Muodin trendit 2025: Yksinkertaisuudesta ylenpalttisuuteen
Paikallisuus ja yksinkertaisuus
Paikallisuus ja yksinkertaisuudella haetaan rauhaa maailman hälyltä. Tähän kaipuuseen myös kotimaisilla tuotteilla on tarjottavaa kuluttajille.
Itsevarmuus ja rohkeus
Itsevarmuus ja rohkeus näkyvät muun muassa innostumisena toimistotyylistä ja toisaalta runsaudesta, näyttävyydestä ja ylenpalttisuudesta − laskoksista, helmoista, brokadeista ja röyhelöistä. Bleisereissä ja puvuissa on kiinnostavia leikkauksia ja silhuetteja.
Barbie-ilmiön jälkimainingeissa makea pinkki ja paljetit tuntuvat ihanalta tavalta näkyä ja korostaa omaa naiseutta.
Retro ja nostalgia
Kiertotalous ja kestävä muoti on edelleen vahvistuva trendi. Hybridimuodissa sekoitetaan eri kulttuureja sekä modernia perinteiseen.
Tekoäly apuna
Tekoälyn kehitysloikat heijastuvat muotiin. Erilaisten AI-apuvälineiden avulla voi löytää itselle räätälöityjä ratkaisuja pukeutumiseen. Tekoälyä käytetään myös vaatesuunnittelun apuna.
Moninaisuus
Enää ei ole vain yhtä tai kahta hallitsevaa tyyliä, vaan yhä enemmän moninaisuutta. Pukeutumisessa korostuu sukupuolineutraalisuus.
Kristiina Raitala,
päätoimittaja,
Gloria
Katja Sipilä,
päätoimittaja,
Me Naiset
Tutustu tarkemmin
Gloria
Suomen upein naistenlehti, suurin muotilehti ja ihanan elämän lifestylebrändi on visuaalisesti rohkea, tyylikäs, kaunis ja elämänmyönteinen.
Me Naiset
Me Naiset tarjoaa inspiraatiota ja hyvää mieltä kiireen keskelle. Lehti on varma valinta silloin, kun haluaa viihtyä, rentoutua ja uppoutua ihmisten tarinoihin.
Webinaari markkinoinnin ammattilaisille
Trendit 2025: Muuttuva kuluttaja, media ja markkinointi