Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Mustin ja Mirrin visuaalisesti hieno Tällaisia me olemme -kampanja on kesäkuun Kuukauden kamppis

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Musti ja Mirri viesti lemmikkitutkimuksensa tuloksia upeilla Meeri Koutaniemen kuvilla lemmikeistä ja niiden omistajista.
30.6.2023
Jaa:FacebookXLinkedin

”Idea kampanjaan on meidän markkinointitiimimme luovien suunnittelijoiden oma ja sai alkunsa siitä, että teemme joka vuosi suuren lemmikkitutkimuksen kaikissa toimintamaissamme: Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Siinä tutkitaan lemmikin ja ihmisen väliseen suhteeseen sekä ylipäätään lemmikkeihin liittyviä asioita”, kertoo Mustin ja Mirrin markkinointipäällikkö Eveliina Rantahalvari.

”Halusimme kokeilla vähän erilaista tapaa julkaista tutkimuksen tulokset ja tuoda esiin erityisesti sitä, miten tärkeä lemmikin ja ihmisen välinen suhde on. Korostimme tätä suhdetta myös tutkimustulosten julkistustavassa.”

Upeat kampanjakuvat on ottanut Meeri Koutaniemi.

Suurin osa myös kuvissa esiintyvistä ihmisistä on Mustin ja Mirrin omia työntekijöitä.

”Valtaosalla työntekijöistämme on itsellä myös lemmikki. Ja onneksi meillä on töissä niin ihanaa porukkaa, että he innostuivat helposti lähtemään mukaan kampanjaan.” 

Kampanjan tavoitteena oli saada tutkimustuloksille näkyvyyttä, mutta pitkällä aikavälillä tämänkaltaisten kampanjoiden tavoitteena on kasvattaa Mustin ja Mirrin preferenssiä asiakkaiden silmissä.

”Että olisimme asiakkaiden ykkösvalinta ja saisimme vahvistettua meistä mielikuvaa lemmikkialan asiantuntijana ja helposti lähestyttävänä paikkana. Tarkastelemme viikoittain brändimittareitamme ja brändin imagoa, joten pystymme näkemään, minkälaisia vaikutuksia tällä kampanjalla on ollut.”

Kampanjalle on tehty myös kampanjatutkimus, jonka mukaan se muistettiin hyvin ja jäi asiakkaiden mieleen.

”Positiivista erityisesti oli, että se vahvisti brändiattribuuttejamme, niitä mielikuvia, joita haluamme liitettävän Mustiin ja Mirriin. Näitä ovat esimerkiksi asiantuntevuus ja ihmisläheisyys. Vertaamme tuloksia tutkimustoimiston tutkimuspankkidataan ja aiemmin tekemiimme kampanjatutkimuksiin. Suurin osa tämän kampanjan mittareista ylitti benchmark-keskiarvot.”

Myös kampanjasta tullut palaute on ollut positiivista.

”Toisinaan kampanjamme herättävät enemmän tunteita, kuten parhaillaan käynnissä oleva Pride-kampanja, joka on kirvoittanut näkemyksiä suuntaan jos toiseen. Tämä Tällaisia me olemme -kampanja oli talon sisällä todella pidetty. Työntekijämme olivat innoissaan, kun kampanjassa käytettiin malleina mustijamirriläisiä. Se oli iso ja tärkeä juttu.”

Kampanjan pääkanava oli printti. Käytössä oli monipuolisesti iltapäivälehtiä ja aikakauslehtiä ja lisäksi display-mainontaa, sosiaalisen median mainontaa ja Mustin ja Mirrin omia kanavia, kuten uutiskirjeitä.

”Kampanjat suunnataan aina totta kai asiakkaillemme. Mutta kun työntekijät talon sisällä innostuvat, se rakentaa kampanjasta paljon isomman ja lisää hyvää fiilistä. Kun sekä sisäinen että ulkoinen vastaanotto on positiivinen, se ruokkii hyvää tulosta kokonaisuudessaan.”

Myös kuvaaja Meeri Koutaniemi oli kampanjasta innoissaan. Kuvaustilanne on erilainen, kun päämallit ovat lemmikkejä.

”Kuvauksissa mennään aina eläinten ehdolla. Lemmikkejä ei voi pakottaa mihinkään, mitä he eivät halua tehdä. Kuvauksista syntyi hauskaa taustamateriaalia. Esimerkiksi yhtä koiraa ei paljon kuvaukset kiinnostaneet, ja vuohi seikkaili studiossa menemään. Eläintenkouluttajat olivat kuvauksissa mukana. Pyrimme aina siihen, että kuvaustilanne on mahdollisimman rento ja positiivinen tilanne eläimelle”, Rantahalvari kertoo.

Onnea Musti ja Mirri, Meeri Koutaniemi ja Mellakka Management sekä mediatoimisto Wavemaker Finland!

Tutustu muihin kuukauden kamppiksiin:

Kuukauden kamppis

Tagit

Aikakausmedia Digiratkaisut Kuukauden kamppis Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

    Julkaistu
    26.9.2025
    Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland