Radiomainonnalla tuloksiin − Pancho Villan burgerviikkojen myynti kasvoi yli kaksinkertaiseksi
Tavoitteena brändin ja burgerviikkojen tunnettuuden kasvattaminen
Pancho Villan syksyn kampanjan tavoitteena oli kasvattaa brändiä ja burgerviikkojen tunnettuutta. Kampanjaan kuului promospotteja ja on air -nostoja Radio Suomipopin Aamulypsyssä ja Radio Rockin Korporaatiossa, kiinteä promoboksi Suplassa sekä kampanjasivu, jossa kävijät saivat valita suosikkihampurilaisensa ja osallistua 50 euron lahjakortin arvontaan. Kampanja sisälsi myös näkyvyyttä Radio Suomipopin ja Radion Rockin Instagramissa.
Radio Suomipopin Aamulypsyn ja Radio Rockin Korporaation juontajat juttelivat innostuneesti Pancho Villan burgerviikoista. He kertoivat omia hyviä kokemuksiaan Pancho Villasta, nauttivat Pancho Villan toimittamia hampurilaisia lähetyksessä, ohjasivat kuuntelijoita kampanjasivulle ja osallistumaan lahjakorttien arvontaan sekä nostivat lahjakorttien voittajia lähetyksissä kampanjan aikana. Burgerviikoista on muodostunut juontajillekin jo perinne, ja he muistelivat lähetyksissä lämmöllä aiempia burgerviikkoja.
Tuloksena huikea myynnin kasvu
Kampanjasivuille saatiin merkittävästi liikennettä sosiaalisen median kautta. Kampanjan somepostauksissa pystyttiin hyödyntämään hyvin burgerviikkojen tuotteita, sillä somemateriaalit kuvattiin Pancho Villa -ravintolassa. Radio Suomipopin ja Radion Rockin Instagramissa julkaistiin kaksi erillistä story-sarjaa. Molempien kanavien storyt tavoittivat hyvin ja tuottivat klikkejä kampanjasivulle moninkertaisesti verrattuna kanavien kaupallisten julkaisujen keskiarvoihin.
Burgerviikot on jo vakiintunut ja selvästi kuluttajille mieluinen kampanja. Kampanjan saama palaute ja osallistuminen niin somessa kun kisasivulla kertoo kuluttajien halusta kokeilla uusia makuja ja keskustella niistä.
"Vuoden takaiseen syksyyn verrattuna burgerviikkojen myynti on kasvanut radiomainonnan avulla euromääräisesti jopa yli kaksinkertaiseksi. Vuoden 2023 aikana, jolloin käytimme radiomainontaa päämediana, kasvu oli keväällä 150 % ja syksyllä lähes 100 % verrattuna vuoden 2022 syksyn burgerviikkojen myyntiin. Olemme saaneet jatkuvasti erittäin positiivista palautetta radiomainonnasta asiakaskunnaltamme. Kun henkilökuntamme on keskustellut asiakkaiden kanssa, on ollut selkeästi huomattavissa, että uudet asiakkaat löytävät burgerviikkomme juuri radiomainonnan perusteella", kertoo Pancho Villan aluepäällikkö Laura Salla.
Yhteistyö Sanoman kanssa on sujunut varsin mutkattomasti alusta alkaen. Olen kokenut, että tarpeemme on huomioitu todella hyvin ja meitä on kuunneltu saadaksemme mahdollisimman hyvän, meidän näköisemme kampanjan. Keskustelu Sanoman kanssa on ollut todella helppoa ja vaivatonta. On ollut fiilis, että matalallakin kynnyksellä voi kysyä apua ja neuvoa, jos jokin on jäänyt mietityttämään.
Kampanjan tulokset
Luvut ylittivät reilusti sekä Radio Suomipopin että Radio Rockin kampanjasivun keskiarvot.
6 821
sivukatselua
5 938
uniikkia sivukävijää
4 993
arvontaan osallistunutta
Kampanjan materiaalit
Kuuntele esimerkit On air -nostoista
teksti
Kuuntele kampanjan spottimainos
Instagram-tarinat houkuttelivat tutustumaan burgerviikkojen tarjontaan
Millainen mainoskampanja sinulle saisi olla?
Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti. Suunnitellaan sinulle toimiva ratkaisu yhdessä.