Oma ohjelma Ruudussa toi Batteryn brändin näyttävästi esiin

Tavoite
Battery halusi vaikuttaa brändimielikuvaansa kiinnittymällä hyvinvoinnin teemoihin ja urheiluun.
Padel sopii trendikkäänä lajina hyvin lifestylebrändi Batteryn kumppaniksi. Sponsorointiyhteistyön tavoitteena on vaikuttaa Batteryn mielikuvallisiin tunnuslukuihin ja ostokiinnostukseen.
Haluamme tuoda padelia lajina laajempaan tietoisuuteen. Olemme tietoisesti keskittäneet yhteistyökumppanuudet yhden lajin piiriin
Toteutus
Battery Padel Tour -sponsorointiyhteistyö Billebeino Padelin ja Finnpadelin kanssa. Turnaus oli katsottavissa neljänä viikonloppuna suorana lähetyksenä Ruudusta.
Lähetysten ympärillä ei näytetty muuta mainontaa kuin Batteryn omia sisältöjä. Lähetysten pariin ohjattiin digimainonnalla Sanoman verkostosta ja Ruudun somekanavista. Lisäksi Battery Padel Tour nostettiin Ruudun karuselliin tiettyinä viikonpäivinä ja kellonaikoina.
Battery Padel Tourilla olivat mukana kilpailemassa huippupadelistit Suomen terävimmästä kärjestä. Ruudussa näytettiin suorat lähetykset jokaisesta neljästä osakilpailusta. Lisäksi kaikista tapahtumista oli katsottavissa tallenteet ja lisäsisältöjä.
Battery Badel Tour -turnauksia näytettiin suorana Ruudussa.
Sponsorointiyhteistyö on ollut luonteva ja freesi tapa olla mukana kehittämässä lajia. Yhteistyö toimi hyvien ja aktiivisten kumppanien kanssa.
Tulokset
Battery Padel Tour sai Ruudussa hyvin näkyvyyttä. Kun muu mainonta oli karsittu pois lähetysten ympäriltä, Batteryn brändi nousi näyttävästi esiin. Turnausta nostettiin Ruudun urheiluosion karuselliin ja katsojia ohjattiin turnauksen pariin digimainonnan keinoin.
Battery Padel Tourin lähetyksiä käynnistettiin Ruudussa yli 12 000 kertaa. Digikampanjasta kertyi yli 12 000 klikkiä ja Ruutu Urheilun somekanavien kautta Battery Padel Tour tavoitti tuhansia urheilusta kiinnostuneita. Lisäksi Ruutu Urheilun 56 500 katsojalle lähettiin kohdennettu uutiskirje, jonka kärkenä oli Battery Padel Tour.
Turnauslähetysten pariin ohjattiin mm. digimainonnalla Sanoman verkostosta. Digikampanja keräsikin yli 12 000 klikkiä.
Sanoman tekemän tutkimuksen mukaan Battery koettiin padelille sopivaksi yhteistyökumppaniksi erityisesti säännöllisesti tai silloin tällöin padelia pelaavien keskuudessa. Tutkimuksessa selvitettiin myös Batteryn brändimielikuvaa. Brändiä pidettiin korkealaatuisina (78 % vastaajista). Yli puolet vastaajista koki, että Battery sopii monin tilanteisiin ja on brändinä nuorekas.
30 % vastaajista koki padelin lajina kiinnostavana. Kiinnostuneita olivat erityisesti alle 30-vuotiaat miehet. Lajin harrastajia on väestötasolla vielä melko vähän, mutta kiinnostusta kokeiluun löytyy. Sponsor & Insightin tekemästä tutkimuksesta selviää, että sponsoroinnilla ja siihen liittyvillä toimenpiteellä oli selkeä positiivinen vaikutus Batteryn brändiin.
Kampanja oli menestys monilla mittareilla
12 000 +
käynnistystä Ruudussa
12 000 +
klikkausta digikampanjasta
Tuhansia
tavoitettuja henkilöitä Ruutu Urheilun somekanavissa
78 %
piti brändejä korkealaatuisina
yli 50 %
koki Batteryn olevan nuorekas ja sopivan moniin tilanteisiin.
30 %
tutkimukseen vastanneista piti padelia kiinostavana lajina.
Tässä kumppanuudessa oli hienoa se, että mukana on aito ajatus lajin kehittämisestä. Kyseessä ei ole vain logo areenalla, vaan Battery on mukana tarjoamassa lajiin liittyvää sisältöä
![]()
Kiinnostuitko?
Lue lisää mietteitä urheilusponsoroinnista.
Laitamainos vai tarina – hyödynnetäänkö urheiluyhteistyötä aidosti?
Urheilusponsoroinnin suurin haaste on edelleen, että investointi tehdään usein tunteella. Tämän jälkeen jäädään toivomaan, että se tuottaa haluttuja tuloksia, kirjoittaa Sanoman urheilusponsoroinnista vastaava Anu Helin.