Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Ohjelmayhteistyö Diilin kanssa välitti tehokkaasti Fennian viestiä yrittäjyyden puolestapuhujana

Ohjelmayhteistyö kasvatti kiinnostusta ja paransi Fennian brändimielikuvaa.
Fennia-hero.jpg
7.6.2021
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Tagit

TV & video

Tavoite

Ohjelmayhteistyön tavoitteena on Fennian tunnettuuden kasvattaminen ja vaikuttaminen brändimielikuvaan. 

Erityisesti haluttiin vahvistaa yrittäjyysmielikuvaa kiinnittymällä Diiliin, jonka idea pohjautuu vahvasti yritteliäisyydelle ja on siksi luonteva ympäristö Fennian viesteille. Ohjelmassa haettiin kehitysjohtajaa juontaja Jaajo Linnonmaan firmaan ja katsottiin tulevaisuuteen, mikä tukee myös Fennian arvoja.

”Valitsemme ohjelmayhteistyöt kahdesta näkökulmasta: haluamme rakentaa niillä tunnettuutta niin, että olemme ihmisten mielissä ja valintalistoilla, kun tulee se hetki, että pitää pohtia vakuutusasioita. Haluamme myös, että ohjelmayhteistyö sopii hyvin yhteen brändin kanssa. Diili sopi meille kuin nenä naamaan, sillä Fennialla on vahvat yrittäjyyden juuret. Diilissä kannustetaan tekemään ratkaisuja, kokeilemaan ja menemään rohkeasti eteenpäin. Se sopii hyvin siihen sanomaan, jota haluamme kertoa”, kertoo Fennian markkinointijohtaja Selja Kohonen.

Kaikkien Fennian tekemien toimenpiteiden tavoitteena on vahvistaa tunnesidettä asiakkaisiin.

”Jos omat asiakkaamme kokevat viestimme osuvaksi, mukanaolo Diilissä vahvistaa parhaimmillaan sitä tunnetta, että he ovat tehneet oikean valinnan”, Kohonen sanoo. 

Ratkaisu

Ohjelmayhteistyö Diilissä 22.2.– 26.4.2021. Yhteistyöhön sisältyi TV-tunnisteet ohjelman ensiesityksissä ja pikauusinnoissa, Ruutu-tunniste jaksojen alussa ja lyhyissä sisällöissä sekä katkopromo Ruudussa.

Kokonaisuuteen kuului myös ohjelmayhteistyö 12.4.– 25.4.2021 Radio Suomipop Aamulypsyssä, johon sisältyi ohjelmayhteistyötunnisteet Aamulypsyssä, promospotti Radio Suomipopilla ja Suplassa, kiinteä promobanneri Suplassa, cross-screen paraati Sanoman verkostossa sekä Fennian kampanjasivu ”Mikä sinua motivoi menemään eteenpäin tulevaisuudessa?”

Aamulypsy aktivoi kuuntelijoita Fennian kampanjasivulle kertomaan motiiveistaan ja osallistumaan tulevaisuustonnin arvontaan.

Tulokset

Case-Fennia-kollaasi.png

Diili tavoitti viikoittain keskimäärin 822 000 katsojaa (10+) Nelosella Jimillä ja Ruudussa. Eniten katsojia oli 25–54-vuotiaiden naisten kohderyhmässä (Lähde: Finnpanel Oy, Total TV -tutkimus, AdEdge VOD, helmi-toukokuu 2021.) Ohjelmaa seurattiin kauden aikana erityisen innokkaasti Ruudussa. Ruutu-käynnistyksiä oli kauden aikana noin 2,3 miljoonaa.

Ohjelmayhteistyötutkimuksen mukaan Fennian mainontaa muisti nähneensä 47 % vastaajista. Diiliä säännöllisesti seuranneista Fennian mainontaa muisti nähneensä 78 % ja Fennian kohderyhmään kuuluvista 67 %.

Ohjelmaa ainakin silloin tällöin seuranneista katsojista 68 % koki Fennian sopivan erittäin tai melko hyvin Diilin yhteistyökumppaniksi. Fennian kohderyhmään kuuluvista 80 % oli tätä mieltä.

”Ohjelmassa etsitään yrittäjähenkistä ihmistä ja ohjelman luonteen vuoksi mainonta sopii ohjelmaan.”

“Uudet yrittäjät tarvitsevat ketterää vakuuttamista.”

”Laadukas meininki molemmilla ja ammatillinenkin yhteys ohjelman, mainostajan ja jopa minun välillä.”

Kohderyhmään kuuluvista 39 % koki, että ohjelmayhteistyö paransi heidän mielikuvaansa Fenniasta. Yritys koettiin uudistuneeksi ja mielenkiintoiseksi.

Jopa 58 % vastaajista koki Fennian luontevaksi yhteistyökumppaniksi. Erityisesti yrittäjähenkisyys yhdisti Fenniaa ja Diiliä.

Väittämäpatteristossa erityisesti mainonnan sopivuus ohjelmaan nousi yli tietopankkikeskiarvojen.

”Meillä oli tavoitteena tunnettuuden kasvattaminen, ja saimme sen kehittymään hyvin. Viestimme yrittäjyyden puolesta puhumisesta välittyi erinomaisesti. Avoimessa palautteessa tuli kommenttina, että Fennia on vakuutusyhtiö, joka haluaa kannustaa näkemään mahdollisuuksia. Olimme tosi iloisia, että brand match toimi. Ei ole aina itsestään selvää, että brändimielikuva saadaan loksahtamaan kohdalleen.”

Kohonen on tyytyväinen yhteistyöhön Sanoman kanssa.

”Sanomalla ollaan proaktiivisia ja ehdotetaan kaikkea uutta, mikä on tosi tärkeää. Omassa työssäni on niin monta rautaa tulessa, etten ehdi aina kaikkea selvittämään. Ymmärrys siitä, mitä tavoittelemme brändimielikuvan puolella, on yhteistyön myötä kehittynyt. Sanomalla on tarjota koko myyntiputkeemme erilaisia ratkaisuja, sekä täsmäiskuja että laajaa peittoa.”

Meillä oli tavoitteena tunnettuuden kasvattaminen, ja saimme sen kehittymään hyvin. Viestimme yrittäjyyden puolesta puhumisesta välittyi erinomaisesti. Olimme tosi iloisia, että brand match toimi. Sanomalla on tarjota koko myyntiputkeemme erilaisia ratkaisuja, sekä täsmäiskuja että laajaa peittoa.

Selja Kohonen
Markkinointijohtaja
Fennia

Katso myös: 

Fennian asiakaskokemuksen lähtökohtina ovat sujuvuus, ymmärrettävyys ja empatia

Kiinnostuitko? 

Tutustu ohjelmayhteistyön vaihtoehtoihin

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Elämäsi diilit – Remax ottaa kaiken irti ohjelmayhteistyöstään Diilin kanssa

    Julkaistu
    29.5.2023

    Yrittäjähenkinen tekemisen meininki sopii hyvin Remaxille, joka on keskittänyt alkuvuoden markkinointitoimenpiteensä Diilin ympärille.

    Lue asiakastarina
  • Vain elämää -ohjelmayhteistyö on kasvattanut Pelastakaa Lasten saamien lahjoitusten määrää vuosi vuodelta

    Julkaistu
    8.5.2023

    Oma erikoisjakso on oiva tapa kertoa järjestön tekemästä työstä ja sen merkityksestä apua tarvitsevien lasten elämään.

    Lue asiakastarina
  • PostNordin Lähiboksi sai hyvää näkyvyyttä Susijengin pelissä

    Julkaistu
    5.5.2023

    Sponsorointiyhteistyö sujahti luontevaksi osaksi studiolähetystä.

    Lue asiakastarina
  • Radiota, digiä ja liikkuvaa kuvaa yhdistänyt Finnkinon joulukampanja onnistui yli odotusten

    Julkaistu
    21.4.2023

    Monikanavainen kampanja vahvisti positiivista mielikuvaa ja kasvatti käyntiaikomuksia Finnkinolla.

    Lue asiakastarina
  • Kainuun pelastuslaitos erottui videon keinoin

    Julkaistu
    30.3.2023

    Rekrytointivideo tavoitti Ruudun kautta alueellisesti juuri oikean kohderyhmän.

    Lue asiakastarina
  • BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla

    Julkaistu
    20.3.2023

    BookBeat panosti monikanavaiseen mainontaan ja brändin tunnettuuden kasvattamiseen uusilla markkinoilla yhteistyössä Sanoman kanssa.

    Lue asiakastarina
  • Kiinnostava tarina, teemaan sopivat tähdet ja aitous – eli brändiviihdettä parhaimmillaan

    Julkaistu
    20.2.2023

    Mutin Henri & Sirly Italiassa -brändiviihdeohjelma nousi marraskuun toiseksi katsotuimmaksi ruokaohjelmaksi Ruudussa. Erottuvat videoratkaisut ja vahva ohjaus sisällön pariin saivat katsojatavoitteet ylittymään reippaasti.

    Lue asiakastarina
  • Sanoman ja Ifolorin yhteistyönä syntyy inspiroivia sisältöjä liikkuvan kuvan ja natiiviartikkelien keinoin

    Julkaistu
    20.1.2023

    Sanoman ja Ifolorin sisältömarkkinointiyhteistyö tarjoaa ideoita Ifolorin kuvatuotteiden monipuoliseen hyödyntämiseen ja varmistaa kävijävirran verkkokauppaan.

    Lue asiakastarina
  • Oma ohjelma Ruudussa toi Batteryn brändin näyttävästi esiin

    Julkaistu
    25.10.2022

    Battery-energiajuoma haluaa olla mukana hyvinvointiteemoissa, kuten liikunnassa ja jaksamisessa. Syntyi Battery Padel Tour -turnaus, jonka ottelut olivat katsottavissa Ruudussa neljänä viikonloppuna.

    Lue asiakastarina
    Case Battery Padel Tour artikkelikuva
  • Monimediatutkimus auttoi Metsien Suomi -viestintähankkeen vaikuttavuuden mittaroinnissa

    Julkaistu
    25.10.2022

    Metsien Suomi on metsäalan yhteinen viestintähanke, jonka tehtävänä on kertoa pohjoisten metsien käytön kestävyydestä ja käytön tarjoamista ratkaisuista. Se haluaa tarjota myös faktatietoa Suomen metsistä ja niiden hoidosta. Ennen kaikkea hankkeen päämääränä on saada meidät kiinnittämään huomiota siihen, kuinka metsät ovat meillä Suomessa kaikessa mukana.

    Lue asiakastarina
    metsiensuomi_asiakasrefe.jpg
  • K-ryhmän teko suomalaisen ruokakulttuurin puolesta erottui edukseen

    Julkaistu
    21.9.2022

    Tähtikokkien Bocuse d’Or -ohjelma ja liittyvät sisällöt saivat erinomaisen huomioarvon ruokasisällöistä kiinnostuneiden pääkohderyhmässä.

    Lue asiakastarina
    Case Bocuse dÓr hero
  • Suomen Akut Oy:n menestys piilee laadukkaassa asiakaspalvelussa ja onnistuneessa mainonnassa

    Julkaistu
    1.7.2022

    Kutsumme itseämme kasvuyritykseksi. Viime vuonna liikevaihdon kehitys oli 70 % luokkaa ja kasvoi neljä miljoonaa euroa. Uskomme ja myös tiedämme, että kasvun ja menestyksen salaisuus piilee laadukkaassa asiakaspalvelussa mutta myös onnistuneessa mainonnassa.

    Lue asiakastarina
    Suomen_akut_oy_artikkelikuva.jpg
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 0,0835 eur/puhelu + 0,1669 eur/min, sis. alv 24%
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland