Vetokoukku Tampere saavutti Sanoman avulla merkittävää kasvua vain muutamassa vuodessa
Vetokoukku Tampere Oy aloitti yhteistyön Sanoman kanssa kolme vuotta sitten, samaan aikaan kuin yritys perustettiin. Yritys maahantuo ja asentaa vetokoukkuja sekä sähkösarjoja.
“Sanoman myyntipäällikkö Topi Harjula soitti ja päätimme ryhtyä yhteistyöhön. Lähdimme tavoittelemaan tunnettuutta Pirkanmaan alueella”, kertoo Vetokoukku Tampere Oy:n myyjä Santtu Ronkainen.
Vetokoukku Tampere Oy:llä on kaksi kohderyhmää: yksityiset asiakkaat sekä autoliikkeet. Autoliikkeet tuovat noin puolet liikevaihdosta, yksityiset asiakkaat toisen puolen.
“Päätimme tavoitella alueellista tunnettuutta jalkautumalla ja mainostamalla. Kiersimme itse autoliikkeissä kertomassa palveluistamme ja otimme rinnalle mainonnan, jolla tavoitamme yksityisiä asiakkaita”, Ronkainen kertoo ja jatkaa:
“Karavaanarit ovat meille yksi tärkeä kohderyhmä ja keskityimme mainonnassa perheen yhteiseen aikaan. Ihmisillä on nykyään enemmän veneitä, vesiskoottereita ja muita vedettäviä asioita, joten palvelullemme on tarvetta.”
Vetokoukku Tampere Oy hyödynsi radiomainontaa, printtiä ja digiä
“Aluksi pohdimme, mikä on paras väylä tavoittaa yksityiset asiakkaat. Päädyimme printtimainontaan ja alueelliseen radiomainontaan. Topi on neuvonut meitä todella paljon, hänellä on hyvää näkemystä ja osaamista”, Ronkainen sanoo.
Printtimainontaa on tehty Aamulehdessä ja Moro-lehdessä. Radiomainontaa on tehty usealla eri kanavalla, kuten Aito Iskelmä, Classic Hits, Easy Hits ja Groove. Lisäksi rinnalle otettiin tulospohjainen digimainonta. Display-mainonnan avulla Vetokoukku Tampereen mainokset ovat näkyneet Sanoman verkostossa. Natiivimainonnan avulla yrityksestä kiinnostuneet lukijat on ohjattu Vetokoukku Tampereen omiin sisältöihin.
“Olen tykästynyt etenkin bannerimainontaan. Kun puhelimella skrollaa jotain Sanoman sivustoa, mainoksemme tulee vastaan. Saamme myös dataa, kuka mainoksia on klikannut. Se on hyödyllistä tietoa.”
Ronkainen sanoo, että kaikessa markkinoinnissa on keskitytty brändimainontaan ja tunnettuuden kasvattamiseen.
“Vetokoukkujen ostaminen on tarveperusteista ja tavoitteemme on ollut jäädä ihmisten mieliin, jotta he muistavat meidät, kun tarve vetokoukulle tulee.”
Tutustu tarkemmin aluemainonnan ratkaisuihin Pirkanmaalla ja Kanta-Hämeessä
Esimerkiksi aluekohdennettu klikkihinnoiteltu
digimainonnan paketti 4 viikkoa, noin 1 000 €
Mainosbudjettia kasvatettu matkan varrella
Vetokoukku Tampereen mainosbudjetti on vaihdellut; ensimmäisinä vuosina liikkeelle lähdettiin maltillisilla summilla, mutta vuodelle 2024 mainosbudjettia kasvatettiin moninkertaiseksi. Yritys mainostaa myös muualla kuin Sanoman kanavissa, esimerkiksi sponsoroimalla urheilijoita ja joukkueita.
Vetokoukku Tampereen liikevaihto on tuplaantunut edellisvuodesta. Ronkainen arvelee, että vuonna 2024 mennään yli miljoonan euron.
“Keväällä 2024 avasimme kaksi uutta toimipistettä, Vantaalle ja Lahteen. Lahden toimipiste toimii yrittäjävetoisesti ja vastaa omasta markkinoinnistaan. Myös se tekee yhteistyötä Sanoman kanssa. Meillä on laajentumissuunnitelmia myös vuodelle 2025”, Ronkainen paljastaa.
“Olemme kasvaneet todella paljon ja nopeasti. Tämä ei ole kovin kilpailtu ala, mutta palvelulle on selvästi ollut tarvetta.”
Ronkainen sanoo olevansa tyytyväinen yhteistyöhön Sanoman kanssa.
“Yhteistyö Sanoman kanssa on sujunut erittäin hyvin. Olen kokenut Sanoman kanavat näkyvyyden kannalta todella toimiviksi. Olemme käyneet Topin kanssa raportteja läpi, jotta näemme, millaisia tuloksia olemme saavuttaneet ja millaiset kohderyhmät mainoksiamme ovat klikanneet.”
Kampanjamateriaaleja
Radiospottia esitettiin laajasti eri radiokanavilla.
Display-mainokset ovat näkyneet Sanoman medioissa, kuten aamulehti.fi- ja IS.fi-sivustoilla Tampereen seudulle kohdennettuna.
Natiivimainonta kiritti kävijöitä Vetokoukku Tampereen omiin sisältöihin.
Aamulehdessä ja Moro-lehdessä on ollut printti-ilmoituksia jo vuodesta 2022 lähtien.
Kiinnostuitko?
Monikanavaisella markkinoinnilla erottaudut, herätät huomiota ja muutat kiinnostuksen kaupaksi
Tutustu Sanoman mainonnan ratkaisuihin.