Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Alueellinen mainonta

Aluemainonnan ratkaisut Pirkanmaalla ja Kanta-Hämeessä

Kohdenna viestisi valtakunnan suosituimmissa medioissa alueellesi. Yhdessä saamme aikaan juuri sinun tavoitteidesi ja budjettisi mukaisen markkinointiratkaisun.

Alueen toimipisteemme sijaitsee Tampereella.

Ota yhteyttä

Sanoman ratkaisujen kautta tavoitat viikoittain lähes kaikki pirkanmaalaiset ja kantahämäläiset

Kohdentamalla mainontaa voit tavoittaa hyvinkin tarkasti myös pienempiä kohderyhmiä.
 

98 %

Kanssamme tavoitat lähes kaikki ihmiset Pirkanmaalla ja Kanta-Hämeessä, joka viikko.

91 %

Sanoman digisisältöjen tavoittavuus Pirkanmaalla ja Kanta-Hämeessä.

87 000

kuulijaa Pirkanmaan ja Kanta-Hämeen radiokanavilla.

45 %

Nelosen tavoittavuus Pirkanmaalla ja Kanta-Hämeessä.

Lähteet: KMT 2025, Kantar Mind Kuluttaja 1-6/2025, Finnpanel Oy KRT 1-6 2025/Audio Planner, Sanoma Kanta-Häme ja Pirkanmaa. KRT Kanta-Häme ja Pirkanmaa
 

Sanoman mediat

Tutustu alta tarkemmin Pirkanmaalla ja Kanta-Hämeessä ostettaviin medioihin.
 

  • Helsingin Sanomat
  • Nelonen
  • Soppa 365
0/0

    Aamulehti on Tampereen ja Pirkanmaan ääni

    Aamulehti on digitaalisen journalismin kunnianhimoinen edelläkävijä. Markkinoijalle Aamulehti tarjoaa ratkaisut toiminnalliseen mobiilimainontaan, näyttävään verkkomainontaan ja tehokkaaseen printin näkyvyyteen. Aamulehden viikkotavoittavuus Pirkanmaalla ja Kanta-Hämeessä on 71 %.

    Lue lisää

    Paikallislehdet tavoittavat tehokkaasti

    Paikallislehdet elävät mukana alueensa ihmisten aamukahvipöydässä ja elämän suurissa hetkissä. Tuttu, paikallinen media on luotettava ja läheinen kumppani niin lukijalle kuin mainostajallekin.

    Pirkanmaalla ilmestyvät paikallislehdet Nokian Uutiset, Valkeakosken Sanomat, Tyrvään Sanomat ja KMV-lehti sekä Kanta-Hämeessä ilmestyvä Janakkalan Sanomat ovat tilattuja ja haluttuja medioita.

    Suosittuja mediaratkaisuja alueellasi

    Räätälöimme aina tarpeisiisi ja tavoitteisiisi sopivan kampanjan. Tutustu esimerkkeihin.

    Klikkihinnoiteltu 
    digimainonta

    Maksa vain tuloksista.

    • Kohdennus: Tampereen talousalue

    • Kesto: 4 viikkoa

    • Hinta: noin 1 000 € 

    • Klikkiarvio: noin 2 000 kpl
       

    • Kohdennus: Pirkanmaan talousalue

    • Kesto: 4 viikkoa

    • Hinta: 1 500 €

    • Klikkiarvio: noin  3 000 kpl
       

    Haluan lisätietoa

    Natiivimainonta alue- ja paikallismedioissa

    Hyödynnä alueen vahvat ja luotetut mediat.

    • Kesto: 7 vrk

    • Mediat: Aamulehti 

    • Hinta: 2 310 € 
       

    • Kesto: 14 vrk

    • Mediat: Nokian uutiset / Valkeakosken Sanomat / Tyrvään Sanomat / KKMV-lehti / Janakkalan Sanomat

    • Hinta:  599  € 

    Haluan lisätietoa

    TV- ja radiomainonnan tehokampanja

    Maksimoi mainontasi vaikuttavuus järeällä viihdemediapaketilla.

    • Kesto: 1 kk

    • Mediat: TV- ja radiomainonta

    • Kohdennus: Pirkanmaa

    • Spotit: 20 sek.

    • Hinta: 10 000 €

       

    Haluan lisätietoa

    Millaisia kuluttajia pirkanmaalaiset ja kantahämäläiset ovat?

    Kolme ihmistyyppiä korostuu mediankäyttäjinä alueella.

    Olemme jakaneet suomalaiset kahdeksaan segmenttiin sen mukaan, millä tavalla he käyttävät mediaa. Löydät alta kolme Pirkanmaalla ja Kanta-Hämeessä korostuvaa käyttäjäryhmää. Yhdessä nämä kolme ryhmää kattavat yli puolet alueiden asukkaista.

    Kiireinen tasapainon etsijä

    18 %

    Hän on sosiaalinen ja empaattinen ihminen, jolle perhe ja läheiset ovat erittäin tärkeitä.

    Leimallista on myös kunnianhimo ja ulkonäkö­keskeisyys. 

    Arkeensa hän kaipaa helpotusta, ja nauttii shoppailusta ja hyvien löytöjen tekemisestä.

    Laatutietoinen tiedonhakija

    15 %

    Hän haluaa kehittää itseään, oppia jatkuvasti uutta ja on avoin uusille ideoille ja ihmisille.

    Hän haluaa olla aktiivinen jäsen yhteiskunnassa ja antaa oman panoksensa yhteisen hyvän eteen esim. vapaaehtoistyöllä.

    Kuluttamisessa hän painottaa laatua, vastuullisuutta ja kotimaisuutta.

    Haaveileva mukanakulkija

    11 %

    Toteuttaa itseään hillitysti ja harkitusti – Seuraa edelläkävijöitä ja  kuuntelee muiden mielipiteitä.

    Treenaaminen, ulkonäkö ja trendien seuraaminen ovat tärkeitä.

    Saattaa vielä etsiä itseään – kuitenkin halu kehittyä, ja sitä kautta saavuttaa menestystä, on kova.

    Mutkattomasti kaikki palveluna

    Olipa tarpeesi kertaluontoinen kampanja tai vaikka markkinoinnin vuosisuunnitelma, asiantuntijamme ovat apunasi henkilökohtaisesti.  Halutessasi voit ostaa mainontaa myös itse. Tutustu alta tarkemmin kattavaan tarjontaamme.

    • Mediat ja kanavat

    • Erikoisratkaisut

    Mainonnan ratkaisut

    Lue lisää
    • Asiakas- ja kohderyhmäymmärrys 

    • Sisällöntuotanto ja mainosaineistot

    Markkinoinnin palvelut

    Lue lisää
    • Tutkimus- ja toimialatietoa

    • Oppaat ja työkalut

    Tietopankki

    Lue lisää

    Paikallisia menestystarinoita

    • Metsätilat.fi lanseerasi Hintakompassi-palvelun Sanoman monikanavaisen ratkaisun avulla − kiinnostus heräsi kautta maan

      Julkaistu
      13.5.2025
      Radiokampanjalla kasvatettiin tunnettuutta, digikampanjalla ohjattiin tutustumaan digitaaliseen arviointipalveluun.
      Lue asiakastarina
    • Tampereen keskustan erikoisliikkeiden asiakasvirrat kasvuun monimediallisella kampanjakokonaisuudella

      Julkaistu
      20.1.2025
      Alueellinen printti-, digi- ja radiokampanja herätti kiinnostuksen Tampereen keskustan kivijalkaliikkeitä kohtaan.
      Lue asiakastarina
    • Vetokoukku Tampere saavutti Sanoman avulla merkittävää kasvua vain muutamassa vuodessa

      Julkaistu
      13.1.2025
      Vetokoukku Tampere Oy on hyödyntänyt Sanoman mainosmuotoja ja tuplannut liikevaihtonsa edellisvuodesta. Nyt yrityksellä on kolme toimipistettä ja laajenemissuunnitelmia myös vuodelle 2025.
      Lue asiakastarina
    • Valkeakosken kaupungin Talonäyttely saavutti suursuosion monikanavaisen kuntamarkkinoinnin avulla

      Julkaistu
      20.12.2024
      Valkeakosken kaupunki halusi tavoittaa uusia potentiaalisia asukkaita ja järjesti Talonäyttelyn kesällä 2024. Sanoma toimi tapahtuman markkinointikumppanina ja kampanja osoittautui menestykseksi.
      Lue asiakastarina
    • Tamperelainen kauppakeskus Koskikeskus kasvatti kävijävirtoja Aamulehden välissä jaetulla liitteellään

      Julkaistu
      29.11.2024
      ”Liite on erittäin varteenotettava ja kustannustehokas suoramainonnan väline”, Koskikeskuksen markkinoinnista vastaava Jaana Haarala sanoo.
      Lue asiakastarina
    • Serlachius tavoittaa koko Suomen Ad Managerin avulla

      Julkaistu
      26.11.2024
      Taidekohde on laajentanut somekampanjoidensa tavoittavuutta tavalla, joka pitää myös klikkiprosentit korkeana.
      Lue asiakastarina
    • Mattokeidas kaipasi tunnettuutta: "Radio ja digi ovat pienyrittäjälle kustannustehokas paketti"

      Julkaistu
      30.10.2024
      Mattokeidas on saanut kivijalkamyymälään ja verkkokauppaan lisää asiakkaita sekä paikallista tunnettuutta Sanoman markkinointiratkaisuilla.
      Lue asiakastarina
    • Tampereelta lähtevään lentoliikenteeseen boostia: “Yhteistyö on ollut erinomaista”

      Julkaistu
      29.8.2024
      Business Tampere on onnistunut levittämään tietoa Tampereelta lähtevästä lentoliikenteestä Sanoman kanavien kautta.
      Lue asiakastarina
    • Aluekohdennettu display-mainonta tuplasi kävijämäärän Kymppikylppäreiden verkkosivuilla

      Julkaistu
      8.3.2023
      "Iso oppi itselleni on ollut, että markkinointiin kannattaa satsata jo yrityksen ensitaipaleella", kertoo Kymppikylppäreiden Jussi Siikakoski.
      Lue asiakastarina
    • Imago- ja tonttimarkkinoinnilla hurjia tuloksia – näin Lopen kunnan tontit vietiin käsistä

      Julkaistu
      14.3.2022
      Miten pienet kunnat voivat kasvattaa tunnettuutta ja samalla saada uusia asukkaita? Entä miten varmistaa pitovoima eli se, etteivät nykyiset asukkaat vaihda paikkakuntaa? Tässä artikkelissa käymme läpi täydellisen esimerkin onnistuneesta kuntamarkkinointikampanjasta yhdessä Lopen kunnan kanssa.
      Lue asiakastarina
      Lopen kunta
    • Tam-Silk - Monimediallisuudella kasvuun

      Julkaistu
      15.12.2021
      Tam-Silk käyttää monipuolisesti mediaa sekä nykyisten että uusien asiakkaiden tavoittamiseksi. Sanoma on Tam-Silkin pääyhteistyökumppani mediaratkaisuissa.
      Lue asiakastarina
      TamSilk artikkelikuva
    • Puhelu oikeaan aikaan aloitti Sirolla tuloksellisen mainoskampanjan

      Julkaistu
      26.10.2021
      Mainoskokeilu aikakauslehdessä sekä printin ja digin yhsitäminen toi uusia asiakkaita kivjalkaliikkeeseen asti.
      Lue asiakastarina
      Siro artikkelikuva

      Vinkkejä alueelliseen markkinointiin

      • Mainonnan mediamix: kolme syytä monimedialliseen mainontaan

        Mediamainonnan perussääntö on, että monikanavaisuus ratkaisee tuloksellisuuden: mainostajan mediamix, eli kampanjassa käytettävät mainonnan kanavat, on olennainen osa kampanjan onnistumista.

        Tagit

        Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä TV & video Uutismedia
        Julkaistu
        2.6.2025
        Lue lisää
      • Mitä insight on käytännössä – opas insightin hyödyntämiseen markkinoinnin suunnittelussa

        Millaisten perustusten päälle nykyaikainen markkinointi tulisi rakentaa? Mitä on hyvä ymmärtää, mistä lähteä liikkeelle ja mihin keskittyä?

        Tagit

        Asiakasymmärrys ja insight Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä Toimialat
        Julkaistu
        24.4.2025
        Lue lisää
        mita_insight_on_kaytannossa
      • Alueellinen radiomainonta – löytämätön helmi?

