Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Sponsorointiyhteistyö ylitti kaikki Taksi Helsingin ja Urheilun ja liikunnan kulttuurikeskus Tahdon tavoitteet

Natiiviartikkelit ohjasivat urheilijatarinoiden pariin ja toivat Taksi Helsingin ja Tahdon brändiviestit selkeinä esiin.
7.3.2023
Jaa:FacebookXLinkedin

Tavoite

Taksin kyydissä turvallisessa olotilassa saattaa kuskin kanssa syntyä intiimi, luottamuksellinen keskustelu. Tästä ajatuksesta käynnistyi Urheilun ja liikunnan kulttuurikeskus Tahdon ja Taksi Helsingin sponsorointiyhteistyön konsepti.

Taksi Helsingillä oli brändiuudistuksensa yhteydessä tarve kertoa arvo- ja palvelulupauksensa ytimestä: luottamuksesta, turvallisuudesta ja laadusta. Urheilun ja liikunnan kulttuurikeskus Tahto halusi puolestaan kertoa sijainnistaan Olympiastadiolla.

Ratkaisu

”Meillä heräsi yhdessä idea, että olisi hienoa kertoa urheilijoiden tarinoita, kun he ovat Taksi Helsingin kyydissä matkalla Tahtoon”, kertoo Tahdon myynti- ja asiakkuusjohtaja Samuli Vasala.

Mukaan saatiin tuotantoyhtiö Snou Creative, joka on erikoistunut urheilusisältöjen liikkuvan kuvan tuotantoon.

”Urheilijamestarin ja taksikuskin keskustelu taltioitiin Carpool Karaoke -ohjelman tyyliin. Syntyi timanttista sisältöä, jonka kaltaista ei ole aikaisemmin nähty”, Vasala sanoo.

Kolmen jakson videosisältösarjan kussakin jaksossa tunnettu urheilijamestari hyppää taksin kyytiin matkalla Tahtoon. Taksikyydin turvallisessa ilmapiirissä urheilijamestarit kertoivat omasta urastaan ja elämästään. Mestareiden omia urheilijatarinoita kertoivat omilla taksimatkoillaan F1-osakilpailuvoittaja Heikki Kovalainen, entinen lentopalloammattilainen Riikka Lehtonen ja Euroopan mestari Olli-Pekka Karjalainen.

Heikki Kovalaisen koskettava taksimatkakeskustelu: ”Ammattimiehen kyydissä on hieno olla” - Taksi Helsinki - Ilta-Sanomat

Suomen menestyneimpiin lentopalloilijoihin lukeutuvan Riikka Lehtosen taksimatka - katso kuljettajan kanssa käyty keskustelu - Taksi Helsinki - Ilta-Sanomat (is.fi)

Euroopan mestari Olli-Pekka Karjalaisen tunteikas taksimatka: ”Vaikka pahin kilpailuntarve jäi urheilu-uralle, onnistumisia kaipaa edelleen" - Taksi Helsinki - Ilta-Sanomat

Jotta sisältö saisi ansaitsemaansa näkyvyyttä, Vasala kääntyi Sanoman puoleen.

”Ilta-Sanomat on Tahdon pääyhteistyökumppani. Olemme tehneet tiivistä yhteistyötä parin vuoden ajan. Sanomalle perustettu sponsoroinnin yksikkö auttaa kohteita ja sponsoreita siinä, että hienot sisällöt saavat arvoisensa yleisön. Otin yhteyttä Anu Heliniin, joka vastaa Sanomalla urheilusponsoroinnista.”

Upeat urheilijatarinat toteutettiin kuukauden mittaisena kampanjana IS.fi:ssä, jossa natiiviartikkelit ohjasivat videoiden pariin.  Artikkeleissa vahvistettiin yhteistyön tavoitteen mukaisia pääviestejä.

Yhteistyö lanseerattiin samassa yhteydessä, kun ensimmäinen video julkaistiin IS.fi:ssä. Natiiviartikkelit koottiin Taksi Helsingin ja Tahdon yhteistyösivustoksi. Kampanja kesti noin kuukauden, joiden aikana julkaistiin uusi video aina viikon välein ja vielä ensimmäisenä julkaistu Heikki Kovalaisen tarina vielä toiseen kertaan kampanjan lopuksi.

IS.fi:n natiivikampanjan lisäksi Taksi Helsingin ja Tahdon omissa kanavissa julkaistiin yhteistyön tiiseröintisisältöjä.

Sanoman tuottamat natiiviartikkelit olivat poikkeuksellisen laadukkaita. Yhteistyön perusidea oli pystytty kertomaan lukijoita kiinnostavalla tavalla.

Samuli Vasala
Myynti- ja asiakkuusjohtaja
Urheilun ja liikunnan kulttuurikeskus Tahto

Tulokset

Yhteistyö tavoitti kaikkien kanavien kautta miljoonayleisön. Natiiviartikkelien parissa IS.fi:ssä vietti aikaa yhteensä 100 000 lukijaa.

Kolme 5 minuutin pituista videojaksoa tavoitti yhteensä 20 000 katsojaa. 73 prosenttia mainonnan huomanneista koki sen vaikuttaneen positiivisesti Taksi Helsingin brändimielikuvaan. Mainonta lisäsi kiinnostusta Taksi Helsinkiä kohtaan ja kasvatti ostoaikomusta.  

”Oli hieno huomata kampanjatutkimuksen tuloksista, että viesti oli mennyt hyvin perille. Kokonaisuutta pidettiin viihdyttävänä ja Taksi Helsingistä välittyi ammattitaitoinen mielikuva”, kertoo Taksi Helsingin myynnistä ja markkinoinnista vastaava Suvi Viitala.

Mediakampanjan yhteydessä toteutettiin myös laajempi Taksi Helsingin bränditutkimus, joka toimii mittarina myös tulevien sisältöjen suunnittelussa ja yhteistyön mediavalinnoissa.

Kampanjasta on tullut positiivista palautetta myös Taksi Helsingin autoilijoilta.

”Halusimme toteuttaa tämän niin, että videolla esiintyy aito kuljettajamme. Vaihtoehtona oli myös, että otamme mukaan ammattinäyttelijän. Käsikirjoitusta ei ollut, vaan keskustelu oli aitoa ja rehellistä. Urheilijat jakoivat kipeitäkin kokemuksia uransa varrelta”

Yhteistyöllä oli kolme tavoitetta.

”Ensimmäinen oli tietysti se, että yhteistyö tavoittaa laajasti. Lukemat olivat hurjia. Voidaan todeta, että yhteistyö tavoitti miljoonayleisön. Toisena tavoitteena oli houkutella kohderyhmä sisällön pariin ja kolmantena se, että sisältöjen parissa vietetään aikaa. Sisällöt tavoittivat IS.fi:ssä noin satatuhatta lukijaa ja kolmea viiden minuutin pituista videota katsoi yhteensä 20 000 katsojaa. Lisäksi mainonnan havainneiden keskuudessa 73 % prosenttia koki mainonnan vaikuttaneen positiivisesti Taksi Helsingin brändimielikuvaan. Yhteistyö vastasi odotuksia kaikkien kolmen tavoitteen osalta ja jopa ylitti ne. Luotimme Sanoman jengiin ja Anun ratkaisuun natiivista. Kerroimme tarinan ja loimme merkityksiä”, Samuli Vasala sanoo.

Laajan tavoittavuuden lisäksi Vasala pitää Sanoman vahvuutena kohdennuskyvykkyyttä. Kohderyhmä haluttiin tavoittaa Taksi Helsingin ja Tahdon markkina-alueilta pääkaupunkiseudulta ja Etelä-Suomesta.

”Sanoman vahvuuksia ovat myös asiantuntijuus ja ratkaisujen laajuus mediavaihtoehdoissa. Sponsoroinnin erikoisosaajien avulla kampanja onnistui erinomaisesti”, Vasala kiittää.

Kampanja lukuina

100 000

lukijaa natiiviartikkeleilla

20 000

katsojaa videojaksoilla

Sanomalta löytyy kovan luokan ammattilaisia natiiviartikkelisarjan kirjoittajista tutkimuspuolen ihmisiin. Ammattitaito näkyi hienosti myös lopputuloksessa. Olin todella tyytyväinen natiiviartikkeleihin. Taksi Helsingin brändin viestinkärjet tulivat kampanjassa selkeästi esiin. Kokonaisuus oli hienosti mietitty.

Suvi Viitala
Head of Sales and Marketing
Taksi Helsinki

Kiinnostuitko?

Lue lisää mietteitä urheilusponsoroinnista.

Laitamainos vai tarina – hyödynnetäänkö urheiluyhteistyötä aidosti?

Urheilusponsoroinnin suurin haaste on edelleen, että investointi tehdään usein tunteella. Tämän jälkeen jäädään toivomaan, että se tuottaa haluttuja tuloksia, kirjoittaa Sanoman urheilusponsoroinnista vastaava Anu Helin.

Lue artikkeli

Tutustu sponsorointiin

 

Tagit

Natiivimainonta Sponsorointi Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • ”Jääkaapin ovessa se taas oli” – Kalusteverstas luottaa näkyvyyteen HS Aluemarkkinoissa ja saa siitä hyviä tuloksia

    Julkaistu
    21.8.2025
    Yrittäjä Pekka Lahtinen uskoo, että brändäys ei ole vain suurten yritysten etuoikeus. Säännöllinen mainonta HS Aluemarkkinoissa on ollut ratkaiseva tekijä Kalusteverstaan asiakaskunnan kasvattamisessa. Kun näkyvyys on kohdallaan, tuloksellisuus seuraa perässä.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • LähiTapiola sai huipputuloksia natiivimainonnalla

    Julkaistu
    25.6.2025
    Natiivikampanja nousi LähiTapiolan vuoden toistaiseksi parhaaksi mediatoimenpiteeksi ja osoitti, että vaikuttava tarina voi tehdä vaikeasta aiheesta lähestyttävän.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland