Näkemyksiä markkinoinnista
Puhutuimmat aiheet ja herättävimmät näkökulmat
Tästä osiosta löydät vastauksia markkinoijia askarruttaviin kysymyksiin ja ilmiöihin.
Saat ajankohtaista tietoa markkinoinnin trendeistä, alan asiantuntijoiden ja ammattilaisten näkemyksiä mainonnasta ja mediasta. Inspiraatiota, vinkkejä ja hyödyllistä luettavaa, joiden avulla teet markkinoinnin suunnittelusta hitusen helpompaa.
Kolme kysymystä datan vastuullisesta käytöstä
Miten käytämme dataa mainonnassa ja varmistamme mainonnan turvallisuuden brändeille?
Miltä näyttää suomalaisen uutismedian tulevaisuus?
Säilyykö luottamus uutismediaan? Kiinnostavatko uutiset Z-sukupolvea? Pysyykö kotimainen media kiinnostavana mainosalustana? Väheneekö kirjoitetun sisällön merkitys? Helsingin Sanomien vastaava päätoimittaja Erja Yläjärvi ottaa kantaa uutismediaa koskeviin myytteihin.
Mikä on vikana, jos mainonta ei toimi?
Mainonnan toimivuuden tärkein mittari on se, tapahtuuko asiakkaiden käyttäytymisessä tai ajattelussa oikea muutos: paraneeko yrityksesi tunnettuus tai alkaako ovipumppu tai verkkokaupan kassa laulaa.
Vuosi 2024 kuluttajatrendeissä: pidetään hatuistamme kiinni markkinoijat, taas mennään!
Dagmarin asiakkuusjohtaja Sanna Marttinen avaa markkinoijan silmin viittä vuoden 2024 trendiä, jotka Publicis Groupen Media Data Intelligence listasi yhdessä tekoälyn kanssa.
ROI kertoo markkinointipanostusten tuoton
Markkinoinnin, kuten muidenkin sijoitusten, tuottoa voidaan mitata ROI- eli return on investment -mittarilla. Lue lisää – ja kokeile markkinoinnin ROI-laskuria.
Mitä kuluttajat ajattelevat tekoälyllä tuotetusta audiosisällöstä?
Sanoma tutki Media-alan tutkimussäätiön rahoittamassa hankkeessa kuluttajien suhdetta tekoälyllä tuotettuun audiosisältöön. Tutkimuksen mukaan koneääni sopii kuluttajien mielestä parhaiten lyhyisiin uutis- ja ajankohtaissisältöihin.
Katse pallossa – mittaatko oikeita asioita?
Pidä katse pallossa on erinomainen ohje monessa pallopelissä. Mutta se voi toimia myös loistavana metaforana tämän päivän markkinoijalle fokusoida olennaiseen, vaikka ympärillä kuohuu ja pauhaa, kirjoittaa Kati Alijoki.
”Räjähdysherkkä maailmanpoliittinen tilanne heijastuu myös markkinointiin”
Näkemyksiä mediasta -sarjassa tutustumme mediatoimistojen ammattilaisten ajatuksiin. Virta UM:n asiakkuusjohtaja Markus Rauramo uskoo vahvasti datalla johdettuun tekemiseen.
Kahtia jakautunut maailmankuva ja maskuliinisuuden kriisi – miten muutosvoimat vaikuttavat markkinointiin?
Sanoman luova strategi Vilma Kärkkäinen luotaa markkinointiin vaikuttavia trendejä.
Pikaopas kustannustehokkaaseen mainontaan
Kun mainonnan budjetti on rajallinen, täytyy osata valita ne oikeat ja parhaiten toimivat ratkaisut. Pienemmälläkin panostuksella on mahdollista tehdä tehokas ja toimiva kampanja.
Markkinoinnin tavoitteet ja niiden asettaminen: kolme sääntöä tehokkaaseen mainontaan
Markkinoinnin tavoitteet johdetaan liiketoiminnan tavoitteista, ja niistä ponnistavat mm. mainonnan tavoitteet. Näiden vaiheita seuraamalla asetat tavoitteet sekä mittarit fiksusti ja saat mainontasi tuottamaan tuloksia.
Grand Effien voittanut kampanja nosti McDonald’sin työpaikkahakemusten määrän kaikkien aikojen ennätykseen
McDrip-kampanja iski suoraan Z-sukupolven mielenkiinnon kohteisiin ja arvoihin.
Sanomista sinulle -uutiskirje
Tilaa uutiskirje, saat ideoita, vinkkejä ja työkaluja
tuloksellisen markkinoinnin tekemiseen.
Käsittelemme tietojasi vastuullisesti. Lue tietosuojakuvaus.