        Alueellisilla radioilla on uskollinen kuulijakunta. Huomio on taattu kun napakka viesti ponnahtaa korviin oman suosikkiohjelman keskeltä.

        Tagit

        Alueellinen mainonta Audio & radio
        Julkaistu
        2.4.2025
        Lue lisää
      • Digimainonnan 5 myyttiä ja väärinkäsitystä

        Digimainonnan kenttä on täynnä mielikuvia ja mutua. Väärä tieto johtaa huonoihin päätöksiin ja tehottomiin kampanjoihin. Siksi tässä artikkelissa oikaisemme yleisimmät väärinkäsitykset joita digimainonnasta liikkuu.

        Tagit

        Digiratkaisut
        Julkaistu
        11.1.2025
        Lue lisää
        vaarinkasityksia_digimainonnasta.jpg
      • Aamulehden Sanna Keskinen: Paikallisuus ei ole Tampereen Keskustorille tuijottamista

        Toimintaympäristössä on paljon tekijöitä, jotka ovat omiaan rapauttamaan luottamusta mediaa kohtaan. Keskisen mukaan toimitusten eettisten ohjeiden avaaminen lukijoille on alan yhteinen tehtävä.

        Tagit

        Näkemyksiä Uutismedia
        Julkaistu
        19.6.2024
        Lue lisää
      • Mainoskampanjan budjetti: kaksi esimerkkiä alueellisen mainonnan budjetointiin

        Markkinointibudjetti on usein konstikas kokonaisuus. Vaikka kattotason markkinointibudjetin laatiminen onnistuisikin suhteuttamalla tavoitteita liikevaihtoon, voi sormi mennä suuhun viimeistään eri medioiden kampanjakohtaista hintaa ja roolitusta pohtiessa.

        Tagit

        Markkinoinnin suunnittelu
        Julkaistu
        18.4.2024
        Lue lisää
      • Alueellinen tv-mainonta on kustannustehokasta ja ketterää toteuttaa

        Suuret joukot tavoittava televisio lisää tunnettuutta tehokkaasti. Jos yritys toimii tietyllä maantieteellisellä alueella ja sen asiakkaat tulevat samalta alueelta, kannattaa tv-mainonta kohdentaa sille alueelle. Siinä säästää selvää rahaa.

        Tagit

        Alueellinen mainonta TV & video
        Julkaistu
        17.4.2024
        Lue lisää
      • Voit ostaa mainontaa Sanomalta itse tai pyytää henkilökohtaista palvelua, asiantuntijamme ovat läsnä ympäri Suomen

        Mainonnan ostaminen suoraan verkkoalustoiltamme on helppoa, jos tietää mitä haluaa. Meiltä saat apua myös silloin, kun et vielä tiedä, miten markkinointieurot kannattaisi sijoittaa.

        Tagit

        Ad Manager Aikakausmedia Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Google Ads Mainostuotanto ja luovat ratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Printtiratkaisut Somemainonta TV & video Uutismedia
        Julkaistu
        16.4.2024
        Lue lisää
        Sanoman medioiden logoja puhelimen näytöllä.

        Kiinnostuitko? Ota yhteyttä.

        Olemme läsnä alueellasi. Ota yhteyttä, tiimi kokeneita ammattilaisia ovat apunasi.

        Mikko Lahtinen,
        aluemyyntijohtaja

        mikko.lahtinen@sanoma.com 
        +358 40 147 1216

        Löydä asiantuntija nimellä


         



        Pirkanmaan ja Kanta-Hämeen toimipiste

        Itäinenkatu 11
        33210 Tampere 

        Käsittelemme tietojasi vastuullisesti. Lue tietosuojakuvaus.

        Sanoma

        Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

        Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

        Closure

        • Etusivu
        • Ajankohtaista
        • Alueellinen mainonta
        • Asiakastarinat
        • Mediat ja palvelut
        • Tietopankki
        • Suunnittelijan työkalut
        • Osta mainontaa
        • Yhteystiedot
        • Ota yhteyttä

        Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
        Arkisin klo 8-16

        yrityspalvelu@sanoma.fi

        010 80 80 85

        Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

        • Facebook
        • Linkedin

        Footer menu

        • Tietosuoja
        • Responsible Disclosure Statement

        ©2025 Sanoma Media Finland