuotta on pitkä ikä makeistuotteelle, joten meillä oli hyvä sauma kertoa synttäreistä. Festareiden VIP-lippujen arvonta sopi hyvin lahjaksi. Kuluttajia muistutettiin tuotteesta hauskalla ja brändille sopivalla tavalla”, Vainio kertoo.
Parhaat hitit löytyvät samasta pussista -konseptilla toteutettu kampanja sisälsi ohjelmayhteistyökumppanuuden Hitmixin kanssa, promospotit Radio Suomipopilla, Radio Rockilla, Hitmixillä sekä Aito Iskelmä ja Loop -kanavilla.
Toteutus
Kaksi iloista asiaa lyötiin yhteen
”Festarikumppanuus oli alun perin tarkoitus toteuttaa lippuarvontana. Sanoman päästä ehdotettiin, että festarin VIP-tiloihin voisi lisäksi toteuttaa karkkibuffan ja tuoda mainontaa lavojen screeneille. Koimme, että festarit ovat Panda-brändille hyvä paikka näkyä. Makeiset ovat aina iloinen asia ja ihmiset ovat festareilla iloisella mielellä. Kun kaksi iloista asiaa lyödään yhteen, brändien yhteensopivuus toimii.”
Promo oli mukana kaikissa HitMixin ohjelmablokeissa, joiden juontajina toimivat aamun Karoliina Tuominen ja Jussi Ridanpää, keskipäivän Joonas Vuorela, iltapäivän Oku Luukkainen ja Sara Forsberg sekä Retroradion Oku Luukkainen ja Posiperjantain Tytti Kiviharju.
HitMixin juontajat aktivoivat kuuntelijoita kampanjasivulle osallistumaan VIP-festarilippujen ja tuotepalkintojen arvontaan. He juttelivat samalla innostuneesti omista suosikkilakuistaan sekä tekivät paljon brändiin sopivaa hauskaa sisältöä radion omiin kanaviin.
Kesän kampanja sisälsi lisäksi somemarkkinointia, ulkomainontaa ja elokuvamainontaa, mutta radio oli yksi isoimmista kokonaisuuksista kampanjan keston, kuuluvuuden ja panostusten puolesta.
HitMixin juontajien tekemä materiaali sopi hyvin brändiin ja brändi näkyi kanavalle sopivasti. Olemme tyytyväisiä Lakumix-tuotteiden kesän myynteihin. Saimme sopivasta muistutusta ja upliftiä.
Kampanjan tulokset
Luvut ylittivät selkeästi radiokanavien kampanjasivujen keskiarvoluvut.
6 886
sivukatselua
5 932
uniikkia sivukävijää
lähes
4 000
arvontaan osallistunutta
Materiaalit
On air -nosto
Ohjelmayhteistyötunniste
Spotti
Lakumix näkyi festareiden VIP-tiloissa ja screeneillä