Sanoma kehittää natiivimainontaa – Ria Vaahto on nimitetty vastaamaan natiivimainonnan ratkaisujen kaupallistamisesta

Ria Vaahto.jpg
Ria Vaahto on nimitetty 1.9. alkaen vastaamaan monimediallisten natiivimainonnan ratkaisujen kaupallistamisesta business manager native advertising -roolissa.

Ria toimi aiemmin luovana strategina Sanoman luovassa tiimissä. Hän on myös vastannut printin ja digin luovista ratkaisuista ja toiminut natiivimainonnan tuottajana.

”Maailma on nykypäivänä pullollaan sisältöjä. Se, että nämä sisällöt tavoittavat oikeat kuluttajat ei ole itsestään selvää. Haluamme Sanomalla panostaa erityisesti laadukkaaseen kaupalliseen sisällöntuotantoon, sisällön jakeluun oikeille kohderyhmille oikeissa kanavissa sekä tulosten mittaamiseen. Laadukkailla natiivisisällöillä voi vaikuttaa kuluttajien brändisuhteeseen sekä luoda kokemuksia ja elämyksiä. Brändisuhteen syventämisessä ja tunnesiteen luomisessa natiivimainonta on oivallinen valinta”, Ria Vaahto sanoo.

Natiivimainonta ratkaisee harvoin yksinään kaikkia markkinointiviestinnän haasteita. Parhaat tulokset saadaan, kun natiivimainonta on osa monimediallista kampanjakokonaisuutta.

”Sanoma on sisältötalo, jolla on vahva ote kuluttajiin usean eri mediaryhmän kautta. Markkinoijalle tämä tarkoittaa sitä, että voimme monipuolisen datan kautta ymmärtää, mitkä sisällöt puhuttelevat mitäkin kohderyhmää ja jaella niitä oikea-aikaisesti eri kohderyhmille. Vahva sisältöosaaminen näkyy toimitusten lisäksi myös kaupallisella puolella. Laadukkaat sisällöt ja vahva kuluttajasuhde mahdollistavat monipuoliset ja monimedialliset ratkaisut markkinoijille. Tulevaisuudessa haluamme panostaa myös yhä enemmän uudenlaisiin natiivimainonnan muotoihin, oli kyseessä sitten podcastit tai asiakkaiden kanssa yhteistyössä tehdyt brändätyt tv-ohjelmat", Ria Vaahto jatkaa.

"Tärkein tehtävämme on auttaa asiakkaitamme menestymään. Yritykset menestyvät luomalla kysyntää, ja siihen natiivimainonnan ratkaisut ovat oikein käytettynä hyvä väline. Natiivimainonnan toimivuuden kannalta tärkeintä on, että ymmärtää millainen viesti toimii eri kontekstissa parhaiten. Natiivimainonnan tuotteistuksemme vastaa jatkossa entistä paremmin kaikkiin markkinoijien tarpeisiin”, kommentoi johtaja Karri Ahonen Sanoma Media Finlandin B2B-organisaatiosta.