Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Ohjelmayhteistyö Diilin kanssa välitti tehokkaasti Fennian viestiä yrittäjyyden puolestapuhujana

Ohjelmayhteistyö kasvatti kiinnostusta ja paransi Fennian brändimielikuvaa.
Case Fennia Diili hero
7.6.2021
Jaa:FacebookXLinkedin

Diili on luonteva ympäristö Fennian viesteille

Ohjelmayhteistyön tavoitteena on Fennian tunnettuuden kasvattaminen ja vaikuttaminen brändimielikuvaan. 

Erityisesti haluttiin vahvistaa yrittäjyysmielikuvaa kiinnittymällä Diiliin, jonka idea pohjautuu vahvasti yritteliäisyydelle ja on siksi luonteva ympäristö Fennian viesteille. Ohjelmassa haettiin kehitysjohtajaa juontaja Jaajo Linnonmaan firmaan ja katsottiin tulevaisuuteen, mikä tukee myös Fennian arvoja.

”Valitsemme ohjelmayhteistyöt kahdesta näkökulmasta: haluamme rakentaa niillä tunnettuutta niin, että olemme ihmisten mielissä ja valintalistoilla, kun tulee se hetki, että pitää pohtia vakuutusasioita. Haluamme myös, että ohjelmayhteistyö sopii hyvin yhteen brändin kanssa. Diili sopi meille kuin nenä naamaan, sillä Fennialla on vahvat yrittäjyyden juuret. Diilissä kannustetaan tekemään ratkaisuja, kokeilemaan ja menemään rohkeasti eteenpäin. Se sopii hyvin siihen sanomaan, jota haluamme kertoa”, kertoo Fennian markkinointijohtaja Selja Kohonen.

Kaikkien Fennian tekemien toimenpiteiden tavoitteena on vahvistaa tunnesidettä asiakkaisiin.

”Jos omat asiakkaamme kokevat viestimme osuvaksi, mukanaolo Diilissä vahvistaa parhaimmillaan sitä tunnetta, että he ovat tehneet oikean valinnan”, Kohonen sanoo. 

Ohjelmayhteistyöhön sisältyi TV-tunnisteet ohjelman ensiesityksissä ja pikauusinnoissa, Ruutu-tunniste jaksojen alussa ja lyhyissä sisällöissä sekä katkopromo Ruudussa.

Kokonaisuuteen kuului myös ohjelmayhteistyö Radio Suomipop Aamulypsyssä, johon sisältyi ohjelmayhteistyötunnisteet Aamulypsyssä, promospotti Radio Suomipopilla ja Suplassa, kiinteä promobanneri Suplassa, cross-screen paraati Sanoman verkostossa sekä Fennian kampanjasivu ”Mikä sinua motivoi menemään eteenpäin tulevaisuudessa?”

Aamulypsy aktivoi kuuntelijoita Fennian kampanjasivulle kertomaan motiiveistaan ja osallistumaan tulevaisuustonnin arvontaan.

Case-Fennia-kollaasi.png

Ohjelmayhteistyö kasvatti kiinnostusta ja paransi brändimielikuvaa

Diili tavoitti viikoittain keskimäärin 822 000 katsojaa (10+) Nelosella Jimillä ja Ruudussa. Eniten katsojia oli 25–54-vuotiaiden naisten kohderyhmässä (Lähde: Finnpanel Oy, Total TV -tutkimus, AdEdge VOD, helmi-toukokuu 2021.) Ohjelmaa seurattiin kauden aikana erityisen innokkaasti Ruudussa. Ruutu-käynnistyksiä oli kauden aikana noin 2,3 miljoonaa.

Ohjelmayhteistyötutkimuksen mukaan Fennian mainontaa muisti nähneensä 47 % vastaajista. Diiliä säännöllisesti seuranneista Fennian mainontaa muisti nähneensä 78 % ja Fennian kohderyhmään kuuluvista 67 %.

Ohjelmaa ainakin silloin tällöin seuranneista katsojista 68 % koki Fennian sopivan erittäin tai melko hyvin Diilin yhteistyökumppaniksi. Fennian kohderyhmään kuuluvista 80 % oli tätä mieltä.

”Ohjelmassa etsitään yrittäjähenkistä ihmistä ja ohjelman luonteen vuoksi mainonta sopii ohjelmaan.”

“Uudet yrittäjät tarvitsevat ketterää vakuuttamista.”

”Laadukas meininki molemmilla ja ammatillinenkin yhteys ohjelman, mainostajan ja jopa minun välillä.”

Kohderyhmään kuuluvista 39 % koki, että ohjelmayhteistyö paransi heidän mielikuvaansa Fenniasta. Yritys koettiin uudistuneeksi ja mielenkiintoiseksi.

Jopa 58 % vastaajista koki Fennian luontevaksi yhteistyökumppaniksi. Erityisesti yrittäjähenkisyys yhdisti Fenniaa ja Diiliä.

Väittämäpatteristossa erityisesti mainonnan sopivuus ohjelmaan nousi yli tietopankkikeskiarvojen.

”Meillä oli tavoitteena tunnettuuden kasvattaminen, ja saimme sen kehittymään hyvin. Viestimme yrittäjyyden puolesta puhumisesta välittyi erinomaisesti. Avoimessa palautteessa tuli kommenttina, että Fennia on vakuutusyhtiö, joka haluaa kannustaa näkemään mahdollisuuksia. Olimme tosi iloisia, että brand match toimi. Ei ole aina itsestään selvää, että brändimielikuva saadaan loksahtamaan kohdalleen.”

Kohonen on tyytyväinen yhteistyöhön Sanoman kanssa.

”Sanomalla ollaan proaktiivisia ja ehdotetaan kaikkea uutta, mikä on tosi tärkeää. Omassa työssäni on niin monta rautaa tulessa, etten ehdi aina kaikkea selvittämään. Ymmärrys siitä, mitä tavoittelemme brändimielikuvan puolella, on yhteistyön myötä kehittynyt. Sanomalla on tarjota koko myyntiputkeemme erilaisia ratkaisuja, sekä täsmäiskuja että laajaa peittoa.”

Meillä oli tavoitteena tunnettuuden kasvattaminen, ja saimme sen kehittymään hyvin. Viestimme yrittäjyyden puolesta puhumisesta välittyi erinomaisesti. Olimme tosi iloisia, että brand match toimi. 

Selja Kohonen
Markkinointijohtaja
Fennia

Katso myös: 

Fennian asiakaskokemuksen lähtökohtina ovat sujuvuus, ymmärrettävyys ja empatia

Kiinnostuitko? 

Tutustu ohjelmayhteistyön vaihtoehtoihin

Tagit

Kohderyhmänä B2B Audio & radio TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

    Julkaistu
    14.11.2025
    Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
    Lue asiakastarina
  • Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

    Julkaistu
    6.11.2025
    Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • UPM Communication Papers kokosi ympärilleen paperinrakastajien kansainvälisen yhteisön

    Julkaistu
    3.11.2025
    Paper to Me antaa äänen printtimediaan uskoville kansainvälisille mielipidejohtajille. Sarja on onnistunut yhteisön rakentamisessa ja paperia koskevan puhetavan muuttamisessa.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Monikanavainen kampanja ylitti odotukset – Haaga-Helia tavoitti nuoret luovalla tavalla Sanoman avulla

    Julkaistu
    29.9.2025
    Kun nuorten tavoittaminen vaatii yhä luovempia ratkaisuja, Haaga-Helia tarttui rohkeasti radio- ja festivaaliyhteistyöhön Sanoman kanssa. Tuloksena oli kampanja, joka vahvisti brändiä ja ylitti kaikki asetetut tavoitteet.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland