Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Verkkokauppa.comin 30-vuotiskampanja erottuu ja tarjoaa aitoa 90-luvun tunnelmaa

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Syyskuun valinta on Verkkokauppa.comin Back to '92.
Verkkokauppa Kuukauden kamppis
6.10.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

Verkkokauppa.com täytti vuonna 2022  pyöreät 30 vuotta.

”Moni kaupallinen toimija juhlistaa syntymäpäiviään kertomalla, kuinka vanhoja he ovat. Me päädyimme kertomaan, milloin meidät on perustettu. Kampanjan konsepti syntyi tästä: mitä jos matkustettaisiin ajassa taaksepäin vuoteen 1992”, kertoo Verkkokauppa.comin markkinointi- ja viestintäjohtaja Seppo Niemelä.

Keskeisenä tavoitteena oli saada tarina jäämään ihmisten mieliin.

”Kampanjamme aikana on pyörinyt aika monta muutakin synttärikampanjaa. Halusimme, että tämä erottautuisi muista ja jäisi mieleen positiivisella tavalla. Ylätason brändikampanjoissa ensimmäinen askel on erottautuminen. Siinä tämä konsepti on onnistunut varsin hyvin.”

Kampanja tulee jatkumaan ainakin loppuvuoden ajan. Viestiä on rummutettu useassa kanavassa Verkkokauppa.comin omasta sivustosta onlinekanaviin.

”Päämediana on tv- ja onlinevideo peittoa rakentamassa. Muissa kanavissa ohjataan taktisin viestien liikennettä sivuillemme.”

Back to '92 -kampanjafilmi on kerännyt poikkeuksellisen paljon kiittävää palautetta.

”Tänä päivänä palautetta tulee herkemmin, jos kampanjassa ärsyttää jokin. Positiivista palautetta hyvästä sisällöstä tulee aika harvoin. Tämä kampanja on selkeästi osunut jonkinlaiseen hermosuoneen. Niiden neljän vuoden aikana, jotka olen ollut Verkkiksestä, tästä kampanjasta on tullut ylivoimaisesti eniten palautetta”, Niemelä kertoo.

Liikkuva kuva on Verkkokauppa.comille brändinrakennuksen pääkanava.

”Haluamme kertoa sen kautta tarinaa, joka jättää brändistä pidemmän muistijäljen. Asiakkailla ei ole tarvetta ostaa tuotteitamme viikoittain tai edes kuukausittain. Kuluttajaelektroniikassa laitteiden vaihtovälit ovat parhaimmillaankin 3‒4 vuotta, kodinkoneiden vieläkin harvemmin. Toki Verkkiksen valikoimiin on tullut paljon muitakin tuotteita. Kun tarve tulee, on hyvä olla kuluttajan mielessä.”

Konseptin takana mainostoimisto Folk ja tuotantoyhtiönä toimi Directors Guild.

”Erityismaininnan ansaitsee ohjaaja Miikka Lommi ja lavastuksen puolella tehty työ, jossa onnistuttiin luomaan todella autenttinen tunnelma pienintä yksityiskohtaa myöden. Kaikki hyllyihin laitetut pienet tavarat olivat aitoa 90-lukua. 1980-luvun alussa syntyneenä tuntui siltä, kuin olisin aikamatkannut takaisin omaan lapsuuden kotiin. Kuvaus tehtiin betakameralla, joten käytössä oli senaikaiset välineetkin. Koko tuotannossa kunnioitettiin suuresti vuotta 1992.”

Onnea Verkkokauppa.com, Folk ja Directors Guild!

Tutustu muihin Kuukauden kamppiksiin

Tagit

Kuukauden kamppis TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
  • Santa Maria Tex Mex hurmasi miljoonayleisön The Voice of Finlandin kautta

    Julkaistu
    2.9.2025
    Kun tavoitteena oli vahvistaa Santa Maria Tex Mexin top-of-mind-asemaa ja lisätä tacoperjantain houkuttelevuutta, syntyi monikanavainen yhteistyö, joka yhdisti viihteen, vaikuttajayhteistyön ja herkuttelun.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
  • Hau-Haun ja Sanoman yhteistyö toi koirat sydämiin ja ruutuihin

    Julkaistu
    18.6.2025
    Koti koiralle -ohjelma on tuonut Hau-Haun jokakoiranoikeus-viestin yli 2,5 miljoonan suomalaisen tietoisuuteen. Tuloksena on paitsi Venla-ehdokkuuksia myös syventynyt brändirakkaus ja koiramaista iloa koko kansalle.
    Lue asiakastarina
  • Lavatanssit Karhun tapaan varastaa huomion

    Julkaistu
    16.6.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka herättää huomiota, erottuu muusta mainonnasta, jättää muistijäljen ja joka on saanut aikaan sanomista. Karhun Lavatanssit riemastuttaa sanaleikillään.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland