Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa

      Osta mainontaa

    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Tarjouspyyntö
    • Foppa - joustavat maksuratkaisut
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Mediat & palvelut
  3. Mainonnan ratkaisut

Kumppanuudet ja sponsorointi

Tunteista brändisi

Sponsoroinnilla vaikutat tehokkaasti brändisi tai yrityksesi mielikuviin ja tuot arvoja esiin käytännön tasolla. Sponsorointi luo merkityksellisyyttä markkinointiviestintään ja tarjoaa mahdollisuuden kaikkia aisteja hyödyntävän muistijäljen luomiseen.​

Sanoman avulla pääset kiinni mielenkiintoisimpiin kohteisiin niin tapahtuma-, tähti-, urheilu- kuin elokuvakategorioissa. Päätöksesi tukena voit hyödyntää tutkimus- ja analytiikkapalvelujamme.

Kumppanuuksien ja sponsoroinnin ratkaisut

Lue lisää

Festivaali-
kumppanuus

Ole paikalla, kun vuoden parhaat muistot syntyvät.

Tutustu

 

Lue lisää

Tähtikumppanuudet
ja vaikuttaja-
markkinointi

Tuo tähtipölyä brändillesi.

Tutustu

Lue lisää

Urheilusponsorointi

Ole mukana suurissa tunteissa.

Tutustu

270 miljoonaa

euroa investointiin sponsorointiin Suomessa vuonna 2022

120 miljoonaa

euroa investointiin tapahtumamarkkinointiin Suomessa vuonna 2022

82,5 prosenttia

kasvua kulttuurisponsoroinnissa vuonna 2022 vrt. 2021

Festivaali-
kumppanuus

Ole paikalla, kun vuoden parhaat muistot syntyvät

Nelonen Media Live tuottaa noin kolmekymmentä festaria ja tapahtumaa eri puolella Suomea. Tapahtumiimme osallistuu lähes puoli miljoonaa kävijää.

Pääosin tapahtumien kohderyhmänä on 25–54-vuotiaat. RMJ:n Himos Juhannuksen kohderyhmänä ovat 18–35-vuotiaat nuoret aikuiset.

Ota tapahtumat osaksi brändisi markkinointiviestintää 

Tapahtumakumppanuuden voima on vaikuttavuus ja teho, jotka voidaan festivaaleilla virittää äärimmilleen sekä mielikuvien että brändikokemuksien osalta. Yhdistämällä kumppanuuteen Sanoman valittuja mediaryhmiä, luot kumppanuudesta kokonaisvaltaisen kampanjan, joka todella puhuttelee.

Henkilökohtainen kohtaaminen, suora kontakti ja vahva vuorovaikutteisuus kohderyhmän kanssa tuo brändin lähelle. Voit vaikuttaa ympäristössä, jossa kohderyhmä on hyvin vastaanottavaisessa tilassa. Erotut kilpailijoista ja markkinointiviestien tulvasta, vahvistat ja syvennät brändin ja asiakaan välistä suhdetta sekä aktivoit potentiaalisia asiakkaita kokeilemaan brändiä. Luot positiivisia tunteita ja vahvan muistijäljen, joka kasvattaa brändin tunnettuutta ja sitoutumista siihen.

Tapahtumaportfoliostamme löydät parhaat ratkaisut oli kyse sitten brändin rakentamisesta, työnantajamielikuvan kehittämisestä tai vaikkapa tuotelanseerauksesta. Meiltä löytyy täysin ainutlaatuinen valikoima työkaluja ja mediaratkaisuja, joilla saadaan tapahtumakumppanuudesta tehot irti.

Kesän 2024 kumppanuuksista keskustellaan ja neuvotellaan jo.
Jos olet kiinnostunut tapahtumayhteistyöstä, sinua auttaa Annika Green.

Tutustu tarkemmin Sanoman tapahtumiin

Tähti-
kumppanuudet
ja vaikuttaja-
markkinointi

Tuo tähtipölyä brändillesi

Tähtikumppanuuksien ja vaikuttajamarkkinoinnin avulla voit siirtää tähteen liitettyjä mielikuvia brändisi sekä vaikuttaa ja herättää keskustelua niiden henkilöiden kautta, joita kohderyhmä ihailee, arvostaa ja kuuntelee. Pitkäjänteisessä yhteistyössä kumppanuus on helpompi sitoa luontevasti osaksi koko vuoden markkinointistrategiaa yksittäisen irrallisen tekemisen sijaan. Näin se tukee ja vahvistaa muita markkinointiviestinnän toimenpiteitä. 

Tähtikumppanuus voi olla esimerkiksi sisällöntuotantoa tähden omissa kanavissa tai brändin kanavissa, tuotetestausta, tuotekehitystä, tilaisuuksien juontamista, podcast-yhteistyötä, musiikin tuottamista tai tuotelanseerauksia.

Miten tähtikumppanuuksia kannattaa hyödyntää?

Lue Brand Partnership Manager Simge Arikanin vinkit

Urheilu-
sponsorointi

Ole mukana suurissa tunteissa

Sanoma on suomalaisen urheilun koti. Olemme mukana vahvistamassa suomalaista urheilua ja välittämässä suuria tunteita ja tarinoita eri lajeissa ja sarjatasoilla. Sanoman TV ja Ruutu tarjoavat vuosittain yli 11 000 tuntia urheilua.  Urheilusisältöjä on runsaasti myös Sanoman uutismedioissa: Ilta-Sanomissa, Helsingin Sanomissa, Aamulehdessä, Satakunnan Kansassa ja Sanoman paikallismedioissa, Urheilulehdessä sekä audiopalvelu Suplassa.   Tämä mahdollistaa asiakkaillemme olemassa olevien urheilukumppanuuksien laajat hyödyntämismahdollisuudet Sanoman kanavia käyttäen.  

Autamme sinua löytämään sponsorointikohteita ja hyödyntämään jo olemassa olevia urheilukumppanuuksia entistä paremmin monikanavaisten ratkaisujemme avulla. Urheiluun ja urheilijoihin liitettävät positiiviset mielikuvat, arvot ja teemat vahvistavat brändiäsi. Brändin mielikuva vahvistuu esimerkiksi lasten ja nuorten liikunnan sekä hyvinvoinnin tukijana ja tulevaisuuden urheilutähtien luojana. Urheilusponsorointi tuo suoraa kauppaa tuote- tai palveluyhteistyöllä, lisenssituotteilla tai urheilun suorien kontaktien kautta. Lisäksi se rakentaa ja vahvistaa suhteita tarjoamalla elämyksiä asiakkaille ja sidosryhmille.

Miten urheilusponsorointia kannattaisi tehdä?

Lue Brand Partnership Manager Anu Helinin vinkit

Oma ohjelma Ruudussa toi näyttävästi Batteryn brändin esiin

Battery-energiajuoma haluaa olla mukana hyvinvointiteemoissa, kuten liikunnassa ja jaksamisessa. Syntyi Battery Padel Tour -turnaus, jonka ottelut olivat katsottavissa Ruudussa neljänä viikonloppuna.

Lue lisää

Case Battery Padel Tour artikkelikuva

Sponsorointiyhteistyö ylitti kaikki Taksi Helsingin ja Urheilun ja liikunnan kulttuurikeskus Tahdon tavoitteet

Natiiviartikkelit ohjasivat urheilijatarinoiden pariin ja toivat Taksi Helsingin ja Tahdon brändiviestit selkeinä esiin.

Lue lisää

Kiinnostuitko?

Autamme mielellämme kaikissa tapahtumiin ja sponsorointiin liittyvissä kysymyksissä!

Ota yhteyttä

Näkemyksiä kumppanuuksista ja sponsoroinnista

  • Kesän 2024 tapahtumien kumppanuudet myydään nyt

    Tapahtumakumppanuus on vaikuttavimmillaan monimediallisena elämyksenä, kertoo tapahtumien kaupallisista kumppanuuksista vastaava Annika Green.

    Tagit

    Sponsorointi Tapahtumat
    Julkaistu
    22.8.2023
    Lue lisää
  • Vaikeiden vuosien jälkeen kasvun tiellä

    Sponsorointi on Suomessa yhä tavoitteellisempaa ja mittavampaa, kertovat SPOTin Laura Sandström ja Sanoman Jari Rask.

    Tagit

    Näkemyksiä Sponsorointi
    Julkaistu
    10.3.2023
    Lue lisää
  • Tunteet tekevät sponsoroinnista vaikuttavaa

    Mitä aivoissamme tapahtuu, kun koemme erilaisia tunteita? Aivotutkija Katri Saarikivi kertoo Business Manager Jari Raskin haastattelussa tunteiden vaikutuksesta muistiin ja päätöksentekoon.

    Tagit

    Näkemyksiä Sponsorointi Tapahtumat
    Julkaistu
    23.2.2023
    Lue lisää
  • Tähtikumppanuudet tuovat tähtipölyä brändillesi

    Tähtikumppanuuksissa on tärkeää yhteinen arvopohja sekä pitkäjänteinen tekeminen, kirjoittaa Sanoman tähti- ja artistikumppanuuksista vastaava Simge Arikan.

    Tagit

    Omakynä Sponsorointi
    Julkaistu
    21.11.2022
    Lue lisää
    Simge Arikan artikkelikuva
  • Laitamainos vai tarina – hyödynnetäänkö urheiluyhteistyötä aidosti?

    Urheilusponsoroinnin suurin haaste on edelleen, että investointi tehdään usein tunteella. Tämän jälkeen jäädään toivomaan, että se tuottaa haluttuja tuloksia, kirjoittaa Sanoman urheilusponsoroinnista vastaava Anu Helin.

    Tagit

    Omakynä Sponsorointi
    Julkaistu
    24.10.2022
    Lue lisää
    Anu Helin artikkelikuva
  • “Tapahtumat tavoittavat kuluttajat positiivisella tavalla”

    Digipostipalvelu Kivra hakee festivaaliyhteistyöllä tunnettuutta palvelulle.

    Tagit

    Sponsorointi Tapahtumat
    Julkaistu
    9.6.2022
    Lue lisää
    Tikkurila festivaali artikkelikuva
  • Sanoma vie urheilusponsoroinnin sekä artisti- ja vaikuttajakumppanuudet uudelle tasolle

    Urheilusponsorointia Sanomalle on tullut käynnistämään Anu Helin, ja kumppanuuksista artistien ja tähtivaikuttajien kanssa vastaa Simge Arikan.

    Tagit

    Sponsorointi Tapahtumat
    Julkaistu
    16.3.2022
    Lue lisää
    Anu Helin ja Simge Arikan artikkelikuva
  • Aina tulee sanomista LIVE – Suomen suurin viihdetalo esittää: Tunteista brändisi

    ”Artisti- ja tapahtumakumppanuudella on mahdollisuus tuoda brändiin tunnetta.”

    Tagit

    Audio & radio Sponsorointi Tapahtumat TV & video
    Julkaistu
    23.8.2021
    Lue lisää
    Suomen suurin viihdetalo Sipe ja Jari
  • Ylpeästi vantaalaiset

    Vantaan Taksin ja Tikkurila-festivaalin yhteistyö perustuu yhteiseen arvopohjaan.

    Tagit

    Sponsorointi Tapahtumat
    Julkaistu
    6.5.2021
    Lue lisää
    Tikkurila_festivaali artikkelikuva
  • Löydä Sanoman uusi festari-Tinder – näin tavoitat oman kohderyhmäsi

    Nelonen Media Liven lähes 30 tapahtumaa tarjoavat elämyksellisiä kohtaamisia.

    Tagit

    Sponsorointi Tapahtumat
    Julkaistu
    19.2.2019
    Lue lisää
    Festarit RMJ
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400
    Arkisin klo 9-15

    0,0835 €/puhelu + 0,1669 €/min, sis. alv 24 %

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland