Maailman paras ostaja Herra Tokmanni korostaa kotimaisuuden merkitystä
Tokmanni on tehnyt jo vuosia johdonmukaista brändimainontaa. Herra Tokmanni on kiertänyt rekallaan maailmalla neuvottelemassa edullisia diilejä Tokmannin asiakkaiden hyödyksi. Vuonna 2023 käynnistyi Suomeen keskittyvä mainosfilmien sarja, jossa tehdään kauppaa kotimaisten tavarantoimittajien kanssa.
Herra Tokmanni veljekset Hau -filmissä vieraillaan Nokia Nappulatehtaalla, jossa suomenlapinkoira Champ on viettänyt koira toimitusjohtajana -päiväänsä "vain ruoka mielessä”. Sen seurauksena tehtaalla on valmistunut 50 000 ylimääräistä pussia Hau-Hau Championin koiranruokaa.
Vuoden 2023 mainosfilmisarja korostaa kotimaisuuden merkitystä. Herra Tokmanni ja veljekset Hau -spotin ensiensitys nähtiin lokakuussa 2023 ja se toistettiin tänä syksynä.
”Mainosfilmit muistuttavat Tokmannin olevan Suomen puolella. Myös todellisuudessa huomattava osa Tokmanni-myymälöissä ja -verkkokaupassa myytävistä tuotteista on hankittu kotimaisilta tavarantoimittajilta”, kertoo Tokmannin markkinointipäällikkö Niina Karhu.
Palaute Tokmannin filmeistä on yleisesti erittäin positiivista.
”Herra Tokmannin seikkailut ja kaupankäynti positiivisessa hengessä ihastuttavat katsojia. Jokainen tietää jo tarinan kulun, mutta silti aina hiukan jännittää, että miten tarina tällä kertaa kulkee. Kaikki tuotealueet, joille filmejä on tehty, ovat olleet myyntimenestyksiä. Vaikutus on näkynyt välittömästi nousevina myyntikäyrinä. Toki kampanjatuotteisiin panostetaan muissakin medioissa sekä tehokkaina esillepanoina myymälässä.”
Onnea Tokmanni, Veli-Pekka Ääri ja Niina Karhu, luova toimisto Bob The Robot, mediatoimisto Dagmar sekä tuotantoyhtiö Pictures Helsinki sekä ohjaaja Markus Virpiö!
Raadin kommentit
Linjakasta tekemistä vuodesta toiseen
Tuttu mainonnan konsepti toimii edelleen
Herra Tokmanni -spoteissa huumori toimii tehokkaasti huomion herättämisen keinona.