Danske Bank tavoitti kohderyhmänsä ja herätti keskustelua
Tavoite
Danske Bank halusi tavoittaa tärkeän kohderyhmän: 25–45-vuotiaat koulutetut kaupunkilaiset, jotka haluavat ja joilla on mahdollisuus vaurastua. Miten voitaisiin rakentaa heidän mielikuvaansa Danske Bankista taitavana talouden ja taloudellisen mielenrauhan kumppanina? Miten kohderyhmä saataisiin kiinnostumaan brändistä aikana, jolloin taloudellinen epävarmuus on suurta?
Ratkaisu
Sanoman laajan kohderyhmädatan kautta päästiin perehtymään kohderyhmän arvoihin, toiveisiin ja pelkoihin. Luotiin monikanavainen sisältösarja, jossa käsiteltiin kohderyhmää puhuttelevaa kolmea ydinteemaa: asuntolainan määrää, yrityksellä vaurastumista ja vaurastumisen tasa-arvoa.
Sisältökokonaisuudensarjan ytimessä oli talk show, jossa tunnettu juontaja, Sanoman tähtikasvo Sami Kuronen haastatteli Danske Bankin asiantuntijoita.
Data kohderyhmän mediakäytöstä toimi lähtökohtana monikanavaiselle kokonaisuudelle, johon kuului radiokampanjointia, näkyvyys Sami Kurosen sosiaalisen median kanavissa sekä natiiviartikkeleita digi- ja printtimedioissa. Tavoittavuutta tuettiin tehokkailla lyhytvideoilla. Sanoman kanavista ohjattiin liikennettä Danske Bankin verkkosivustolle, joka toimi sisältöjen kotina.
Haimme kumppania, jonka kanssa voimme tuottaa kohderyhmää kiinnostavaa sisältöä ammattitaitoisesti ja kustannustehokkaasti sekä samalla myös tavoittaa heidät tehokkaasti. Sanoman tiimin kanssa onnistuimme tässä. Tehokas ja ammattitaitoinen sisällön tuotanto ja jakelu oli samassa paketissa.
Tulokset
Kokonaisuus tavoitti halutun kohderyhmän ja ja pääviestit menivät tutkitusti läpi. Sisältökokonaisuus sai kiitosta informatiivisuudesta ja selkeydestään.
Monikanavainen kokonaisuus synnytti sosiaalisessa mediassa keskustelua, johon Danske Bankin asiantuntijat osallistuivat.
Sanoma Content Studio
Sanoma Content Studio auttaa brändiäsi menestymään tiedolla johdetun sisältömarkkinoinnin avulla.