Löydy, säväytä ja muistuta – tuo yrityksesi asiakkaiden luo tehokkaan digimainonnan avulla!
Yritys ei voi jättää verkosta löytymistään sattuman varaan. Jokaisen yrityksen on tuurin sijaan panostettava strategiseen ja jatkuvaan näkyvyyteen internetissä. Laadukkaisiin kotisivuihin ja monipuoliseen digimainontaan sijoittaminen tekevät yrityksen verkkoelämästä tuottavaa.
Digimainonnan kova kolmikko
Kolme digimainonnan keinoa toisiinsa yhdistettyinä mahdollistavat liiketoiminnalle lisää onnistuneita kauppoja ja arvokasta tunnettuuden kasvua:
1. Löydy Googlen hakusanamainonnan avulla
Jokaisen yrityksen, toimialasta ja koosta riippumatta, kannattaa panostaa Googlen hakusanamainontaan. Tämän yksittäisen Google-mainonnan muodon avulla yritys voi optimoida asemaansa sijoittuakseen ensimmäisien hakutuloksien joukkoon tietyillä hakusanoilla. Hakusanamainonta antaa yritykselle mahdollisuuden tuoda tuotteensa tai palvelunsa esiin juuri sitä kaipaavalle, sillä se tuo toimijan kotisivut poikkeuksetta orgaanisten hakutuloksien edelle.
Vaikka hakusanamainontaa voi tehdä täysin itse, voi toimijalle olla järkevämpää ja kustannustehokkaampaa ottaa tekemiseen mukaan osaava kumppani. Hakusanamainontaan ja sen oikeaoppiseen tekemiseen saa uppoamaan runsaasti aikaa. Kampanjan tehokkuus paranee ja sen hinta alenee, kun optimointi ja suunnittelu tehdään Googlen oppien mukaan.
Suunnittelemme ja toteutamme hakusana- ja muuta Google-mainontaa tarpeesi mukaan.
2. Säväytä display-mainonnalla
Sanoman display- eli bannerimainontaa hyödyntäessään yritys saa mainoksensa näkyviin luotettaviin mainosympäristöihin, kuten IS.fi:hin ja HS.fi:hin. Valinnanvaraa display-mainonnassa riittää, sillä mainostava yritys voi maksaa siitä joko näyttö-, tulos- tai aikapohjaisena. Mainospaikkoja ja -formaatteja on runsaasti tarjolla, digimainonta sopii mainiosti myös taktiseen tekemiseen, esimerkiksi tarjouksista viestimiseen.
Display-mainonta sopii laajalle skaalalle eri toimijoita, koska sitä voidaan kohdentaa toivotulle kohdeyleisölle kiinnostuksen kohteen, aihesanan, datan tai alueen mukaan. Voit kohdentaa mainontaasi omalle alueellesi jopa postinumeron tarkkuudella. Sanoman verkossa tapahtuva display-mainonta onnistuu kaikenkokoisilla markkinointibudjeteilla sekä tarjoaa mitattavuutensa ansiosta mahdollisuudet nopeisiin muutoksiin.
Kurkkaa valmiit digimainospaketit: Startti, Tehokas ja Haltuunotto, alkaen 570 €.
3. Muistuta retargeting-mainontaa hyödyntäen
Uudelleenmainonta eli retargeting on äärettömän tehokas markkinointimuoto, joka tukee yrityksen kaikkea mainontaa kasvattaen samalla tunnettuutta. Retargeting-mainonnan avulla yrityksellä on mahdollisuus mainostaa uudelleen juuri niille asiakkaille, jotka ovat jo vierailleet yrityksen kotisivuilla. Myös kampanjassa käytettyä digimainosta klikanneet saadaan uudelleen kiinni, joten kyseessä on todella tehokas mainonnan keino.
Näyttävällä paraatibanneripaikalla Sanoman medioiden tunnetuissa digikanavissa uudelleenmainonta ei jää asiakkailtasi huomaamatta. Lisäksi retargeting-mainonnan toistoa pystytään säätämään, joten se ole missään vaiheessa asiakkaille häiritsevää.
Retargeting-mainonta sopii B2C-yritysten lisäksi myös B2B-toimijoille, joille on myös tärkeää luoda mielikuvaa ja rakentaa tunnettuutta. Uudelleenmarkkinointi, kuten display-mainontakin näky Sanoman laajassa verkostossa, tunnetuimpien medioiden verkkosivuilla.
Muista! - Kotisivut kuntoon ennen kaikkea
Aina ennen digi- ja hakukonemainonnan maailmaan hyppäämistä tulee kotisivut työstää kuntoon. Helppokäyttöisyys ja laadukas ulkoasu kotisivuilla vaativat rinnalleen myös hakukoneystävällisyyden huomioimista, sillä ilman hakukoneiden hyvää laatupisteytystä ei hakukonemainonnasta voi saada tarpeeksi toimivaa.
Sanoman digiverkosto
Kanssamme tavoitat suurimman osan suomalaisista netinkäyttäjistä. Verkosto koostuu suosituista sivustoista ja palveluista, kuten is.if, hs.fi, aamulehti.fi, satakunnankansa.fi. Mainostaessasi kotimaisen laatusisällön parissa on viestilläsi aina turvallinen mediaympäristö.
Kiinnostuitko?
Jutellaan hetki, vastaamme kaikenlaisiin markkinointiin liittyviin pohdintoihisi.
Opi lisää lukemalla kattava digimainonnan opas.