Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Satakunnan Syöpäyhdistyksen uudistettu elämä-asiakaslehti sai lämpimän vastaanoton

Elämä-lehti tehtiin yhteistyössä Satakunnan Kansan kanssa monipuoliseen viestintätarpeeseen. Se sai positiivista palautetta niin yhdistyksen jäseniltä kuin lahjoittajiltakin.
SAtakunnan syöpäyhdistys kansikuva
25.6.2020
Jaa:FacebookXLinkedin

Satakunnan Syöpäyhdistyksen viestintää ohjaa visio hyvästä elämästä ilman syöpää ja syövästä huolimatta.

”Kantava ajatuksemme on, että syöpädiagnoosin saatuaan ihminen ei ole yksin. Hän saa halutessaan tukea syöpäyhdistyksestä ja sairautta voi jakaa ammattilaistemme kanssa,” kertoo Satakunnan Syöpäyhdistyksen toiminnanjohtaja Marja-Liisa Ala-Luopa.

Toinen viestinnän teema koskee syövän ennalta ehkäisyä ja varhaista toteamista, jotta yhä harvempi sairastuisi tulevaisuudessa. Lisäksi yhdistys viestii lahjoitusmahdollisuuksista ja siitä, miten lahjoitukset käytetään syöpäpotilaiden tukemiseksi.

Satakunnan Syöpäyhdistyksellä on monenlaista toimintaa, josta halutaan kertoa sekä syöpään sairastuneille, omaisille että lahjoittajille. Yhdistys järjestää muun muassa vertaistukiryhmiä, taideterapiaa, hoitajakeskusteluja sekä muuta toimintaa, josta sairastunut voi valita itselleen sopivalta tuntuvaa tukea.

Monipuoliseen viestintätarpeeseen Satakunnan Syöpäyhdistys toteutti Satakunnan Kansan kanssa 20-sivuisen asiakaslehden maaliskuussa 2020.

Yhdistyksen visio hyvästä elämästä lehden kantavaksi teemaksi

Satakunnan Syöpäyhdistys on julkaissut aiemmin Syöpäsanomat-lehteä. Lehden konsepti ja ulkoasu uudistettiin yhteistyössä Satakunnan Kansan kanssa. Visio syöpäyhdistysten hyvästä elämästä kiteytettiin uuden lehden nimeen: julkaisun nimeksi tuli elämä. Tutustu Satakunnan Syöpäyhdistyksen elämä-lehteen täällä.

Elämä-lehden sisällön tuottivat Syöpäyhdistyksen eri alojen asiantuntijat sekä Satakunnan Kansan sisältömarkkinoinnin tuottajat. Jutut tukivat yhdistyksen visiota kertoen saatavilla olevista tukivaihtoehdoista, kuntoutuksesta, lahjoitustavoista ja syövän ennaltaehkäisystä.
Syöpäyhdistyksen lehti

Ala-Luopa kiittää Satakunnan Kansan sisällöntuottajia hyvästä yhteistyöstä.

”Pidin kovasti tavasta, jolla artikkelit kirjoitettiin. Ne olivat asiapitoisia ja kivoja, vaikka ensin jännitinkin tuleeko niistä liian kevyitä. Ajatuksemme ja mielipiteemme otettiin hyvin huomioon”, kertoo Ala-Luopa.

Elämä-lehdelle haluttiin laajaa alueellista näkyvyyttä yhdistyksen toimialueella, joten se jaettiin Jätti-Porilaine lehden välissä. Jätti-Porilaine jaetaan Satakunnan Kansan tilaajien lisäksi useassa satakuntalaisessa kunnassa ei-tilaajille, kaikkiaan 80 000 kotitalouteen.

Lisäksi Satakunnan Kansan tuottamat kolme artikkelia julkaistaan Satakunnan Kansan uutissivustolla kevään ja kesän aikana hiukan muokattuina. Artikkelit ohjaavat lukijoita elämä-lehden verkkojulkaisuun pitkin kesää.

Lehti onnistui välittämään toivon tunteen

Yhdistyksen saama palaute uudistetusta lehdestä on ollut positiivista. Monipuolinen toiminta on saanut laajaa näkyvyyttä ja palautetta on tullut niin jäseniltä kuin lahjoittajiltakin. Ihmiset ovat tukeneet yhdistystä taloudellisesti ja hoitajat ovat vastaanottaneet puheluja lehden tuoman näkyvyyden myötä.

”Ihmiset odottavat, että meiltä saa toivoa ja iloakin vaikeisiin hetkiin. Saimme hyvää palautetta nimenomaan lehden positiivisuudesta ja siitä, että toivon ja ilon näkökulma välittyi artikkeleista. Tämä oli meille parasta”, iloitsee Ala-Luopa.

Erityisesti lehden tekemisen vaivattomuus yllätti Ala-Luopan.

"Vaikka tuotimme lehteen sisältöä myös itse ja toimikuntamme myi lehden mainospaikat, kokonaisuus oli todella vaivaton toteuttaa. Yhteistyö Satakunnan Kansan kanssa sujui erittäin hyvin ja heillä oli ymmärrys siitä, mikä tässä on tärkeää ja miten lehden tuotantoprosessi täytyy viedä läpi. Tuli tunne, että tämä on todella helppoa."

Marja-Liisa Ala-Luopa
Marja-Liisa Ala-Luopa
Toiminnanjohtaja
Satakunnan Syöpäyhdistys

”Oli mahtavaa, että Satakunnan Syöpäyhdistys lähti rohkeasti kokeilemaan uudenlaista konseptia asiakaslehden tekoon. Tulokset puhuvat puolestaan." kuvaa Satakunnan Kansan Myyntipäällikkö Minna Sookari .

"Sisältömarkkinoinnin ammattilaisten kanssa tehty yhteistuotanto vapauttaa yhdistyksen aikaa, jolloin se voi keskittyä ydintekemiseensä. Ammattitaitoisilla sisällöntuottajilla on ymmärrys siitä, miten lehdestä luodaan kiinnostava kokonaisuus ja kuinka se tuotetaan kivuttomasti kannesta takasivuun asti.

Hyvä sisältö ei yksinään riitä. Jotta se voi vaikuttaa, on tarinoiden mentävä sinne, missä kuulijat ovat. Tällöin se saa aikaan halutun vaikutuksen ihmisissä, liikuttaa ja koskettaa.”

Sydämemme sykkii haasteille. Intohimomme ja luovuutemme ovat käytettävissäsi.

Tutustu luoviin ratkaisuihimme.

Tagit

Sisältömarkkinointi

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • UPM Communication Papers kokosi ympärilleen paperinrakastajien kansainvälisen yhteisön

    Julkaistu
    3.11.2025
    Paper to Me antaa äänen printtimediaan uskoville kansainvälisille mielipidejohtajille. Sarja on onnistunut yhteisön rakentamisessa ja paperia koskevan puhetavan muuttamisessa.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Terveystalo nousi vaihdevuosien ajatusjohtajaksi

    Julkaistu
    30.10.2025
    Terveystalo halusi vaikuttaa yhteiskunnalliseen epäkohtaan ja tavoitella näkyvyyden ja liiketoimintavaikutusten lisäksi ajatusjohtajuutta.
    Lue asiakastarina
  • LUT-yliopiston ja LAB-ammattikorkeakoulun Haku-Ankka-liite herätti positiivista huomiota

    Julkaistu
    26.2.2025
    ”Idea tehdä jotain tavanomaisesta koulutusmarkkinoinnista poikkeavaa on ollut kannattava panostus, joka on huomattu laajalti”, markkinointipäällikkö Aino Pokela kertoo.
    Lue asiakastarina
  • Älyvapaapäivä oli yksi DNA:n vuoden onnistuneimpia kampanjoita myös kaupallisesti

    Julkaistu
    7.2.2025
    Kampanja erottui edukseen, herätti positiivisia ajatuksia ja tunteen, että DNA pitää huolta ja välittää asiakkaistaan.
    Lue asiakastarina
  • Rovio houkutteli kansainvälisiä osaajia videosarjalla

    Julkaistu
    19.6.2024
    Rovio on yksi Suomen kansainvälisesti tunnetuimmista yrityksistä, joka rekrytoi osaajia koko maailmasta. Rovio tarvitsi työnantajabrändäykseen sisältöä, joka herättäisi kiinnostuksen paitsi Rovioon, myös pohjoisessa asumiseen.
    Lue asiakastarina
    Case Rovio
  • UPM kaappasi kansainvälisten B2B-päättäjien huomion

    Julkaistu
    17.6.2024
    UPM nappasi yrityspäättäjien huomion strategisen oivalluksen ja vaikuttavan monikanavasisällön avulla.
    Lue asiakastarina
    UPM nappasi yrityspäättäjien huomion strategisen oivalluksen ja vaikuttavan monikanavasisällön avulla.
  • Ulkoministeriö teki rohkean uudistuksen vaativalle kansainväliselle kohderyhmälle

    Julkaistu
    17.6.2024
    This is Finland -maakuvalehti ja siihen liittyvät verkkosisällöt raikastuivat monimuotoisemmaksi, kulttuurivetoisemmaksi ja visuaalisemmaksi.
    Lue asiakastarina
    Case Ulkoministeriö - This Is Finland
  • Noblessa vaihtoi taktisen viestin tunteeseen

    Julkaistu
    17.6.2024
    Saksalainen keittiöbrändi Noblessa halusi erottua kilpailijoistaan ja kasvattaa preferenssiä.
    Lue asiakastarina
    Case Noblessa
  • Fortum loi pohjoismaisen sisältömarkkinointimallin

    Julkaistu
    17.6.2024
    Uudenlaiset sisältömuodot herättivät Fortumin B2C- ja B2B-yleisöjen huomion.
    Lue asiakastarina
    Case Fortum
  • Asiakasmedia elää todeksi Avainapteekkien brändilupausta

    Julkaistu
    17.6.2024
    Asiakasmedia vahvistaa Avainapteekkien brändiä, auttaa erottumaan ja edistää myyntiä.
    Lue asiakastarina
    Case Avainapteekit - asiakasmedia elää todeksi brändilupausta
  • Ruohonjuuri uudisti tavan puhua heimolleen

    Julkaistu
    17.6.2024
    Ruohonjuuren asiakaslehden uudistus vastasi uusien kohderyhmien tarpeisiin.
    Lue asiakastarina
    Case Ruohonjuuri - asiakaslehti
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland