Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

PostNordin Lähiboksi sai hyvää näkyvyyttä Susijengin pelissä

Sponsorointiyhteistyö sujahti luontevaksi osaksi studiolähetystä.
5.5.2023
Jaa:FacebookXLinkedin

PostNord on tehnyt pitkään yhteistyötä Susijengin ja Koripalloliiton kanssa.

Kun koripallomaajoukkueiden tv-lähetykset siirtyivät Yleltä Neloselle, oli mahdollisuus pohtia kaupallista sponsorointiyhteistyötä uudella tavalla. Syntyi ajatus siitä, että PostNordin Lähiboksi tuotaisiin osaksi Susijengin pelien studiolähetystä.

Studiokokonaisuus yhdisti hyvin PostNordin ja Susijengin. Toteutus oli kekseliäs ja luonteva, eikä lainkaan päälle liimattu.

Eeva Jousi
Communications Specialist
PostNord

Myyntipäällikkö Jussi Laurila Koripalloliitosta on Eeva Jousen kanssa samaa mieltä. 

”Kun mukana on kaupallinen toimija, olemme lajiliittona uuden tilanteen ja mahdollisuuden edessä. Ensimmäiseksi teoksi tämä onnistui todella hyvin. Sponsorointiyhteistyön idea oli tuoda PostNordin Lähibokseja ihmisten tietoisuuteen. Ne ovat uusi asia katukuvassa ja tämä on yksi keino kasvattaa niiden tunnettuutta.”

”Toiveitamme kuunneltiin ja lähdettiin miettimään tarpeitamme ja ratkaisua siihen, että saadaan hyvä näkyvyys ja toimiva kokonaisuus. Mukana oli asiantunteva tiimi ideoimassa ja käytännön järjestelyt sujuivat mutkattomasti. Käsikirjoitus lähti Jussin ideasta, ja Sanoman päässä mietittiin, miten se sopisi luontevasti toimitukselliseen kokonaisuuteen”, Jousi kertoo. 

Ideoita heiteltiin puolin ja toisin, ja keskustelu oli avointa.

”Itse arvostan sitä, että asioista pystytään puhumaan suoraan. Jos joku ei toimi, se uskalletaan sanoa. Itselläni eikä välttämättä Eevallakaan ei ole kokemusta siitä, mikä tv:n livestudiossa voisi toimia. Sanoman puolelta tullut input oli äärettömän tärkeää”, Laurila toteaa. 

Sponsorointiyhteistyön lisäksi PostNordilla oli ohjelmayhteistyötä Susijengin pelien lähetyksissä.

”Olemme tyytyväisiä myös ohjelmayhteistyön tuloksiin. Kohderyhmä oli sellainen, jota haluamme tavoitella”, Jousi kertoo.

Ohjelmayhteistyön tunnisteet oli toteutettu koripalloteemaan sopiviksi.

”Myös meidän kannaltamme on äärettömän hienoa, että meillä on kumppani, joka haluaa tuottaa materiaalia, jossa koris on osa kokonaisuutta. Koripallo ei ole eikä se voikaan olla PostNordin ainut markkinointikulma, mutta sitä hyödynnetään hienosti heidän markkinointiviestinnässään”, Laurila kiittää.

Tavoite

Kampanjan tavoitteena oli tehdä tunnetuksi PostNordin Lähibokseja.

Ratkaisu

PostNordin Lähiboksi tuotiin Susijengin pelien studiolähetyksen osaksi. Ruutu-urheilun sosiaalisessa mediassa oli kilpailu, jossa veikattiin Susijengin avauskorin tekijää. Voittajalle noudettiin studiolähetyksessä Lähiboksista palkinnoksi Susijengin pelipaita. 

Ohjelmayhteistyö sisälsi Susijengin matsit ja ennakkostudiot.

Tulokset

Kyseinen ottelu tavoitti Nelosella 143 000 katsojaa ja keskikatsojamäärä oli 50 000 kohderyhmässä 4+. Ruudussa startteja oli 11 100.

Sosiaalisen median kautta ohjattiin noin 20 000 katsojaa kisaamaan paidasta ja sitä kautta myös lähetyksen pariin.

Ohjelmayhteistyöllä saatiin 24.2.–10.3.2023 välisenä aikana kiinni 789 000 kontaktia.

Olemme erittäin tyytyväisiä tähän pilottikokeiluun. Urheilusponsorointia voi laajentaa innovatiivisten mediaratkaisujen avulla myös kenttien ulkopuolelle.

Anu Helin artikkelikuva
Anu Helin
Brand Partnership Manager
Sanoma Media Finland

Lue lisää sponsoroinnin mahdollisuuksista: 

Kumppanuudet ja sponsorointi

Laitamainos vai tarina – hyödynnetäänkö urheiluyhteistyötä aidosti?

Tagit

Sponsorointi TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Santa Maria Tex Mex hurmasi miljoonayleisön The Voice of Finlandin kautta

    Julkaistu
    2.9.2025
    Kun tavoitteena oli vahvistaa Santa Maria Tex Mexin top-of-mind-asemaa ja lisätä tacoperjantain houkuttelevuutta, syntyi monikanavainen yhteistyö, joka yhdisti viihteen, vaikuttajayhteistyön ja herkuttelun.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
  • Hau-Haun ja Sanoman yhteistyö toi koirat sydämiin ja ruutuihin

    Julkaistu
    18.6.2025
    Koti koiralle -ohjelma on tuonut Hau-Haun jokakoiranoikeus-viestin yli 2,5 miljoonan suomalaisen tietoisuuteen. Tuloksena on paitsi Venla-ehdokkuuksia myös syventynyt brändirakkaus ja koiramaista iloa koko kansalle.
    Lue asiakastarina
  • Lavatanssit Karhun tapaan varastaa huomion

    Julkaistu
    16.6.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka herättää huomiota, erottuu muusta mainonnasta, jättää muistijäljen ja joka on saanut aikaan sanomista. Karhun Lavatanssit riemastuttaa sanaleikillään.
    Lue asiakastarina
  • Black Horse julistaa kalsareiden mukavuutta humoristisessa spotissa

    Julkaistu
    21.5.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka herättää huomiota, erottuu muusta mainonnasta, jättää muistijäljen ja joka on saanut aikaan sanomista. Black Horsen humoristinen Tankilla-spotti tarjoaa selkeän viestin ja samaistuttavuutta.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland