Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Tampereelta lähtevään lentoliikenteeseen boostia: “Yhteistyö on ollut erinomaista”

Business Tampere on onnistunut levittämään tietoa Tampereelta lähtevästä lentoliikenteestä Sanoman kanavien kautta.
29.8.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

Tampereen kaupunkiseudun elinkeino- ja kehitysyhtiö Business Tampere Oy on tehnyt Sanoman kanssa yhteistyötä vuosien ajan. Syksyllä 2023 aloitettiin lisäksi Pirkkalan lentoasemalta lähtevien suorien airBalticin lentojen markkinointitoimenpiteet.

“Tarpeemme oli levittää Lennä Tampereelta -viestiä yksityisasiakkaille Pirkanmaalla ja sen ympäristössä”, sanoo lentoliikenteen erityisasiantuntija Marja Aalto Business Tampere Oy:stä.

Sanoma valikoitui kumppaniksi laajojen ja monipuolisten mainonnan ratkaisujen sekä aiemmin tehdyn toimivan yhteistyön vuoksi.

“Pohdimme, kuinka saisimme rahalle vastinetta ja totesimme, että Sanoman kanavien avulla saamme parhaan kattavuuden ja tavoitamme ihmiset mahdollisimman laajasti”, Aalto sanoo.

Laajat markkinointimuodot käyttöön

Markkinointitoimenpiteiden tarkoituksena oli tavoittaa lentämisestä ja matkailusta kiinnostuneita ihmisiä Pirkanmaalla, Satakunnassa, Keski-Suomessa, Kanta-Hämeessä ja Etelä-Pohjanmaalla. Keinoiksi valikoituivat alueellinen TV-mainonta, natiivimainonta sekä tulospohjainen digimainonta Sanoman laajassa verkostossa. 

Televisiomainontaa on tehty vuodesta 2023 asti kohdennetusti valituilla maantieteellisillä alueilla. Natiiviartikkeleita ja -videoita on julkaistu Aamulehti.fi-sivustolla sekä muussa Sanoman verkostossa. Lisäksi on tehty klikkipohjaista digitaalista mainontaa eri kanavissa (Teho CPC, Somenosto ja Dynaaminen Paraati).

“Ilta-Sanomat on kanavana äärettömän hyvä. Sanomalla on myös todella hyvät työkalut, joilla viesti voidaan kohdentaa alueellisesti. Voimme siis räätälöidä mainonnan eri alueille.”

Aalto arvostaa sitä, että mainontaa voidaan kohdentaa myös profiilin perusteella.

“Lähdimme esimerkiksi tavoittelemaan työikäisiä, keski-ikäisiä ja hieman vanhempia miesasiakkaita. Yleensä päätökset lomamatkasta tekee perheen äiti. Nyt lähdimme pohtimaan, missä kanavissa ja miten voisimme tavoittaa miehet.”

Aalto sanoo, että datan perusteella mainonta toimi todella hyvin ja oikea kohderyhmä tavoitettiin.

“On hienoa, että mainonnan avulla voidaan tavoittaa laaja yleisö, mutta myös spesifimpi kohderyhmä.”

Lue lisää: Data ja kohdentaminen

Sujuvaa yhteistyötä eri osapuolten välillä

Aalto sanoo, että mainonta käynnistettiin hyvässä yhteisymmärryksessä ja avoimesti kommunikoiden.

“Kävimme aloituspalaverissa läpi tarpeemme ja strategiamme, ja pohdimme yhdessä, mitä haluamme viestiä ja miten”, hän kertoo ja jatkaa:

“Arvostan sitä, että kävimme myös läpi pitkän aikavälin suunnitelmaa. On hienoa, että lähdimme rakentamaan kokonaisuutta, joka palastellaan pieniin osiin. Jos tarpeet muuttuvat matkan varrella, suunnitelmaa voidaan aina muuttaa.”

Business Tampereen mainosmateriaalit toteuttaa Jenga Markkinointiviestintä Oy. Yhteistyö Sanoman ja mainostoimiston välillä on toiminut sujuvasti.

“Viesti liikkuu hyvin eri osapuolten välillä. Vaikka emme itse olisi paikalla, Sanoma ja Jenga voivat keskustella suoraan keskenään. Tämä on toiminut todella hyvin”, Aalto sanoo.

Lue lisää, miksi syvempi kumppanuus kannattaa.

Tulokset näkyvät lentoliikenteessä

Aalto sanoo, että mainonnan tulosten mittaaminen on vaikeaa, sillä itse myynti tapahtuu lentoyhtiön päässä.

“Mainoksista ohjataan lentoontampereelta.fi-sivustolle, joten sitä kautta olemme nähneet, että liikenne on kasvanut merkittävästi”, hän sanoo ja jatkaa:

“Olemme olleet tyytyväisiä tuloksiin. Pystymme seuraamaan, mikä Pirkkalasta lähtevien lentojen käyttöaste on. Matkustajat ovat löytäneet lennoille hyvin, joten mainokset ovat osuneet maaliin.”

Aalto kiittelee Sanomaa henkilökohtaisesta palvelusta ja joustavasta yhteistyöstä.

“Yhteistyö on ollut erinomaista ja toimivaa. Meidän välillemme on syntynyt luottamus ja kumppanuus. Mielestäni sillä on suuri merkitys, kenen kanssa töitä tehdään. Kyse on kuitenkin aina ihmisten välisestä tekemisestä.”

Haluatko jutella markkinoinnistasi asiantuntijamme kanssa? 

Varaa nyt maksuton keskusteluhetki kanssamme, niin pallotellaan ideoita yhdessä!

Varaa juttutuokio

Sanoman asiantuntijat ovat apunasi ja läsnä ympäri Suomen

Lähes kaikki suomalaiset (97 %) viettävät aikaa medioidemme parissa, joten tavoitamme sinunkin asiakkaasi. Tutustu oman alueesi mahdollisuuksiin ja valmiisiin mainosratkaisuihin valitsemalla ensin alueesi kartalta

Alueellinen mainonta
 

Tagit

Digiratkaisut Natiivimainonta TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

    Julkaistu
    26.9.2025
    Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland