Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Puhelu oikeaan aikaan aloitti Sirolla tuloksellisen mainoskampanjan

Mainoskokeilu aikakauslehdessä sekä printin ja digin yhsitäminen toi uusia asiakkaita kivjalkaliikkeeseen asti.
Siro artikkelikuva
26.10.2021
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Tagit

Aikakausmedia Alueellinen mainonta Digiratkaisut

Haaste

Hämeenlinnassa toimiva alusasuliike Siro halusi kasvattaa uuden verkkokauppansa tunnettuutta ja myyntiä.

Ratkaisu

Ratkaisuksi valittiin uutta verkkokauppaa sekä sen tuotteita promoava CPC- ja remarketing-kampanja ja tehokasta aikakauslehtimainontaa ¼ sivun mainoksilla maan suurimmissa naistenlehdissä.

Siro on vuonna 1953 perustettu alusasuliike ja siten yksi pisimpään Suomessa toimineista kivijalkamyymälöistä alallaan. Äitinsä Anne Kallio-Lehtimäen kanssa Siroa pyörittävä Jenna Juurinen kertookin, että liikkeessä vierailee edelleen asiakkaita, jotka nauravat käyneensä alusvaateostoksilla “jo silloin kauan sitten 60-luvulla”. Äiti ja tytär ovat liikkeen neljännet omistajat.

Ovet jouduttiin kuitenkin hetkellisesti sulkemaan jopa pitkäaikaisimpien vakiasiakkaiden nenän edestä pandemian vallatessa maailman maaliskuussa 2020. Onni onnettomuudessa, että uusi verkkokauppa oli juuri julkaistu.

“Jutellaanko hetki mainonnan mahdollisuuksista?”

Uuden verkkokaupan lanseeraus osui täysin tahattomasti korona-pandemian alkuvaiheille. Vaikka verkkokauppatoiminta mahdollistaisi myynnin kivijalkaliikkeen ohella – ja tuolla hetkellä myös sen puolesta – uudelle verkkosivustolle tarvittaisiin kuitenkin tunnettuutta. Sitten puhelin soi.

"Minulla kävi niin hyvä tuuri, että Timo-Antti Saari vain soitti ja tarjosi erilaisia mainonnan palveluita!", Jenna iloitsee ja jatkaa, "Juttelimme hyvän tovin Timo-Antin kanssa ja päädyimme lopulta kokeilemaan CPC-kampanjaa ja sen tueksi remarketingia, eli lähdimme kokeilemaan mainontaa suhteellisen kevyesti, mutta silti järkevällä kokonaisuudella."

Lainaten Juurista itseään, hän tuskin itse olisi kaiken muun ohella saanut aikaan ottaa yhteyttä mainonnan palveluita tarjoaviin tahoihin. Puhelinsoitto olikin kuin vastaus kaikkiin toiveisiin.

Mainoskokeilu aikakauslehdessä toi uusia asiakkaita kivjalkaliikkeeseen asti

Kysyttäessä, onko Juurinen hyödyntänyt digimainonnan lisäksi myös perinteisempää lehtimainontaa – sen kun voisi olettaa toimivan tällaisessa kohderyhmässä – nainen nyökkää hymyillen.

"Kyllä! Olen ostanut aiemmin itse mainoksia paikallislehteen, mutta nyt sekin onnistuu oman yhteyshenkilön kautta. Lisäksi Timo-Antti ehdotti panostusta naistenlehden mainokseen, joka korkeasta hinnastaan huolimatta oli kannattava teko, sillä uusia asiakkaita käy meillä kivijalkaliikkeessä pelkästään tuon näkyvyyden vuoksi", Juurinen iloitsee.

Alusvaateliike Siron digi- ja printtimainonta on pyörinyt jatkuvalla syötöllä koronan alkuajoista asti – tai siis Timo-Antin soittamasta puhelusta asti. 

Tarkoituksena on ollut ennen kaikkea saattaa uusi verkkokauppa ihmisten tietoisuuteen mutta myös kasvattaa kassavirtaa. Molemmissa ollaan onnistuttu.

Kampanja suunniteltiin yhdessä Siron oman graafikon kanssa

Juurinen kertoo, ettei hänellä itsellään ole mainonnan osaamista. Ja juuri siksi hän kehuu Sanoman  toimintatapaa.

“Odotan, että myyjä ottaa yhteyttä, kun ensimmäinen kampanja on saatettu maaliin. Pienellä yrittäjällä nämä asiat saattavat unohtua helposti, mutta onneksi Timo-Antin puolelta oltiin erittäin aktiivisesti yhteydessä. Kaikki hoituu aina superhelposti.”

Siro mainos

Upeat mainokset digiin ja printtiin ovat Siron oman graafikon käsialaa.

Meiltä on mahdollista tilata koko paketti avaimet käteen -mallilla. Sirolla on kuitenkin vuosien aikana erittäin vahvaksi kasvanut brändi ja oma visuaalinen ilme, josta ei haluttu luopua ja jossa kaikki mainokset haluttiin tuottaa oman graafikon kautta.

Tämä ei ollut minkäänlainen ongelma. "Me teemme mainosmateriaalit Sanomalta saamamme ohjeistuksen perusteella, minkä jälkeen toimitamme valmiit bannerikuvat ja muut materiaalit suoraan heille", Juurinen kertoo tyytyväisenä.

Kysyttäessä, onko hänellä jatkossa suunnitteilla uusia mainonnan aluevaltauksia, nainen naurahtaa iloisesti ja kertoo, että seuravaavaksi kokeillaan alueellisesti kohdennettua radiomainontaa ja uutta lehtityyppiä. Lisäksi sesonkimainontaan on varattu entistä enemmän paukkuja.

Heräsikö ideoita mainonnan saralta? Pallotellaan yhdessä millainen ratkaisu sopisi yrityksesi tavoitteisiin parhaiten.  

Varaa maksuton juttutuokiosi täältä

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Markkinointitoimisto Parceron ja Sanoman välinen yhteistyö luo lisäarvoa asiakastyöhön

    Julkaistu
    17.5.2023

    Mainos- ja markkinointitoimistojen sekä Sanoman välinen yhteistyö pitää sisällään paljon muutakin kuin mediaostoja. Parceron kanssa se on ollut muun muassa yhdessä kehittymistä ja luovaa sparrausta. Lue lisää siitä, mitä lisäarvoa yhteistyömme on tuonut Parceron asiakastyöhön.

    Lue asiakastarina
  • Radion ohjelmayhteistyö ja digikampanja toivat Epassille hurjan määrän liikennettä ja liidejä

    Julkaistu
    9.5.2023

    ”Kun katsoo näitä lukuja, on vaikea olla hymyilemättä”, sanoo Epassi Groupin markkinointijohtaja Aleksi Miikkulainen.

    Lue asiakastarina
  • Radiota, digiä ja liikkuvaa kuvaa yhdistänyt Finnkinon joulukampanja onnistui yli odotusten

    Julkaistu
    21.4.2023

    Monikanavainen kampanja vahvisti positiivista mielikuvaa ja kasvatti käyntiaikomuksia Finnkinolla.

    Lue asiakastarina
  • Kainuun pelastuslaitos erottui videon keinoin

    Julkaistu
    30.3.2023

    Rekrytointivideo tavoitti Ruudun kautta alueellisesti juuri oikean kohderyhmän.

    Lue asiakastarina
  • BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla

    Julkaistu
    20.3.2023

    BookBeat panosti monikanavaiseen mainontaan ja brändin tunnettuuden kasvattamiseen uusilla markkinoilla yhteistyössä Sanoman kanssa.

    Lue asiakastarina
  • Aluekohdennettu display-mainonta tuplasi kävijämäärän Kymppikylppäreiden verkkosivuilla

    Julkaistu
    8.3.2023

    "Iso oppi itselleni on ollut, että markkinointiin kannattaa satsata jo yrityksen ensitaipaleella", kertoo Kymppikylppäreiden Jussi Siikakoski.

    Lue asiakastarina
  • Mainos Porilaisessa sai Pyöräpajan puhelimet soimaan

    Julkaistu
    7.3.2023

    Pormestarinluodon asukasyhdistyksen Pyöräpaja sai vauhtia toimintaansa lehtimainoksilla Porilaisessa. Mainoksiin käytetty investointi kuittautui nopeasti takaisin ja pajalle tärkeitä pyörälahjoituksia tehtiin ennätysmääriä.

    Lue asiakastarina
    pormestarinluodon_artikkelikuva.jpg
  • Hesarin monikanavaisen etusivun avulla huimiin tuloksiin – Lumoral 14-kertaisti myyntinsä

    Julkaistu
    7.2.2023

    Etusivun natiivimainoksella saatiin herätettyä juuri oikeanlaista kiinnostusta oikeassa kohderyhmässä. 

    Lue asiakastarina
  • Svenska Kulturfonden i Björneborg – Myyttien murtaminen tarinoilla herätti kiinnostuksen yli odotusten

    Julkaistu
    26.1.2023

    Yli satavuotias säätiö käänsi sitkeät ennakkoluulot kasvun suuntaan tarinankerronnalla.

    Lue asiakastarina
  • Danske Bank otti kaiken irti talk show’staan – sisältömarkkinoinnin kokonaisuus tavoitti kohderyhmän ja herätti keskustelua

    Julkaistu
    25.1.2023

    Keskusteluohjelma ja sen ympärille rakennettu sisältömarkkinointikokonaisuus rakensi Danske Bankista mielikuvaa taloudellisen mielenrauhan kumppanina.

    Lue asiakastarina
  • Ennätysmyynti ja näkyvyyttä tuloksellisella kampanjalla

    Julkaistu
    9.1.2023

    Etusivut toivat huomioarvoa ja dynaaminen digikokosivu syvyyttä Järvikylän kampanjalle.

    Lue asiakastarina
    Case Järvikylä artikkelisivut
  • K-Citymarketin pystyvideolla tehoa viestin läpimenoon

    Julkaistu
    9.11.2022

    K-Citymarketin videota katsottiin IS:fi:ssä enemmän loppuun saakka, mikä toi tehoa mainontaan ja kasvatti kokonaispeittoa.

    Lue asiakastarina
    Case K-Citymarket pystyvideo hero
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 8,40 snt/min, (sis. alv 24%)
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland