Radion ohjelmayhteistyö vauhditti Apetit Superior -pizzojen tunnettuutta
Tavoite
Apetit lanseerasi Superior-pizzat syksyllä 2022. Osana lanseerauspakettia tehtiin menestykäs Radio Suomipopin Aamulypsy-yhteistyö, joka ylsi Radio Awards -kilpailun shortlistalle. Keväällä 2024 Apetit lanseerasi neljä uutuuspizzaa ja uusia kokoja. Nyt tavoitteena oli saada lisää kuluttajia kokeilemaan Apetit Superior -pakastepizzoja.
Ratkaisu
Aiemmin hienosti toiminut Aamulypsy-ohjelmayhteistyö toistettiin osana monikanavaista kampanjaa. Kahden viikon promootio ideana oli aktivoida kuulijoita Lypsymäisen pizzavisailun avulla.
Kampanjakokonaisuuteen kuului promospotit, ohjelmayhteistyötunnisteet ja on air -nostot Aamulypsyssä, kiinteä promoboksi Suplassa, Supla-spotti, kampanjasivu, somepostaukset sekä cross screen -paraati Sanoman verkostossa.
Radio Suomipopin Aamulypsyn juontajat keskustelivat Apetit Superior -pakastepizzojen alkuperästä sekä erilaisista pizzoihin liittyvistä faktoista. He kertoivat omista kokemuksistaan ja makumieltymyksistään ja ohjasivat samalla kuuntelijoita kampanjasivulle osallistumaan pakastepizzavisaan. Kaikkien yhteystietonsa jättäneiden kesken arvottiin Apetit Superior -pizzat koko vuodeksi. Lähetyksessä järjestettiin myös ääniklippiin perustuva kisa.
Promootio huipentui edellisen kampanjan tapaan Hovimuusikko Ilkan kanssa tehtyyn pizzabiisiin.
Tulokset
Kampanjasivu sai lähes tuplamäärän sivun katseluja sekä eri kävijöitä verrattuna kanavan kaupallisiin keskiarvoihin. Arvontaan osallistujia oli keskiarvoon nähden moninkertainen määrä.
Suomipopin Instagramin storyissa julkaistiin kahden tarinan sarja, josta ohjattiin kampanjasivulle osallistumaan pakastepizzavisaan ja vuoden pizzojen arvontaan. Postaukset toimivat erittäin hyvin ja ylittivät kanavan kaupallisten julkaisujen keskiarvoluvut. Storyissa julkaistiin myös katkelma Hovimuusikko Ilkan biisistä, josta oli myös ohjaus feedin puolelle, jossa videon saattoi katsoa kokonaan. Myös tämä postaus tavoitti hienosti yleisöä.
”Halusimme jatkuvuutta aikaisempaan yhteistyöhön ja syventää sitä lisää. Tulokset olivat aivan erinomaiset”, kiittää brändi- ja tuoteryhmäpäällikkö Mari Pallonen Apetitilta.
”Meillä on erittäin hyvä yhteistyö koko Sanoman tiimin kanssa. Toimenpiteet ovat olleet innovatiivisia ja luovia, ja Sanoman kautta saamme hyvää tavoittavuutta. Suomipopilla on hyvin sitoutuneet kuulijat.”
Kampanja täytti Pallosen mukaan tavoitteensa hienosti.
Saimme lisää kuluttajia kokeilemaan Apetit Superior -pakastepizzoja. Radion ohjelmayhteistyö on ollut tässä hyvä avittaja. Saimme laajasti suomalaisten kuluttajien tietoon, että saatavilla on kotimainen ja laadukas, juureen leivottu ja kiviuunissa paistettu pakastepizza. Kaiken kaikkiaan olimme hyvin tyytyväisiä sekä kampanjaan että yhteistyöhön.
Kampanjan materiaalit
Kuuntele esimerkki on air -nostosta
Promospotti
Ohjelmayhteistyötunnus
Instagram-tarinat
Kiinnostuitko?
Hurmaa asiakkaasi äänen voimalla
Radio- ja audiomainonnalla olet äänessä kustannustehokkaasti
ja kasvatat brändisi tunnettuutta.