Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Fiksuruoka – tutkimuspalvelut ja brändimarkkinointi osana kasvutarinaa

”Sanoman sparrausapu on ollut korvaamatonta.”
Juhani Järvensivu artikkelikuva
7.6.2021
Jaa:FacebookXLinkedin

Fiksuruoka.fi:n missiona on ruokahävikin vähentäminen. Yritys myy kuluttajille edullisesti elintarvikevalmistajien, maahantuojien ja tukkuketjujen poisto- tai hävikkieriä.

Neljässä vuodessa liikevaihtonsa 12 miljoonaan euroon kasvattaneen Fiksuruoka.fi:n toiminnassa yhdistyvät megatrendit: ruokakaupan siirtyminen verkkoon ja vastuullisuus. Fiksuruoka.fi on kiertotalouden ytimessä.

Sanoman ja Fiksuruoka.fi:n yhteistyö alkoi vuoden 2019 alussa.

”Olimme silloin ihan lilliputtifirma, ja yllätyimme, miten vakavissaan Sanoma otti yhteistyömme jo silloin”, kertoo Fiksuruoka.fi:n toimitusjohtaja Juhani Järvensivu. Sanoma järjesti työpajoja, joissa pohdittiin yhdessä, miten Fiksuruoka.fi:n kannattaa tehdä brändimainontaa.

”Sanoma uskoi selvästi tekemiseemme ja asiakkuutemme pidemmällä aikavälillä. Opimme matkan varrella, että meidän kannattaa panostaa brändimainontaan, koska se nostaa myös digimainontamme tehoa.”

Sanoma on ollut Fiksuruoka.fi:n brändin rakentamisessa vahvasti mukana. Järvensivu arvostaa erityisesti Sanoman tarjoamaa sparrausapua brändimarkkinoinnissa.

”Jos he ovat kokeneet, että jokin asia ei toimi, he sanovat sen meille suoraan. He oikeasti ajattelevat asiakkaan etua”, Järvensivu kiittää yhteyshenkilöitään Sanomalla.

Fiksuruoka.fi on tutkinut säännöllisesti tunnettuuttaan yhteistyössä Sanoman kanssa. Yritys on halunnut mitata, miten sen brändi ja tunnettuus kehittyvät.

”Olemme myös halunneet ymmärtää paremmin, miten eri markkinointikanavat toimivat. Tutkimusten avulla saamme dataa ja ymmärrystä siitä, miten markkinointieurot kääntyvät tulokseksi. Sanoma on tässä tärkeä kumppani."

Järvensivu pitää itsestään selvänä, että Sanoma on Fiksuruoka.fi:lle tärkeä mediakumppani.

”Investoimme markkinointiin merkittäviä summia, joten on tosi tärkeää, että saamme parhaat mahdolliset tulokset. Siinä Sanoma pystyy meitä sparraamaan.”

Juhani Järvensivu haluaa rohkaista kasvavia yrityksiä markkinoimaan.

”Hakekaa nälkäisesti kasvua, siitä kaikki on kiinni. Kun mainonta on toiminut, olemme investoineet siihen lisää. Tavoitteemme on skaalata aktiivisesti markkinointia ja asiakashankintaa.”

Seuraavaksi Fiksuruoka.fi:llä on edessään laajentuminen kansainväliseksi toimijaksi. 19 miljoonan euron sijoitus auttaa yritystä kasvamaan sekä kotimaassa että ulkomailla. Pääsijoittajana toimi pääomasijoitusyhtiö Verdane, joka on erikoistunut teknologiavetoisten pohjoiseurooppalaisten yritysten kansainväliseen kasvuun.

Haluatko ymmärtää miten mainontasi toimii?

Sanomalla on ainutlaatuinen kuluttajaote, jonka ansiosta meillä on valtavasti tietoa suomalaisista. Kuluttajaymmärryspalveluilla voimme tutkia ja analysoida kohderyhmiäsi. 

Entä miten markkinointiviestintäsi toimii? Miten mainonta rakentaa brändiäsi? Me tutkimme myös mainontasi vaikuttavuutta sekä tarjoamme työkaluja brändisi kehittämiseen.

 

Ota yhteyttä

 

Tagit

Asiakasymmärrys ja insight

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • ”Brändimielikuvan muuttaminen on kovaa työtä” − brand tracking -tutkimus tarjoaa UKKO.fi:lle hyödyllisiä työkaluja

    Julkaistu
    9.10.2024
    Taloushallinto- ja laskutuspalvelu UKKO.fi seuraa brand trackingin avulla brändiään suhteessa kilpailijakenttään.
    Lue asiakastarina
  • Säännöllinen brand tracking auttoi Foodora Marketia ymmärtämään paremmin markkinaa ja kuluttajien käyttäytymistä

    Julkaistu
    25.6.2024
    Sanoman brand tracking -tutkimusten vahvuutena on tilastollinen luotettavuus, sanoo Foodora Marketin Anni Ahnger.
    Lue asiakastarina
  • Jysk sai Näin Suomi nukkuu -tutkimuksesta arvokasta tietoa toimintansa tueksi

    Julkaistu
    17.6.2024
    Sanomalta löytyy hyvää ymmärrystä asiakaskokemuksen näkökulmasta, kiittää Jysk Suomen viestintäpäällikkö Taija Paavola.
    Lue asiakastarina
  • If sai arvokasta tietoa yritysten vakuutushankintoja tekevien B2B-päättäjien ostopolusta

    Julkaistu
    22.4.2024
    ”Yhteistyö oli tiivistä, ja punaisena lankana oli koko ajan sen varmistaminen, että saamme tutkimuksesta mahdollisimman paljon hyötyä.”
    Lue asiakastarina
  • Orion hyödyntää monipuolisesti Sanoman tutkimustietoa

    Julkaistu
    21.9.2023
    ”On tärkeää pysyä ajan tasalla siitä, miten kuluttajien käyttäytyminen muuttuu”, Orionin Customer Insight Manager Tanja Kipinoinen sanoo.
    Lue asiakastarina
  • Valopilkun markkinoinnin tehokkuus parani muutamassa kuukaudessa 33 prosentilla

    Julkaistu
    7.8.2023
    Brand Tracking ohjaa mainonnan suuntaa, ja ROMI-mallinnus tuo lisää tehoa mainonnan optimoinnilla. Valopilkun Tytti Strandingin mukaan markkinoinnin toimenpiteitä tulee mitata ja johtaa datalla.
    Lue asiakastarina
  • Markkinointitoimisto Parceron ja Sanoman välinen yhteistyö luo lisäarvoa asiakastyöhön

    Julkaistu
    17.5.2023
    Mainos- ja markkinointitoimistojen sekä Sanoman välinen yhteistyö pitää sisällään paljon muutakin kuin mediaostoja. Parceron kanssa se on ollut muun muassa yhdessä kehittymistä ja luovaa sparrausta.
    Lue asiakastarina
  • BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla

    Julkaistu
    20.3.2023
    BookBeat panosti monikanavaiseen mainontaan ja brändin tunnettuuden kasvattamiseen uusilla markkinoilla yhteistyössä Sanoman kanssa.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma on Valopilkun markkinoinnin luottokumppani

    Julkaistu
    18.11.2022
    Monikanavaisella markkinoinnilla ja johdonmukaisella mittaamisella on päästy huikeisiin tuloksiin.
    Lue asiakastarina
    Case Valopilkku Terhi Salmi ja Tytti Stranding artikkelikuva
  • Monimediatutkimus auttoi Metsien Suomi -viestintähankkeen vaikuttavuuden mittaroinnissa

    Julkaistu
    25.10.2022
    Metsien Suomi on metsäalan yhteinen viestintähanke, jonka tehtävänä on kertoa pohjoisten metsien käytön kestävyydestä ja käytön tarjoamista ratkaisuista. Se haluaa tarjota myös faktatietoa Suomen metsistä ja niiden hoidosta. Ennen kaikkea hankkeen päämääränä on saada meidät kiinnittämään huomiota siihen, kuinka metsät ovat meillä Suomessa kaikessa mukana.
    Lue asiakastarina
    metsiensuomi_asiakasrefe.jpg
  • Kokemuksia mainostoimiston ja mediatalon yhteistyöstä: Ahooy Creative ja Sanoma

    Julkaistu
    14.10.2022
    Mitä tapahtuu, kun samaan pöytään istutetaan luovan toimiston markkinointi- ja suunnitteluosaaminen sekä Sanoman media- ja insight-ammattilaiset?
    Lue asiakastarina
    ahooyartikkelikuva.jpg
  • eKukka.fi haluaa tietää, mitä kuluttajat heistä ajattelevat – avuksi bränditutkimus

    Julkaistu
    7.10.2022
    eKukka.fi on kuluttajille suunniteltu ja täysin kotimainen kukkien ostamiseen tarkoitettu verkkopalvelu, jonka avulla voit ostaa kukkia kaikkialle Suomeen. Palvelussa on mukana yli 550 kukkakauppaa. Voit siis tilata kukkia helposti ja vaivattomasti omalta kukkakauppiaaltasi tai lähettää kimpun vaikka vähän kauemmaskin! eKukka.fi -palvelusta löydät myös kasvikirjaston, kukkavinkkejä ja tietoa kaikesta alaan liittyvistä asioista.
    Lue asiakastarina
    ekukka.fi kansikuva
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland