Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Markkinoijan luottokumppanit asiakkaiden apuna

Sanoman tuoreet markkinointistrategit kertovat, miten markkinointistrategien palvelua kannattaa hyödyntää. Markkinointistrategien tiimistä löytyy osaamista markkinoinnin vaikuttavuudesta ja tuloksellisuudesta, toimialojen liiketoimintalogiikoista ja trendeistä, verkkokaupasta sekä kuluttaja- ja asiakasymmärryksestä.
25.10.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

Markkinointistrategian rooli yrityksen menestyksen kannalta on keskeinen. Markkinointistrategia auttaa valitsemaan ja suuntaamaan toimenpiteet niin, että ne auttavat yrityksiä pääsemään liiketoiminnan tavoitteisiin.  

Tällä hetkellä esimerkiksi kaupan alan toimijoita pohdituttaa muun muassa markkinoinnin vaikuttavuuden todentaminen sekä tarve panostaa vahvasti uudestaan brändimielikuvaan kovan hinta- ja tarjousviestinnän sijaan. Sisältöstrategian kirkastaminen vahvaan asiakasymmärrykseen nojaten on monella ajankohtaista.

Sanoman markkinointistrategit eivät ole rakentamassa asiakkaiden markkinointistrategiaa, mutta mielellään sparraavat ja haastavatkin sitä.  

”Me Sanomalla tunnemme suomalaiset kuluttajat. Haluamme tuntea yhä paremmin myös asiakkaidemme liiketoiminnan, strategian, haasteet ja tulevaisuuden tavoitteet. Pystymme tätä kautta auttamaan asiakkaittamme menestymään entistä paremmin. Tavoitteenamme on olla luottokumppanina mukana rakentamassa yhteistä tulevaisuutta asiakkaidemme kanssa”, kuvaa tiimin vetäjä Matleena Lilja.  

“Ymmärtämällä asiakkaidemme strategiaa paremmin, voimme myös tuoda juuri oikeita, vaikuttavia ja tuloksellisia yhteistyöehdotuksia tai ratkaisuja asiakkaalle hyödyntämällä Sanoman valtavaa tietomäärää suomalaisista kuluttajina ja mediankäyttäjinä eri toimialojen näkökulmasta”, hän jatkaa.  

”Asiakkaat kaipaavat usein apua, tukea ja asiantuntevia näkemyksiä tuloksellisen markkinoinnin toteuttamiseen. Strategi-tiimimme on omistautunut vastaamaan tähän tarpeeseen ja tarjoamaan ratkaisuja, jotka tukevat yritysten menestystä”, Mia Lähdesalmi sanoo.  

Markkinointistrategit kuuntelevat markkinoijan haasteita ja tavoitteita Sanoman näkökulmasta aivan uudella tavalla.  

”Meidän roolissamme ei katsota seuraavaan kampanjaan, vaan pidemmälle horisonttiin. Autamme asiakkaita tekemään valintoja, jotka tuovat tuloksia pitkällä tähtäimellä”, Tiina Kosonen kertoo.  

”Tuomme markkinoinnin suunnitteluun uusimmat tuulet myös kansainvälisiltä markkinoilta eri toimialoista. Tehtävänämme on imeä tietoa globaalisti ja suodattaa se asiakkaille ja Sanoman muille tiimeille”, toteaa Reetta Thurman.  

Kysy lisää yhteyshenkilöltäsi Sanomalla tai ota yhteyttä, jos koet tarvetta sparrailla markkinointistrategiasta.  

Markkinointistrategit esittäytyvät:  

Matleena Lilja

Kuka olet ja mistä tulet?

”Olen työskennellyt Sanomalla eri tehtävissä useita vuosia. Viimeiset vuodet olen toiminut myynnin johdon tehtävissä kaupan toimialan parissa. Viime keväänä sain mahdollisuuden kehittää omaa osaamistani ja hypätä vetämään uutta markkinointistrategien tiimiä.”

Mikä motivoi sinua?  

Työssäni minua motivoi eniten keskustelu asiakkaidemme kanssa liiketoiminnan ja markkinoinnin strategiasta ja sitä kautta syntyneet oivallukset, joilla voimme auttaa asiakkaitamme menestymään paremmin ja tuoda yhteistyöhömme uudenlaista kulmaa. Myös oman tiimini huippuasiantuntijoiden onnistumisen varmistaminen ja hyvä esihenkilötyö on lähellä sydäntä ja jatkuvasti omaa kehittymistä vaativa asia.”

Tiina Kosonen

Kuka olet ja mistä tulet?  

”Minulla on analyyttinen mutta luova mieli. Olen tehnyt pitkään töitä asiakasymmärryksen parissa. Erityisesti olen linkittänyt asiakasymmärrystä ja siitä nostettavia insighteja laaja-alaisesti markkinoinnin ja liiketoiminnan suunnittelun tueksi. Lisäksi olen viimeiset vuodet tehnyt kehitystyötä esimerkiksi toimialaymmärryksen ja insightin kaupallistamisen parissa. Vahvuuteni ovat asiakastarpeen kuulemisessa, kokonaisuuksien hahmottamisessa ja sen kultaisen näkemyksen löytämisessä.”

Mikä motivoi sinua?  

”Minua motivoi ehdottomasti eniten uudet oivallukset. On mahtavaa tajuta, että nyt löydettiin se kipupiste, joka on korjattava, ja ymmärtää, millä keinoilla se mahdollisesti onnistuu. Tässä vaiheessa on tyypillisesti tehtävä valintoja, joita pohjaan mutun sijaan dataan. Data on vain dataa, jos siitä ei muodosteta johtopäätösten kautta näkemyksiä.”

Mia Lähdesalmi

Kuka olet ja mistä tulet?  

“Olen markkinoinnin ja liiketoiminnan kehittäjä, jolla on kokemusta erityisesti e-commercen, digin ja luovien palveluiden parista muodin, designin, lifestylen sekä investointipankkitoiminnan ja vähittäiskaupan aloilta. Kehitän verkkokaupan asiakasuskollisuutta ja myynnin kasvua palkitsevien kanta-asiakasohjelmien ja strategisten markkinoinnin ratkaisujen näkökulmasta. Viimeiset 5 vuotta työskentelin Zalandolla Berliinissä globaalin markkinoinnin strategiatyön parissa sekä kaupallistamassa asiakaslähtöisiä tuoteinnovaatioita. Lisäksi olen perustamassa omaa start-upia, joka keskittyy joogaan ja coachingiin auttaen ihmisiä tasapainottamaan työn ja henkilökohtaisen elämän.“

Mikä motivoi sinua?  

“Minua inspiroi kasvu, innovaatio ja yrityksen omien vahvuuksien löytäminen ja hyödyntäminen erityisesti verkkokaupan alalla. Minua motivoi myös vahvojen kumppanuuksien luominen. Olen kiinnostunut kuluttajien tuntemisesta ja tunteiden merkityksestä osana markkinoinin strategiaa ja siitä, miten kohdennettu ja relevantti sisältö voi auttaa ja palvella ihmisiä vastuullisesta näkökulmasta. Innostun siitä, miten yrityksen tasapainoinen hyvinvointi heijastuu positiivisesti tuloksiin.” 

Reetta Thurman

Kuka olet ja mistä tulet?  

”Olen kokenut globaalin brändihallinnan, -kehityksen ja markkinointistrategian ammattilainen. Erityisosaamisenani on markkinoinnin vaikuttavuus ja suomalaiset kuluttajabrändit. Urani aikana olen työskennellyt muun muassa Fiskars Groupilla ja Kekkilä Groupilla. Olen tehnyt rooleja hankinnasta tuotehallintaan ja verkkokaupan kautta markkinointiin, eli voisi sanoa, että olen työskennellyt kaikkien markkinoinnin neljän P:n parissa. Olen päässyt rakentamaan ja vahvistamaan tunnettuja suomalaisia brändejä, luomaan tehokkaita markkinointistrategioita ja edistämään liiketoiminnan kasvua strategisen suunnittelun ja yhteistyön kautta.”  

Mikä motivoi sinua?  

”Minua motivoi menestyvät brändit. Olen tituleerannut itseäni brändinörtiksi, joten haluan auttaa suomalaisia brändejä tekemään oikeita asioita ja erottautumaan tekemisellään massasta yllätyksellisesti. Minua myös motivoi se mahdollisuus, että voisin osaltani olla nostamassa markkinointia suomalaisissa yrityksissä sen ansaitsemalle paikalle: tärkeimmäksi kasvun ajuriksi ja investoinniksi kulun sijaan. Seuraan markkinoinnin trendejä globaalisti ja haluan tuoda parhaita oppeja ja ideoita maailmalta Suomeen.”

Kuva: Mia Lähdesalmi, Tiina Kosonen, Matleena Lilja ja Reetta Thurman.

Katso myös: 

Markkinointistrategia: opas markkinoinnin strategiseen suunnitteluun

Tagit

Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Ei mulle kannata mainostaa, eihän?

    Jos et mainosta meille yli 55-vuotiaille, et ehkä ymmärrä kuka Suomessa oikeasti ostaa, Päivi Puotiniemi kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    13.11.2025
    Lue lisää
  • Yhdessä kohti vaikuttavampaa markkinointia – Sanoma Agency Partner tiivistää Sanoman ja markkinointitoimistojen yhteistyötä

    Sanoma lanseeraa Sanoma Agency Partner -kumppanuuden, joka tarjoaa kaikenkokoisille toimistoille työkaluja, tietoa ja asiantuntijaosaamista – maksutta ja helposti.

    Tagit

    Näkemyksiä
    Julkaistu
    11.11.2025
    Lue lisää
  • Tauno Tasalakkien aika on ohi – nyt markkinat kaipaavat rohkeutta

    Talousennusteet ovat jatkuvasti olleet ylimyönteisiä. Nyt paranemiseen on vihdoin syytä uskoa, kirjoittaa Omnicom Media Groupin Kari Tervonen.

    Tagit

    Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    22.10.2025
    Lue lisää
  • Tuloksellista luovuutta ja kestävää brändin rakennusta

    Brändi on yrityksen tie asiakkaan sydämeen ja kannatteleva voima läpi muutosten. Siksi odotankin Effie-töiltä paitsi tuloksellisuutta ja luovuutta, myös aitoutta ja osoitusta kestävästä brändin rakentamisesta, kirjoittaa Effie Awards Finland 2025 -päätuomari Annika Payn.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    8.10.2025
    Lue lisää
  • Markkinoinnin vuosikello ja markkinointisuunnitelma on tuloksellisen markkinoinnin ensimmäinen askel

    Tehokas markkinointi edellyttää suunnitelmallisuutta ja johdonmukaisuutta. Tässä jutussa käymme läpi markkinointisuunnitelman tekemisen tärkeimmät askeleet, voit ladata vuosikellopohjan ja pääset työstämään omaa markkinoinnin vuosikelloasi.

    Tagit

    Asiakasymmärrys ja insight Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen
    Julkaistu
    7.10.2025
    Lue lisää
  • Kohti tavoitteita ja niiden yli: Mainonnan mittaamisen ja analytiikan perusteet

    Opi mittaamaan mainonnan ja markkinoinnin tuloksia tehokkaasti. Käytännön vinkkejä KPI-mittareista, analytiikasta ja kampanjan onnistumisen arvioinnista datan avulla.

    Tagit

    Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen
    Julkaistu
    6.10.2025
    Lue lisää
  • Tehokkaan mainonnan muistilista

    Markkinoinnin ja mainonnan tehtävä on tukea yrityksen liiketoiminnan tavoitteita. Koostimme 8 kohdan listan, jonka avulla varmistat että teet vaikuttavaa, tehokasta ja tuloksellista mainontaa.

    Tagit

    Markkinoinnin suunnittelu
    Julkaistu
    30.9.2025
    Lue lisää
  • Markkinointistrategia: esimerkki markkinoinnin strategiseen suunnitteluun

    Liiketoimintastrategian kanssa linjassa oleva markkinointistrategia auttaa määrittelemään oikeat toimenpiteet ja viemään ne osaksi markkinoinnin suunnitelmia. Strateginen markkinointi on pitkäjänteistä ja tuloksellista, sillä viestit ja toimenpiteet satavat samaan laariin ja tuovat markkinointiin tehoa.

    Tagit

    Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen
    Julkaistu
    29.9.2025
    Lue lisää
  • EU-komissio ja yhdysvaltalaiset teknologiayhtiöt aiheuttavat ongelmia yhteiskunnalliselle mainonnalle 

    EU:n uusi poliittisen mainonnan lainsäädäntö astuu voimaan 10.10. Komissio tuskin ymmärsi lakia tehdessään, että esimerkiksi hyväntekeväisyysjärjestöjen varainkeruu vaikeutuu lain myötä, Jaakko Kuivalainen kirjoittaa. 

    Tagit

    Digiratkaisut Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    19.9.2025
    Lue lisää
  • Suomalainen markkinointi on kriisissä

    Työt tyhmentyvät, halventuvat ja ala houkuttelee yhä vähemmän, kirjoittaa työelämäprofessori Antti Vassinen Aalto-yliopistosta. Vassinen puhui aiheesta Sanoman Get Tomorrow Executive Forum -asiakastilaisuudessa.

    Tagit

    Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    5.9.2025
    Lue lisää
  • Markkinoinnin muutosvoimat Suomessa – mitä kuluttajat odottavat yrityksiltä?

    Markkinointi ei voi vain reagoida, sen täytyy johtaa muutosta. Markkinointistrategi Reetta Thurman nosti esiin Sanoman Get Tomorrow Executive Forum -asiakastapahtuman puheenvuorossaan kolme keskeistä kuluttajakäyttäytymistä muokkaavaa teemaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    4.9.2025
    Lue lisää
  • Effie-kilpailussa on kyse koko markkinointialan yhteisestä oppimishetkestä

    Kilpailut luovat yhteistä kulttuuria ja muistuttavat siitä, että markkinointi ja viestintä eivät ole irrallinen osa liiketoimintaa, vaan sen kasvun moottoreita, kirjoittavat Marketing Finlandin Riikka-Maria Lemminki ja Sanoman Leena Koskinen.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Omakynä Vieraskynä
    Julkaistu
    3.9.2025
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland