Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Leipomo Elosen uutuustuotteille näkyvyyttä Radio Suomipopin vappulähetyksessä

Kun festarit peruutuivat, leipomo Elonen päätti lähteä Radio Suomipopin ja Ruudun Vappu 2020 -lähetyksen yhteistyökumppaniksi.
Elosen leipomo case hero.jpg
11.6.2020
Jaa:FacebookXLinkedin

Kesän isojen tapahtumien, kuten Suomipop-festivaalin, peruuntuminen muutti Elosen leipomon suunnitelmia. Festarinäkyvyyden tilalle tuli Radio Suomipopin Vappu 2020 -lähetys, joka nähtiin myös Ruudussa. Perheleipomo sai näkyvyyttä myös Suomipopin vappuviikon spoteissa ja juonnoissa.  

”Ratkaisuun päädyttiin osittain koronan tuomien haasteiden takia. Kun tapahtumat peruuntuivat, halusimme olla mukana vappukotoilussa”, leipomo Elosen markkinointisuunnittelija Nelli Rantanen kertoo.

Kyseessä oli täysin uudenlainen konsepti ja valmisteluaikaa oli äärimmäisen vähän, eikä aiempaa kokemusta tämänkaltaisesta kampanjasta ollut.

”Yleensä ottaen olemme tyytyväisiä näin nopean yhteistyön tuloksiin. Sanoman kanssa yhteistyö oli reipasta ja mutkatonta. On aika uskomatonta, että kampanja onnistui näin upeasti näin lyhyellä aikataululla. Tarkempi konsepti auttaisi jatkossa vastaavanlaisia tempauksia järjestettäessä, mutta juontajat olivat tosi hienosti mukana. Lisäksi yhteistyö käytännön asioissa hoitui todella helposti ja nopeasti”, Rantanen kiittää.

Kampanjan tavoite

Yhteistyön tavoitteena oli saada Elosen kesäksi lanseeraamille uutuustuotteille näkyvyyttä ja huomioarvoa.

Toteutus

Leipomo Elonen toimi Radio Suomipopin Vappu 2020 -erikoislähetyksen yhteistyökumppanina.

Kampanjaan kuului lähetyksen ennakkomarkkinoinnin promootiospotit Radio Suomipopilla, Juuso ja Tinni Shown ohjelmayhteistyötunniste, promootiospotti Ruutu.fi:ssä, somepostauksia Radio Suomipopin Facebookissa ja Instagramissa sekä vappupäivän suora lähetys Ruudussa ja Radio Suomipopilla.

Vappuviikon aikana Juuso ja Tinni maistelivat vappuviikolla Elosen Leipomon tuotteita ohjelmassaan päiväkahvien merkeissä, ja Juuso kertoi useaan otteeseen tarinoita työuraltaan Elosella. Juuso ja Tinni kehottivat päivittäin osallistumaan Radio Suomipopin Facebook-arvontoihin ja aktivoivat kuuntelijoita suuren suosion saaneen WhatsApp-kisan pariin.

Radio Suomipopin Facebookissa järjestettiin maanantaista torstaihin päivittäin neljä arvontaa, joissa jokaisessa oli palkintona kylmälaukkuja täynnä Elosen tuotteita.

Vappupäivän Vappu 2020 -erikoislähetyksessä klo 10−18 juontajat Juuso, Tinni, Janni, Janne, Juho ja Hovimuusikko Ilkka herkuttelivat Leipomo Elosen tuotteilla. Radio Suomipopin studioon oli tuotesijoiteltu Elosen tuotteet näyttävästi esille. Ohjelmassa oli muun muassa munkinpussituskilpailu, jonka voiton vei Tinni.

Vapun jälkeen maanantain lähetyksessä muisteltiin vielä hauskaa vappuviikkoa.

Tulokset

Case leipomo Elonen kollaasi

Vapun suora erikoislähetys Ruudussa keräsi lähes 13 000 starttia. Lähetyksen pariin ohjattiin myös IS.fi:stä. Sitä tuli Ruudun siihen mennessä striimatuin livelähetys.

Kampanjan somepostausten tavoittavuus ylitti kirkkaasti Radio Suomipopin kaupallisen postausten keskiarvon. Postausten aktivointiprosenttien keskiarvo oli yli 6 %.

Viimeisen kuukauden aikana leipomo Elosen sosiaalisen median kanavien seuraajamäärä on kasvanut 400 %,

Radio Suomipopin ja leipomo Elosen vappupromootio toi hyvän mielen ja oli hauskaa kuunneltavaa ja katseltavaa poikkeusajan keskellä. Kokonaisuus aktivoi, palkitsi ja osallisti kuuntelijoita luontevalla tavalla.

Sanoman kanssa yhteistyö oli reipasta ja mutkatonta. On aika uskomatonta, että kampanja onnistui näin upeasti näin lyhyellä aikataululla.

Nelli Rantanen
markkinointisuunnittelija
Elonen Oy

Tagit

Audio & radio Tapahtumat

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

    Julkaistu
    14.11.2025
    Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
    Lue asiakastarina
  • Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

    Julkaistu
    6.11.2025
    Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Monikanavainen kampanja ylitti odotukset – Haaga-Helia tavoitti nuoret luovalla tavalla Sanoman avulla

    Julkaistu
    29.9.2025
    Kun nuorten tavoittaminen vaatii yhä luovempia ratkaisuja, Haaga-Helia tarttui rohkeasti radio- ja festivaaliyhteistyöhön Sanoman kanssa. Tuloksena oli kampanja, joka vahvisti brändiä ja ylitti kaikki asetetut tavoitteet.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
  • Abiristeilyt on SAMKille hieno mahdollisuus tavata kasvotusten yhtä tärkeimmistä kohderyhmistään

    Julkaistu
    20.5.2025
    ”Sanoman vahvuutena on, että ison talon palvelut yhdistyvät henkilökohtaiseen asiakaspalveluun”, kertoo SAMkin viestintä- ja markkinointisuunnittelija Anssi Aarni.
    Lue asiakastarina
  • Metsätilat.fi lanseerasi Hintakompassi-palvelun Sanoman monikanavaisen ratkaisun avulla − kiinnostus heräsi kautta maan

    Julkaistu
    13.5.2025
    Radiokampanjalla kasvatettiin tunnettuutta, digikampanjalla ohjattiin tutustumaan digitaaliseen arviointipalveluun.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland