Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Lehti-ilmoittelulla aloittanut Visit Satakunta on päätynyt monikanavaiseen mainontaan

Kampanjointi useissa kanavissa tuo tehokkaasti tuloksia. Tavoitteet, suunnittelu ja tulosten analysointi luotsaavat markkinoinnin toimenpiteitä jatkumona.
Visit Satakunta kansikuva
9.9.2021
Jaa:FacebookXLinkedin

Katso videolta mitä Teemu Janhunen, Sanomalta ja Terja Wahlberg, Satakunnan matkailuyrittäjistä ja Visit Satakunnasta juttelevat yhteistyöstään. Videolla Terja Wahlberg kertoo kuinka Visit Satakunnan markkinointia on kehitetty määrätietoisesti eteenpäin.

Visit Satakunta on Satakunnan matkailuyrittäjien markkinointinimi

Kokemäen alueelta alkujaan lähtenyt yhdistys on nykyisellään laajentunut Satakunnan matkailuyrittäjiksi ja se on perustettu 2014. Jäseninä on matkailualan yrittäjiä ja kuntia.

Sanoman kanssa on tehty aktiivista yhteistyötä erilaisten matkailuhankkeiden parissa. Hankkeiden yhteydessä on panostettu markkinointiin todenteolla.

"Yhdistyksen varat on mitä on, ja Sanoma on kyllä tosi hyvä yhteistyökumppani. Totesimme, että kun yhdistyksen budjetti on rajallinen, niin sillä rahalla mitä me voidaan käyttää markkinointiin, halutaan mahdollisimman suuri näkyvyys tietysty ja silloin ollaan päädytty Sanomaan", Terja Wahlberg kertoo.

"Sanomalla on tarjota laaja skaala tuotteita ja mainonnan mahdollisuuksia, on printtiä, televisiomainontaa, radiota ja digiä", Terja Wahlberg ynnää.

Printistä monikanavaiseen mainontaan

Visit Satakunta lähti alkujaan liikkeelle perinteisesti printtimainonnalla.

"Korona toi tullessaan myös meille ajatuksen siitä, että mitä muuta me voisimme tehdä, jotta tavoittaisimme ihmisiä edelleen. Haluamme tehdä Visit Satakuntaa tunnetuksi. Ei riitä, että meillä on hienot sivut jos kukaan ei niitä löydä. Yhdessä Sanoman kanssa sitten pohdimme uusia digimainonnan ratkaisuja", Terja Wahlberg kertoo.

Visit Satakunta banneri

Mainonnassa käytettiin värikkäitä ja huomiota herättäviä bannereita.

"Käynnistimme monikanavaisen kampanjan missä on natiivia, somenostoja, display-mainontaa, ja jälleenmarkkinointia, eikä printtimainontaakaan ole unohdettu,  mainoksiamme on  jopa Helsingin Sanomissa", Terja Wahlberg iloitsee.

Tutustu Visit Satakunnan natiiviartikkeleihin

Artikkelit tehtiin Sanoman sisältömarkkinoinnin ammattilaisten toimesta. Tiimi rekrytoi artikkeleihin haastateltavat, muotoili artikkeleiden rakenteen, suunnitteli ydinviestit, teki kuvasuunnitelmat ja tuotti sisällöt. Artikkelit julkaistiin IS.fi sivustolla.

Einari ja Reetta vinkkaavat Satakuntalaisia matkailukohteita joelta merelle

Mari ja Sami nauttivat Etelä-Satakunnan retkireiteistä

Kaisan 3 x monipuoliset vinkit perhelomaan Pohjois-Satakunnassa

Mainonnan tavoitteet ja kohdennukset mietittiin huolella

Mainonnan kohderyhmiä mietittiin työryhmän kanssa. Taustalla oli hankkeen aisaparina toimineen Satakunnan ammattikorkeakoulun  teettämä tutkimus, siitä mistä alueilta matkailijat Satakuntaan saapuvat. Tutkimuksen johdosta saatiin aluekohdennukset lähimaakuntiin eli Varsinais-Suomi, Pirkanmaa ja Uusimaa. Alueiden sisältä haettiin vielä tarkemmin kohdennusta, johon otettiin mukaan lapsiperheet, pariskunnat ja ystäväporukat. Kohdennusta haettiin myös teemoista, luonnosta ja kulttuurista kiinnostuneille. 

Tavoitteena oli myös, että ihmiset päätyvät Osta satakunnasta sivuille, Satakuntalaisten tuotteiden ja palveluiden pariin, joita voi ostaa verkosta. Natiiviartikkeleista puolestaan ohjataan Visit Satakunta sivuille ja näin ollen lukijat saavat paljon muutakin tietoa Satakunnasta. 

Sivustoanalytiikan ja mainonnan raporttien tulkitseminen kannattaa

"Saamme toki Sanoman kautta tulevat raportit mainonnan kampanjoiden tuloksista, mutta seuraamme myös kävijäliikennettä ja kävijöiden ohjautuvuutta osta satakunnasta sivustolla. Yrittäjille on tärkeää tietää kuinka paljon kävijöitä heidän palveluunsa päätyy", Terja Wahlberg kertoo.

"Tietenkin tutkimme myös muutoinkin Google Analyticsia ja mietimme näiden pohjalta mitä tehdään jatkossa. Erilaisten raporttien seuraaminen on aika haastavaa, mutta antaakin sitten todella paljon tietoa siitä mitä tehdä jatkossa. Analysoinnin avulla osaamme jatkossakin tehdä oikeita ratkaisuja", Terja Wahlberg tähdentää.

Kiinnostuitko monimediallisesta mainonnasta? Lataa maksuton Monimediallisen mainonnan opas, se auttaa sinua tekemään toimivia mediavalintoja ja onnistumaan kampanjoissasi entistä paremmin.

Lataa opas täältä

Tagit

Digiratkaisut Natiivimainonta Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

    Julkaistu
    26.9.2025
    Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland