Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Lehti-ilmoittelulla aloittanut Visit Satakunta on päätynyt monikanavaiseen mainontaan

Kampanjointi useissa kanavissa tuo tehokkaasti tuloksia. Tavoitteet, suunnittelu ja tulosten analysointi luotsaavat markkinoinnin toimenpiteitä jatkumona.
Visit Satakunta kansikuva
9.9.2021
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Tagit

Alueellinen mainonta Digiratkaisut Natiivimainonta Uutismedia

Katso videolta mitä Teemu Janhunen, Sanomalta ja Terja Wahlberg, Satakunnan matkailuyrittäjistä ja Visit Satakunnasta juttelevat yhteistyöstään. Videolla Terja Wahlberg kertoo kuinka Visit Satakunnan markkinointia on kehitetty määrätietoisesti eteenpäin.

Visit Satakunta on Satakunnan matkailuyrittäjien markkinointinimi

Kokemäen alueelta alkujaan lähtenyt yhdistys on nykyisellään laajentunut Satakunnan matkailuyrittäjiksi ja se on perustettu 2014. Jäseninä on matkailualan yrittäjiä ja kuntia.

Sanoman kanssa on tehty aktiivista yhteistyötä erilaisten matkailuhankkeiden parissa. Hankkeiden yhteydessä on panostettu markkinointiin todenteolla.

"Yhdistyksen varat on mitä on, ja Sanoma on kyllä tosi hyvä yhteistyökumppani. Totesimme, että kun yhdistyksen budjetti on rajallinen, niin sillä rahalla mitä me voidaan käyttää markkinointiin, halutaan mahdollisimman suuri näkyvyys tietysty ja silloin ollaan päädytty Sanomaan", Terja Wahlberg kertoo.

"Sanomalla on tarjota laaja skaala tuotteita ja mainonnan mahdollisuuksia, on printtiä, televisiomainontaa, radiota ja digiä", Terja Wahlberg ynnää.

Printistä monikanavaiseen mainontaan

Visit Satakunta lähti alkujaan liikkeelle perinteisesti printtimainonnalla.

"Korona toi tullessaan myös meille ajatuksen siitä, että mitä muuta me voisimme tehdä, jotta tavoittaisimme ihmisiä edelleen. Haluamme tehdä Visit Satakuntaa tunnetuksi. Ei riitä, että meillä on hienot sivut jos kukaan ei niitä löydä. Yhdessä Sanoman kanssa sitten pohdimme uusia digimainonnan ratkaisuja", Terja Wahlberg kertoo.

Visit Satakunta banneri

Mainonnassa käytettiin värikkäitä ja huomiota herättäviä bannereita.

"Käynnistimme monikanavaisen kampanjan missä on natiivia, somenostoja, display-mainontaa, ja jälleenmarkkinointia, eikä printtimainontaakaan ole unohdettu,  mainoksiamme on  jopa Helsingin Sanomissa", Terja Wahlberg iloitsee.

Tutustu Visit Satakunnan natiiviartikkeleihin

Artikkelit tehtiin Sanoman sisältömarkkinoinnin ammattilaisten toimesta. Tiimi rekrytoi artikkeleihin haastateltavat, muotoili artikkeleiden rakenteen, suunnitteli ydinviestit, teki kuvasuunnitelmat ja tuotti sisällöt. Artikkelit julkaistiin IS.fi sivustolla.

Einari ja Reetta vinkkaavat Satakuntalaisia matkailukohteita joelta merelle

Mari ja Sami nauttivat Etelä-Satakunnan retkireiteistä

Kaisan 3 x monipuoliset vinkit perhelomaan Pohjois-Satakunnassa

Mainonnan tavoitteet ja kohdennukset mietittiin huolella

Mainonnan kohderyhmiä mietittiin työryhmän kanssa. Taustalla oli hankkeen aisaparina toimineen Satakunnan ammattikorkeakoulun  teettämä tutkimus, siitä mistä alueilta matkailijat Satakuntaan saapuvat. Tutkimuksen johdosta saatiin aluekohdennukset lähimaakuntiin eli Varsinais-Suomi, Pirkanmaa ja Uusimaa. Alueiden sisältä haettiin vielä tarkemmin kohdennusta, johon otettiin mukaan lapsiperheet, pariskunnat ja ystäväporukat. Kohdennusta haettiin myös teemoista, luonnosta ja kulttuurista kiinnostuneille. 

Tavoitteena oli myös, että ihmiset päätyvät Osta satakunnasta sivuille, Satakuntalaisten tuotteiden ja palveluiden pariin, joita voi ostaa verkosta. Natiiviartikkeleista puolestaan ohjataan Visit Satakunta sivuille ja näin ollen lukijat saavat paljon muutakin tietoa Satakunnasta. 

Sivustoanalytiikan ja mainonnan raporttien tulkitseminen kannattaa

"Saamme toki Sanoman kautta tulevat raportit mainonnan kampanjoiden tuloksista, mutta seuraamme myös kävijäliikennettä ja kävijöiden ohjautuvuutta osta satakunnasta sivustolla. Yrittäjille on tärkeää tietää kuinka paljon kävijöitä heidän palveluunsa päätyy", Terja Wahlberg kertoo.

"Tietenkin tutkimme myös muutoinkin Google Analyticsia ja mietimme näiden pohjalta mitä tehdään jatkossa. Erilaisten raporttien seuraaminen on aika haastavaa, mutta antaakin sitten todella paljon tietoa siitä mitä tehdä jatkossa. Analysoinnin avulla osaamme jatkossakin tehdä oikeita ratkaisuja", Terja Wahlberg tähdentää.

Kiinnostuitko monimediallisesta mainonnasta? Lataa maksuton Monimediallisen mainonnan opas, se auttaa sinua tekemään toimivia mediavalintoja ja onnistumaan kampanjoissasi entistä paremmin.

Lataa opas täältä

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Markkinointitoimisto Parceron ja Sanoman välinen yhteistyö luo lisäarvoa asiakastyöhön

    Julkaistu
    17.5.2023

    Mainos- ja markkinointitoimistojen sekä Sanoman välinen yhteistyö pitää sisällään paljon muutakin kuin mediaostoja. Parceron kanssa se on ollut muun muassa yhdessä kehittymistä ja luovaa sparrausta. Lue lisää siitä, mitä lisäarvoa yhteistyömme on tuonut Parceron asiakastyöhön.

    Lue asiakastarina
  • Radion ohjelmayhteistyö ja digikampanja toivat Epassille hurjan määrän liikennettä ja liidejä

    Julkaistu
    9.5.2023

    ”Kun katsoo näitä lukuja, on vaikea olla hymyilemättä”, sanoo Epassi Groupin markkinointijohtaja Aleksi Miikkulainen.

    Lue asiakastarina
  • Radiota, digiä ja liikkuvaa kuvaa yhdistänyt Finnkinon joulukampanja onnistui yli odotusten

    Julkaistu
    21.4.2023

    Monikanavainen kampanja vahvisti positiivista mielikuvaa ja kasvatti käyntiaikomuksia Finnkinolla.

    Lue asiakastarina
  • Kainuun pelastuslaitos erottui videon keinoin

    Julkaistu
    30.3.2023

    Rekrytointivideo tavoitti Ruudun kautta alueellisesti juuri oikean kohderyhmän.

    Lue asiakastarina
  • BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla

    Julkaistu
    20.3.2023

    BookBeat panosti monikanavaiseen mainontaan ja brändin tunnettuuden kasvattamiseen uusilla markkinoilla yhteistyössä Sanoman kanssa.

    Lue asiakastarina
  • DNA:n erikoisartikkeli HS Visiossa keräsi yhdeksänkertaisen kävijämäärän tavoitelukuihin verrattuna

    Julkaistu
    15.3.2023

    DNA julkaisi Teknologiatrendit-raporttinsa joulukuussa kuudennen kerran. Raportin ympärille tuotetaan vuosittain erilaisia aktivoivia sisältöjä, artikkeleita, videomateriaalia ja somemarkkinointia. Tänä vuonna kokeiltiin ensimmäistä kertaa erikoisartikkelia HS Visiossa.

    Lue asiakastarina
  • Aluekohdennettu display-mainonta tuplasi kävijämäärän Kymppikylppäreiden verkkosivuilla

    Julkaistu
    8.3.2023

    "Iso oppi itselleni on ollut, että markkinointiin kannattaa satsata jo yrityksen ensitaipaleella", kertoo Kymppikylppäreiden Jussi Siikakoski.

    Lue asiakastarina
  • Sponsorointiyhteistyö ylitti kaikki Taksi Helsingin ja Urheilun ja liikunnan kulttuurikeskus Tahdon tavoitteet

    Julkaistu
    7.3.2023

    Natiiviartikkelit ohjasivat urheilijatarinoiden pariin ja toivat Taksi Helsingin ja Tahdon brändiviestit selkeinä esiin.

    Lue asiakastarina
  • Mainos Porilaisessa sai Pyöräpajan puhelimet soimaan

    Julkaistu
    7.3.2023

    Pormestarinluodon asukasyhdistyksen Pyöräpaja sai vauhtia toimintaansa lehtimainoksilla Porilaisessa. Mainoksiin käytetty investointi kuittautui nopeasti takaisin ja pajalle tärkeitä pyörälahjoituksia tehtiin ennätysmääriä.

    Lue asiakastarina
    pormestarinluodon_artikkelikuva.jpg
  • Kiinnostava tarina, teemaan sopivat tähdet ja aitous – eli brändiviihdettä parhaimmillaan

    Julkaistu
    20.2.2023

    Mutin Henri & Sirly Italiassa -brändiviihdeohjelma nousi marraskuun toiseksi katsotuimmaksi ruokaohjelmaksi Ruudussa. Erottuvat videoratkaisut ja vahva ohjaus sisällön pariin saivat katsojatavoitteet ylittymään reippaasti.

    Lue asiakastarina
  • Xploran natiivikampanja tavoitti kohderyhmän tehokkaasti

    Julkaistu
    13.2.2023

    Näyttävä erikoisartikkeli lasten kellopuhelimista tavoitti monikymmenkertaisesti lukijoita keskimääräisiin lukuihin verrattuna.

    Lue asiakastarina
  • Hesarin monikanavaisen etusivun avulla huimiin tuloksiin – Lumoral 14-kertaisti myyntinsä

    Julkaistu
    7.2.2023

    Etusivun natiivimainoksella saatiin herätettyä juuri oikeanlaista kiinnostusta oikeassa kohderyhmässä. 

    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 8,40 snt/min, (sis. alv 24%)
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland