Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Danske Bank tavoitti kohderyhmänsä ja herätti keskustelua

Keskusteluohjelma ja sen ympärille rakennettu sisältömarkkinointikokonaisuus rakensi Danske Bankista mielikuvaa taloudellisen mielenrauhan kumppanina.
25.1.2023
Jaa:FacebookXLinkedin

Tavoite

Danske Bank halusi tavoittaa tärkeän kohderyhmän: 25–45-vuotiaat koulutetut kaupunkilaiset, jotka haluavat ja joilla on mahdollisuus vaurastua. Miten voitaisiin rakentaa heidän mielikuvaansa Danske Bankista taitavana talouden ja taloudellisen mielenrauhan kumppanina? Miten kohderyhmä saataisiin kiinnostumaan brändistä aikana, jolloin taloudellinen epävarmuus on suurta?

Ratkaisu

Sanoman laajan kohderyhmädatan kautta päästiin perehtymään kohderyhmän arvoihin, toiveisiin ja pelkoihin. Luotiin monikanavainen sisältösarja, jossa käsiteltiin kohderyhmää puhuttelevaa kolmea ydinteemaa: asuntolainan määrää, yrityksellä vaurastumista ja vaurastumisen tasa-arvoa.

Sisältökokonaisuudensarjan ytimessä oli talk show, jossa tunnettu juontaja, Sanoman tähtikasvo Sami Kuronen haastatteli Danske Bankin asiantuntijoita.

Data kohderyhmän mediakäytöstä toimi lähtökohtana monikanavaiselle kokonaisuudelle, johon kuului radiokampanjointia, näkyvyys Sami Kurosen sosiaalisen median kanavissa sekä natiiviartikkeleita digi- ja printtimedioissa. Tavoittavuutta tuettiin tehokkailla lyhytvideoilla. Sanoman kanavista ohjattiin liikennettä Danske Bankin verkkosivustolle, joka toimi sisältöjen kotina.

Haimme kumppania, jonka kanssa voimme tuottaa kohderyhmää kiinnostavaa sisältöä ammattitaitoisesti ja kustannustehokkaasti sekä samalla myös tavoittaa heidät tehokkaasti. Sanoman tiimin kanssa onnistuimme tässä. Tehokas ja ammattitaitoinen sisällön tuotanto ja jakelu oli samassa paketissa.

Ulla Koret
Head of Marketing, Finland
Danske Bank

Tulokset

Kokonaisuus tavoitti halutun kohderyhmän ja ja pääviestit menivät tutkitusti läpi. Sisältökokonaisuus sai kiitosta informatiivisuudesta ja selkeydestään.

Monikanavainen kokonaisuus synnytti sosiaalisessa mediassa keskustelua, johon Danske Bankin asiantuntijat osallistuivat.

Sanoma Content Studio

Sanoma Content Studio auttaa brändiäsi menestymään tiedolla johdetun sisältömarkkinoinnin avulla.

Lue lisää

Tagit

Sisältömarkkinointi

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • UPM Communication Papers kokosi ympärilleen paperinrakastajien kansainvälisen yhteisön

    Julkaistu
    3.11.2025
    Paper to Me antaa äänen printtimediaan uskoville kansainvälisille mielipidejohtajille. Sarja on onnistunut yhteisön rakentamisessa ja paperia koskevan puhetavan muuttamisessa.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Terveystalo nousi vaihdevuosien ajatusjohtajaksi

    Julkaistu
    30.10.2025
    Terveystalo halusi vaikuttaa yhteiskunnalliseen epäkohtaan ja tavoitella näkyvyyden ja liiketoimintavaikutusten lisäksi ajatusjohtajuutta.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • LUT-yliopiston ja LAB-ammattikorkeakoulun Haku-Ankka-liite herätti positiivista huomiota

    Julkaistu
    26.2.2025
    ”Idea tehdä jotain tavanomaisesta koulutusmarkkinoinnista poikkeavaa on ollut kannattava panostus, joka on huomattu laajalti”, markkinointipäällikkö Aino Pokela kertoo.
    Lue asiakastarina
  • Älyvapaapäivä oli yksi DNA:n vuoden onnistuneimpia kampanjoita myös kaupallisesti

    Julkaistu
    7.2.2025
    Kampanja erottui edukseen, herätti positiivisia ajatuksia ja tunteen, että DNA pitää huolta ja välittää asiakkaistaan.
    Lue asiakastarina
  • Rovio houkutteli kansainvälisiä osaajia videosarjalla

    Julkaistu
    19.6.2024
    Rovio on yksi Suomen kansainvälisesti tunnetuimmista yrityksistä, joka rekrytoi osaajia koko maailmasta. Rovio tarvitsi työnantajabrändäykseen sisältöä, joka herättäisi kiinnostuksen paitsi Rovioon, myös pohjoisessa asumiseen.
    Lue asiakastarina
    Case Rovio
  • UPM kaappasi kansainvälisten B2B-päättäjien huomion

    Julkaistu
    17.6.2024
    UPM nappasi yrityspäättäjien huomion strategisen oivalluksen ja vaikuttavan monikanavasisällön avulla.
    Lue asiakastarina
    UPM nappasi yrityspäättäjien huomion strategisen oivalluksen ja vaikuttavan monikanavasisällön avulla.
  • Ulkoministeriö teki rohkean uudistuksen vaativalle kansainväliselle kohderyhmälle

    Julkaistu
    17.6.2024
    This is Finland -maakuvalehti ja siihen liittyvät verkkosisällöt raikastuivat monimuotoisemmaksi, kulttuurivetoisemmaksi ja visuaalisemmaksi.
    Lue asiakastarina
    Case Ulkoministeriö - This Is Finland
  • Noblessa vaihtoi taktisen viestin tunteeseen

    Julkaistu
    17.6.2024
    Saksalainen keittiöbrändi Noblessa halusi erottua kilpailijoistaan ja kasvattaa preferenssiä.
    Lue asiakastarina
    Case Noblessa
  • Fortum loi pohjoismaisen sisältömarkkinointimallin

    Julkaistu
    17.6.2024
    Uudenlaiset sisältömuodot herättivät Fortumin B2C- ja B2B-yleisöjen huomion.
    Lue asiakastarina
    Case Fortum
  • Asiakasmedia elää todeksi Avainapteekkien brändilupausta

    Julkaistu
    17.6.2024
    Asiakasmedia vahvistaa Avainapteekkien brändiä, auttaa erottumaan ja edistää myyntiä.
    Lue asiakastarina
    Case Avainapteekit - asiakasmedia elää todeksi brändilupausta
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland