Tampereen keskustan erikoisliikkeiden asiakasvirrat kasvuun monimediallisella kampanjakokonaisuudella
Tampereen Kauppayhdistyksen säätiö halusi herättää kiinnostusta asiointiin Tampereen keskustan erikoisliikkeissä ja tuoda esiin tarjonnan monipuolisuutta. Kampanjan tarkoituksena oli lisätä pirkanmaalaisten kuluttajien tietoisuutta Tampereen keskustan loistavasta tarjonnasta, laadukkaasta palvelusta ja ainutlaatuisesta tunnelmasta Suomen vetovoimaisimman kaupungin ytimessä.
Kolmen kuukauden kampanjakokonaisuuteen kuului Aamulehden etusivu, oma mainososio Aamulehti.fi:ssä, videonatiivi, kaksi natiiviartikkelia, alueellista radiomainontaa sekä alueellista digimainontaa Sanoman verkostossa.
Tampereen Kauppayhdistyksen säätiö lähti hankkeeseen keskustan erikoisliikkeiden aloitteesta. Asiamies Pasi Borgenström Tampereen Kauppayhdistyksen säätiöstä kertoo, että kampanjalla haluttiin aktivoida ihmisiä tutustumaan itselleen uusiin Tampereen keskustan liikkeisiin ja tuoda niille kassavirtaa.
”Halusimme lähestyä asiaa positiivisen kautta, kun meillä oli taloudellinen mahdollisuus kampanjoida tämän tärkeän asian puolesta ja auttaa näin kaupunkikuvaan oleellisesti kuuluvia kivijalkamyymälöitä.”
Tutustu tarkemmin aluemainonnan ratkaisuihin Pirkanmaalla ja Kanta-Hämeessä
Esimerkiksi aluekohdennettu klikkihinnoiteltu
digimainonnan paketti 4 viikkoa, noin 1 000 €
Loistavia tuloksia natiivimainonnalla
Loka-joulukuussa 2024 toteutettu kampanja saavutti loistavat tulokset: aamulehti.fi-sivuston kiinteitä natiiviartikkeleita luettiin kolmen kuukauden aikana yhteensä yli 1000 tuntia. Kaiken kaikkiaan natiiviartikkelit keräsivät yli 360 000 näyttökertaa. Artikkelien klikkiprosentti oli 0,80:n pinnassa.
27-vuotisen kauppiasuran tehnyt ja paljon kauppiaita henkilökohtaisesti tunteva Borgenström on saanut mainonnasta runsaasti positiivista palautetta. Hän itse elää kuten opettaa.
”En itse osta massapaikoista mielelläni mitään. Erikoisliikkeistä saa hyvää palvelua ja voin osaltani tukea kauppiasta.”
Kampanjan toteuttanut Sanoman tiimi saa Borgenströmiltä lämpimät kiitokset.
Jyrki Jylänki kokosi hyvän tiimin, jonka kanssa on käyty rakentavia keskusteluja ja tavoitettu hyvin se, mitä lähdimme hakemaan. Olen erittäin tyytyväinen tuotantoon. Videoon ja artikkeleihin tavoitettiin juuri sellainen lämminhenkisyys, jota haluttiinkin.”
Vaikka mainonnassa on mukana vajaa kymmenen yritystä kuvattuna, kampanja on rakennettu kaikkien keskustan erikoisliikkeiden tukemiseksi.
”On mahtavaa, että saimme toteuttaa tämän kokonaisuuden yhteistyössä Kauppayhdistyksen säätiön kanssa”, Sanoma Median myyntipäällikkö Jyrki Jylänki iloitsee.
”Asia on Tampereen keskustan elinvoimaisuuden kannalta erittäin tärkeä ja on ollut ilo huomata, kuinka positiivisesti kampanjointi on otettu vastaan kautta linjan.”
Kampanjamateriaaleja
Radiospotit
teksti
Natiiviartikkelit aamulehti.fi:ssä
Millainen mainoskampanja sinulle saisi olla?
Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.
Suunnitellaan sinulle toimiva ratkaisu yhdessä.