Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

PostNordin Lähiboksi sai hyvää näkyvyyttä Susijengin pelissä

Sponsorointiyhteistyö sujahti luontevaksi osaksi studiolähetystä.
5.5.2023
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Tagit

Sponsorointi TV & video

PostNord on tehnyt pitkään yhteistyötä Susijengin ja Koripalloliiton kanssa.

Kun koripallomaajoukkueiden tv-lähetykset siirtyivät Yleltä Neloselle, oli mahdollisuus pohtia kaupallista sponsorointiyhteistyötä uudella tavalla. Syntyi ajatus siitä, että PostNordin Lähiboksi tuotaisiin osaksi Susijengin pelien studiolähetystä.

Studiokokonaisuus yhdisti hyvin PostNordin ja Susijengin. Toteutus oli kekseliäs ja luonteva, eikä lainkaan päälle liimattu.

Eeva Jousi
Communications Specialist
PostNord

Myyntipäällikkö Jussi Laurila Koripalloliitosta on Eeva Jousen kanssa samaa mieltä. 

”Kun mukana on kaupallinen toimija, olemme lajiliittona uuden tilanteen ja mahdollisuuden edessä. Ensimmäiseksi teoksi tämä onnistui todella hyvin. Sponsorointiyhteistyön idea oli tuoda PostNordin Lähibokseja ihmisten tietoisuuteen. Ne ovat uusi asia katukuvassa ja tämä on yksi keino kasvattaa niiden tunnettuutta.”

”Toiveitamme kuunneltiin ja lähdettiin miettimään tarpeitamme ja ratkaisua siihen, että saadaan hyvä näkyvyys ja toimiva kokonaisuus. Mukana oli asiantunteva tiimi ideoimassa ja käytännön järjestelyt sujuivat mutkattomasti. Käsikirjoitus lähti Jussin ideasta, ja Sanoman päässä mietittiin, miten se sopisi luontevasti toimitukselliseen kokonaisuuteen”, Jousi kertoo. 

Ideoita heiteltiin puolin ja toisin, ja keskustelu oli avointa.

”Itse arvostan sitä, että asioista pystytään puhumaan suoraan. Jos joku ei toimi, se uskalletaan sanoa. Itselläni eikä välttämättä Eevallakaan ei ole kokemusta siitä, mikä tv:n livestudiossa voisi toimia. Sanoman puolelta tullut input oli äärettömän tärkeää”, Laurila toteaa. 

Sponsorointiyhteistyön lisäksi PostNordilla oli ohjelmayhteistyötä Susijengin pelien lähetyksissä.

”Olemme tyytyväisiä myös ohjelmayhteistyön tuloksiin. Kohderyhmä oli sellainen, jota haluamme tavoitella”, Jousi kertoo.

Ohjelmayhteistyön tunnisteet oli toteutettu koripalloteemaan sopiviksi.

”Myös meidän kannaltamme on äärettömän hienoa, että meillä on kumppani, joka haluaa tuottaa materiaalia, jossa koris on osa kokonaisuutta. Koripallo ei ole eikä se voikaan olla PostNordin ainut markkinointikulma, mutta sitä hyödynnetään hienosti heidän markkinointiviestinnässään”, Laurila kiittää.

Tavoite

Kampanjan tavoitteena oli tehdä tunnetuksi PostNordin Lähibokseja.

Ratkaisu

PostNordin Lähiboksi tuotiin Susijengin pelien studiolähetyksen osaksi. Ruutu-urheilun sosiaalisessa mediassa oli kilpailu, jossa veikattiin Susijengin avauskorin tekijää. Voittajalle noudettiin studiolähetyksessä Lähiboksista palkinnoksi Susijengin pelipaita. 

Ohjelmayhteistyö sisälsi Susijengin matsit ja ennakkostudiot.

Tulokset

Kyseinen ottelu tavoitti Nelosella 143 000 katsojaa ja keskikatsojamäärä oli 50 000 kohderyhmässä 4+. Ruudussa startteja oli 11 100.

Sosiaalisen median kautta ohjattiin noin 20 000 katsojaa kisaamaan paidasta ja sitä kautta myös lähetyksen pariin.

Ohjelmayhteistyöllä saatiin 24.2.–10.3.2023 välisenä aikana kiinni 789 000 kontaktia.

Olemme erittäin tyytyväisiä tähän pilottikokeiluun. Urheilusponsorointia voi laajentaa innovatiivisten mediaratkaisujen avulla myös kenttien ulkopuolelle.

Anu Helin artikkelikuva
Anu Helin
Brand Partnership Manager
Sanoma Media Finland

Lue lisää sponsoroinnin mahdollisuuksista: 

Kumppanuudet ja sponsorointi

Laitamainos vai tarina – hyödynnetäänkö urheiluyhteistyötä aidosti?

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Elämäsi diilit ‒ Remax ottaa Diili-kumppanuudestaan kaiken irti

    Julkaistu
    29.5.2023

    Yrittäjähenkinen tekemisen meininki sopii hyvin Remaxille, joka on keskittänyt alkuvuoden markkinointitoimenpiteensä Diilin ympärille.

    Lue asiakastarina
  • Vain elämää -yhteistyö on kasvattanut lahjoitusten määrää vuosi vuodelta

    Julkaistu
    8.5.2023

    Oma erikoisjakso on Pelastakaa Lapsille oiva tapa kertoa järjestön tekemästä työstä ja sen merkityksestä apua tarvitsevien lasten elämään.

    Lue asiakastarina
  • Radiota, digiä ja liikkuvaa kuvaa yhdistänyt Finnkinon joulukampanja onnistui yli odotusten

    Julkaistu
    21.4.2023

    Monikanavainen kampanja vahvisti positiivista mielikuvaa ja kasvatti käyntiaikomuksia Finnkinolla.

    Lue asiakastarina
  • Kainuun pelastuslaitos erottui videon keinoin

    Julkaistu
    30.3.2023

    Rekrytointivideo tavoitti Ruudun kautta alueellisesti juuri oikean kohderyhmän.

    Lue asiakastarina
  • BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla

    Julkaistu
    20.3.2023

    BookBeat panosti monikanavaiseen mainontaan ja brändin tunnettuuden kasvattamiseen uusilla markkinoilla yhteistyössä Sanoman kanssa.

    Lue asiakastarina
  • Sponsorointiyhteistyö ylitti kaikki Taksi Helsingin ja Urheilun ja liikunnan kulttuurikeskus Tahdon tavoitteet

    Julkaistu
    7.3.2023

    Natiiviartikkelit ohjasivat urheilijatarinoiden pariin ja toivat Taksi Helsingin ja Tahdon brändiviestit selkeinä esiin.

    Lue asiakastarina
  • Kiinnostava tarina, teemaan sopivat tähdet ja aitous – eli brändiviihdettä parhaimmillaan

    Julkaistu
    20.2.2023

    Mutin Henri & Sirly Italiassa -brändiviihdeohjelma nousi marraskuun toiseksi katsotuimmaksi ruokaohjelmaksi Ruudussa. Erottuvat videoratkaisut ja vahva ohjaus sisällön pariin saivat katsojatavoitteet ylittymään reippaasti.

    Lue asiakastarina
  • Sanoman ja Ifolorin yhteistyönä syntyy inspiroivia sisältöjä liikkuvan kuvan ja natiiviartikkelien keinoin

    Julkaistu
    20.1.2023

    Sanoman ja Ifolorin sisältömarkkinointiyhteistyö tarjoaa ideoita Ifolorin kuvatuotteiden monipuoliseen hyödyntämiseen ja varmistaa kävijävirran verkkokauppaan.

    Lue asiakastarina
  • Oma ohjelma Ruudussa toi Batteryn brändin näyttävästi esiin

    Julkaistu
    25.10.2022

    Battery-energiajuoma haluaa olla mukana hyvinvointiteemoissa, kuten liikunnassa ja jaksamisessa. Syntyi Battery Padel Tour -turnaus, jonka ottelut olivat katsottavissa Ruudussa neljänä viikonloppuna.

    Lue asiakastarina
    Case Battery Padel Tour artikkelikuva
  • Monimediatutkimus auttoi Metsien Suomi -viestintähankkeen vaikuttavuuden mittaroinnissa

    Julkaistu
    25.10.2022

    Metsien Suomi on metsäalan yhteinen viestintähanke, jonka tehtävänä on kertoa pohjoisten metsien käytön kestävyydestä ja käytön tarjoamista ratkaisuista. Se haluaa tarjota myös faktatietoa Suomen metsistä ja niiden hoidosta. Ennen kaikkea hankkeen päämääränä on saada meidät kiinnittämään huomiota siihen, kuinka metsät ovat meillä Suomessa kaikessa mukana.

    Lue asiakastarina
    metsiensuomi_asiakasrefe.jpg
  • K-ryhmän teko suomalaisen ruokakulttuurin puolesta erottui edukseen

    Julkaistu
    21.9.2022

    Tähtikokkien Bocuse d’Or -ohjelma ja liittyvät sisällöt saivat erinomaisen huomioarvon ruokasisällöistä kiinnostuneiden pääkohderyhmässä.

    Lue asiakastarina
    Case Bocuse dÓr hero
  • Suomen Akut Oy:n menestys piilee laadukkaassa asiakaspalvelussa ja onnistuneessa mainonnassa

    Julkaistu
    1.7.2022

    Kutsumme itseämme kasvuyritykseksi. Viime vuonna liikevaihdon kehitys oli 70 % luokkaa ja kasvoi neljä miljoonaa euroa. Uskomme ja myös tiedämme, että kasvun ja menestyksen salaisuus piilee laadukkaassa asiakaspalvelussa mutta myös onnistuneessa mainonnassa.

    Lue asiakastarina
    Suomen_akut_oy_artikkelikuva.jpg
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 0,0835 eur/puhelu + 0,1669 eur/min, sis. alv 24%
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland