Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Valovoimaisia tähtiä ja suuria tunteita – Sanoma TV tarjoaa molempia

Ohjelman pitää herättää tunnetta. Tunne voi olla iloa, surua, onnellisuutta tai vaikkapa kateutta, mutta sitä pitää löytyä, jotta katsoja palaa yhä uudestaan sisällön pariin, kirjoittaa Nelonen Median kotimaisen viihteen päällikkö Mirko Baas
Mirko Baas artikkelikuva
30.11.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

Valovoimaiset ruutukasvot ovat yksi tapa tunteiden herättämiseen. Kotimaisessa viihteessä tähdillä on suuri merkitys. He erottavat meidät kansainvälisistä toimijoista ja tuovat ohjelmat katsojille helpommin lähestyttäviksi. Tutkimme jatkuvasti tähtien kiinnostavuutta ja varmistamme näin, että meillä on Suomen vetovoimaisimmat esiintyjät.

Olemme erittäin iloisia, että saamme Neloselle yhden Suomen vetovoimaisimmista tähdistä, Christoffer Strandbergin, ja hänen ympärilleen oman shown. Christoffer on huippulahjakkuus, joka laulaa, tanssiin, näyttelee ja imitoi. Luvassa on hyvän mielen viihdeohjelma, joka tulee viemään katsojan arjen yläpuolelle.

"Olemme erittäin iloisia, että saamme Neloselle yhden Suomen vetovoimaisimmista tähdistä, Christoffer Strandbergin"

Toinen Suomen vetovoimaisiinpiin esiintyjiin kuuluva tähti, Antti Holma, jatkaa Haluatko miljonääriksi -ohjelman juontajana. Kevään uutuus on Antin luotsaama leivontaohjelma, jossa Suomen huippuleipureiden tekemiä luomuksia on arvioimassa poikkeuksellinen tuomaristo, kepeällä asenteella liikkeellä oleva mummoraati. Parasta viihdettä luvassa siis myös heille, jotka eivät ole perinteisten ruokaohjelmien suurkuluttajia.

Syksyltä keväälle siirtyneessä Suomi soi -musiikkiohjelmassa kuusi Suomen huippuartistia on tehnyt omista tärkeistä kappaleistaan kotimaisen version. Suomalainen musiikki-identiteetti pohjautui 1960–1980-luvuilla siihen, että lainattiin ulkomaalaisia kappaleita ja tehtiin niistä suomenkieliset versiot. Päätimme testata, miten nykypäivänä toimisi, jos kansainvälisiä hittibiisejä käännettäisiin suomeksi. Ja sehän toimii mahtavasti! Kappaleiden taustoista kuullaan myös isoja, merkityksellisiä tarinoita.

Päätimme testata, miten nykypäivänä toimisi, jos kansainvälisiä hittibiisejä käännettäisiin suomeksi. Ja sehän toimii mahtavasti!

Kotimaassa kehitetty formaatti on räätälöity Neloselle. Pystymme ainoana toimijana levittämään ohjelmabrändejä myös muille alustoille ja rakentamaan tätä kautta ohjelmailmiöitä suuremmiksi yleisön, tekijöiden ja mainostajien eduksi. Sanoma on tv-toimijana jopa globaalisti hyvin poikkeuksellinen. Meiltä löytyy saman sateenvarjon alta tv-kanavien ja Ruudun lisäksi lehtiä, radiokanavia, festivaaleja, levy-yhtiö ja Supla.

Viime kesän festivaaleilla saattoi törmätä esimerkiksi The Voice of Finland -karaokekonttiin, jossa pystyi laulamaan tiensä itse ohjelmaan. Näin ohjelmabrändi jalkautui konkreettisesti festarikävijän elämään. Diilin ja muutaman muunkin ohjelman ympärille on keväällä tulossa podcast, joten saamme ilmiöt kuulumaan myös Suplassa.

Jo kolmannelletoista kaudelleen starttaava The Voice of Finland jatkaa laadukkaan musiikkiviihteen lippulaivana. Valmentajatuoliin istahtaa vuosien tauon jälkeen Elastinen, joka on tuonut uuteen kauteen superhyvää energiaa. Kevään kaudella tullaan myös näkemään uudenlainen tapa, jolla laulajat pääsevät jatkoon.

Sanoman isolla markkinointikoneistolla viestin saa varmasti suomalaisten kuuluviin. Tätä hyödynnämme myös itse. Haluamme, että ohjelmissa on markkinointiherkkyyttä. Maksulliseen Ruutu+-palveluun tuli kesällä Erikoisjoukot, jonka markkinointikulmassa korostettiin, että kyseessä on Suomen rankin realityohjelma. Tämä lisäsi ohjelman kiinnostavuutta niin, että Erikoisjoukoista tuli maksullisuudestaan huolimatta kaikkien kotimaisten toimijoiden suoratoistoalustojen kesän katsotuin viihdeohjelma. Keväällä Erikoisjoukkoja voi seurata myös tv:n puolelta.

"Haluamme, että ohjelmissa on markkinointiherkkyyttä."

Katselun muutos perinteisestä lineaaritelevisiosta suoratoisto- ja videoalustoille on ollut todella nopeaa. Sanoma TV:ssä se on ollut jopa muita nopeampaa, koska meillä on nuorempia katsojia, jotka adaptoituvat katselun muutokseen nopeammin.

Esimerkiksi Farmin lineaarikatselu tv:ssä putosi viime keväänä, kun katsojat siirtyivät seuraamaan ohjelmaa Ruudusta. Ohjelman tavoittavuus kuitenkin lisääntyi 11 %.

Kuluttajalla on tulevaisuudessa vielä enemmän mahdollisuuksia katsoa globaaleja suoratoistopalveluita. Me haluamme löytää ohjelmistoon aina paikallisen, kiinnostavan kulman. Kotimaisena toimijana tunnemme suomalaisen katsojan parhaiten.

Me haluamme löytää ohjelmistoon aina paikallisen, kiinnostavan kulman.

Ohjelmistossa tulee myös tulevaisuudessa olemaan ohjelmia, joissa brändin on mahdollisuus päästä mukaan itse sisältöön, kuten esimerkiksi Diili, jossa brändit ovat luonteva osa sisältöä. Joukkueet kilpailevat tehtävissä, jotka rakentuvat kokonaan kaupallisen kumppanin ympärille. Selviytyjissä oli mukana Burger King. Tunnereaktio brändiä kohtaan oli valtava, kun kolme viikkoa niukalla ravinnolla eläneet kilpailijat saivat kuulla, että tehtävän palkintona on hampurilainen. 

Brändi voi olla myös mukana tekemässä itse ohjelmaa. Tästä on hyvänä esimerkkinä Remppa vai muutto Suomi, jonka kolme kumppania mahdollistivat sen, että ohjelma saatiin tehtyä. Juuri tämän kaltaisia katsojia kiinnostavia kumppanuuksia haluamme toteuttaa myös tulevaisuudessa. Uskallan todeta, että olemme brändiviihteen edelläkävijä Suomessa.  

Kirjoittaja vastaa Nelonen Median kotimaisten viihdeohjelmien hankinnasta ja tuotannosta.

Vaikuttavimmat tv-sisällöt, puhutuimmat ilmiöohjelmat, kirkkaimmat tähdet. Lue lisää: 

Mitä kaikkea on Sanoman Total TV?
Tutustu Sanoman TV:n ja videon erikoisratkaisuihin
Miksi Sanoma on markkinoijan ykkösvalinta?

Tagit

Omakynä TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Ei mulle kannata mainostaa, eihän?

    Jos et mainosta meille yli 55-vuotiaille, et ehkä ymmärrä kuka Suomessa oikeasti ostaa, Päivi Puotiniemi kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    13.11.2025
    Lue lisää
  • Sisältömarkkinoinnin trendit 2026: viihteellinen sisältöstrategia ja AI-lieju mainittu!

    Sanoma Content Studion sisältöjohtaja Jenni Lieto paljastaa kolme tärkeintä nostoa sisältömarkkinoinnin tulevaisuudesta.

    Tagit

    Omakynä Sisältömarkkinointi Trendit 2026
    Julkaistu
    6.11.2025
    Lue lisää
  • Viaplay TV -kanavan mainosmyynti Sanoman kautta – mainostajille pääsy osaksi huippuluokan urheilusisältöjä

    Viaplay Group avaa 6. marraskuuta Suomeen uuden ilmaisen lineaarikanavan, Viaplay TV:n. Kyseessä on urheilukanava, joka tarjoaa katsojille valikoituja urheilun huippuhetkiä jalkapallosta moottoriurheiluun sekä talviurheilusta dartsiin.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    3.11.2025
    Lue lisää
  • Sanoma Total TV:n viikkotavoittavuus on kasvanut nuorten aikuisten parissa

    Ruudun katselu 25–44-vuotiaiden kohderyhmässä on lisääntynyt 25 % viime syksyyn verrattuna.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    3.11.2025
    Lue lisää
  • Vain elämää ja Erikoisjoukot saavuttivat uusia katseluennätyksiä

    Sanoma TV:n syksy on käynnistynyt vauhdikkaasti. Koripallon EM-kisat tavoittivat Nelosella lähes 2,8 miljoonaa katsojaa, ja Vain elämää ja Erikoisjoukot kiinnostavat erityisesti nuoria katsojia.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    24.9.2025
    Lue lisää
  • EU-komissio ja yhdysvaltalaiset teknologiayhtiöt aiheuttavat ongelmia yhteiskunnalliselle mainonnalle 

    EU:n uusi poliittisen mainonnan lainsäädäntö astuu voimaan 10.10. Komissio tuskin ymmärsi lakia tehdessään, että esimerkiksi hyväntekeväisyysjärjestöjen varainkeruu vaikeutuu lain myötä, Jaakko Kuivalainen kirjoittaa. 

    Tagit

    Digiratkaisut Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    19.9.2025
    Lue lisää
  • Susijengin EM-ottelut naulitsevat katsojat ruutujen ääreen

    EM-turnaus on tavoittanut 2,3 miljoonaa katsojaa Nelosella.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    11.9.2025
    Lue lisää
  • Markkinoinnin muutosvoimat Suomessa – mitä kuluttajat odottavat yrityksiltä?

    Markkinointi ei voi vain reagoida, sen täytyy johtaa muutosta. Markkinointistrategi Reetta Thurman nosti esiin Sanoman Get Tomorrow Executive Forum -asiakastapahtuman puheenvuorossaan kolme keskeistä kuluttajakäyttäytymistä muokkaavaa teemaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    4.9.2025
    Lue lisää
  • Effie-kilpailussa on kyse koko markkinointialan yhteisestä oppimishetkestä

    Kilpailut luovat yhteistä kulttuuria ja muistuttavat siitä, että markkinointi ja viestintä eivät ole irrallinen osa liiketoimintaa, vaan sen kasvun moottoreita, kirjoittavat Marketing Finlandin Riikka-Maria Lemminki ja Sanoman Leena Koskinen.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Omakynä Vieraskynä
    Julkaistu
    3.9.2025
    Lue lisää
  • Kiinnity iloon – tv-ohjelmayhteistyö tekee brändistäsi osan elämystä

    TV-viihde tavoittaa laajasti eri kohderyhmiä vastaanottavaisessa mielentilassa. Kun kiinnityt tv-viihteeseen, kiinnityt iloon ja stressittömyyteen, Tuomo Sinkkonen kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Mainonnan kohdentaminen järkevästi varmistaa niin kampanjoiden onnistumisen kuin kustannustehokkuuden. Tässä artikkelissa kerromme, miten kohdennettu mainonta toimii, miten määritelet kohderyhmäsi ja mitä mainonnan kohdennusvaihtoehtoja on tarjolla.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Sanoma TV:n monipuolinen syksy käynnistyy

    Luvassa on kiinnostavia uutuuksia ja rakastettuja suosikkeja. Hyödyntämällä tv:n ja videon koko tarjoamaa varmistat laajan tavoittavuuden kaikissa liikkuvan kuvan eri kulutushetkissä.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    25.8.2025
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland