Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista

Sanoma kehittää natiivimainontaa – Ria Vaahto on nimitetty vastaamaan natiivimainonnan ratkaisujen kaupallistamisesta

Ria Vaahto on nimitetty 1.9. alkaen vastaamaan monimediallisten natiivimainonnan ratkaisujen kaupallistamisesta business manager native advertising -roolissa.
Ria Vaahto.jpg
9.9.2020
Jaa:FacebookXLinkedin

Ria toimi aiemmin luovana strategina Sanoman luovassa tiimissä. Hän on myös vastannut printin ja digin luovista ratkaisuista ja toiminut natiivimainonnan tuottajana.

”Maailma on nykypäivänä pullollaan sisältöjä. Se, että nämä sisällöt tavoittavat oikeat kuluttajat ei ole itsestään selvää. Haluamme Sanomalla panostaa erityisesti laadukkaaseen kaupalliseen sisällöntuotantoon, sisällön jakeluun oikeille kohderyhmille oikeissa kanavissa sekä tulosten mittaamiseen. Laadukkailla natiivisisällöillä voi vaikuttaa kuluttajien brändisuhteeseen sekä luoda kokemuksia ja elämyksiä. Brändisuhteen syventämisessä ja tunnesiteen luomisessa natiivimainonta on oivallinen valinta”, Ria Vaahto sanoo.

Natiivimainonta ratkaisee harvoin yksinään kaikkia markkinointiviestinnän haasteita. Parhaat tulokset saadaan, kun natiivimainonta on osa monimediallista kampanjakokonaisuutta.

”Sanoma on sisältötalo, jolla on vahva ote kuluttajiin usean eri mediaryhmän kautta. Markkinoijalle tämä tarkoittaa sitä, että voimme monipuolisen datan kautta ymmärtää, mitkä sisällöt puhuttelevat mitäkin kohderyhmää ja jaella niitä oikea-aikaisesti eri kohderyhmille. Vahva sisältöosaaminen näkyy toimitusten lisäksi myös kaupallisella puolella. Laadukkaat sisällöt ja vahva kuluttajasuhde mahdollistavat monipuoliset ja monimedialliset ratkaisut markkinoijille. Tulevaisuudessa haluamme panostaa myös yhä enemmän uudenlaisiin natiivimainonnan muotoihin, oli kyseessä sitten podcastit tai asiakkaiden kanssa yhteistyössä tehdyt brändätyt tv-ohjelmat", Ria Vaahto jatkaa.

"Tärkein tehtävämme on auttaa asiakkaitamme menestymään. Yritykset menestyvät luomalla kysyntää, ja siihen natiivimainonnan ratkaisut ovat oikein käytettynä hyvä väline. Natiivimainonnan toimivuuden kannalta tärkeintä on, että ymmärtää millainen viesti toimii eri kontekstissa parhaiten. Natiivimainonnan tuotteistuksemme vastaa jatkossa entistä paremmin kaikkiin markkinoijien tarpeisiin”, kommentoi johtaja Karri Ahonen Sanoma Media Finlandin B2B-organisaatiosta.

Tagit

Mainostuotanto ja luovat ratkaisut

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Napakat ja toimivat mainostekstit – Vinkit tekstien terävöittämiseen

    Näillä vinkeillä onnistut laatimaan napakoita ja toimivia mainostekstejä.

    Tagit

    Aikakausmedia Digiratkaisut Mainostuotanto ja luovat ratkaisut Natiivimainonta Printtiratkaisut Sisältömarkkinointi Uutismedia
    Julkaistu
    3.4.2025
    Lue lisää
  • Videomainonta: näin onnistut videomainonnassa

    Videomainontaa voi hyödyntää useissa eri medioissa: suoratoistopalveluissa, Youtubessa, sosiaalisessa mediassa tai verkkomedian perinteisillä bannerimainospaikoilla.

    Tagit

    Mainostuotanto ja luovat ratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Sisältömarkkinointi TV & video
    Julkaistu
    1.4.2025
    Lue lisää
  • Näin rakennat railakkaan radiospotin – mainonnan tuottajan kootut vinkit

    Tässä artikkelissa kokenut mainostuottaja jakaa vinkkejään railakkaan ja toimivan radiospotin luontiin.

    Tagit

    Audio & radio Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
    Julkaistu
    1.4.2025
    Lue lisää
  • Vain toimiva mainos saa aikaan tuloksia – Millainen on hyvä bannerimainos?

    Graafisen suunnittelun ammattilaisemme toteuttavat toimivia ja näyttäviä mainosaineistoja, jotka varmasti houkuttelevat klikkaamaan.

    Tagit

    Digiratkaisut Mainostuotanto ja luovat ratkaisut Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    1.4.2025
    Lue lisää
    toimiva_mainos
  • Tiedätkö, millaisia edellytyksiä onnistunut ja tehokas mainonta vaatii sinulta?

    Oletko mahdollisesti panostanut mainontaan, mutta tulokset eivät vain näytä paranevan? Kun kampanja menee plörinäksi, syyttävä sormi osoittaa usein siihen itsestäänselvimpään: kampanjan kohdennukseen, visuihin ja viesteihin.

    Tagit

    Digiratkaisut Mainostuotanto ja luovat ratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä Sisältömarkkinointi Uutismedia
    Julkaistu
    19.3.2025
    Lue lisää
    onnistunut_mainonta
  • Näin teet hyvän display-mainoksen

    Miten tehdään hyvä display-mainos, joka herättää huomion ja houkuttelee klikkaamaan? Keräsimme yhteen asiantuntijan konkreettiset vinkit, joita noudattamalla teet erottuvia ja vaikuttavia display-mainoksia.

    Tagit

    Ad Manager Digiratkaisut Mainostuotanto ja luovat ratkaisut Markkinoinnin suunnittelu
    Julkaistu
    14.10.2024
    Lue lisää
  • Tällainen on hyvä briiffi – 10 kohdan tarkistuslistan avulla koostat mukaan kaiken oleellisen

    Timanttinen lopputulos vaatii timanttisen briiffin. Kun teet briiffistä perusteellisen, vähennät väärinymmärryksien mahdollisuutta ja lisäät sen todennäköisyyttä, että lopputulos on sellainen kuin toivot.

    Tagit

    Mainostuotanto ja luovat ratkaisut Markkinoinnin suunnittelu
    Julkaistu
    19.9.2024
    Lue lisää
  • Näin tuet verkkokaupan ostopolkua videolla – 3 vinkkiä

    Jotta mainontasi voisi saada aikaan aktivointia, peukalon on ensin pysähdyttävä sosiaalisen median syötteissä ja uutissivustoilla. Sanoman Tapio Haaja ja Tuomo Sinkkonen tarjoavat kolme esimerkkiä siitä, miten saat kohderyhmän pysähtymään sisältösi ääreen.

    Tagit

    Digiratkaisut Mainostuotanto ja luovat ratkaisut Omakynä TV & video
    Julkaistu
    11.6.2024
    Lue lisää
  • Voit ostaa mainontaa Sanomalta itse tai pyytää henkilökohtaista palvelua, asiantuntijamme ovat läsnä ympäri Suomen

    Mainonnan ostaminen suoraan verkkoalustoiltamme on helppoa, jos tietää mitä haluaa. Meiltä saat apua myös silloin, kun et vielä tiedä, miten markkinointieurot kannattaisi sijoittaa.

    Tagit

    Ad Manager Aikakausmedia Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Google Ads Mainostuotanto ja luovat ratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Printtiratkaisut Somemainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    16.4.2024
    Lue lisää
    Sanoman medioiden logoja puhelimen näytöllä.
  • Monimediallinen kampanja pesee tehokkuudessa yksittäisen mainoksen – eikä lisäbudjettia tarvita

    Monimedialliset kampanjat ovat tehokkaita ja ne ovat myös pienempien mainostajien ulottuvilla. Monimediallisuus ei vaadi enempää budjettia tai vaivaa kuin yksikanavaiset kampanjatkaan.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut Mainostuotanto ja luovat ratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Tuotetietoa
    Julkaistu
    21.12.2023
    Lue lisää
    Mies kuuntelee radiota ja katselee puhelinta
  • Natiivimainonta pysäyttää lukijan keskittymään

    Mitä on natiivimainonta ja missä tilanteessa sitä kannattaa hyödyntää? Hyvä sisältö houkuttelee lukijaa viettämään aikaa aiheen parissa. Natiivimainonnan avulla saat asiasta kiinnostuneet kuulolle.

    Tagit

    Näkemyksiä Aikakausmedia Digiratkaisut Mainostuotanto ja luovat ratkaisut Natiivimainonta Sisältömarkkinointi Uutismedia
    Julkaistu
    1.9.2023
    Lue lisää
    natiivimainonta
  • 8 syytä ihastua radioon

    Mitä radio merkitsee tänä päivänä? Veera Kyrö kirjoitti rakkauskirjeen radiolle.

    Tagit

    Näkemyksiä Audio & radio Mainostuotanto ja luovat ratkaisut Omakynä
    Julkaistu
    12.5.2023
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland