Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Effie Finland -kilpailu on ponnistuslauta menestykseen

Kyseessä ei ole kampanjoiden kauneuskilpailu, vaan kilpailu siitä, kuka onnistuu tuottamaan todellista vaikutusta ja tuloksia, kirjoittavat Riikka-Maria Lemminki ja Leena Koskinen.
2.10.2023
Jaa:FacebookXLinkedin

Kilpailut ovat markkinoinnin voimanlähde, joka pitää markkinointi- ja viestintämaailman pyörät pyörimässä. Alan ulkopuoliselle kilpailut voivat näyttäytyä tapana mainostaa omia saavutuksia, mutta meille alalla pitkään toimineille ne ovat tapa todentaa kampanjoiden aito tuloksellisuus. Tämän tekee myös nyt starttaava Effie Finland -kilpailu, joka on suunnattu kaikenkokoisille markkinointi- ja viestintätoimistoille sekä mainostajille. Effie Finland panostaa tuloksiin enemmän kuin visuaalisuuteen eikä huomioi aikaisempaa menestystä.

Tuloksellisuus ennen kaikkea

Mielestämme Effie Finland on Suomen tärkein markkinointikilpailu, koska se punnitsee ideat ja luovuuden mainostajien saamien tuloksien valossa. Kyseessä ei ole siis kampanjoiden kauneuskilpailu, vaan kilpailu siitä, kuka onnistuu tuottamaan todellista vaikutusta ja tuloksia. Effie-kilpailu korostaa kampanjoiden tuloksellisuutta ja niiden vaikutusta liiketoimintaan. Tämä tarkoittaa, että kilpailuun osallistuminen antaa toimistoille ja mainostajille mahdollisuuden näyttää, miten kampanja on muuttanut asiakkaiden elämää ja vaikuttanut yrityksen menestykseen. Siksi Effie kiinnostaa myös mainostajia enemmän kuin mikään muu kilpailu.

Meille järjestäjien edustajille parasta on nähdä mainostajien, toimistojen sekä kampanjan tekijöiden yhteinen menestys ja onnistumisen riemu. Koemme tärkeänä myös markkinointiosaamisen kehittämisen suomalaisen liiketoiminnan ja sitä kautta koko yhteiskunnan hyvinvoinnin kannalta.

Kaikenkokoisille toimijoille

Effie Finland on suunniteltu olemaan kaikkien saavutettavissa. Olitpa sitten suuri toimija ja alan veteraani tai vasta-alkaja, kilpailu tarjoaa mahdollisuuden asettaa osaamisesi ja ideasi koetukselle. Tärkeintä ei ole aikaisempi menestys vaan se, miten olet onnistunut yhdistämään luovuuden ja tuloksellisuuden yrityksen eduksi.

Miksi sinun kannattaa osallistua?

Osallistuminen Effie Finland -kilpailuun on enemmän kuin vain mahdollisuus voittoon. Se on mahdollisuus saada näkyvyyttä alan ammattilaisten ja päätöksentekijöiden keskuudessa. Voittajien ja finalistien kampanjat herättävät huomiota ja inspiroivat muita toimijoita luomaan entistä tehokkaampia kampanjoita. Kilpailuun osallistuminen voi toimia myös eräänlaisena sisäisenä välitilinpäätöksenä. Vaikka entryn tekeminen voi tuntua tuskallisen työläältä, on se samalla erinomainen oppimisprosessi siitä, mitä tuli tehtyä ja mitkä toimenpiteet tuottivat tulosta.

Lisäksi osallistuminen tarjoaa arvokasta palautetta tuomaristolta, mikä auttaa kehittämään omaa osaamista ja saavuttamaan entistä parempia tuloksia tulevaisuudessa.

Jos olet mainonnan mestari, viestinnän virtuoosi tai markkinoinnin maestro, Effie Finland on juuri sinulle. Älä jää taka-alalle – osoita meille, miten olet yhdistänyt luovuuden ja tuloksellisuuden omassa kampanjassasi ja anna vaikutuksen puhua puolestasi. Tässä kilpailussa palkitaan rohkeus ja ne, jotka todella ovat muuttaneet pelin sääntöjä ja tuoneet konkreettista arvoa. Seuraava kampanjasi saattaa olla juuri se, joka nostetaan esiin Effie Finland -kilpailussa.

Effie on maailman laajin ja arvostetuin markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu, jota Suomessa järjestää Marketing Finland. Kilpailun pääyhteistyökumppanina on Sanoma Media Finland.  Riikka-Maria Lemminki on Marketing Finlandin toimitusjohtaja ja Leena Koskinen toimii Sanoman B2B:ssä Head of Marketing -roolissa. 

Kilpailuun ilmoittautuminen on käynnistynyt. 

Ilmoittaudu mukaan täällä

Tagit

Näkemyksiä Effie Omakynä Vieraskynä

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Ei mulle kannata mainostaa, eihän?

    Jos et mainosta meille yli 55-vuotiaille, et ehkä ymmärrä kuka Suomessa oikeasti ostaa, Päivi Puotiniemi kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    13.11.2025
    Lue lisää
  • Yhdessä kohti vaikuttavampaa markkinointia – Sanoma Agency Partner tiivistää Sanoman ja markkinointitoimistojen yhteistyötä

    Sanoma lanseeraa Sanoma Agency Partner -kumppanuuden, joka tarjoaa kaikenkokoisille toimistoille työkaluja, tietoa ja asiantuntijaosaamista – maksutta ja helposti.

    Tagit

    Näkemyksiä
    Julkaistu
    11.11.2025
    Lue lisää
  • Sisältömarkkinoinnin trendit 2026: viihteellinen sisältöstrategia ja AI-lieju mainittu!

    Sanoma Content Studion sisältöjohtaja Jenni Lieto paljastaa kolme tärkeintä nostoa sisältömarkkinoinnin tulevaisuudesta.

    Tagit

    Omakynä Sisältömarkkinointi Trendit 2026
    Julkaistu
    6.11.2025
    Lue lisää
  • Effie-tuomaristo valittu – kaksi tuomaristoa valitsee vuoden tuloksellisimmat markkinointiteot

    Vuoden 2025 Effie Awards Finland -kilpailun tuomaristossa on yhteensä 38 asiantuntevaa tuomaria, päätuomarina toimii Annika Payn KONEelta. Kilpailun tuomarointi on kaksivaiheinen ja kummallakin kierroksella on oma tuomaristonsa. Kaksivaiheisella arvioinnilla varmistetaan kilpailun korkea laatu.

    Tagit

    Effie
    Julkaistu
    27.10.2025
    Lue lisää
  • Tauno Tasalakkien aika on ohi – nyt markkinat kaipaavat rohkeutta

    Talousennusteet ovat jatkuvasti olleet ylimyönteisiä. Nyt paranemiseen on vihdoin syytä uskoa, kirjoittaa Omnicom Media Groupin Kari Tervonen.

    Tagit

    Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    22.10.2025
    Lue lisää
  • Tuloksellista luovuutta ja kestävää brändin rakennusta

    Brändi on yrityksen tie asiakkaan sydämeen ja kannatteleva voima läpi muutosten. Siksi odotankin Effie-töiltä paitsi tuloksellisuutta ja luovuutta, myös aitoutta ja osoitusta kestävästä brändin rakentamisesta, kirjoittaa Effie Awards Finland 2025 -päätuomari Annika Payn.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    8.10.2025
    Lue lisää
  • EU-komissio ja yhdysvaltalaiset teknologiayhtiöt aiheuttavat ongelmia yhteiskunnalliselle mainonnalle 

    EU:n uusi poliittisen mainonnan lainsäädäntö astuu voimaan 10.10. Komissio tuskin ymmärsi lakia tehdessään, että esimerkiksi hyväntekeväisyysjärjestöjen varainkeruu vaikeutuu lain myötä, Jaakko Kuivalainen kirjoittaa. 

    Tagit

    Digiratkaisut Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    19.9.2025
    Lue lisää
  • Suomalainen markkinointi on kriisissä

    Työt tyhmentyvät, halventuvat ja ala houkuttelee yhä vähemmän, kirjoittaa työelämäprofessori Antti Vassinen Aalto-yliopistosta. Vassinen puhui aiheesta Sanoman Get Tomorrow Executive Forum -asiakastilaisuudessa.

    Tagit

    Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    5.9.2025
    Lue lisää
  • Markkinoinnin muutosvoimat Suomessa – mitä kuluttajat odottavat yrityksiltä?

    Markkinointi ei voi vain reagoida, sen täytyy johtaa muutosta. Markkinointistrategi Reetta Thurman nosti esiin Sanoman Get Tomorrow Executive Forum -asiakastapahtuman puheenvuorossaan kolme keskeistä kuluttajakäyttäytymistä muokkaavaa teemaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    4.9.2025
    Lue lisää
  • Effie-kilpailussa on kyse koko markkinointialan yhteisestä oppimishetkestä

    Kilpailut luovat yhteistä kulttuuria ja muistuttavat siitä, että markkinointi ja viestintä eivät ole irrallinen osa liiketoimintaa, vaan sen kasvun moottoreita, kirjoittavat Marketing Finlandin Riikka-Maria Lemminki ja Sanoman Leena Koskinen.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Omakynä Vieraskynä
    Julkaistu
    3.9.2025
    Lue lisää
  • Kiinnity iloon – tv-ohjelmayhteistyö tekee brändistäsi osan elämystä

    TV-viihde tavoittaa laajasti eri kohderyhmiä vastaanottavaisessa mielentilassa. Kun kiinnityt tv-viihteeseen, kiinnityt iloon ja stressittömyyteen, Tuomo Sinkkonen kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
  • Markkinointijohtaja on kasvun ja muutoksen strateginen osaaja

    Markkinointi on liiketoiminnan strateginen työkalu, ei operatiivinen tukirooli, Teea Björklund kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    20.8.2025
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland