Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Oma ohjelma Ruudussa toi Batteryn brändin näyttävästi esiin

Battery-energiajuoma haluaa olla mukana hyvinvointiteemoissa, kuten liikunnassa ja jaksamisessa. Syntyi Battery Padel Tour -turnaus, jonka ottelut olivat katsottavissa Ruudussa neljänä viikonloppuna.
Case Battery Padel Tour artikkelikuva
25.10.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

Tavoite

Battery halusi vaikuttaa brändimielikuvaansa kiinnittymällä hyvinvoinnin teemoihin ja urheiluun.

Padel sopii trendikkäänä lajina hyvin lifestylebrändi Batteryn kumppaniksi. Sponsorointiyhteistyön tavoitteena on vaikuttaa Batteryn mielikuvallisiin tunnuslukuihin ja ostokiinnostukseen.

Haluamme tuoda padelia lajina laajempaan tietoisuuteen. Olemme tietoisesti keskittäneet yhteistyökumppanuudet yhden lajin piiriin

 Anniina Pyykönen
Communication & Media Manager
Sinebrychoff

Toteutus

Battery Padel Tour -sponsorointiyhteistyö Billebeino Padelin ja Finnpadelin kanssa. Turnaus oli katsottavissa neljänä viikonloppuna suorana lähetyksenä Ruudusta.

Lähetysten ympärillä ei näytetty muuta mainontaa kuin Batteryn omia sisältöjä. Lähetysten pariin ohjattiin digimainonnalla Sanoman verkostosta ja Ruudun somekanavista. Lisäksi Battery Padel Tour nostettiin Ruudun karuselliin tiettyinä viikonpäivinä ja kellonaikoina.

Battery Padel Tourilla olivat mukana kilpailemassa huippupadelistit Suomen terävimmästä kärjestä. Ruudussa näytettiin suorat lähetykset jokaisesta neljästä osakilpailusta. Lisäksi kaikista tapahtumista oli katsottavissa tallenteet ja lisäsisältöjä.

Battery Badel Tour -turnauksia näytettiin suorana Ruudussa.

Sponsorointiyhteistyö on ollut luonteva ja freesi tapa olla mukana kehittämässä lajia. Yhteistyö toimi hyvien ja aktiivisten kumppanien kanssa.

Anni Lehtinen
Senior Brand Manager
Sinebrychoff

Tulokset

Battery Padel Tour sai Ruudussa hyvin näkyvyyttä. Kun muu mainonta oli karsittu pois lähetysten ympäriltä, Batteryn brändi nousi näyttävästi esiin. Turnausta nostettiin Ruudun urheiluosion karuselliin ja katsojia ohjattiin turnauksen pariin digimainonnan keinoin.

Battery Padel Tourin lähetyksiä käynnistettiin Ruudussa yli 12 000 kertaa. Digikampanjasta kertyi yli 12 000 klikkiä ja Ruutu Urheilun somekanavien kautta Battery Padel Tour tavoitti tuhansia urheilusta kiinnostuneita. Lisäksi Ruutu Urheilun 56 500 katsojalle lähettiin kohdennettu uutiskirje, jonka kärkenä oli Battery Padel Tour.

Turnauslähetysten pariin ohjattiin mm. digimainonnalla Sanoman verkostosta. Digikampanja keräsikin yli 12 000 klikkiä.
 

Sanoman tekemän tutkimuksen mukaan Battery koettiin padelille sopivaksi yhteistyökumppaniksi erityisesti säännöllisesti tai silloin tällöin padelia pelaavien keskuudessa. Tutkimuksessa selvitettiin myös Batteryn brändimielikuvaa. Brändiä pidettiin korkealaatuisina (78 % vastaajista). Yli puolet vastaajista koki, että Battery sopii monin tilanteisiin ja on brändinä nuorekas.

30 % vastaajista koki padelin lajina kiinnostavana. Kiinnostuneita olivat erityisesti alle 30-vuotiaat miehet. Lajin harrastajia on väestötasolla vielä melko vähän, mutta kiinnostusta kokeiluun löytyy. Sponsor & Insightin tekemästä tutkimuksesta selviää, että sponsoroinnilla ja siihen liittyvillä toimenpiteellä oli selkeä positiivinen vaikutus Batteryn brändiin.

Kampanja oli menestys monilla mittareilla

12 000 +

käynnistystä Ruudussa

12 000 +

klikkausta digikampanjasta

Tuhansia

tavoitettuja henkilöitä Ruutu Urheilun somekanavissa

78 %

piti brändejä korkealaatuisina

yli 50 %

koki Batteryn olevan nuorekas ja sopivan moniin tilanteisiin.

30 %

tutkimukseen vastanneista piti padelia kiinostavana lajina.

Tässä kumppanuudessa oli hienoa se, että mukana on aito ajatus lajin kehittämisestä. Kyseessä ei ole vain logo areenalla, vaan Battery on mukana tarjoamassa lajiin liittyvää sisältöä

Anu Helin artikkelikuva
Anu Helin
Brand Partnership Manager
Sanoma Media Finland

Kiinnostuitko?

Lue lisää mietteitä urheilusponsoroinnista.

Laitamainos vai tarina – hyödynnetäänkö urheiluyhteistyötä aidosti?

Urheilusponsoroinnin suurin haaste on edelleen, että investointi tehdään usein tunteella. Tämän jälkeen jäädään toivomaan, että se tuottaa haluttuja tuloksia, kirjoittaa Sanoman urheilusponsoroinnista vastaava Anu Helin.

Lue artikkeli

Tagit

Digiratkaisut Sponsorointi TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

    Julkaistu
    26.9.2025
    Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland