Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Löydy, säväytä ja muistuta – tuo yrityksesi asiakkaiden luo tehokkaan digimainonnan avulla!

Asiakkaan pienikin hetki verkossa tarjoaa yritykselle näytön paikan. Digimainontaa hyödyntävät toimijat ovat aina monta askelta kilpailijoitaan edellä, kirjoittaa Satakunnan aluemyynnin myyntipäällikkö Hanna Koljonen.
22.1.2025
Jaa:FacebookXLinkedin

Yritys ei voi jättää verkosta löytymistään sattuman varaan. Jokaisen yrityksen on tuurin sijaan panostettava strategiseen ja jatkuvaan näkyvyyteen internetissä. Laadukkaisiin kotisivuihin ja monipuoliseen digimainontaan sijoittaminen tekevät yrityksen verkkoelämästä tuottavaa.

Digimainonnan kova kolmikko

Kolme digimainonnan keinoa toisiinsa yhdistettyinä mahdollistavat liiketoiminnalle lisää onnistuneita kauppoja ja arvokasta tunnettuuden kasvua:

1. Löydy Googlen hakusanamainonnan avulla

Jokaisen yrityksen, toimialasta ja koosta riippumatta, kannattaa panostaa Googlen hakusanamainontaan. Tämän yksittäisen Google-mainonnan muodon avulla yritys voi optimoida asemaansa sijoittuakseen ensimmäisien hakutuloksien joukkoon tietyillä hakusanoilla. Hakusanamainonta antaa yritykselle mahdollisuuden tuoda tuotteensa tai palvelunsa esiin juuri sitä kaipaavalle, sillä se tuo toimijan kotisivut poikkeuksetta orgaanisten hakutuloksien edelle.  

Vaikka hakusanamainontaa voi tehdä täysin itse, voi toimijalle olla järkevämpää ja kustannustehokkaampaa ottaa tekemiseen mukaan osaava kumppani. Hakusanamainontaan ja sen oikeaoppiseen tekemiseen saa uppoamaan runsaasti aikaa. Kampanjan tehokkuus paranee ja sen hinta alenee, kun optimointi ja suunnittelu tehdään Googlen oppien mukaan.  

Suunnittelemme ja toteutamme hakusana- ja muuta Google-mainontaa tarpeesi mukaan. 

2. Säväytä display-mainonnalla  

Sanoman display- eli bannerimainontaa hyödyntäessään yritys saa mainoksensa näkyviin luotettaviin mainosympäristöihin, kuten IS.fi:hin ja HS.fi:hin. Valinnanvaraa display-mainonnassa riittää, sillä mainostava yritys voi maksaa siitä joko näyttö-, tulos- tai aikapohjaisena.  Mainospaikkoja ja -formaatteja on runsaasti tarjolla, digimainonta sopii mainiosti myös taktiseen tekemiseen, esimerkiksi tarjouksista viestimiseen.

Display-mainonta sopii laajalle skaalalle eri toimijoita, koska sitä voidaan kohdentaa toivotulle kohdeyleisölle kiinnostuksen kohteen, aihesanan, datan tai alueen mukaan. Voit kohdentaa mainontaasi omalle alueellesi jopa postinumeron tarkkuudella. Sanoman verkossa tapahtuva display-mainonta onnistuu kaikenkokoisilla markkinointibudjeteilla sekä tarjoaa mitattavuutensa ansiosta mahdollisuudet nopeisiin muutoksiin.

Kurkkaa valmiit digimainospaketit: Startti, Tehokas ja Haltuunotto, alkaen 570 €.

3. Muistuta retargeting-mainontaa hyödyntäen

Uudelleenmainonta eli retargeting on äärettömän tehokas markkinointimuoto, joka tukee yrityksen kaikkea mainontaa kasvattaen samalla tunnettuutta. Retargeting-mainonnan avulla yrityksellä on mahdollisuus mainostaa uudelleen juuri niille asiakkaille, jotka ovat jo vierailleet yrityksen kotisivuilla. Myös kampanjassa käytettyä digimainosta klikanneet saadaan uudelleen kiinni, joten kyseessä on todella tehokas mainonnan keino.

Näyttävällä paraatibanneripaikalla Sanoman medioiden tunnetuissa digikanavissa uudelleenmainonta ei jää asiakkailtasi huomaamatta. Lisäksi retargeting-mainonnan toistoa pystytään säätämään, joten se ole missään vaiheessa asiakkaille häiritsevää.

Retargeting-mainonta sopii B2C-yritysten lisäksi myös B2B-toimijoille, joille on myös tärkeää luoda mielikuvaa ja rakentaa tunnettuutta. Uudelleenmarkkinointi, kuten display-mainontakin näky Sanoman laajassa verkostossa, tunnetuimpien medioiden verkkosivuilla.

Muista! - Kotisivut kuntoon ennen kaikkea

Aina ennen digi- ja hakukonemainonnan maailmaan hyppäämistä tulee kotisivut työstää kuntoon. Helppokäyttöisyys ja laadukas ulkoasu kotisivuilla vaativat rinnalleen myös hakukoneystävällisyyden huomioimista, sillä ilman hakukoneiden hyvää laatupisteytystä ei hakukonemainonnasta voi saada tarpeeksi toimivaa.

Sanoman digiverkosto

Kanssamme tavoitat suurimman osan suomalaisista netinkäyttäjistä. Verkosto koostuu suosituista sivustoista ja palveluista, kuten is.if, hs.fi, aamulehti.fi,  satakunnankansa.fi. Mainostaessasi kotimaisen laatusisällön parissa on viestilläsi aina turvallinen mediaympäristö.

Sanoma RON digiverkosto

Kiinnostuitko?

Jutellaan hetki, vastaamme kaikenlaisiin markkinointiin liittyviin pohdintoihisi.

Ota yhteyttä

Opi lisää lukemalla kattava digimainonnan opas.

Lataa opas

Tagit

Digiratkaisut Google Ads Näkemyksiä

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Ei mulle kannata mainostaa, eihän?

    Jos et mainosta meille yli 55-vuotiaille, et ehkä ymmärrä kuka Suomessa oikeasti ostaa, Päivi Puotiniemi kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    13.11.2025
    Lue lisää
  • Yhdessä kohti vaikuttavampaa markkinointia – Sanoma Agency Partner tiivistää Sanoman ja markkinointitoimistojen yhteistyötä

    Sanoma lanseeraa Sanoma Agency Partner -kumppanuuden, joka tarjoaa kaikenkokoisille toimistoille työkaluja, tietoa ja asiantuntijaosaamista – maksutta ja helposti.

    Tagit

    Näkemyksiä
    Julkaistu
    11.11.2025
    Lue lisää
  • Tauno Tasalakkien aika on ohi – nyt markkinat kaipaavat rohkeutta

    Talousennusteet ovat jatkuvasti olleet ylimyönteisiä. Nyt paranemiseen on vihdoin syytä uskoa, kirjoittaa Omnicom Media Groupin Kari Tervonen.

    Tagit

    Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    22.10.2025
    Lue lisää
  • Tuloksellista luovuutta ja kestävää brändin rakennusta

    Brändi on yrityksen tie asiakkaan sydämeen ja kannatteleva voima läpi muutosten. Siksi odotankin Effie-töiltä paitsi tuloksellisuutta ja luovuutta, myös aitoutta ja osoitusta kestävästä brändin rakentamisesta, kirjoittaa Effie Awards Finland 2025 -päätuomari Annika Payn.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    8.10.2025
    Lue lisää
  • EU-komissio ja yhdysvaltalaiset teknologiayhtiöt aiheuttavat ongelmia yhteiskunnalliselle mainonnalle 

    EU:n uusi poliittisen mainonnan lainsäädäntö astuu voimaan 10.10. Komissio tuskin ymmärsi lakia tehdessään, että esimerkiksi hyväntekeväisyysjärjestöjen varainkeruu vaikeutuu lain myötä, Jaakko Kuivalainen kirjoittaa. 

    Tagit

    Digiratkaisut Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    19.9.2025
    Lue lisää
  • Poliittisen ja yhteiskunnallisen mainonnan sääntely tiukentuu

    Seuraamme sääntelyn kehitystä ja välitämme ajantasaista tietoa mainostaja-asiakkaille. Kehitämme tuotteitamme jatkuvasti niin, että meillä on laaja mainonnan tarjooma kaikille yhteiskunnallisille ja poliittisille mainostajille myös jatkossa.

    Tagit

    Digiratkaisut Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    19.9.2025
    Lue lisää
  • Suomalainen markkinointi on kriisissä

    Työt tyhmentyvät, halventuvat ja ala houkuttelee yhä vähemmän, kirjoittaa työelämäprofessori Antti Vassinen Aalto-yliopistosta. Vassinen puhui aiheesta Sanoman Get Tomorrow Executive Forum -asiakastilaisuudessa.

    Tagit

    Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    5.9.2025
    Lue lisää
  • Markkinoinnin muutosvoimat Suomessa – mitä kuluttajat odottavat yrityksiltä?

    Markkinointi ei voi vain reagoida, sen täytyy johtaa muutosta. Markkinointistrategi Reetta Thurman nosti esiin Sanoman Get Tomorrow Executive Forum -asiakastapahtuman puheenvuorossaan kolme keskeistä kuluttajakäyttäytymistä muokkaavaa teemaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    4.9.2025
    Lue lisää
  • Effie-kilpailussa on kyse koko markkinointialan yhteisestä oppimishetkestä

    Kilpailut luovat yhteistä kulttuuria ja muistuttavat siitä, että markkinointi ja viestintä eivät ole irrallinen osa liiketoimintaa, vaan sen kasvun moottoreita, kirjoittavat Marketing Finlandin Riikka-Maria Lemminki ja Sanoman Leena Koskinen.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Omakynä Vieraskynä
    Julkaistu
    3.9.2025
    Lue lisää
  • Kiinnity iloon – tv-ohjelmayhteistyö tekee brändistäsi osan elämystä

    TV-viihde tavoittaa laajasti eri kohderyhmiä vastaanottavaisessa mielentilassa. Kun kiinnityt tv-viihteeseen, kiinnityt iloon ja stressittömyyteen, Tuomo Sinkkonen kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Mainonnan kohdentaminen järkevästi varmistaa niin kampanjoiden onnistumisen kuin kustannustehokkuuden. Tässä artikkelissa kerromme, miten kohdennettu mainonta toimii, miten määritelet kohderyhmäsi ja mitä mainonnan kohdennusvaihtoehtoja on tarjolla.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Markkinointijohtaja on kasvun ja muutoksen strateginen osaaja

    Markkinointi on liiketoiminnan strateginen työkalu, ei operatiivinen tukirooli, Teea Björklund kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    20.8.2025
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland