Lidlin operettihenkinen radiospotti sai korvat hörölle
Lidlin tämänvuotinen pääsiäisen radiokampanja jatkoi samaa teemaa kuin vuoden 2023 pääsiäisen spotti, joka voitti hiljattain kultaa Vuoden huippujen Ääni-sarjassa.
”Halusimme tehdä samantyyppisen, mutta himpun verran pirtsakamman toteutuksen. Viimevuotisessa spotissa oli enemmän teatraalisuutta. Tämänvuotisessa oli iloisempi kaiku. Se noudattelee tunnelmaltaan lidlmäistä spottia, jossa uskalletaan heittäytyä”, kertoo Lidlin Head of Marketing Jonna Musa.
”Tavoitteemme oli hyvin suoraviivainen. Halusimme erottautua ja herättää tietoisuutta siitä, että pääsiäisherkut ovat nyt Lidlissä. Pääsiäisen tuotannoissa hyödynsimme kansainvälistä yhteistyötä, mutta pääsiäisen radiospotin pitää kuitenkin huokua Suomen Lidlin fiilistä, tarjota pilkettä silmäkulmaan ja olla iloinen haastaja”, Musa kuvailee.
Tuloksia ei ole vielä kerrottavana numeroiden valossa, mutta kampanja on huomattu hyvin ja saanut paljon positiivista palautetta siitä, että se erottuu edukseen radion äänivirrasta.
”Radio tulee olemaan jatkossakin mediavalikossamme. Tavoitamme sitä kautta hyvin tietyt kohderyhmät.”
Onnea Lidl ja mainostoimisto Folk!
Raadin kommentit
Lidl on käyttänyt radiospotissaan luovasti hyväkseen radiomainonnan vahvuuksia.
Spotit jättivät vahvan muistijäljen. Pääsiäisherkut kannattaa todellakin hankkia Lidlistä.
Operettihenkiset spotit erottautuivat ja ilahduttivat.