Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Yrittäjä, haaveiletko kasvusta? Kasvupalvelu keskittyy liiketoiminnalle merkityksellisiin tuloksiin

Uusi Kasvupalvelu on pienille ja keskisuurille yrityksille suunniteltu ja hinnoiteltu markkinoinnin palvelu, jonka tavoitteena on tuottaa liiketoiminnalle merkityksellisiä, konkreettisia tuloksia. Se sopii yritykselle, joka haluaa ulkoistaa markkinoinnin ammattilaisille ja keskittyä ydinliiketoimintaansa.
24.1.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

Moni pieni ja keskisuuri yritys on tottunut ostamaan markkinointipalvelut usealta yksittäiseltä toimijalta. Tällöin markkinoinnin perustekeminen on usein pirstaleista – ja kokonaisuuden kehittäminen jää taka-alalle, sanoo Sanoman Kasvupalvelun myyntipäällikkö Ida Soini.

Hänen mukaansa pienempien yritysten haasteena voi olla se, etteivät markkinointipäättäjät välttämättä tiedä, mitä kannattaisi tehdä ja miten markkinointi tuottaisi liiketoiminnalle merkityksellisiä tuloksia.  

Sanoman uusi Kasvupalvelu on nimenomaan pienille ja keskisuurille yrityksille suunniteltu, yrityksen kasvuun tähtäävä edullinen palvelu. Jatkuvan palvelun kuukausihinta mediatiloineen ja palvelumaksuineen on alkaen 1 600 euroa.  

”Palvelussa keskitytään esimerkiksi myynnin ja tarjouspyyntöjen määrän kasvuun, ei niinkään klikkeihin, näyttökertoihin tai muihin markkinoinnin tyypillisiin mittareihin”, Soini kertoo.  

Kasvupalvelu on dataohjautuva ja helppo ratkaisu yritykselle, joka haluaa ulkoistaa markkinoinnin ammattilaisille ja keskittyä ydinliiketoimintaansa.  

Kasvupalvelussa kokonaisuus tulee yhdeltä luukulta

Kasvupalvelussa mainontaa tehdään Metassa (Facebook ja Instagram), Googlessa ja Sanoman medioissa. Useimmiten Sanoman verkostossa tehtävä mainonta on display-mainontaa, mutta budjetista riippuen myös esimerkiksi natiivimainonta on mahdollista.

Palvelu sisältää markkinoinnin ja kohderyhmän suunnittelun ja kehityksen, säännöllisen optimoinnin ja raportoinnin. Ensimmäiseen kampanjan hintaan sisältyy myös luovien sisältöjen tuotanto.  

Kasvupalvelu aloitetaan jokaisen asiakkaan kanssa alkukartoituksella ja suunnittelupalaverilla, jossa käydään läpi muun muassa asiakkaan tavoitteet ja liiketoiminnan vuosisuunnitelma. Yritys saa halutessaan palvelun avaimet käteen -periaatteella, Soini kertoo. Se tarkoittaa sitä, että alkukartoituksen ja suunnittelutapaamisen jälkeen mainonta suunnitellaan ja toteutetaan yhdessä Sanoma-tiimissä.

”Riippuu asiakkaasta, kuinka paljon hän haluaa olla mukana. Jotkut haluavat ulkoistaa kaiken mahdollisen meille, toiset olla tiiviimmin mukana tekemisessä”, Soini sanoo.

Markkinoinnin tulokset näkyvät reaaliaikaisessa raportissa

Kasvupalvelu on jatkuva markkinointipalvelu, jonka tuloksia asiakas voi seurata reaaliajassa. Tuloksista raportoidaan reaaliajassa päivittyvällä kasvuraportilla. Kerran kuussa raportille kirjoitetaan selkokielinen yhteenveto ja analyysi, joissa kerrotaan, mitä on tehty, millaisia tuloksia saavutettu ja mitä toimenpiteitä kannattaa seuraavaksi tehdä.

”Asiakkaat ovat kiitelleet raportin selkeyttä. Siitä saa lukemalla kaiken irti, vaikkei olisikaan markkinoinnin ammattilainen”, Soini sanoo. 

Se sopii monelle Kasvupalvelua käyttävälle asiakkaalle hyvin, sillä Soinin mukaan palvelun käyttäjien tavoitteena on usein myös säästää aikaa.  

”Monissa pienissä yrityksissä markkinoinnista vastaa toimitusjohtaja, ja keskisuurissakin yrityksissä sitä saattaa hoitaa yhden tai kahden henkilön tiimi. Kun me hoidamme operatiivisen markkinoinnin, voivat yrityksen työntekijät keskittyä isoon kuvaan ja omaan ydinosaamiseensa.”

Raportilta näkee yhdellä silmäyksellä tärkeimmät liiketoiminnalliset tulokset. Se voi olla esimerkiksi verkkokaupan myynti tai tarjouspyyntöjen määrä, Soini kertoo.

Pienikin budjetti riittää  jatkuvaan tekemiseen

Kasvupalvelun kiinteä, kuukausittainen palvelumaksu on alkaen 600 euroa. Summan päälle tulee mediabudjetti, jonka kannattaa olla vähintään 1 000 euroa kuussa. Palvelun saa siis käyttöönsä 1 600 euron kuukausibudjetilla.

Soini huomauttaa, että jo tällaisella satsauksella pienenkin yrityksen on mahdollista saada käyttöönsä asiantuntevat ammattilaiset.

Kasvupalvelun prosessit on suunniteltu mahdollisimman tehokkaiksi, ja esimerkiksi raportoinnissa on apuna tekoäly, Soini kertoo.

”Tulevaisuudessa tekoälyn rooli luultavasti kasvaa entisestään niin, että ihminen  tarkistaa raportin ja muokkaa sitä tarvittaessa.”

 Kiinnostuitko Kasvupalvelusta?  Lue lisää palvelusta ja ota yhteyttä!

Tutustu tästä

 

Tagit

Digiratkaisut Google Ads Näkemyksiä Omakynä Somemainonta

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Markkinoinnin trendit 2026: Tunteet, algoritmit, brändi, ihmisten ymmärtäminen, mitattavuus – ja tietenkin AI

    Kysyimme joukolta markkinoinnin ammattilaisia, mitkä trendit korostuvat markkinoinnissa vuonna 2026.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä Trendit 2026 Vieraskynä
    Julkaistu
    5.12.2025
    Lue lisää
  • Mitä on mainonta – muodot, mediat ja hinnoittelu vuonna 2026

    Tässä artikkelissa käymme läpi mainonnan perusasioita: mainonnan tehtäviä, mainonnan muotoja, mainonnassa käytettäviä medioita ja mainonnan hinnan muodostumista. Teksti on pitkä, mutta toivottavasti sitäkin avaavampi. Tervetuloa mukaan!

    Tagit

    Aikakausmedia Alueellinen mainonta Digiratkaisut TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    1.12.2025
    Lue lisää
    Ryhmä oransseja megafoneja joista yksi sininen on korkein
  • Sanoma Media Finlandille ja Lataamo Creativelle kultaa kansainvälisessä Best Event Awards -kilpailussa

    Sanoma Media Finland ja Lataamo Creative ovat voittaneet kultaa BEA World -festivaaleilla käydyssä Best Event Awards -kilpailussa. Ykkössija saavutettiin arvostetussa Use of AI -kategoriassa. Palkinto myönnettiin Sanoman Get Tomorrow Executive Forum -tapahtumalle ja sen innovatiiviselle Loop of Insight -konseptille.

    Tagit

    Näkemyksiä
    Julkaistu
    24.11.2025
    Lue lisää
  • Ei mulle kannata mainostaa, eihän?

    Jos et mainosta meille yli 55-vuotiaille, et ehkä ymmärrä kuka Suomessa oikeasti ostaa, Päivi Puotiniemi kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    13.11.2025
    Lue lisää
  • Yhdessä kohti vaikuttavampaa markkinointia – Sanoma Agency Partner tiivistää Sanoman ja markkinointitoimistojen yhteistyötä

    Sanoma lanseeraa Sanoma Agency Partner -kumppanuuden, joka tarjoaa kaikenkokoisille toimistoille työkaluja, tietoa ja asiantuntijaosaamista – maksutta ja helposti.

    Tagit

    Näkemyksiä
    Julkaistu
    11.11.2025
    Lue lisää
  • Sisältömarkkinoinnin trendit 2026: viihteellinen sisältöstrategia ja AI-lieju mainittu!

    Sanoma Content Studion sisältöjohtaja Jenni Lieto paljastaa kolme tärkeintä nostoa sisältömarkkinoinnin tulevaisuudesta.

    Tagit

    Omakynä Sisältömarkkinointi Trendit 2026
    Julkaistu
    6.11.2025
    Lue lisää
  • Tauno Tasalakkien aika on ohi – nyt markkinat kaipaavat rohkeutta

    Talousennusteet ovat jatkuvasti olleet ylimyönteisiä. Nyt paranemiseen on vihdoin syytä uskoa, kirjoittaa Omnicom Media Groupin Kari Tervonen.

    Tagit

    Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    22.10.2025
    Lue lisää
  • Tuloksellista luovuutta ja kestävää brändin rakennusta

    Brändi on yrityksen tie asiakkaan sydämeen ja kannatteleva voima läpi muutosten. Siksi odotankin Effie-töiltä paitsi tuloksellisuutta ja luovuutta, myös aitoutta ja osoitusta kestävästä brändin rakentamisesta, kirjoittaa Effie Awards Finland 2025 -päätuomari Annika Payn.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    8.10.2025
    Lue lisää
  • EU-komissio ja yhdysvaltalaiset teknologiayhtiöt aiheuttavat ongelmia yhteiskunnalliselle mainonnalle 

    EU:n uusi poliittisen mainonnan lainsäädäntö astuu voimaan 10.10. Komissio tuskin ymmärsi lakia tehdessään, että esimerkiksi hyväntekeväisyysjärjestöjen varainkeruu vaikeutuu lain myötä, Jaakko Kuivalainen kirjoittaa. 

    Tagit

    Digiratkaisut Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    19.9.2025
    Lue lisää
  • Poliittisen ja yhteiskunnallisen mainonnan sääntely tiukentuu

    Seuraamme sääntelyn kehitystä ja välitämme ajantasaista tietoa mainostaja-asiakkaille. Kehitämme tuotteitamme jatkuvasti niin, että meillä on laaja mainonnan tarjooma kaikille yhteiskunnallisille ja poliittisille mainostajille myös jatkossa.

    Tagit

    Digiratkaisut Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    19.9.2025
    Lue lisää
  • Suomalainen markkinointi on kriisissä

    Työt tyhmentyvät, halventuvat ja ala houkuttelee yhä vähemmän, kirjoittaa työelämäprofessori Antti Vassinen Aalto-yliopistosta. Vassinen puhui aiheesta Sanoman Get Tomorrow Executive Forum -asiakastilaisuudessa.

    Tagit

    Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    5.9.2025
    Lue lisää
  • Markkinoinnin muutosvoimat Suomessa – mitä kuluttajat odottavat yrityksiltä?

    Markkinointi ei voi vain reagoida, sen täytyy johtaa muutosta. Markkinointistrategi Reetta Thurman nosti esiin Sanoman Get Tomorrow Executive Forum -asiakastapahtuman puheenvuorossaan kolme keskeistä kuluttajakäyttäytymistä muokkaavaa teemaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    4.9.2025
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland