Yrittäjä, haaveiletko kasvusta? Kasvupalvelu keskittyy liiketoiminnalle merkityksellisiin tuloksiin
Moni pieni ja keskisuuri yritys on tottunut ostamaan markkinointipalvelut usealta yksittäiseltä toimijalta. Tällöin markkinoinnin perustekeminen on usein pirstaleista – ja kokonaisuuden kehittäminen jää taka-alalle, sanoo Sanoman Kasvupalvelun myyntipäällikkö Ida Soini.
Hänen mukaansa pienempien yritysten haasteena voi olla se, etteivät markkinointipäättäjät välttämättä tiedä, mitä kannattaisi tehdä ja miten markkinointi tuottaisi liiketoiminnalle merkityksellisiä tuloksia.
Sanoman uusi Kasvupalvelu on nimenomaan pienille ja keskisuurille yrityksille suunniteltu, yrityksen kasvuun tähtäävä edullinen palvelu. Jatkuvan palvelun kuukausihinta mediatiloineen ja palvelumaksuineen on alkaen 1 600 euroa.
”Palvelussa keskitytään esimerkiksi myynnin ja tarjouspyyntöjen määrän kasvuun, ei niinkään klikkeihin, näyttökertoihin tai muihin markkinoinnin tyypillisiin mittareihin”, Soini kertoo.
Kasvupalvelu on dataohjautuva ja helppo ratkaisu yritykselle, joka haluaa ulkoistaa markkinoinnin ammattilaisille ja keskittyä ydinliiketoimintaansa.
Kasvupalvelussa kokonaisuus tulee yhdeltä luukulta
Kasvupalvelussa mainontaa tehdään Metassa (Facebook ja Instagram), Googlessa ja Sanoman medioissa. Useimmiten Sanoman verkostossa tehtävä mainonta on display-mainontaa, mutta budjetista riippuen myös esimerkiksi natiivimainonta on mahdollista.
Palvelu sisältää markkinoinnin ja kohderyhmän suunnittelun ja kehityksen, säännöllisen optimoinnin ja raportoinnin. Ensimmäiseen kampanjan hintaan sisältyy myös luovien sisältöjen tuotanto.
Kasvupalvelu aloitetaan jokaisen asiakkaan kanssa alkukartoituksella ja suunnittelupalaverilla, jossa käydään läpi muun muassa asiakkaan tavoitteet ja liiketoiminnan vuosisuunnitelma. Yritys saa halutessaan palvelun avaimet käteen -periaatteella, Soini kertoo. Se tarkoittaa sitä, että alkukartoituksen ja suunnittelutapaamisen jälkeen mainonta suunnitellaan ja toteutetaan yhdessä Sanoma-tiimissä.
”Riippuu asiakkaasta, kuinka paljon hän haluaa olla mukana. Jotkut haluavat ulkoistaa kaiken mahdollisen meille, toiset olla tiiviimmin mukana tekemisessä”, Soini sanoo.
Markkinoinnin tulokset näkyvät reaaliaikaisessa raportissa
Kasvupalvelu on jatkuva markkinointipalvelu, jonka tuloksia asiakas voi seurata reaaliajassa. Tuloksista raportoidaan reaaliajassa päivittyvällä kasvuraportilla. Kerran kuussa raportille kirjoitetaan selkokielinen yhteenveto ja analyysi, joissa kerrotaan, mitä on tehty, millaisia tuloksia saavutettu ja mitä toimenpiteitä kannattaa seuraavaksi tehdä.
”Asiakkaat ovat kiitelleet raportin selkeyttä. Siitä saa lukemalla kaiken irti, vaikkei olisikaan markkinoinnin ammattilainen”, Soini sanoo.
Se sopii monelle Kasvupalvelua käyttävälle asiakkaalle hyvin, sillä Soinin mukaan palvelun käyttäjien tavoitteena on usein myös säästää aikaa.
”Monissa pienissä yrityksissä markkinoinnista vastaa toimitusjohtaja, ja keskisuurissakin yrityksissä sitä saattaa hoitaa yhden tai kahden henkilön tiimi. Kun me hoidamme operatiivisen markkinoinnin, voivat yrityksen työntekijät keskittyä isoon kuvaan ja omaan ydinosaamiseensa.”
Raportilta näkee yhdellä silmäyksellä tärkeimmät liiketoiminnalliset tulokset. Se voi olla esimerkiksi verkkokaupan myynti tai tarjouspyyntöjen määrä, Soini kertoo.
Pienikin budjetti riittää jatkuvaan tekemiseen
Kasvupalvelun kiinteä, kuukausittainen palvelumaksu on alkaen 600 euroa. Summan päälle tulee mediabudjetti, jonka kannattaa olla vähintään 1 000 euroa kuussa. Palvelun saa siis käyttöönsä 1 600 euron kuukausibudjetilla.
Soini huomauttaa, että jo tällaisella satsauksella pienenkin yrityksen on mahdollista saada käyttöönsä asiantuntevat ammattilaiset.
Kasvupalvelun prosessit on suunniteltu mahdollisimman tehokkaiksi, ja esimerkiksi raportoinnissa on apuna tekoäly, Soini kertoo.
”Tulevaisuudessa tekoälyn rooli luultavasti kasvaa entisestään niin, että ihminen tarkistaa raportin ja muokkaa sitä tarvittaessa.”
Kiinnostuitko Kasvupalvelusta? Lue lisää palvelusta ja ota yhteyttä!