Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Radiomainonnalla tuloksiin − Pancho Villan burgerviikkojen myynti kasvoi yli kaksinkertaiseksi

Radiomainonta houkutteli burgerviikoille uusia asiakkaita.
4.1.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

Tavoitteena brändin ja burgerviikkojen tunnettuuden kasvattaminen

Pancho Villan syksyn kampanjan tavoitteena oli kasvattaa brändiä ja burgerviikkojen tunnettuutta. Kampanjaan kuului promospotteja ja on air -nostoja Radio Suomipopin Aamulypsyssä ja Radio Rockin Korporaatiossa, kiinteä promoboksi Suplassa sekä kampanjasivu, jossa kävijät saivat valita suosikkihampurilaisensa ja osallistua 50 euron lahjakortin arvontaan. Kampanja sisälsi myös näkyvyyttä Radio Suomipopin ja Radion Rockin Instagramissa. 

Radio Suomipopin Aamulypsyn ja Radio Rockin Korporaation juontajat juttelivat innostuneesti Pancho Villan burgerviikoista. He kertoivat omia hyviä kokemuksiaan Pancho Villasta, nauttivat Pancho Villan toimittamia hampurilaisia lähetyksessä, ohjasivat kuuntelijoita kampanjasivulle ja osallistumaan lahjakorttien arvontaan sekä nostivat lahjakorttien voittajia lähetyksissä kampanjan aikana. Burgerviikoista on muodostunut juontajillekin jo perinne, ja he muistelivat lähetyksissä lämmöllä aiempia burgerviikkoja.

Tuloksena huikea myynnin kasvu

Kampanjasivuille saatiin merkittävästi liikennettä sosiaalisen median kautta. Kampanjan somepostauksissa pystyttiin hyödyntämään hyvin burgerviikkojen tuotteita, sillä somemateriaalit kuvattiin Pancho Villa -ravintolassa. Radio Suomipopin ja Radion Rockin Instagramissa julkaistiin kaksi erillistä story-sarjaa. Molempien kanavien storyt tavoittivat hyvin ja tuottivat klikkejä kampanjasivulle moninkertaisesti verrattuna kanavien kaupallisten julkaisujen keskiarvoihin.

Burgerviikot on jo vakiintunut ja selvästi kuluttajille mieluinen kampanja. Kampanjan saama palaute ja osallistuminen niin somessa kun kisasivulla kertoo kuluttajien halusta kokeilla uusia makuja ja keskustella niistä. 

"Vuoden takaiseen syksyyn verrattuna burgerviikkojen myynti on kasvanut radiomainonnan avulla euromääräisesti jopa yli kaksinkertaiseksi. Vuoden 2023 aikana, jolloin käytimme radiomainontaa päämediana, kasvu oli keväällä 150 % ja syksyllä lähes 100 % verrattuna vuoden 2022 syksyn burgerviikkojen myyntiin. Olemme saaneet jatkuvasti erittäin positiivista palautetta radiomainonnasta asiakaskunnaltamme. Kun henkilökuntamme on keskustellut asiakkaiden kanssa, on ollut selkeästi huomattavissa, että uudet asiakkaat löytävät burgerviikkomme juuri radiomainonnan perusteella", kertoo Pancho Villan aluepäällikkö Laura Salla. 

Yhteistyö Sanoman kanssa on sujunut varsin mutkattomasti alusta alkaen. Olen kokenut, että tarpeemme on huomioitu todella hyvin ja meitä on kuunneltu saadaksemme mahdollisimman hyvän,  meidän näköisemme kampanjan. Keskustelu Sanoman kanssa on ollut todella helppoa ja vaivatonta. On ollut fiilis, että matalallakin kynnyksellä voi kysyä apua ja neuvoa, jos jokin on jäänyt mietityttämään.

Laura Salla
Aluepäällikkö
Pancho Villa

Kampanjan tulokset


Luvut ylittivät reilusti sekä Radio Suomipopin että Radio Rockin kampanjasivun keskiarvot.

6 821

sivukatselua

5 938

uniikkia sivukävijää

4 993

arvontaan osallistunutta

Kampanjan materiaalit

Kuuntele esimerkit On air -nostoista
 

teksti
 

Kuuntele kampanjan spottimainos
 

 

Instagram-tarinat houkuttelivat tutustumaan burgerviikkojen tarjontaan

Millainen mainoskampanja sinulle saisi olla?

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti. Suunnitellaan sinulle toimiva ratkaisu yhdessä.  

Ota yhteyttä

Tagit

Audio & radio

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

    Julkaistu
    14.11.2025
    Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
    Lue asiakastarina
  • Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

    Julkaistu
    6.11.2025
    Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Monikanavainen kampanja ylitti odotukset – Haaga-Helia tavoitti nuoret luovalla tavalla Sanoman avulla

    Julkaistu
    29.9.2025
    Kun nuorten tavoittaminen vaatii yhä luovempia ratkaisuja, Haaga-Helia tarttui rohkeasti radio- ja festivaaliyhteistyöhön Sanoman kanssa. Tuloksena oli kampanja, joka vahvisti brändiä ja ylitti kaikki asetetut tavoitteet.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
  • Abiristeilyt on SAMKille hieno mahdollisuus tavata kasvotusten yhtä tärkeimmistä kohderyhmistään

    Julkaistu
    20.5.2025
    ”Sanoman vahvuutena on, että ison talon palvelut yhdistyvät henkilökohtaiseen asiakaspalveluun”, kertoo SAMkin viestintä- ja markkinointisuunnittelija Anssi Aarni.
    Lue asiakastarina
  • Metsätilat.fi lanseerasi Hintakompassi-palvelun Sanoman monikanavaisen ratkaisun avulla − kiinnostus heräsi kautta maan

    Julkaistu
    13.5.2025
    Radiokampanjalla kasvatettiin tunnettuutta, digikampanjalla ohjattiin tutustumaan digitaaliseen arviointipalveluun.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland