Laadukasta liikennettä verkkokauppaan ja yli odotusten onnistuneita tarjouskampanjoita
Huonekalubisneksessä nopeus on valttia, sillä sesongit ja sisustustrendit vaihtelevat tiuhaan ja verkkokaupan alennuksia on pystyttävä mainostamaan nopeallakin syklillä. Myös mainonnan työkalujen tulee olla joustavia ja markkinoinnin prosessien sutjakoita, sillä asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin on pystyttävä vastaamaan heti, kun tarpeita ilmenee.
Stemman markkinointi- ja verkkokauppapäällikkö Pauli Niemisen mukaan yritys on keskittänyt mainonnan kaikkein tärkeimpiin kanaviin, joissa pyritään operoimaan mahdollisimman tehokkaasti. Yksi erityisen hyvin Stemman tarpeisiin toimivista kanavista on Sanoman digiverkosto, joten usein kiiretilanteissa apuun otetaan Sanoma Ad Manager.
“Jos vaikkapa yksittäinen tuote tuntuu myyvän tosi hyvin, saamme Ad Managerin avulla helposti lisäbuustia myyntiin. Kampanjan saa nopeasti liveksi ja Ad Manager vähentää ylimääräistä säätöä ad hoc -tyyppisissä tilanteissa, joissa pitää reagoida heti", Nieminen kertoo.
Myös sesonkikampanjat ovat onnistuneet mainiosti.
Saimme syksyllä erityisen hyviä tuloksia aikaan Black Weekillä. Pystyimme nostamaan tehokkaasti kampanjan kärkituotteita mainonnassa ja kauppa kävi.”
![]()
Asiakkaat helposti kiinni klikkipohjaisilla kampanjoilla
Stemman muutaman hengen markkinointi- ja verkkokauppatiimi tekee mainonnasta suuren osan itse ja koko tiimi onkin opetellut käyttämään Ad Manageria.
"Mielestämme alusta on todella helppokäyttöinen. Olen kiinnostunut digimarkkinointiteknologioista ja tehnyt paljon maksettua mainontaa esimerkiksi Metan palveluissa, ja Ad Managerissa on paljon muualta tuttuja elementtejä", Nieminen kuvailee.
Helppokäyttöisyyden lisäksi myös hyvät tulokset ovat vakuuttaneet stemmalaiset.
“Erityisesti klikkipohjaiset ratkaisut ovat toimineet meillä. Mainosmuodoista etenkin tuotenosto on sopinut tosi hyvin tarjouskampanjoiden pyörittämiseen."
Klikkipohjaisten ratkaisujen avulla saamme ajettua verkkokauppaan liikennettä tehokkaasti, liikenne on laadukasta ja klikkihinnat ovat pysyneet hyvinä.”
![]()
Ajoittain Ad Manageria on käytetty myös muissa kanavissa olevien kampanjoiden laajentamiseen Sanoman digiverkostoon tai ongelmatilanteiden nopeaan ratkaisemiseen.
“Jos somekampanja esimerkiksi on syystä tai toisesta stopannut tai mainontaan on tullut katkos, olemme voineet nopeasti lisätä näkyvyyttä Ad Managerin avulla”, Nieminen kertoo.
Hyvät kohdennus-mahdollisuudet auttavat myös kivijalkamyymälää
Niemisen mukaan Ad Managerin kohdennusmahdollisuudet toimivat hyvin niin kivijalka- kuin verkkokaupankin näkökulmasta.
“Olemme tehneet alueellisia kampanjoita myymälöiden sijaintien mukaan ja erityisesti pienemmillä paikkakunnilla saamme hyvin paikalliset asiakkaat kiinni. Tähän mennessä olemme käyttäneet Sanoman tarjoamia valmiita kohdennuksia, mutta jatkossa aiomme hyödyntää Ad Managerissa myös omaa asiakasdataamme ja Mukautetut yleisöt -palvelua”, Nieminen kertoo.
Stemman markkinointitiimi optimoi mainonnan materiaaleja jatkuvasti, sillä laatua arvostava tiimi haluaa kampanjoihin parhaat mahdolliset materiaalit ja kampanjaviestit nopeillakin aikatauluilla.
“Teemme paljon testaamista ja Ad Managerin raportoinnin työkalut toimivat hyvin siinä apuna. Voimme jo kampanjan aikana tehdä tarvittavia muutoksia oikeaan suuntaan. Tulevaisuudessa tarkoituksena on testata Ad Managerin kautta myös videomainontaa. Odotan mielenkiinnolla, miten hyvin se toimii”, Nieminen toteaa.