Miten saada verkkokauppa kasvuun?
Kotirobon perustaja Ville Peltonen:
”Pitää olla selkeä kilpailuetu, joka on relevantti verkkokaupan kohdeasiakkaille. Samat liiketalouden perussäännöt toimivat verkkokaupassakin. Kotirobo keskittyy tuomaan älykkään kodin tuotteilla helpompaa arkea asiakkaillemme.”
Kameratorin perustaja Juho Leppänen:
”Täytyy olla oikea tiimi, jossa pitää olla erilaisia persoonia ja osaamistaitoja. Suomessa pystyy kasvattamaan verkkokaupan puoleen miljoonaan tai miljoonaan muutamalla työntekijällä. Kun mennään ulkomaille, kyseessä on eri peli. Pitää olla intohimo tuotteita, asiakkaita ja yhteisöä kohtaan. Kun saa koolle hyvän porukan, se mahdollistaa kasvun.”
Finnish Design Shopin perustaja Teemu Kiiski:
”Pääasia on, että koko ajan testataan, kokeillaan ja löydetään uusia mahdollisia aluevaltauksia. Oli sitten kyseessä uudet markkinat tai tekemisen tavat. Finnish Design shopissa olemme alusta alkaen lähteneet kaikkialle maailmaan. Ei kannata keskittyä pelkästään Suomeen, kun verkkokaupalle on koko maailma auki. Markkinat ovat maailmalla aika paljon isommat kuin Suomessa. Palvelun pitää olla kunnossa, ja se mitä myymme, eli suomalainen ja pohjoismainen design, on oma huippuunsa viritetty lajinsa.”
Kuvat: Tuomas Elenius
Onnittelut voittajille!
Sanoma on eCom Awards -palkintogaalan järjestäneen Digital Commerce Finlandin perustajaosakas ja sponsoroi Vuoden kasvuyritys -sarjaa.
Katso eCom Awards -gaalan kaikki palkitut
Digitaalinen kauppa on kokenut nopean murroksen viimeisten vuosien aikana, ja markkinointi ja mainonta ovat nousseet keskeiseen asemaan toimialan kilpailukyvyn parantamisessa.